Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe tilallisen tuska  (Luettu 11457 kertaa)

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 727
Vs: tilallisen tuska
Tuottajien tulee nyt maksaa omasta pussistaan kuluttajien lisääntyvät vaatimukset  eettisemmästä tuotannosta ja ilmasto toimista. Eli kyseessä on meijerien kyvyttömyys neuvotella kaupan kanssa tuotteen uusien ominaisuuksien vaikutuksesta hintaan.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2855
Vs: tilallisen tuska
Tuottajien tulee nyt maksaa omasta pussistaan kuluttajien lisääntyvät vaatimukset  eettisemmästä tuotannosta ja ilmasto toimista. Eli kyseessä on meijerien kyvyttömyys neuvotella kaupan kanssa tuotteen uusien ominaisuuksien vaikutuksesta hintaan.
Markkinajohtajan asema on aika hankala kentällä jossa vaatimukset kiristyy ja markkina supistuu. Valio myy valtaosan Suomen maidosta ja maitotuotteista. Se jos lähtisi siitä että osa maidosta on sellaista 0-standardien maitoa jossa saa raiskata luontoa ja mennä EU:n matalimpien standardien mukaan niin pudottaisi aika paljon pohjaa kaikelta muulta. Eli lähinnä samoja standardeja pitää kaiken tuotannon noudattaa. Kansainvälisen tai pienen kotimaisen kilpailijan ei tarvitse noudattaa koko ketjussaan olleenkaan samoja sääntöjä, mutta tietyissä tuoteryhmissä sillä ei ole välilä. Jos kyseessä on ison volyymin kategoria, Valion pitää olla mukana sopivalla hinnalla vaikka oma tuote olisikin esim. eettisesti parempi.

Toisekseen ilmastotoimiin saa herkästi 40-50% tukea jo muutenkin ilman että meijeri osallistuu.

Mutta kansainvälisesti on tullut voittojakin, ja kansallisesti on vain hävittävää. Kun ollaan auringonlaskun allalla, pitää olla nöyrä ja vahva samaan aikaan että saa edes jotain aikaan.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: tilallisen tuska
tiesikö tuottaja ihan varmasti mikä on juju vai pelkästään arveli asian?    tuosta aika monta mielipitettä ilmoilla..   kuka oikein tietää?

Kyllä tiesi . Älä yritäkkään oikeaa tietoa vääräksi väittää .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9597
Vs: tilallisen tuska
Turha väitellä Sorkkiksen kans. Sillä on kaikki tieto ja tutuilla ainoat oikeat mielipiteet. Vaikka molemmat olisivat pihalla kuin ulkohuusi ja sisältökin ihan sitä samaa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64940
Vs: tilallisen tuska
elikkä on johtokunnan jäsen.   mitä muuta olennaista tietoa kertoi,jota voit levittää asikkaitten rauhoittamiseksi?    ite ihmettelen kun ei tuota tietoa kukaan kylvä.   pelkkää löysää hirttoköyttä vain somesta..

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: tilallisen tuska
Turha väitellä Sorkkiksen kans. Sillä on kaikki tieto ja tutuilla ainoat oikeat mielipiteet. Vaikka molemmat olisivat pihalla kuin ulkohuusi ja sisältökin ihan sitä samaa.

Kysyin eilen Tuottajalta onko haittaa . Ei ole haittaa . Kysyn huomenna ja ylihuomenna samaa asiaa .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9597
Vs: tilallisen tuska
Turha väitellä Sorkkiksen kans. Sillä on kaikki tieto ja tutuilla ainoat oikeat mielipiteet. Vaikka molemmat olisivat pihalla kuin ulkohuusi ja sisältökin ihan sitä samaa.

Kysyin eilen Tuottajalta onko haittaa . Ei ole haittaa . Kysyn huomenna ja ylihuomenna samaa asiaa .

Mä voisin vastata ihan samoin, koska en ole korvaani / silmääni asialle lotkauttanut. Ainut mitä olen lukenut on hiilineutraaliuus vuonna 2035 , ei koske mua , ainakaan maidontuottajana, joten ihan sama ... ei haittaa (mun maidontuotantoa vuonna 2035). Kyllähän kiintiöitäkin joku puolustaa ainakin yx Antti, keltään muulta en ole kiitosta kyllä kuullut. Tai yks lopettaja kiitteli , helpotti osaltaan kuulemma päätöstä  ;D

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Vs: tilallisen tuska
Turha väitellä Sorkkiksen kans. Sillä on kaikki tieto ja tutuilla ainoat oikeat mielipiteet. Vaikka molemmat olisivat pihalla kuin ulkohuusi ja sisältökin ihan sitä samaa.

Kysyin eilen Tuottajalta onko haittaa . Ei ole haittaa . Kysyn huomenna ja ylihuomenna samaa asiaa .

Mä voisin vastata ihan samoin, koska en ole korvaani / silmääni asialle lotkauttanut. Ainut mitä olen lukenut on hiilineutraaliuus vuonna 2035 , ei koske mua , ainakaan maidontuottajana, joten ihan sama ... ei haittaa (mun maidontuotantoa vuonna 2035). Kyllähän kiintiöitäkin joku puolustaa ainakin yx Antti, keltään muulta en ole kiitosta kyllä kuullut. Tai yks lopettaja kiitteli , helpotti osaltaan kuulemma päätöstä  ;D
Antilla on oma lehmä ojassa ja ihan seljällään.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: tilallisen tuska
Turha väitellä Sorkkiksen kans. Sillä on kaikki tieto ja tutuilla ainoat oikeat mielipiteet. Vaikka molemmat olisivat pihalla kuin ulkohuusi ja sisältökin ihan sitä samaa.

