Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe älykännyn varassa  (Luettu 2888 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
älykännyn varassa
ihmoottelin talvella kun ei yks renki ollu yhteytesä.     noooo, hältä levinny känny ja opiskelijalla niiiin hirviästi pääomaa uutta.    oli kuulema aikas työ saaha pelkät pankkitunnukset uuteen.   ja sit kaikki muu vielä lisäks.     on se hyä kun nykyään kehotetaan laittaan kaikki munat samaan koriin...    älykännyyn!

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: älykännyn varassa
siinähän ihmettelet.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12038
Vs: älykännyn varassa
+-20-vuotiaista osa on pahasti koukussa. Videoita mennään katsomaan jopa työpaikan vessaan.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: älykännyn varassa
näkyy oksakin olevan älykännyyn koukussa kun siitä ja sen ominaisuuksista jatkuvasti höpöttää.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: älykännyn varassa
No en minäkään ymmärrä intoa laittaa pankki puhelimeen. On ***** hienoa mennä vahtaamaan tilinsä saldoja tai osakkeiden keinuntaa pelkällä sormenpäällä. Ja sitten se puhelin tippuu , hukkuu tai muuten vaan hajoaa. Ja tuo on ainut laite missä on "pankki".  Ei sovi mun ajatukseen.  Jos pitää paikanpäällä saada maksaa niin että ei kortilla pysty, niin aina on tietokone lainaan annettu. Ja siinäkään ei kait suurempaa riskiä ole, kun osa tunnuksista on päässä ja loput vaihtuvia. I padiin olen tunnusten laittoa suunnitellut, mutta kun ei sitäkään tuu käytettyä , mutta edes varmuuden vuoksi  8)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: älykännyn varassa
niin, evp.   aatteleppa jos koko suomi pelais vain tuon varassa.   ois siunkin uusin jonkin hakkerin hallussa.      mut eikö ihan oikeesti siuta yhtään mietitytä kun kaikki on tuon varassa?    euroopassa on paljon maita jossa moista ei etes noteerata.      miusta on outoa kun laitetaan kaikki munat yhteen koriin.   onko se hallituksen ratekia saaha kansa myönteiseksi?           ja kun tuloo joku onkelma niin sit se on semmonen että artisti maksaa.    evp ei taija tajuta tilaa..   on niiiin kissaviteoiten lumoissa.                                 kun kerran usassakin ovat jo heränneet.....

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: älykännyn varassa
No en minäkään ymmärrä intoa laittaa pankki puhelimeen. On ***** hienoa mennä vahtaamaan tilinsä saldoja tai osakkeiden keinuntaa pelkällä sormenpäällä. Ja sitten se puhelin tippuu , hukkuu tai muuten vaan hajoaa. Ja tuo on ainut laite missä on "pankki".  Ei sovi mun ajatukseen.  Jos pitää paikanpäällä saada maksaa niin että ei kortilla pysty, niin aina on tietokone lainaan annettu. Ja siinäkään ei kait suurempaa riskiä ole, kun osa tunnuksista on päässä ja loput vaihtuvia. I padiin olen tunnusten laittoa suunnitellut, mutta kun ei sitäkään tuu käytettyä , mutta edes varmuuden vuoksi  8)
On sillä helpompi maksaa laskuja mitä tietokoneella, jos viivakoodi.
On siinä tänäpäivänä paljon kaikenlaista, ei sitä mielellään hukkaa.
Tuli tuossa vasta laskua maksaessa mieleen, kännykällä voi maksaa ilman tietokonetta, mutta tietokoneella ei ilman kännykkää ;D

Viimeksi muokattu: 31.03.21 - klo:22:20 kirjoittanut Toivo Tonta

pessimisti ei pety!

saatanan juntti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 86
Vs: älykännyn varassa
Minun kämmenessäni ei ole älyä.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
pessimisti ei pety!

