Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Suullinen sopimus metsäkaupassa  (Luettu 4567 kertaa)

EU PELASTAA

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
  • Lomakkeidentäyttökeliä on pidellyt!
Suullinen sopimus metsäkaupassa
Havaitsin juuri, että eräs Sastamalainen pinnatuolitehtailija on alkanut omaksua isojen metsäfirmojen ostopolitiikkaa.

On tullut tähän asti tehtyä kaikenlaista kauppaa puolin toisin ja miehen sanaan on voinut luottaa. Tästä lähtien aina kirjallinen sopimus kaikesta.


Tein hankintakaupan tehtaan kanssa (pieni pinnatuolitehdas Vammalassa, Sastamalassa) viimesyksynä. Hintaan 55 €/m3 ja määräksi sovittiin vähintään rekkakuorma. On tullut muutamana keväänä myytyä muutama motti koivutukkia, joita on tullut muun hakkuun yhteydessä. Homma on hoitunut puhelisoitolla, puut ja raha on liikkunut. No kuukausi sitten ilmoitin että puita on tehtynä 83 m3 ja lisää tulee vielä vähän. Ostaja alkoi nikottelemaan, että olen maksanut tukista nyt vain 46 €. No sovittiin puhelimessa, että hintana yhdelle kuormalle 55 €/m3 ja lopulle 52,50 €/m3. Kiista reilu satasesta.

Tänään tuli viesti että pinnatuolitehdas ei ostakkaan puita. Pinnatuolitehdas on ottanut UPM:n isojenpoikien tyylin kaupanteossa. Minun puolestani saa tehda jatkossa syöttötuolinsa venäjän lankusta! Kaverin lainaus viestistä:

Hinnat eivät ole tässä markkinassa kiveen kirjoitettuja, niin kuin varmaan olet
havainnut. Viittaus rahanpuutteeseeni loukkaa minua pahasti. Tein juuri
maanantaina 4,2 milj euron sijoitustalletukset Nordeaan ja SampoPankkiin
summista , joita en tarvitse tukin ostoon.
En tule mittaamaan koivujasi. Terveisin xxxxxx


Mitä tästä opimme. EN SUOSITTELE SUULLISTA SOPIMUSTA METSÄKAUPOISSA, ainakaan Sastamalaisen pinnatuolitehtailijan kanssa!
EU PELASTAA!

Matias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: Suullinen sopimus metsäkaupassa
Voe hyvät hyssykät! Ei kait suullisia sopimuksia ole ollut enää kenelläkään vuosikymmeniin, minkäänlaisen firman kanssa.

Olet kyllä aika sinisilmäinen.
"Internet on loistava keino päästä nettiin."
-Bob Dole

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: Suullinen sopimus metsäkaupassa
Samaa ihmettelyä voipi jatkaa hankintahakkaajiin, jotka talven tekee ja ajaa puuta tien varteen käteiskauppaa odottamaan. Miten voi sahata pöllit oikeaan pituuteen, kun ei ostaja ole tiedossa? Ei varmaan kukaan muussakaan kaupanteossa osta itselle sopimatonta tuotetta.

Talven aikana paljastui jopa sähköpostin epäluetettavuus. Eräs firma ei osta MHY:n kanssa säköpostin välityksellä so*****ja puumääriä. Tylysti vaan intetään, että ei ole kirjallista sopimusta. Varmaan käräjillä tulis selvyys, mutta tällä kerralla annetaan olla koko asia.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

EU PELASTAA

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
  • Lomakkeidentäyttökeliä on pidellyt!
Vs: Suullinen sopimus metsäkaupassa
Tässä tapauksessa oli kyllä tiedossa mitat, latva 20 cm, pituudet 37-61 ja määränä vähintään rekkakuorma. Se on aika vaikea tietää paljonko tukkia tulee, jos on lahovikaa/värivikaa etc.

Kaupaa on käyty vuosia samalla tavalla. Sastamalaisen teollisuusneuvoksen sanaan on voinut luottaa, mutta ei enään.
EU PELASTAA!

jormakas

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Vs: Suullinen sopimus metsäkaupassa
Tässä tapauksessa oli kyllä tiedossa mitat, latva 20 cm, pituudet 37-61 ja määränä vähintään rekkakuorma. Se on aika vaikea tietää paljonko tukkia tulee, jos on lahovikaa/värivikaa etc.

Kaupaa on käyty vuosia samalla tavalla. Sastamalaisen teollisuusneuvoksen sanaan on voinut luottaa, mutta ei enään.


näin itsekkin olen toiminut vuosia masan kanssa.mulle vaan tarjos koivusta samaisena keväänä 42e vaikka puhe oli syksyllä 55e.en enää sinne myy,sahaan itse lankuiksi ja taapeloin katon alle..satakunnassa on se tapa kaikilla pienillä ostajilla että ei hankintalappua tee vaan sanoo et keväällä katotaan mikä on markkinahinta.mulla tälläsiä kokemuksia mut aina ne jollekki o kelvannu omat tekeleet..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Suullinen sopimus metsäkaupassa
ja sitten nuo pikkufirmat marmattaa lehtien palstoilla että juntit ei myy puuta!   kyllä olen aina ollut sitä mieltä että vaikka tulis takkiin niin sovituista pidetään kiinni ja sitten toisilta otetaan se erotus talteen mutta.... on mukava kun tietää että hyvää tavaraa ei enää saakkaan kun eivät myy.... ja sitten alkaa rutkutus!