Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hydraulihalkojat  (Luettu 27310 kertaa)

agn809

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 17
Hydraulihalkojat
http://

Mitä on kokemukset hydraulihalkojista?

Valtran asiakaslehdessä tarjotaan JAPA 110 1500 eurolla. Kellfri 110 tarjotaan muualla puolet halvemmalla.
Japa puristusvoimaksi ilmoitetaan 5,6 tn ja Kellfri taas 7 tn.
Japa vaikuttaa tukevarakenreiselta ja Kelfri on taas vaikuttaa heikompirakenteiselta.
Japalla kirven korkeudensäätö esitteessä näyttää paremmalta kun Kellfrin.

Muitakin merkkejä löytyy tietenkin.

Itellä on tarvetta pahimillaan tuommosten 60 cm halaksijalta olevien kuusien tyvipöllien halkaisuun.

Mitä on porukalla kokemukset ja miettet vehkeistä?

atoyot

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 17
Vs: Hydraulihalkojat
Olen vähän sama asia miettinyt. Kestääkö tuo Kellfri "tavallinen" käyttöä? Farmit sivujen käyttäjien mielestä ei kestää...

http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foorumi/04_keskustelut/02_koneet/index.jsp?subject=Post&thread_id=131832644691233018

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Hydraulihalkojat
Halk. 40-50cm haapapölkkyjen kanssa oma tekemällä hydraulihalkojalle muodostui ongelmaksi liian lyhyt terä, noin 20cm, joutui jumppaamaan pölkyt kahteen kertaan koneen päälle kun jäivät toiselta puolen säleillä kiinni.

Kaverilla halk. 60cm koivutyvi halkaistiin F-putkilla ja loppu kirveellä  ;D

agn809

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 17
Vs: Hydraulihalkojat
Halk. 40-50cm haapapölkkyjen kanssa oma tekemällä hydraulihalkojalle muodostui ongelmaksi liian lyhyt terä, noin 20cm, joutui jumppaamaan pölkyt kahteen kertaan koneen päälle kun jäivät toiselta puolen säleillä kiinni.

Kaverilla halk. 60cm koivutyvi halkaistiin F-putkilla ja loppu kirveellä  ;D

Mikä se F-putki on?

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Hydraulihalkojat
Halk. 40-50cm haapapölkkyjen kanssa oma tekemällä hydraulihalkojalle muodostui ongelmaksi liian lyhyt terä, noin 20cm, joutui jumppaamaan pölkyt kahteen kertaan koneen päälle kun jäivät toiselta puolen säleillä kiinni.

Kaverilla halk. 60cm koivutyvi halkaistiin F-putkilla ja loppu kirveellä  ;D

Mikä se F-putki on?

F-putkipanos
http://www.forcit.fi/index.php?section=explosives&page=productdetail&lang=fi&flash=n&i=100297

dmem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 331
Vs: Hydraulihalkojat
Pari vuotta sitten ostettiin Pirttisiltä halkoja. En muista mallia. Traktori kiinnitteinen kuitenkin. Hinta oli noin 1000 euron luokkaa. Kaikki on mennyt halki eikä vikoja toistaiseksi.

http://www.veljeksetpirttinen.fi/hydrhalk.htm

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Hydraulihalkojat

johtoporras

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 84
  • "Muut teköö mitä ne osaa, MINÄ MITÄ HALUAN"!!!!!!!
Vs: Hydraulihalkojat
Jälleen kerran mielipiteeni on että itte tekemällä saa justihin sellaasen kun haluaa. I-palkista runko ja terä   jostakin karkenevasta teräksestä. Jos haluat mun tekeleestä kuvia niin laita yksityisviestillä mailiosoite niin laitan vaikka kuvia. Tai voinhan vaikka sellaasen teheräkin meirän pajalla jos kiinnostaa...(mm. 4 halkaiseva T-terä 13 X 100 jousiteräksestä karkaistuna ja päästettynä)...itte tekemällä vaan aina säästää sen minkä Yara ja sen kätyrit vie...

