Halvalla saitte Der Volvo
Kokonaishinnaksi tulee reilu tonni:
Lensin Zurichiin Oulusta (177 euroa); siitä junalla etelä-saksaan (Freiburg); yöpymisen ja saksalaisoluen jälkeen 5-vuorokauden vakuutuskilvet autoon kiinni (120 euroa) ja nokka kohti pohjoista. Tukholmaan oli matkaa 1900 km ja sen jälkeen Helsingin Viking-terminaalista vielä vajaat 700 km lisää. Joku työkaveri sanoi "miten uskallat ostaa netin kautta ilman koeajoa?". Minusta 2600 km on riittävää koeajoa...
Katsastustodistus koeajon jälkeen
Plussaa:
Tikkikone (VW:n 6-sylinterinen LT-turbodiesel, 2,4 l), ei kuluta öljyä ja edelleen hyvät ohitustehot 340 000 jälkeen
Täysin ruosteeton kori, jossa on jo muutenkin paljon alumiinia
Siisti, kaikin puolin, ja myyjä kertoi, että kytkin ja pakoputki ovat uusia
Miinusta:
Oikean etupöyrän laakeri menee vaihtoon
Takajarrupalat ainakin uusittava
Laturista meni teho Ruotsissa, mutta Biltema oli Linköpingissa lauantaina sopivasti auki ja remontti kesti 5 minuutta (uudet hiilet ja rele)
Todennäköinen tullimaksu 350 euroa (vuosimalli 1991)
Viimeisiä kunnon volvoja (V- ja S-sarjojen myöten alkoi alamäki).
Terveisin, PV
740-dieselfarmari (Belgiasta, 700 euroa)
940-turbodieselfarmari (Bremenista, 595 euroa)
ja nyt 940-turbodieselfarmari (Freiburgista, 451 euroa)
halpaa lystiä ja kestopelit (kaikki sisäänajetut)