• Tavallinen aihe

Aihe Auton kestovahaus  (Luettu 5035 kertaa)

FMJ

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 310
Vs: Auton kestovahaus
Ceramic PRO -sarjan 9H.
Käytin Lahdessa pinnoituksessa. Auto oli silloin uusi ja puhtaana pito on helppoa vielä kahden vuoden jälkeenkin.
Maksoi muistaakseni 700e

Täälläpäin yksi firma mainostaa juuri tuota. Hinta taitaa olla nykyään 800. Tosin en oo itte kysynyt. No tuo puhtaanapito mua vähän kismittää, tosin en oo ollut katsomassa millaista kura/sohjo/ suola/ hiekka kylpyä se on syyslomasta lähtien saanut. Kelit kait olleet ihan laidasta laitaan.

Juuri vaihdoin autoa, vanhaan vedettiin uutena 2016 Ceramic Pro. Ei kertaakaan vahattu, vaihtoon viedessä pinta kuin uusi - vaikka kyseessä musta auto. Vähentää naarmujen syntymistä ja syventää kiiltoa todella paljon.
Pinnoitteen päälle ei esim tarrat tartu, vaan pitää kevyesti myllyttää. Ja pitää muistaa mainita jos korjausmaalauksia tehdään, myös vakuutusyhtiölle - uusiin kohtiin saa pinnoituksen vakuutuksesta, kunhan säilyttää todistuksen. Todistus on myös vaihtotilanteessa hyvä esittää...

Mutta. Tehtävä mielellään aina uuteen, naarmuttomaan autoon. Juuri tutulle tuli työn alle auto, joka oli tehty huolimattomasti vanhaan autoon - kaikki syvät naarmut korostuivat todella pahasti, autoliike joutui teettämään pinnoituksen uusiksi ja siinä yhteydessä auto jouduttiin useamman kerran myllyttämään yli.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54487
Vs: Auton kestovahaus
ja tuossa jutussa mietityttää " vanha auto"...    minkähän ikäinen mahtais olla?

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20811
  • vastustan
Vs: Auton kestovahaus
onko nuo ceramic pro käsittelyt pelkästään ulkonäköä varten, nykyäänhän esimerkiksi mersuissa ongelma ei ole se että joku särkee maalipinnan ja alkaa ruostuminen vaan se että maali varisee omia aikojaan pois ja alkaa ruostuminen :-\ :-\ :-\ :-\

itsellä on semmoinen kuva että esim. helsingissä taksit teipataan yli heti uutena niin maalipinta on sitten muutaman sadan tuhannen kilometrin jälkeen uudenveroisena odottamassa mittarin käsittelyä. käsittääkseni myös yrityksen värit, raidat ja koukerot tehdään paketti ja kuorma-autoihinkin nykyisin teippaamalla maalaamisen sijaan :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21684
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Auton kestovahaus
onko nuo ceramic pro käsittelyt pelkästään ulkonäköä varten, nykyäänhän esimerkiksi mersuissa ongelma ei ole se että joku särkee maalipinnan ja alkaa ruostuminen vaan se että maali varisee omia aikojaan pois ja alkaa ruostuminen :-\ :-\ :-\ :-\

itsellä on semmoinen kuva että esim. helsingissä taksit teipataan yli heti uutena niin maalipinta on sitten muutaman sadan tuhannen kilometrin jälkeen uudenveroisena odottamassa mittarin käsittelyä. käsittääkseni myös yrityksen värit, raidat ja koukerot tehdään paketti ja kuorma-autoihinkin nykyisin teippaamalla maalaamisen sijaan :-\ :-\ :-\ :-\

Teipataan ne taksin muuallakin . Onhan toi "teippaaminen " ollut muodissa jo pitkään .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51704
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Auton kestovahaus
onko nuo ceramic pro käsittelyt pelkästään ulkonäköä varten, nykyäänhän esimerkiksi mersuissa ongelma ei ole se että joku särkee maalipinnan ja alkaa ruostuminen vaan se että maali varisee omia aikojaan pois ja alkaa ruostuminen :-\ :-\ :-\ :-\

itsellä on semmoinen kuva että esim. helsingissä taksit teipataan yli heti uutena niin maalipinta on sitten muutaman sadan tuhannen kilometrin jälkeen uudenveroisena odottamassa mittarin käsittelyä. käsittääkseni myös yrityksen värit, raidat ja koukerot tehdään paketti ja kuorma-autoihinkin nykyisin teippaamalla maalaamisen sijaan :-\ :-\ :-\ :-\