Kysyin eilen Tuottajalta onko haittaa . Ei ole haittaa . Kysyn huomenna ja ylihuomenna samaa asiaa .

Mä voisin vastata ihan samoin, koska en ole korvaani / silmääni asialle lotkauttanut. Ainut mitä olen lukenut on hiilineutraaliuus vuonna 2035 , ei koske mua , ainakaan maidontuottajana, joten ihan sama ... ei haittaa (mun maidontuotantoa vuonna 2035). Kyllähän kiintiöitäkin joku puolustaa ainakin yx Antti, keltään muulta en ole kiitosta kyllä kuullut. Tai yks lopettaja kiitteli , helpotti osaltaan kuulemma päätöstä  ;D
Antilla on oma lehmä ojassa ja ihan seljällään.

Ei ainakaan tässä tapauksessa !!!!
Aika pienillä jutuilla tuosta selviää . Traktoreita ei tarvii vaihtaa . Paneeleita sähköntuottamiseen on (apuna) monella Tuottajalla .
Sitä porukat on epäillyt tulee maidonkeruu yhdeksi hinnoitteluperusteeksi tuohon "ilmastohumppaan " . Lappia toi koskis eniten ,kai .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2855
Vs: tilallisen tuska
Maailma muuttuu ja siitä mistä sai rahaa vuonna 1985, ei välttämättä saa rahaa vuonna 2022. Jotkut haluaa tuottaa maitoa kuin olisi vuosi 1985 ja maksaa laskunsa pankissa kuin olisi 1985, mutta se ei ehkä kerro paljoa siitä miten asiat oikeasti ovat.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2855
Vs: tilallisen tuska
Niin ja jos joku jolla on vahva matematiikka taustalla perustelisi sitä miksi kiintiöt ovat väärin, niin se voisi olla vakuuttavampaa kuin se  että asiasta jupisee juntit joille 2+2=4 on se osaamisen korkein taso.

parrooni

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 145
Vs: tilallisen tuska
Niin kauan kun Valio osuuskuntineen kerää saman kylän maidot kahdelle eri reitille:{ pihatot ja parsinavetat},on niiden turha vinkua keräilyn jäljistä.

optimisti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1527
Vs: tilallisen tuska
Maailma muuttuu ja siitä mistä sai rahaa vuonna 1985, ei välttämättä saa rahaa vuonna 2022. Jotkut haluaa tuottaa maitoa kuin olisi vuosi 1985 ja maksaa laskunsa pankissa kuin olisi 1985, mutta se ei ehkä kerro paljoa siitä miten asiat oikeasti ovat.
Tuo on totta, kun kuuntelin youtubesta cap 23 ohjelmaa niin se aukeni hyvin ja a-x puki sen sanoiksi. Tämä nyt ei koske pelkästään maidontuotantoa.

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 727
Vs: tilallisen tuska
Jotkut ne vain haluaa tuottaa maitoa, vaikka vuodesta 1985 asti on  vaadittu tekemään yhä enemmän ja maksettu aina vähemmän. Tosin omalla kohdalla alkaa olemaan siinä ja siinä, viitsinkö nykyiseen tarjoukseen tarttua.  Hyvä jos joku tarttuu, että maito ei lopu.

timotej

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 977
Vs: tilallisen tuska
Tuottajien tulee nyt maksaa omasta pussistaan kuluttajien lisääntyvät vaatimukset  eettisemmästä tuotannosta ja ilmasto toimista. Eli kyseessä on meijerien kyvyttömyys neuvotella kaupan kanssa tuotteen uusien ominaisuuksien vaikutuksesta hintaan.
Markkinajohtajan asema on aika hankala kentällä jossa vaatimukset kiristyy ja markkina supistuu. Valio myy valtaosan Suomen maidosta ja maitotuotteista. Se jos lähtisi siitä että osa maidosta on sellaista 0-standardien maitoa jossa saa raiskata luontoa ja mennä EU:n matalimpien standardien mukaan niin pudottaisi aika paljon pohjaa kaikelta muulta. Eli lähinnä samoja standardeja pitää kaiken tuotannon noudattaa. Kansainvälisen tai pienen kotimaisen kilpailijan ei tarvitse noudattaa koko ketjussaan olleenkaan samoja sääntöjä, mutta tietyissä tuoteryhmissä sillä ei ole välilä. Jos kyseessä on ison volyymin kategoria, Valion pitää olla mukana sopivalla hinnalla vaikka oma tuote olisikin esim. eettisesti parempi.

Toisekseen ilmastotoimiin saa herkästi 40-50% tukea jo muutenkin ilman että meijeri osallistuu.

Mutta kansainvälisesti on tullut voittojakin, ja kansallisesti on vain hävittävää. Kun ollaan auringonlaskun allalla, pitää olla nöyrä ja vahva samaan aikaan että saa edes jotain aikaan.
Kyllä tuotedifferiointi on mahdollista kaikille toimijoille. Valiolla sitä ei vain osata.