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: älykännyn varassa
niin, evp.   aatteleppa jos koko suomi pelais vain tuon varassa.   ois siunkin uusin jonkin hakkerin hallussa.      mut eikö ihan oikeesti siuta yhtään mietitytä kun kaikki on tuon varassa?    euroopassa on paljon maita jossa moista ei etes noteerata.      miusta on outoa kun laitetaan kaikki munat yhteen koriin.   onko se hallituksen ratekia saaha kansa myönteiseksi?           ja kun tuloo joku onkelma niin sit se on semmonen että artisti maksaa.    evp ei taija tajuta tilaa..   on niiiin kissaviteoiten lumoissa.                                 kun kerran usassakin ovat jo heränneet.....
Juu, ei mulla ole tuon kännykän varassa pelkästään asiat ja pankkihommat, eikä mikään muukaan.Sillä on vain kätevä hoidella asioita, päivittäisiä.Näkee onko tullut suoritus tilille ym.Ja sitäpaitsi ei tuolla  pääsekukaan muu tutkimaan tiliäni kuin minä, ei edes emäntä.Niin ja ne sähköpostit ja tekstarit kulkee kivasti mukana.Asiat hoituu.Voisinpa jopa tätä kirjoitella kännykällä mutta näppis on mulle näpsäkämpi.

saatanan juntti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 86

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Vs: älykännyn varassa
Minun kaikki tiedot on pilvessä,en ole enään laiteriippuvainen.Tietokoneen vaihtumistakaan ei muusta huomaa kuin tämä uusi jopa pelaa.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19858
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: älykännyn varassa
Minun kaikki tiedot on pilvessä,en ole enään laiteriippuvainen.Tietokoneen vaihtumistakaan ei muusta huomaa kuin tämä uusi jopa pelaa.

Varmaankin on kyseessä maineeltaan luotettava pilven ylläpitäjä ? Miten tunnistautuminen ja esimerkiksi salasanojen unohtaminen, tai mahdollinen äkillinen sairastuminen ? Onko kirjautuminen kaksivaiheinen vai pelkällä salasanalla ? Kai nyt sentään pidät varmuuskopioita itsekin, vai luotatko palveluntarjoajan varmuuskopiointeihin ?

Pilvi on muodikas nimitys. Vielä 1990-luvulla puhuttiin verkkoresursseista, nyt melkein kaikki on Internetissä, ja tehdäänkin asiat vain selaimen kautta. Nyt etätyön lisäännyttyä moninkertaisesksi on päivällä ajanjaksoja, jolloin ei sinne pilveen oikein tahdo päästä, on hitautta ja joskus jopa yhteyskatkoja. Tämä vaatii parempia linjoja ehkä myös.

-SS-

Rakkine

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2267
  • Moon oikees, soot vääräs.
Vs: älykännyn varassa
Mää tulostan kaikki tärkiät tiedot paperille ja arkistoin ullakolle, siellä säilyy, tai no, jos talo palaa niin eipä niillä tiedoilla sitten enää muutenkaan ole merkitystä enää siinä tilanteessa.

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: älykännyn varassa
Minun kaikki tiedot on pilvessä,en ole enään laiteriippuvainen.Tietokoneen vaihtumistakaan ei muusta huomaa kuin tämä uusi jopa pelaa.

Varmaankin on kyseessä maineeltaan luotettava pilven ylläpitäjä ? Miten tunnistautuminen ja esimerkiksi salasanojen unohtaminen, tai mahdollinen äkillinen sairastuminen ? Onko kirjautuminen kaksivaiheinen vai pelkällä salasanalla ? Kai nyt sentään pidät varmuuskopioita itsekin, vai luotatko palveluntarjoajan varmuuskopiointeihin ?

Pilvi on muodikas nimitys. Vielä 1990-luvulla puhuttiin verkkoresursseista, nyt melkein kaikki on Internetissä, ja tehdäänkin asiat vain selaimen kautta. Nyt etätyön lisäännyttyä moninkertaisesksi on päivällä ajanjaksoja, jolloin ei sinne pilveen oikein tahdo päästä, on hitautta ja joskus jopa yhteyskatkoja. Tämä vaatii parempia linjoja ehkä myös.

-SS-

Elisalla on maksullinen Pilvilinna, 4,9e/kk tais maksaa. PUK-koodin tarvitsee liittymän avaamiseen siis jos menee kiinni. Kai nyt sen koodin jollekin luotetulle voi antaa. Ei ainakaan tarvii muistitikkujen kanssa pelata.
Tästä tähän.