Eihän ny jumalauta mitään mainostekstejä tai muuta ole autoihin taikka työkoneisiin enää maalattu moniin vuosiin, ehkä vuosikymmeniin. 😂

Pohjalaaset ne taitaa harrastaa vielä jotain sudintaa mut ei muualla....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

AP120

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 898
Vs: Auton kestovahaus
ja tuossa jutussa mietityttää " vanha auto"...    minkähän ikäinen mahtais olla?

Tarkoittaa, että vanhaa naarmuista autoa ei käsittelyllä uudeksi saa.

Et maalipinnan kunto ratkaisee.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7015
Vs: Auton kestovahaus
ja tuossa jutussa mietityttää " vanha auto"...    minkähän ikäinen mahtais olla?

Tarkoittaa, että vanhaa naarmuista autoa ei käsittelyllä uudeksi saa.

Et maalipinnan kunto ratkaisee.

No jos nettien kehumisjuttuja on uskominen niin todella pahasta ja naarmuisesta maalipinnasta saa todella näyttävän näillä käsittelyillä (varsinkin tuota ceromic prota kehutaan), mutta se vaatii ammattitaitoa ja pari myllyytystä, savestamista jne ... mitä lie ? Siis oikeastaan ainut asia miksi itse halusin teettää vanhaan japsiin käsittelyn oli todella häjy ja silmiin pistävä naarmu etulokasuojasta takaoveen. Sitä missä ja millä se siihen oli tullut niin jää vaan arvailujen varaan. Ikäväkseni totean , että ei savossa vaikka auto siellä suuriman osan aikaa onkin. Mutta nyt ei naarmusta ole tietoakaan ja puhtaana todella näyttävä maalipinta 8v vanhassa autossa. Sen likaantumisherkkyys vaan ihmetyttää, johtuneeko Savon keleistä vai pelkästään jostain väärästä pesuaineesta silloin harvoin kun on pesty. Vai esim sähköisyydestä tai muista kemiallisista ominaisuuksista, vai todella siitä, että vesi pakenee,mutta lika ei ?

AP120

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 898
Vs: Auton kestovahaus
ja tuossa jutussa mietityttää " vanha auto"...    minkähän ikäinen mahtais olla?

Tarkoittaa, että vanhaa naarmuista autoa ei käsittelyllä uudeksi saa.

Et maalipinnan kunto ratkaisee.

No jos nettien kehumisjuttuja on uskominen niin todella pahasta ja naarmuisesta maalipinnasta saa todella näyttävän näillä käsittelyillä (varsinkin tuota ceromic prota kehutaan), mutta se vaatii ammattitaitoa ja pari myllyytystä, savestamista jne ... mitä lie ? Siis oikeastaan ainut asia miksi itse halusin teettää vanhaan japsiin käsittelyn oli todella häjy ja silmiin pistävä naarmu etulokasuojasta takaoveen. Sitä missä ja millä se siihen oli tullut niin jää vaan arvailujen varaan. Ikäväkseni totean , että ei savossa vaikka auto siellä suuriman osan aikaa onkin. Mutta nyt ei naarmusta ole tietoakaan ja puhtaana todella näyttävä maalipinta 8v vanhassa autossa. Sen likaantumisherkkyys vaan ihmetyttää, johtuneeko Savon keleistä vai pelkästään jostain väärästä pesuaineesta silloin harvoin kun on pesty. Vai esim sähköisyydestä tai muista kemiallisista ominaisuuksista, vai todella siitä, että vesi pakenee,mutta lika ei ?

