Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe älykänny  (Luettu 10352 kertaa)

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3309
Vs: älykänny
Onneksi on saanut hommat siihen malliin,ettei tarvitse mitään hukkuvia kännyköitä , lapsellisia sovelluksia eikä mitään pankin leikkikaluja  pankkiasiointiin.
 :)
Niinpä niin.Näin kertoo henkilö jolla ei ole pankkitiliä eikä edes pankkikorttia.Tiskillä pitää laskut maksella ja rahaa nostaa jos sitä on sossutäti sinne laittanut muutaman kympin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65280
Vs: älykänny
höh.   miäkin tiijän muutaman jolla ei ole kännyä ja hyin hoitavat hommansa.       ja pankkitiliä voi myös hoitaa TIETOKONEELLA mutta sitä en tiijä miten jatkossa kun ei ole kännyä..    ja eräällä tuollasella on jopa 350 hehtaaria mettää omistuksessa,  joten ei kait paljon sossun kanssa veljeile..                     miusta on menty pikkasen hätäseen kännysovelluksissa kun pilvien kautta pääsee jo joka paikkaan ja sit on nuo joutilaat jokka laittaa esim. tollaset coopit polvilleen.   ohjelmistoista liian keveitä,  - että voi käyttää kännyillä ja sit joku turva jää aukkoiseksi ja siitä koko järjestelmään sisään....

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: älykänny
höh.   miäkin tiijän muutaman jolla ei ole kännyä ja hyin hoitavat hommansa.       ja pankkitiliä voi myös hoitaa TIETOKONEELLA mutta sitä en tiijä miten jatkossa kun ei ole kännyä..    ja eräällä tuollasella on jopa 350 hehtaaria mettää omistuksessa,  joten ei kait paljon sossun kanssa veljeile..                     miusta on menty pikkasen hätäseen kännysovelluksissa kun pilvien kautta pääsee jo joka paikkaan ja sit on nuo joutilaat jokka laittaa esim. tollaset coopit polvilleen.   ohjelmistoista liian keveitä,  - että voi käyttää kännyillä ja sit joku turva jää aukkoiseksi ja siitä koko järjestelmään sisään....

Entä fiuden virtalukko ?
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65280
Vs: älykänny
ai,  taukille ei ole vieläkään selvinny tuo!    siis fiu sai asentajatutulta oikean fiuden lukon vanhasta koneesta ja se on paikallaan uusin liittimin ja osin uusin piuhoinkin.   joten nyt se pelaa kait sen 30 vuotta taas.         entäs isuzun jäähytys?     lupailevat helteitä elokuullekin.   vai ajeletko vain alamäkiä  keksintö perässä?

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: älykänny
ai,  taukille ei ole vieläkään selvinny tuo!    siis fiu sai asentajatutulta oikean fiuden lukon vanhasta koneesta ja se on paikallaan uusin liittimin ja osin uusin piuhoinkin.   joten nyt se pelaa kait sen 30 vuotta taas.         entäs isuzun jäähytys?     lupailevat helteitä elokuullekin.   vai ajeletko vain alamäkiä  keksintö perässä?

Ei ongelmaa .  8) Pikkuisen nostaa lämpöä helteellä koska jäähdytys ilman on kuumaa jo ennen syyleriä . Vähän paranneltu jäähdytystehoa nääs .
Asuntovaunun vetäjää haastattelin ja se sano et yöllä parasta vaihtaa paikkaa koska viileämpää silloin .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3309
Vs: älykänny
höh.   miäkin tiijän muutaman jolla ei ole kännyä ja hyin hoitavat hommansa.       ja pankkitiliä voi myös hoitaa TIETOKONEELLA mutta sitä en tiijä miten jatkossa kun ei ole kännyä..    ja eräällä tuollasella on jopa 350 hehtaaria mettää omistuksessa,  joten ei kait paljon sossun kanssa veljeile..                     miusta on menty pikkasen hätäseen kännysovelluksissa kun pilvien kautta pääsee jo joka paikkaan ja sit on nuo joutilaat jokka laittaa esim. tollaset coopit polvilleen.   ohjelmistoista liian keveitä,  - että voi käyttää kännyillä ja sit joku turva jää aukkoiseksi ja siitä koko järjestelmään sisään....
Juuh,kyllä, tietokoneella olen minäkin suurimman osan pankkiasioita hoitanut ,varmaan kaksikymmentävuotta sitten oli käytössä. Mutta mukavuuden haluisena käytän puhelinta pikkuasioiden hoitoon ja tuo kirjautuminen kun onnistuu puhelimen pankkisovelluksella erilaisiin palveluihin nopeammin kuin sen tunnuslukutaulukon kanssa. Kukin saa räpeltäämiten tahtoo, minä teen näin koska tämä toimii minulla.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65280
Vs: älykänny
niipä.      miä en vaan kehtaa kännyllä tihrustaa sen pientä näyttöä..   ja kun tietsikka kuiteskin tulilla usein...

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3309
Vs: älykänny
Se on sun ongelmasi jos et näe, silmälasejakin on nykyisin saatavilla.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65280
Vs: älykänny
mutta miusta mukavempi tehä hiiren ja näytön kautta kuin yrittää näillä nakeilla osua niiihin milliikoneihin.          no, kuka nyt tykkäskään mistäkin..

