Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: casefanaatikko - 13.04.21 - klo:18:45
-
uskaltaako tälläne tavallnen autoruuvaaja katkasta valmet 702kkosta? kytkin pitääs vaihtaa. Mahtaako hommassa olla jotain erityishaasteita?
-
Eipä tuo katkasu mikään erikoinen homma ole, sähköjotjen kanssa isompi homma riippuen kuinka on johdotettu. asiallinen katkaisurata on syytä olla se helpottaa hommaa tai sitä takaisin laittoa että saa kohdilleen. Muutamia katkasuja olen tehnyt, en valmettiin mutta systeemi kaikissa kyllä sama.
-
Ja muistaa laittaa puukiilat etuakselin ja rungon väliin.
Ettei kippaa katkasussa.
-
uskaltaako tälläne tavallnen autoruuvaaja katkasta valmet 702kkosta? kytkin pitääs vaihtaa. Mahtaako hommassa olla jotain erityishaasteita?
Tuossa on paljon juttua. Näitä varmaan on paperiversioina siellä sun täällä.
https://peda.net/p/esa.tuupanen%40edu.mikkeli.fi/tekninen-ty%C3%B6/valmet-502/v5k3/v1p
En tiedä saako 702:sta kytkintä vaihdettua...ootas...
... saa näköjään tuon korjauskirjan mukaan kytkimen vaihdettua ilman katkaisuakin.
-
Joskus aikoinaan koulussa noihin tehtiin kytkin remontteja. Sen saa vaihdettua katkaisematta, ainakin osaan koneita ja silloin pienempi homma. En nyt enään osaisi tehdä, mutta kaippa se onnistuisi jos muutakin remonttia tekisi, mutta kun ei ehdi.
-
Tuollasta muistelin kanssa että saa vaihdettu katkaisematta, ahdastahan se on mutta säästyy noiden johtojen ja letkujen irroitukselta.
-
uskaltaako tälläne tavallnen autoruuvaaja katkasta valmet 702kkosta? kytkin pitääs vaihtaa. Mahtaako hommassa olla jotain erityishaasteita?
Tuossa on paljon juttua. Näitä varmaan on paperiversioina siellä sun täällä.
https://peda.net/p/esa.tuupanen%40edu.mikkeli.fi/tekninen-ty%C3%B6/valmet-502/v5k3/v1p
En tiedä saako 702:sta kytkintä vaihdettua...ootas...
... saa näköjään tuon korjauskirjan mukaan kytkimen vaihdettua ilman katkaisuakin.
kyllä sen pystyy vaihtamaan ilman katkaisua....kopin lattian joutuu purkamaan auki
-
Jos 702 ei ole kiinteää teollisuuskuormaajaa, puutavarakuormaajaa,
Kaivurin, ym nopeampi homma on katkaista kytkimen kohdalta,
On meinaan katkaisematta kytkimen vaihto työläämpi
Vaihtoehto, hytin lattian purku, ruosteisia ruuvia >:( riittää,
Ja aika ähräämistä on kytkimen purku, riukuakseli takakautta pois,
Painessetelma painaa jonkin verran ja jos vauhtipyörän joutuu
Irroittaan (koneistusta varten / startin hammaskehän vaihtoa varten )
Painaa ihan jonkin verran, ja jos vielä kampiakselin stefan joutuu
Vaihtaan, erittäin mielenkiintoinen asentaa :o
Näitä aikanaan joutu vaihtamaan Sivuasenteisella puomilla olevalla
Vesakkomurskain yhdistelmään, oli meinaan aika massiivinen
Runkosovite sivukiinnisteistä puomia varten.
-
Jos 702 ei ole kiinteää teollisuuskuormaajaa, puutavarakuormaajaa,
Kaivurin, ym nopeampi homma on katkaista kytkimen kohdalta,
On meinaan katkaisematta kytkimen vaihto työläämpi
Vaihtoehto, hytin lattian purku, ruosteisia ruuvia >:( riittää,
Ja aika ähräämistä on kytkimen purku, riukuakseli takakautta pois,
Painessetelma painaa jonkin verran ja jos vauhtipyörän joutuu
Irroittaan (koneistusta varten / startin hammaskehän vaihtoa varten )
Painaa ihan jonkin verran, ja jos vielä kampiakselin stefan joutuu
Vaihtaan, erittäin mielenkiintoinen asentaa :o
Näitä aikanaan joutu vaihtamaan Sivuasenteisella puomilla olevalla
Vesakkomurskain yhdistelmään, oli meinaan aika massiivinen
Runkosovite sivukiinnisteistä puomia varten.
Ihan samaa mieltä, katkaisu on helpompi. 100 sarjassa yksinkertaisempi kabiini, mutta siinäkin katkaisu helppompi.
-
Vanhan zetorin katkaisin ihan vaan kuormalavojen päällä. Onnistui se niinkin, eikä ollu kauhean vaikeaa.