Kaikki helpoin kun menee näyttämään sitä autoa sinne fiksaamoon. Osaavat kyllä kertoa mitä pystyy tekemään ja mitä kannattaa tehdä.
Maalipinta kun on huokoinen lika tarttuu siihen helpommin. Sit kun kolot täytetään jollain aineella, puhtaanapito helpottuu.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7015
Vs: Auton kestovahaus
ja tuossa jutussa mietityttää " vanha auto"...    minkähän ikäinen mahtais olla?

Tarkoittaa, että vanhaa naarmuista autoa ei käsittelyllä uudeksi saa.

Et maalipinnan kunto ratkaisee.

No jos nettien kehumisjuttuja on uskominen niin todella pahasta ja naarmuisesta maalipinnasta saa todella näyttävän näillä käsittelyillä (varsinkin tuota ceromic prota kehutaan), mutta se vaatii ammattitaitoa ja pari myllyytystä, savestamista jne ... mitä lie ? Siis oikeastaan ainut asia miksi itse halusin teettää vanhaan japsiin käsittelyn oli todella häjy ja silmiin pistävä naarmu etulokasuojasta takaoveen. Sitä missä ja millä se siihen oli tullut niin jää vaan arvailujen varaan. Ikäväkseni totean , että ei savossa vaikka auto siellä suuriman osan aikaa onkin. Mutta nyt ei naarmusta ole tietoakaan ja puhtaana todella näyttävä maalipinta 8v vanhassa autossa. Sen likaantumisherkkyys vaan ihmetyttää, johtuneeko Savon keleistä vai pelkästään jostain väärästä pesuaineesta silloin harvoin kun on pesty. Vai esim sähköisyydestä tai muista kemiallisista ominaisuuksista, vai todella siitä, että vesi pakenee,mutta lika ei ?

Kaikki helpoin kun menee näyttämään sitä autoa sinne fiksaamoon. Osaavat kyllä kertoa mitä pystyy tekemään ja mitä kannattaa tehdä.
Maalipinta kun on huokoinen lika tarttuu siihen helpommin. Sit kun kolot täytetään jollain aineella, puhtaanapito helpottuu.

No yleensähän ongelmiin kysytään apua agronetistä ja niihin sitä myös saadaan. Ei kyllä tullut edes mieleen kysyä sieltä fiksaamosta, mutta sehän voisikin olla hyvä paikka. Tai voin kyllä googeloida, jos löytyisi sieltä apua. Siis autossa korrec cure käsittely, mutta jostain syystä siihen tarttuu lika. Ja todellakaan maalipinta ei näytä huokoiselta vaan kovalta. No nyt auto taas lähdössä ens viikolla Savoon ja näillä näkymin on siellä pääsiäiseen , joten poissa silmistä poissa mielestä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20811
  • vastustan
Vs: Auton kestovahaus
kysäseppä sorkkikselta oisko sillä mittää ideaa miksi auto likaantuu sitkaammin savossa ;) :D ;D 8)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21684
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Auton kestovahaus
kysäseppä sorkkikselta oisko sillä mittää ideaa miksi auto likaantuu sitkaammin savossa ;) :D ;D 8)

Mitä lappalainen taas huutelee . Hesassa taksit teipataan .

Ei mainoksia ole aikoihin maalattu .  ;D
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

AP120

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 898
Vs: Auton kestovahaus
ja tuossa jutussa mietityttää " vanha auto"...    minkähän ikäinen mahtais olla?

Tarkoittaa, että vanhaa naarmuista autoa ei käsittelyllä uudeksi saa.

Et maalipinnan kunto ratkaisee.

No jos nettien kehumisjuttuja on uskominen niin todella pahasta ja naarmuisesta maalipinnasta saa todella näyttävän näillä käsittelyillä (varsinkin tuota ceromic prota kehutaan), mutta se vaatii ammattitaitoa ja pari myllyytystä, savestamista jne ... mitä lie ? Siis oikeastaan ainut asia miksi itse halusin teettää vanhaan japsiin käsittelyn oli todella häjy ja silmiin pistävä naarmu etulokasuojasta takaoveen. Sitä missä ja millä se siihen oli tullut niin jää vaan arvailujen varaan. Ikäväkseni totean , että ei savossa vaikka auto siellä suuriman osan aikaa onkin. Mutta nyt ei naarmusta ole tietoakaan ja puhtaana todella näyttävä maalipinta 8v vanhassa autossa. Sen likaantumisherkkyys vaan ihmetyttää, johtuneeko Savon keleistä vai pelkästään jostain väärästä pesuaineesta silloin harvoin kun on pesty. Vai esim sähköisyydestä tai muista kemiallisista ominaisuuksista, vai todella siitä, että vesi pakenee,mutta lika ei ?