Konehemmo

  • Vieras
Vs: Hydraulihalkojat
Nuapurissa on... Öö japa vai mikä se oli. En mää kyl luottas kellfriin.

MF 4000

  • Vieras
Vs: Hydraulihalkojat
Jälleen kerran mielipiteeni on että itte tekemällä saa justihin sellaasen kun haluaa. I-palkista runko ja terä   jostakin karkenevasta teräksestä. Jos haluat mun tekeleestä kuvia niin laita yksityisviestillä mailiosoite niin laitan vaikka kuvia. Tai voinhan vaikka sellaasen teheräkin meirän pajalla jos kiinnostaa...(mm. 4 halkaiseva T-terä 13 X 100 jousiteräksestä karkaistuna ja päästettynä)...itte tekemällä vaan aina säästää sen minkä Yara ja sen kätyrit vie...
Nimenomaan ei kummonenkaan värkki ole itse tehdä ja sen sylinterin voi "lainata" jostain muusta koneesta, alentaa kustannusta.esim rehuleikkuri ym laite jota ei välttämättä jatkuvasti käytetä.

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: Hydraulihalkojat
Muutama vuosi sitten tuli tehtyä itse kyseinen kone pääosin kierrätysosista. Tietenki omalla hydrauliikalla. Hydr. pölkynnostin tosi kätevä, ei tarvi olla kahta ukkoa punnertamassa pölkkyä koneen päälle. Voimaa ainakin löytyy, ku tuli ostettua vähän turhankin jämerä sylinteri. Ainakin sillä joka pölkky halkeaa ja valmistekeleet kalpenee. ;D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Hydraulihalkojat
palaxista on kokemusta ja hyvä pelihän se on mutta sitten kun on niin suuria esim.koivuja ettei terä yletä kuin puoleen väliin niin sitten joutuu jo moottorisahalla auttamaan ja pakkasta saa olla -20 siinä kohtaa mutta aina on puu haljennut vaikkakin oikein oksaset joutuu välillä hakkaamaan irti siittä terästä ja kääntämään  :D   hintansa väärti...

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: Hydraulihalkojat
Se ongelma mun halkojassa on, että terä tahtoo tiukassa paikassa katketa tai koko kone haluaa sitten ratketa hitsauksista. Ja voimaahan ei voi olla liikaa ??? 

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: Hydraulihalkojat
http://

Mitä on kokemukset hydraulihalkojista?

Valtran asiakaslehdessä tarjotaan JAPA 110 1500 eurolla. Kellfri 110 tarjotaan muualla puolet halvemmalla.
Japa puristusvoimaksi ilmoitetaan 5,6 tn ja Kellfri taas 7 tn.
Japa vaikuttaa tukevarakenreiselta ja Kelfri on taas vaikuttaa heikompirakenteiselta.
Japalla kirven korkeudensäätö esitteessä näyttää paremmalta kun Kellfrin.

Muitakin merkkejä löytyy tietenkin.

Itellä on tarvetta pahimillaan tuommosten 60 cm halaksijalta olevien kuusien tyvipöllien halkaisuun.

Mitä on porukalla kokemukset ja miettet vehkeistä?

Ostaisin kyllä tuon Kellfrin ja hitsaisin jo varuksi muutamalla kympillä vahvikkeita. Tulisi halvemmaksi kuin Japa ja olisi vähemmän työtä kuin alusta tehden, eikä silti juuri kalliimpi. Japakin on tavallisen pehmeästä raudasta tehty, vaikka omassa klapikoneessa ei ole mitään vielä revennyt. Rakenteet vääntyvät herkästi, mutta käsin saa ilman työkaluja väännettyä takaisin muotoonsa  :D

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: Hydraulihalkojat
palaxille ääni täältä, meillon sellaanen. vahva runko, ei notku. naapurissa joku muu merkki niin siinä antaa runko periksi ennenku pölli.
tä?!?!