• Tavallinen aihe

Aihe valmet 702 katkaisu  (Luettu 1616 kertaa)

casefanaatikko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
valmet 702 katkaisu
uskaltaako tälläne tavallnen autoruuvaaja katkasta valmet 702kkosta? kytkin pitääs vaihtaa. Mahtaako hommassa olla jotain erityishaasteita?

Viljelijä evp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1313
Vs: valmet 702 katkaisu
Eipä tuo katkasu mikään erikoinen homma ole, sähköjotjen kanssa isompi homma riippuen kuinka on johdotettu. asiallinen katkaisurata on syytä olla se helpottaa hommaa tai sitä takaisin laittoa että saa kohdilleen. Muutamia katkasuja olen tehnyt, en valmettiin mutta systeemi kaikissa kyllä sama.

AP120

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 945
Vs: valmet 702 katkaisu
Ja muistaa laittaa puukiilat etuakselin ja rungon väliin.
Ettei kippaa katkasussa.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8165
Vs: valmet 702 katkaisu
uskaltaako tälläne tavallnen autoruuvaaja katkasta valmet 702kkosta? kytkin pitääs vaihtaa. Mahtaako hommassa olla jotain erityishaasteita?

Tuossa on paljon juttua. Näitä varmaan on paperiversioina siellä sun täällä.

https://peda.net/p/esa.tuupanen%40edu.mikkeli.fi/tekninen-ty%C3%B6/valmet-502/v5k3/v1p

En tiedä saako 702:sta kytkintä vaihdettua...ootas...
... saa näköjään tuon korjauskirjan mukaan kytkimen vaihdettua ilman katkaisuakin.

Viimeksi muokattu: 13.04.21 - klo:20:03 kirjoittanut Mopomies

On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Paalimies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: valmet 702 katkaisu
Joskus aikoinaan koulussa noihin tehtiin kytkin remontteja. Sen saa vaihdettua katkaisematta, ainakin osaan koneita ja silloin pienempi homma. En nyt enään osaisi tehdä, mutta kaippa se onnistuisi jos muutakin remonttia tekisi, mutta kun ei ehdi.

Viljelijä evp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1313
Vs: valmet 702 katkaisu
Tuollasta muistelin kanssa että saa vaihdettu katkaisematta, ahdastahan se on mutta säästyy noiden johtojen ja letkujen irroitukselta.

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3473
Vs: valmet 702 katkaisu
uskaltaako tälläne tavallnen autoruuvaaja katkasta valmet 702kkosta? kytkin pitääs vaihtaa. Mahtaako hommassa olla jotain erityishaasteita?

Tuossa on paljon juttua. Näitä varmaan on paperiversioina siellä sun täällä.

https://peda.net/p/esa.tuupanen%40edu.mikkeli.fi/tekninen-ty%C3%B6/valmet-502/v5k3/v1p

En tiedä saako 702:sta kytkintä vaihdettua...ootas...
... saa näköjään tuon korjauskirjan mukaan kytkimen vaihdettua ilman katkaisuakin.
kyllä sen pystyy vaihtamaan ilman katkaisua....kopin lattian joutuu purkamaan auki

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1084
Vs: valmet 702 katkaisu
Jos 702 ei ole kiinteää teollisuuskuormaajaa, puutavarakuormaajaa,
Kaivurin, ym  nopeampi homma on katkaista kytkimen kohdalta,
On meinaan katkaisematta kytkimen vaihto työläämpi
Vaihtoehto, hytin lattian purku, ruosteisia ruuvia >:( riittää,
Ja aika ähräämistä on kytkimen purku, riukuakseli takakautta pois,
Painessetelma painaa jonkin verran ja jos vauhtipyörän joutuu
Irroittaan (koneistusta varten / startin hammaskehän vaihtoa varten )
Painaa ihan jonkin  verran, ja jos vielä kampiakselin stefan joutuu
Vaihtaan, erittäin mielenkiintoinen asentaa :o
Näitä aikanaan joutu vaihtamaan   Sivuasenteisella puomilla olevalla
Vesakkomurskain yhdistelmään, oli meinaan aika massiivinen
Runkosovite  sivukiinnisteistä puomia varten.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6336
  • karkki vai keppana?
Vs: valmet 702 katkaisu
Jos 702 ei ole kiinteää teollisuuskuormaajaa, puutavarakuormaajaa,
Kaivurin, ym  nopeampi homma on katkaista kytkimen kohdalta,
On meinaan katkaisematta kytkimen vaihto työläämpi
Vaihtoehto, hytin lattian purku, ruosteisia ruuvia >:( riittää,
Ja aika ähräämistä on kytkimen purku, riukuakseli takakautta pois,
Painessetelma painaa jonkin verran ja jos vauhtipyörän joutuu
Irroittaan (koneistusta varten / startin hammaskehän vaihtoa varten )
Painaa ihan jonkin  verran, ja jos vielä kampiakselin stefan joutuu
Vaihtaan, erittäin mielenkiintoinen asentaa :o
Näitä aikanaan joutu vaihtamaan   Sivuasenteisella puomilla olevalla
Vesakkomurskain yhdistelmään, oli meinaan aika massiivinen
Runkosovite  sivukiinnisteistä puomia varten.
Ihan samaa mieltä, katkaisu on helpompi. 100 sarjassa yksinkertaisempi kabiini, mutta siinäkin katkaisu helppompi.
pessimisti ei pety!

eevertti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 723
Vs: valmet 702 katkaisu
Vanhan zetorin katkaisin ihan vaan kuormalavojen päällä. Onnistui se niinkin, eikä ollu kauhean vaikeaa.