Kaikki helpoin kun menee näyttämään sitä autoa sinne fiksaamoon. Osaavat kyllä kertoa mitä pystyy tekemään ja mitä kannattaa tehdä.
Maalipinta kun on huokoinen lika tarttuu siihen helpommin. Sit kun kolot täytetään jollain aineella, puhtaanapito helpottuu.

No yleensähän ongelmiin kysytään apua agronetistä ja niihin sitä myös saadaan. Ei kyllä tullut edes mieleen kysyä sieltä fiksaamosta, mutta sehän voisikin olla hyvä paikka. Tai voin kyllä googeloida, jos löytyisi sieltä apua. Siis autossa korrec cure käsittely, mutta jostain syystä siihen tarttuu lika. Ja todellakaan maalipinta ei näytä huokoiselta vaan kovalta. No nyt auto taas lähdössä ens viikolla Savoon ja näillä näkymin on siellä pääsiäiseen , joten poissa silmistä poissa mielestä.

Ei sitä huokoisuutta silmällä näekkään.
Vaan mikroskoopissa jos maalipintaa tarkastelua.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20811
  • vastustan
Vs: Auton kestovahaus
kysäseppä sorkkikselta oisko sillä mittää ideaa miksi auto likaantuu sitkaammin savossa ;) :D ;D 8)

Mitä lappalainen taas huutelee . Hesassa taksit teipataan .

Ei mainoksia ole aikoihin maalattu .  ;D
ei ollu kyse mistään mainoksista vaan kokonaisista paketti ja kuorma-autoista jotka  hyvin useasti on yrityksen omilla väreillä maalattu. pakettiautoja teipataan ja paljon varmaan kuorma-auton hyttejäkin. mutta jos esimerkiksi koko säiliöauto peräkärryineen on yrityksen väreissä niin kyllä mää luulen että maalaamalla vielä tehdään hyttikin.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 433
Vs: Auton kestovahaus
Perheessämme autot pestään yleensä silloin kun on mentävä häihin, hautajaisiin tai syntymäpäiville. Koska pesuja tulee siis kovin harvoin ja suolaa sekä muuta paskaa auton päälle usein, niin kestovahaus katsottiin tarpeelliseksi kun ostettiin yksi uusikin auto. Siinä on semmonen kestovahapinta mutta se ei saa autoa pysymään kovin puhtaana vaikka välillä saa vesisadettakin niskaansa. Toivottavasti sentään suojaa ruosteelta, mitä lie tahmaa.

Kerran minulla oli pakettiauto jota en pessyt kertaakaan 10 vuoden omistusaikanani. Tiedä mistä johtui, mutta viimeisenä omistusvuonna kynnyskotelot vain hävisivät.

AP1982

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: Auton kestovahaus
Itsellä kokemusta omassa autossa uutena laitetusta Korrek Curesta 1-step myllytyksen päälle. ja pari vuotta myöhemmin samaan autoon 2 step mylly ja Ceramic pro 9h + light. Vaimon autoon uutena joku Nanolexin tuote. Ihan samalla lailla se auto kuraantuu oli pinnalla mitä vaan. Ja suolakurat myös pinttyy.

Se mikä näissä pinnotteissa on hyvää, niin ne kestää tujujakin liuottimia, eli puhdistuu siitä johtuen helpommin. Ja ei tarvitse jumpata 2-4krt/v vahapurkin kanssa. Kalliitahan nuo on, koska se maalipinta on aina myllytettävä 1-3 steppinä ennen pinnoitteen laittoa, koska maalipinnan virheitä nuo ei peitä lainkaan.