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: älykänny
>Niinpä niin.Näin kertoo henkilö jolla ei ole pankkitiliä eikä edes pankkikorttia.Tiskillä pitää laskut maksella ja rahaa nostaa jos sitä on sossutäti sinne laittanut muutaman kympin.

Umpijuntti on ikävin ihmistyyppi mitä löytyy...Kun se vaan on juntti.Ei osaa eikä tajua mitään,jollei jostain ylhäältä anneta.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: älykänny
mutta miusta mukavempi tehä hiiren ja näytön kautta kuin yrittää näillä nakeilla osua niiihin milliikoneihin.          no, kuka nyt tykkäskään mistäkin..

Mä olen kanssa sen verran wanha jäärä että että en ihan ymmärrä pankkiasioiden laajempaa hoitoa kännykällä. Kännyn käyttöliittymä kun on sen verran surkea verrattuna kunnolliseen tietokoneeseen. Lisäksi ei mun pankkijutuillani ole oikeastaan koskaan niin kiire että niitä pitäisi hoitaa keskellä työpäivää tai reissua; ja tietokone on kuitenkin muista syistä silloin tällöin käynnissä. Hoitelen myös muutaman muun ulkopuolisen instanssin rahaliikennettä (tiekuntaa ym järjestöä) . En tarvitse edes tunnuslukulistoja, käytössä pankin WebServices/Kultalinkki. Hoituu niin laskt kuin laskutuskin, kaikissa muodoissaan. Verkkopankissa käyn äärimmäisen harvoin.

Tietenkin henkilö joka ei edes omista kunnon tietokonetta ja elää lähinnä reissun päällä niin asia on toisin. Mutta yrityksen rahaliikenteen hoitamiseen känny on minusta vähän väkinäinen ratkaisu. Tääm on vaan minun mielipiteeni, toistakin mieltä saa olla :-)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5885
Vs: älykänny
Onneksi on saanut hommat siihen malliin,ettei tarvitse mitään hukkuvia kännyköitä , lapsellisia sovelluksia eikä mitään pankin leikkikaluja  pankkiasiointiin.
 :)
Tumma puku ja käteinen raha eivät koskaan mene muodista.  8)

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3309
Vs: älykänny
mutta miusta mukavempi tehä hiiren ja näytön kautta kuin yrittää näillä nakeilla osua niiihin milliikoneihin.          no, kuka nyt tykkäskään mistäkin..

Mä olen kanssa sen verran wanha jäärä että että en ihan ymmärrä pankkiasioiden laajempaa hoitoa kännykällä. Kännyn käyttöliittymä kun on sen verran surkea verrattuna kunnolliseen tietokoneeseen. Lisäksi ei mun pankkijutuillani ole oikeastaan koskaan niin kiire että niitä pitäisi hoitaa keskellä työpäivää tai reissua; ja tietokone on kuitenkin muista syistä silloin tällöin käynnissä. Hoitelen myös muutaman muun ulkopuolisen instanssin rahaliikennettä (tiekuntaa ym järjestöä) . En tarvitse edes tunnuslukulistoja, käytössä pankin WebServices/Kultalinkki. Hoituu niin laskt kuin laskutuskin, kaikissa muodoissaan. Verkkopankissa käyn äärimmäisen harvoin.

Tietenkin henkilö joka ei edes omista kunnon tietokonetta ja elää lähinnä reissun päällä niin asia on toisin. Mutta yrityksen rahaliikenteen hoitamiseen känny on minusta vähän väkinäinen ratkaisu. Tääm on vaan minun mielipiteeni, toistakin mieltä saa olla :-)
No tällaisella kuin minä ei ole enää mitään erityistä rahaliikennettä, joten hommat hoituu ihan kännykällä suurimmaksi osaksi.Laskut tulee verkkopankkiin, mistä voi sitten katsoa ja hyväksyä laskut maksuun. Ja alunperin kait tässä oli kysymys siitä että kännykän mopiilisovelluksella kirjaudutaan erilaisiin palveluihin. Toimii mielestäni kätevämmin kuin tunnuslukutaulukon kanssa tuhraaminen.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: älykänny
Minua risoo joskus se kun laskuja tulee väkisin turhan monessa muodossa

- paperilla
- sähköpostilla
- kuluttajatyylisenä e-laskuna (verkkopankkiin)
- ja oikeana finvoice-verkkolaskuna

Kahdella viimeisellä ei kai muuta eroa teknisesti kuin että pankki lajittelee ne eri kanaviin. Eikä esim e-laskuja saa millään kääntymään tuonne verkkolaskujen puolelle :-(
Joku tyrkyttää sitten OmaPostia ja tarjolla on vielä monta muutakin toimijaa joiden systeemistä saisi laskunsa noutaa :-(

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3309
Vs: älykänny
tjaah, jätit mainittematta oma vero joka huitelee suomi. fi palveluun joitain maksamattomia veroja. sitte sieltä alat tonkimaan niitä tietoja, pitää olla pankkitunnukset ym. Tulee sit vain viranomaiselta helvetillinen karhuma kirje jossain vaiheessa. Ja luottotiedot menee. sekä ne pankkitunnukset illä pääsisi asioita hoitamaan. Ihana sähköistä saateri soikoon.