Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pysykää terveenä  (Luettu 5014 kertaa)

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19926
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Pysykää terveenä
Hepatiitti-C:n hoito on käymässä kalliiksi, jopa 90000 euroa:   Laki velvoittaa ja kunta pulittaa
1400 uutta tapausta vuodessa x 90 000 = 100 miljoonaa ?

"–  On erittäin tärkeää, että hoito kustannetaan yhteisistä varoista, koska C-hepatiittiin ei myöskään ole rokotetta. Suuri osa sairastuneista on aivan tavallisia ihmisiä, Jokelainen painottaa.", ja kohta jatketaan "tavallisen ihmisen" taudista: "Virus tarttuu veriteitse esimerkiksi yhteiskäytössä olevien ruiskujen tai epäpuhtaiden lävistys- ja tatuointivälineiden kautta. C-hepatiitti voi tarttua myös suojaamattomassa seksissä"

On ehkä laaja yhteiskunnallinen murros tulossa siinä, että suonensisäisiä nautintoaineita, epämääräisiä tatuointistudioita, sekä suojaamatonta miesten välistä seksiä harrastavat ovat tulleet yhteiskunnan "tavallisuuden" normiksi ?

Minusta ovat enemmänkin jonkinlaista kerskakulutusta tuommoiset. Ja sitten tulee kallis tauti.

-SS-

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65257
Vs: Pysykää terveenä
juppiaika palaa takas..                 hyi hitto!

navettapiika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 600
Vs: Pysykää terveenä
Tässä nyt kiistellään, mitä tai ketä pitäisi hoitaa, mikä jättää hoitamatta tai valita puhtaasti linja kokeillaan jotain buranaa.. Meillä on paljon hoitoja, mitkä on jälkeenpäin osoittautunut vallan tehottomiksi ja ihmisen itsensä kannalta jopa haitallisiksi, mutta kun on tehokas markkinoija ja herkkäuskoiset, hyvää tarkoittavat lääkärit, niin kaikkea pitää kokeilla ja hoidon rajaa vedetään aina vain matalammalle tasolle. Sitten ovat he, jotka jäävät tämän koneiston jalkoihin oikealla taudilla ja kuolevat pois ennen aikojaan, kun ei vain huomattu tai hoksattu hoitaa.
Jotenkin tuntuu, että tämä saitti ei ole se paikka, missä näitä rajoja rakennetaan tai tehdään priorisointeja hoidosta, mutta jokainen voi toki keskustella aiheesta. Se, mikä minulle tai sinulle ei ole tärkeää, voi olla toiselle kuoleman vakava asia.

Vai kallistutaanko juutalaiselle kannalle, että ihminen on itse sairauteen syyllinen, eli tehnyt jotain ansaitakseen sairauden ja jätetään kaikki Herra huomaan? Yllättävää kyllä, juutalaisillakin on kuitenkin sairaaloita ja lääkäreitä, herääkin kysymys, miksi? Jos kerran kaikki on omaa syytä, eikö silloin kuuluisi kärsiä loppuun saakka.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19926
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Pysykää terveenä
Tässä nyt kiistellään, mitä tai ketä pitäisi hoitaa, mikä jättää hoitamatta tai valita puhtaasti linja kokeillaan jotain buranaa.. Meillä on paljon hoitoja, mitkä on jälkeenpäin osoittautunut vallan tehottomiksi ja ihmisen itsensä kannalta jopa haitallisiksi, mutta kun on tehokas markkinoija ja herkkäuskoiset, hyvää tarkoittavat lääkärit, niin kaikkea pitää kokeilla ja hoidon rajaa vedetään aina vain matalammalle tasolle. Sitten ovat he, jotka jäävät tämän koneiston jalkoihin oikealla taudilla ja kuolevat pois ennen aikojaan, kun ei vain huomattu tai hoksattu hoitaa.
Jotenkin tuntuu, että tämä saitti ei ole se paikka, missä näitä rajoja rakennetaan tai tehdään priorisointeja hoidosta, mutta jokainen voi toki keskustella aiheesta. Se, mikä minulle tai sinulle ei ole tärkeää, voi olla toiselle kuoleman vakava asia.

Vai kallistutaanko juutalaiselle kannalle, että ihminen on itse sairauteen syyllinen, eli tehnyt jotain ansaitakseen sairauden ja jätetään kaikki Herra huomaan? Yllättävää kyllä, juutalaisillakin on kuitenkin sairaaloita ja lääkäreitä, herääkin kysymys, miksi? Jos kerran kaikki on omaa syytä, eikö silloin kuuluisi kärsiä loppuun saakka.

