Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuva-arvoitus - mistä masiinasta tämä pellolta löydetty osa lienee?  (Luettu 2536 kertaa)

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Tuollainen löytyi aika lailla keskeltä 7 ha:n heinäpeltoa. Omiin vehkeisiin ei kyllä kuulu eikä tuolla juuri muitakaan ole ajelemassa käynyt.
Mistä lienee sinne tipahtanut - sininen värikin tuntuu oudolta. Pituutta joku 300-400 mm, toinen korva selvästi poikki.

Onneksi oli niin maan sisään painunut ettei ollut lähtenyt minkään heinävärkin matkaan. Kumminkin selvästi kokonaan näkyvissä.

Waltteri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 209
Lantakoneen raappa ...

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Lantakoneen raappa ...

Jep . Oikein piti useaman kerran kattoo .  :)
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Okei, kiitosta. Enpähän tunnistanut kun ei itsellä karjaa ole 36 vuoteen ollut.

Sinänsä mielenkiintoista kun ei tuonne ole vierastakaan lantaa ajettu... olisikohan joku peräkärryilijä käyttänyt kärryn jalan alla tms ja sitten unohtanut sen maahan.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Just tuollainen. Myyty aikaisemmin myös Alfa-Lavalin merkillä. Kaavinmalli tullut markkinoille joskus 1990-luvulla. Valutappi katkeaa juuri tuollalailla
Mystinen kesälaatumies

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12039
Jos isäukkos kuitenkin ottanut kuivalantaa vastaan tai ajanut itse jonkun lopettaneen lehmäilijän lantalan tyhjäksi ? Vai oliko teillä itsellä raappakone aikoinaan ?

Viimeksi muokattu: 29.06.20 - klo:19:00 kirjoittanut pig24

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Jos isäukkos kuitenkin ottanut kuivalantaa vastaan tai ajanut itse jonkun lopettaneen lehmäilijän lantalan tyhjäksi ? Vai oliko teillä itsellä raappakone aikoinaan ?

Silloin kun vielä omia lemmuja oli niin lannanpoisto tapahtui Fiskarsin etukuormaajalla  - eli käsitalikolla... en juuri kaipaa noita aikoja.
Ei tuonne ole myöhemminkään ajettu kuin lietettä/virtsaa. Olen monesti lahjoittanut syyssadon jollekin tarvitsevalle, ja luulen että se on ollut rehunkorjaajalla jonain 'aputyökaluna' ja jäänyt sitten pellolle. Jos se olisi ollut nurmea perustettaessa siellä pinnalla niin olisi  sen huomannut jo kylväessä. Kuitenkin sen kokoinen palikka että sen huomaa.

Ok, case closed sanoi Casen huoltomies.