Tuo kahvittelu huoltohallilla ei ole oikein tätä päivää. Tietysti jos asiakas maksaa kahvit 75€/h niin mikäs siinä. Ja jos kylällä on "mukava" huoltomies ja sillä pitää asiakkaansa, niin oikein hyvä. Minä jos vien koneen huoltoon, niin aina aukeaa vaihdeloota, kun muut teen itse. Onneksi harvoin tarvitsee "huoltoa".
Meinaat jotta huoltomiehet ei pidä kahvitaukoja / ruokatunteja? Kyllä täälläpäin pitävät ja isännällekkin tarjotaan se kahvi maidolla. Toki ilmaisia "lounaita" ei ole mutta se hetki voi olla vaikka neuvonnallinen tilanne. Mutta tuo ei ole ensimmäinen , toinen , eikä edes kolmas korjaamo missä (vanhemmat) miehet käy vaihtamassa kuulumisia. Pössäyttelevät nortin savut nurkassa ja parantavat maailmaa (juovat kahvit jos tarjotaan) ja näköjään tarjoavat vaikka munkit porukalle.
Kyllä mäkin nuorempana ja nuukempana yritin "huoltaa" vehkeet itse. Autoissa vaan huomasin sen , että jos huoltokirjassa ei ole leimoja, niin vanhaa koslaa ei saa kaupan mihinkään, vaikka olisi itte ne öljyt vaihtanut. Sama kait se vähän on traktoreissakin, kyllä joku niille leimoille jotain laskee jos joskus hävittää. Sitten se normi huolto 3-4h ... sillä ei konkurssia tee ja samalla voi saada suodattimet yms halvemmalla kuin marmoritiskiltä eikä hairahda harakireihin. Huoltomiehellä voi olla silmä niille tuleville vioillekkin vaikka itse olisi niistä sokaistunut.