Onhan tämä tietyllä tavalla ongelmallista, esimerkiksi sektio on USA:ssa oletusarvoinen synnytys, pohjoismaissa toisaalta vaatii aina arvioinnin tarpeesta.  Nyt on synnytyspelko lisännyt sektioita täälläkin. Eli yhtäkkiä jokin ihmisen fysiologiaan kuuluva asia onkin sairaus, ja sairaus pitää hoitaa sairaalassa, leikkaamalla ja lääkkeillä.

Vanhuus ja vanhuuden aiheuttama kuolema ei ennen ole ollut sairaus, mutta vanhuuden kuoleman aiheuttajana on valtaosassa tapauksista myös jokin tunnistettava perussairaus, ja sen sairauden periksiantamaton hoito on alkanut muuttua taisteluksi rajallista elämän pituutta ja kuolemaa vastaan, oikeaksi ikuisen elämän tieteeksi.

-SS-

MaaJussi77

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 349
Vs: Pysykää terveenä
Ottia tuota niin. Minä olen sitten niitä jotka on syystä tai syyttään sairastuneet  nykyisin yhä yleistyviin IBD-sairauksiin ja minulla se oli colitis, ei onneksi crohn. En sitten tiedä, olenko itse syypää sairauteeni eli en. Tämän sairauden aiheuttajaa ja syytä kun ei tunneta. Ehkä olen, ehkä en.
 
Mutta meitä sairastuneita on laidasta laitaan, SM-liigan kiekkoilija, huippuyleisurheilija, huippu-uimari. Ja erinäinen määrä sohvaperunoita ja kaikkea siltä väliltä. On maalaisia ja kaupunkilaisia. On toimistotyöläisiä ja metsureita. On nuoria ja vanhoja, naisia ja miehiä. Peruskoulupohjalta ja tohtoreita. Kasvissyöjiä ja kavereita, jotka syövät aamiaiseksi kolme kanamunaa ja litran maitoa ja lounaaksi ison pihvin.

Yrityksistä huolimatta yhteistä nimittäjää tai aiheuttajaa tai edes suuremmin altistavaa tekijää ei ole löydetty. Taudin yleistyminen viittaisi siihen, että ns länsimainen elämäntapa vähäkuituisina ruokavalioineen ja vähine liikuntoineen voisi selittää. Mutta sairastuneissa on tosiaan huippu-urheilijoita ja kasvissyöjiä. Yksiselitteistä yhteyttä ruokavalion, elämäntapojen tms suhteen ei ole löytynyt, kuten esimerkiksi tupakointi ja keuhkosyöpä.

Tiedä sitten noista hoidoista ja ketä hoidetaan ja ketä ei. Olisiko minua pitänyt hoitaa eli ei. Ja miten olisi pitänyt hoitaa. Sairauden syytä kun ei tunneta ja varsinaista parannuskeinoa ei ole. On lievittävää lääkehoitoa. Ja sitten tietysti puukko meillä colitis-potilailla, crohn-potilailla sekin vaihtoehto on vähissä, ilman ohutsuolta ja sieltä tapahtuvaa ravinteiden imeytymistä kun elämä on hiukka heikkoa.

Mutta itse sairastuin 15-vuotiaana. Oikeastaan ainoa, mitä olisi voinut tehdä toisin, olisi ollut puukottaa heti. Mutta on se tietysti 15-vuotiaalle kova paikka, avanne loppuiäksi. Lääkkeillä siis mentiin. Aluksi perinteisillä, jossakin välissä tuli sitten uusia todella tehokkaita ja vaikuttavia lääkkeitä. Kalliita varmasti, mutta selkeästi paransivat elämänlaatua. Minun kohdallani kävi sitten niin, että merkittävästi kasvaneen syöpäriskin takia jouduttiin puukottamaan. Moni selviää varsinkin näillä uusilla lääkkeillä ilman puukotusta, osa jopa hautaan saakka. Leikkauksetkin (minut on leikattu viisi kertaa) maksavat tietysti jotakin ja eivät ne avannetarvikkeetkaan varmasti ilmaisia ole. Tuskin tarvikevälinetehtaat niitä lahjaksi antavat..
'
Mutta kaiken kaikkiaan olen varmasti ollut yhteiskunnalle kallis henkilö. Omaa syytäni eli en, siitä en sen enempää. Mutta tietysti, olisi minut voinut hoitamattakin jättää. Lopputulos olisi ollut varmaan vastaava kuin eräällä henkilöllä jonka opin tuntemaan Crohn ja Colitis ry:n kautta. Sairaalajaksojen sekä tuon yhdistyksen kautta on tullut tutustuttua melkoiseen kirjoon ihmisiä. Mutta tuo henkilö. Niin hän hurahti jossakin välissä homeopatiaan. Joku hurmahenkinen homeopatisti ilmeisesti patisti. Ja kun ihminen on tarpeeksi epätoivoinen  ja mistään ei tunnu löytyvän apua, niin sitä uskoo melkein mitä tahansa humpuukia. Hän alkoi uskoa siihen, että homeopatia parantaa taudin kuin taudin. Uskoi siihen niin lujasti, että ei mennyt sairaalaan vaikka olisi pitänyt. Seurauksena suolen puhkeaminen, hätäleikkaus ja pari viikkoa teho-osastolla. Henki nippa nappa säilyi mutta avannehan hänellä oli sitten siitä eteenpäin. No, loppuivathan sitten sairausoireet mutta ei tuo avannekaan todellakaan täysin ongelmaton ole.

