Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe N121 valtra  (Luettu 6140 kertaa)

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8333
Vs: N121 valtra
Jos itsekorjaamiseen ei ole halukkuutta, on liikaa rahaa.

Mutta näin kasvinviljelytilalla tilanne on se, että kaikki mahdollinen yritetään korjata itse. Kysymys ei ole yritys-erehdys periaatteesta, vaan ihan mielenkiinnosta tekniikkaan.

Ja sen tuloksena olen usein haukkunut uudet tekeleet syvimpään helvettiin. Oli se sitten raktori tai vaikka joku kodinkone.

Merkkiliikkeen tai huoltoliikkeen rahantekojärjestelmä perustuu useiden "vika"paikkojen varmuuden vuoksi korjaamiseen, johon saadaan upotettua osia ja työtunteja. Toki vielä löytyy puljuja, joissa puhutaan asiat rehellisesti niinkuin ne ovat.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3300
Vs: N121 valtra
tuota turboa myös ajattelin, suuttimet ei tuossa tuntimäärässä pitäisi olla vaihtokunnossa.Mutta jos asiantuntijat tietää (huoltomiehet) niin vaihdetaanhan ne.Syy kuitenkin muualla.Aikoinaan kun perkinssi alkoi tuollaista tehdä, huolto sanoi että vikasuuttimissa.Esitin kainon arvailuni että olettaisin syyn olevan venttiileissä eli venttiilivälyksissä koska ne oli äskettäin säädetty saman huollon toimesta.Eipä muuta kuin suuttimet vaihtoon, vika ei muuttunut.Esitin että jospa sen venttiilikopan avais ja kattoisi.Ja niinhän siinä sitten löytyi se venttiili jonka säätöruuvi oli jäänyt kiristämättä .Säädöllä vika korjaantui, mutta tulihan ne uudet suuttimet, seuraavana olis vaihdettu sitten ruiskutuspumppu ym ym.Eli en satavarmasti näiden huoltojen, vaikka merkkihuoltokin niiden taitoon luottaisi.

Ite asiassa venttiilejä esitin itekin huoltoon syyksi, 1000 tunnin huollossa viime vuonna kun ei nähneet syytä niiden säädölle. No, suuutinremontiksi käänsivät, ja pajalle vaativat, aika näyttää mitä löytävät.  :-X
Olettamukseni vain.Uudet suuttimet ja turbo. Ongelma poistuu sitten venttiilien säädöllä.Mut hyvä juttu uudet suuttimet ja turbo, älä maksa niistä mitään eikä möskään niiden räpläämiseen kulunut aika.Maksa huollosta vain se venttiilien säätö, johon tuskin menee tuntia enempää. Ja ihan oikeesti.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: N121 valtra
Jos itsekorjaamiseen ei ole halukkuutta, on liikaa rahaa.

Mutta näin kasvinviljelytilalla tilanne on se, että kaikki mahdollinen yritetään korjata itse. Kysymys ei ole yritys-erehdys periaatteesta, vaan ihan mielenkiinnosta tekniikkaan.

Ja sen tuloksena olen usein haukkunut uudet tekeleet syvimpään helvettiin. Oli se sitten raktori tai vaikka joku kodinkone.

Merkkiliikkeen tai huoltoliikkeen rahantekojärjestelmä perustuu useiden "vika"paikkojen varmuuden vuoksi korjaamiseen, johon saadaan upotettua osia ja työtunteja. Toki vielä löytyy puljuja, joissa puhutaan asiat rehellisesti niinkuin ne ovat.

 Tuossapa joku tiima sitten tenavatähden polttoainelinjan o-renkaat oli huonossa kunnossa ja starttuutti akun tyhjäks josta seurannaisena meni vaihdeloota vikatilaan kun jännite oli liian alhainen venttiilien turvalliselle käytölle, mutta eipä tuossa mitään, uudet renkulat polttislinjaan ja muutaman kerran käyntiin terveillä jännitteillä niin vaihteisto elpyi normaaliin toimintaan. Samaan vaivaan oli mese-palstan juttuin mukaan jollekin onnekkaalle tehty ihan perusteellinen lootaremppa tonni-luokan kustannuksilla.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: N121 valtra
Jos itsekorjaamiseen ei ole halukkuutta, on liikaa rahaa.

Mutta näin kasvinviljelytilalla tilanne on se, että kaikki mahdollinen yritetään korjata itse. Kysymys ei ole yritys-erehdys periaatteesta, vaan ihan mielenkiinnosta tekniikkaan.

Ja sen tuloksena olen usein haukkunut uudet tekeleet syvimpään helvettiin. Oli se sitten raktori tai vaikka joku kodinkone.

Merkkiliikkeen tai huoltoliikkeen rahantekojärjestelmä perustuu useiden "vika"paikkojen varmuuden vuoksi korjaamiseen, johon saadaan upotettua osia ja työtunteja. Toki vielä löytyy puljuja, joissa puhutaan asiat rehellisesti niinkuin ne ovat.

Hyvin menee, mutta menköön.   :P  ;D

Viimeksi muokattu: 09.06.20 - klo:21:00 kirjoittanut nautafarmari

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3300
Vs: N121 valtra
Lupasivatko rehunteolle koneen kuntoon.Tai sitte se varakone pitäs olla firmalla antaa huollon ajaksi.Veloituksetta tietenkin.

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: N121 valtra
Lupasivatko rehunteolle koneen kuntoon.Tai sitte se varakone pitäs olla firmalla antaa huollon ajaksi.Veloituksetta tietenkin.

Emoille vasta heinäkuun alussa rehunteko, olis kyllä varakoneen saanu jos ois tarvinnu.

Venttiilien säätö tais riittää, ellei polttoainepumpusta vika löydy. Etuakselin keinun välyksestä myös laiton korjauspyynnön samassa, ei ihan venttiilien säädön takia pajalle menny.  ???

Viimeksi muokattu: 10.06.20 - klo:12:36 kirjoittanut nautafarmari