mehän muistamme kuinka muujussit on kritisoinu maatalouden tukia ja samaan aikaan antaneet ymmärtää kuinka hienoja ja kilpailukykyisiä hankkeita on pääkaupungin julkiset kulkuyhteydet, metrot, pisarat, lahen alitukset sun muut

me maalaiset toki tiedämme jotta pohjoisen kuljetustuet on vain hyttysen pissin viimmesen tipan kokoinen juttu itämeressä jos verrataan helsingin tukemiseen

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a8fa784c-359f-4f33-bb3b-fa0e0ca7e4d5
Yksistään pohjoisen ja saaristomaidon kuljetustuki on 12,5 miljoonaa euroa vuodessa. Tuo Helsingin kaupungin tuki on usean vuoden ajalta laskettu, kymmenelle vuodelle olisi noin 5 miljoonaa vuodessa. Tuohon on tahallaan laskettu ns. alihintaisen varikon vuokrahinnat, aivan kuin paikalle olisi rakennettu lentokenttähotelli ja niiden hintojen mukaan. Ihmisiä on kuljetettu noin miljoonaa joka päivä , monenko viljelijän maitoja on kuskattu tuolla 12,5 miljoonalla ?
Tässähän on kyse yksityisen bussibisneksen halusta näyttää, että julkinen liikelaitos saa epäreilua verosubventiota, sitten kun bisnekselle on myyty mm. sähkönsiirtoverkot, ei muuta kuin valitusvinkunaa ole kuulunut, vaikka mielelläni maksan Carunalle ja australialaiselle eläkeyhtiölle siitä, että sähkö tulee kunnolla kuin siitä, että valtion pohjaton kassa saa joutoväen elättämiseen lisää rahaa.
Voisi sanoa, että julkinen sotekin saa paljon subventiota kunnilta ja valtiolta, lähes kaikkien kuntien sotebudjetti on alijäämäinen, eli verovaroista paikataan vajausta.
-SS-