Mutta tällaista. Kun näitä pohditte, että ketä hoidetaan ja ketä ei. Ja onko omaa syytä eli ei. Ja Hervastille vielä erikseen terveisiä. Että vedä w.ttu päähän ja ole hiljaa asioista mistä et mitään ymmärrä. Tai jos olet niin viisas ja tietäväinen mistä sairaudet johtuvat tai miten niitä parannetaan, niin otappa ja selvitä colitiksen ja crohnin syy ja kehitä oikeasti parantava hoito. Nobelia olisi tyrkyllä sille, joka tuon tekee. Oletko se sinä? Mutta jokainen, joka sanoo, että kaikki oireet johtuvat kaularangasta ja homeopatia parantaa, on niin pihalla kuin olla ja voi. Mutta niin kauan kuin hervastin nero ei saa tuota aikaiseksi, on valitettavasti tyydyttävä näihin lääketeollisuuden oireita lievittäviin lääkkeisiin ja hoitoihin.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Pysykää terveenä
Agrossa ihmisen sairaudet ovat halveksittavia itse hankittuja kalliita ongelmia. Tarpeettomia hoitaa. Vain lehmän puhaltumiset ja kohtuongelmat tärkeitä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006240599.html

Viimeksi muokattu: 16.09.19 - klo:17:16 kirjoittanut Sepeteus

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8682
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Pysykää terveenä
Vieläkö se Antti on koomassa?  ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65257
Vs: Pysykää terveenä
aika aneemisen näkönen nuissa kuvissa..  lie puutokset aika kovia..

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Pysykää terveenä
aika aneemisen näkönen nuissa kuvissa..  lie puutokset aika kovia..

Kyllähän se poskien punotus jäi, kun ei enää pekonipastaa voi mättää naamaan. Voikin jää kaupan hyllyyn, kurria vaan voi jua.
  Nyt suonet voi hyästi, ja paine ei pakkauvu poskiin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65257
Vs: Pysykää terveenä
ja veri pakenee päästä.   minnelie menöö?   kalpia olento on miusta aika huolestuttava lie jotain häikkää..

navettapiika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 600
Vs: Pysykää terveenä
ja veri pakenee päästä.   minnelie menöö?   kalpia olento on miusta aika huolestuttava lie jotain häikkää..
Kyllä tässä alkaa olla asiat kunnossa, kun Antti rääpäsee myllykirjeitä ministereille..ohjaa rautaisella sanansäilällä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26070
  • vastustan
Vs: Pysykää terveenä
Agrossa ihmisen sairaudet ovat halveksittavia itse hankittuja kalliita ongelmia. Tarpeettomia hoitaa. Vain lehmän puhaltumiset ja kohtuongelmat tärkeitä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006240599.html
kyllähän sinä olet ollut hyvä neuvomaan miten pitää  elää ja kovasti olet osannut myös halveksia  kotimaista ruokaa  ;) :D ;D 8)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Pysykää terveenä
Agrossa ihmisen sairaudet ovat halveksittavia itse hankittuja kalliita ongelmia. Tarpeettomia hoitaa. Vain lehmän puhaltumiset ja kohtuongelmat tärkeitä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006240599.html
kyllähän sinä olet ollut hyvä neuvomaan miten pitää  elää ja kovasti olet osannut myös halveksia  kotimaista ruokaa  ;) :D ;D 8)

Näillä pärjää.

https://mobile.fatsecret.fi/kalorit-ravinto/pohjolan-juustola

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Pysykää terveenä
Näillä pärjää.

> Mitähän tuosta sanoisi se naapurin vähä-älyinen poika, joka mopolla ajoi?.
Ja pärjättävä on, vaikka omissakin olisi sanomista.

 

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Pysykää terveenä
Näillä pärjää.

> Mitähän tuosta sanoisi se naapurin vähä-älyinen poika, joka mopolla ajoi?.
Ja pärjättävä on, vaikka omissakin olisi sanomista.

Kannattaa kuitenkin pysytellä niissä kutsunta-arvoissa oli sitten vähä-älynen tai ei.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006241522.html

Muuten tulee aika kalliiksi. 🤣🤣🤣