• Tavallinen aihe

Aihe new holland ts 90  (Luettu 1302 kertaa)

ranet

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
new holland ts 90

 new hollandin ts 90 ulosoton ongelmia ei jaksa pyörittää lumilinkoa kun tulee vähänkin vastusta lumesta oon kysyny
 huollosta ekasta sanottiin että ulosoton pakka on metri ulosotosta ja hyttiä pitäis nostaa sanoivat että ei ihan päivän homma
 ja toisesta haka traktori oulusta sanoi että kyllä se takaa päin on vaihdettavissa työn johtaja kysyi vielä asentajalta
 että mikähän mahtais olla totta  niin eka paikasta kysyi pelaako neliveto kyllä pelaa ja myös tasauspyörästö elikkä on
 neliveto eikä kolmiveto niin mihinkä tuota uskois olisko tietoo kiitos.


115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 228
Vs: new holland ts 90

Viimeksi muokattu: 12.02.19 - klo:13:01 kirjoittanut 115

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15155
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: new holland ts 90

 new hollandin ts 90 ulosoton ongelmia ei jaksa pyörittää lumilinkoa kun tulee vähänkin vastusta lumesta oon kysyny
 huollosta ekasta sanottiin että ulosoton pakka on metri ulosotosta ja hyttiä pitäis nostaa sanoivat että ei ihan päivän homma
 ja toisesta haka traktori oulusta sanoi että kyllä se takaa päin on vaihdettavissa työn johtaja kysyi vielä asentajalta
 että mikähän mahtais olla totta  niin eka paikasta kysyi pelaako neliveto kyllä pelaa ja myös tasauspyörästö elikkä on
 neliveto eikä kolmiveto niin mihinkä tuota uskois olisko tietoo kiitos.

Foortin kaltainen perä taitaa olla TS-sarjassa. Se pakka on nostolaitekannen alla melko ylhäällä, koska peräpäässä on ratasvälitys alaspäin. Jos hytin takaosaa saa kohotetuksi ilman että tuulilasi ottaa vastaan, niin sen kannen saanee nostetuksi taakepäin trukkipiikeillä nostolaitekynkistä. Ei tarvitse nostaa paljon niin nostolaitesylinteri mahtuu tulemaan. Ei liene enää peltiputkea pohjalle niin kuin vanhoissa Fordeissa.  Kaikkien sähköjen ja putkien irrotus siitä päältä ja puhdistus se suurin vaiva on. Vasen pyörä pois ja lokasuojaa tms. purkaa niin on varmaankin helpompi päästä siihen. Pakka on juuri siinä taka-akselin  etupuolella, keskellä traktoria mutta venttiili ja systeemit lienevät vasemmalla puolella sisäpuolella, ainakin varaosakuvastojen mukaan. Peräluukku työntövarren korvakkeen kohdalta auki, vetää pitkän akselin pois pikkurattaineen. Sitten pakka irtoaa venttiileineen ja kannattimineen kun irrottaa lukituspultit peräkotelon vasemmasta sivuseinästä. Paineputki tulee jostakin hydrauliikkapumpulta (olisiko siinä päällä semmoinen lohko) , se irti ja sitten vetää sen pakan varovasti ensin taaksepäin ja sitten ylös. Onkohan TS sarjassa pumppu moottorin jakopäässä ja paine jaetaan jotenkin erillisesti.

Pienen vetopyrän akselilla näyttää olevan joku laippa ja ratas, saattaa estää pakan taaksepäin tulemisen, samalla tavalla kuin Load Monitor Ford 7000:ssa haittaa ?

Mutta niin se tehtäisiin vanhemmassa Fordissa. Paineen mittaus voimanotolle pitäisi tehdä kuitenkin. Se oikealla alhaalla oleva peräkotelon hydrauliikkapumppu sisältänee toisen ratasparin nelivedolle ja voimanottoakselille. Siellä pitäisi ponnahtaa jotain suuruusluokkaa 15 bar paine kun kytketään VOA tai etuveto ? En tiedä, missä sen matalapainepiirin mittauspiste on TS sarjan hydrauliikassa.

-SS-

sutela

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: new holland ts 90

 Kokemus: ts 100 , oli paalaajan edessä ja kun tuli enempi kuormitusta,niin kierrokset ei laskenut,vaan pakka luisti.
 Merkkihuollossa korjaus mikä ei ollut aivan halpa. Lopputulos oli se että vika ei korjaantunut.
 Elikkä ko. koneissa se ei ole vika vaan ominaisuus.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15155
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: new holland ts 90

 Kokemus: ts 100 , oli paalaajan edessä ja kun tuli enempi kuormitusta,niin kierrokset ei laskenut,vaan pakka luisti.
 Merkkihuollossa korjaus mikä ei ollut aivan halpa. Lopputulos oli se että vika ei korjaantunut.
 Elikkä ko. koneissa se ei ole vika vaan ominaisuus.

Ei se ihan noinkaan kai ole. Usein noista varmaan on lisätty tehoja johonkin 130 hevosvoimaan, pakan painetta
voi nostaa, niin pitää tiukemmin. Alkaa 12+12 Dual Powerikin luistaa suurilla tehoilla, jos ei lisää paineita.

-SS-

Maamoukka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: new holland ts 90
Eka kerran kommentoin  agronettiin ,itellä on ts es 110 siitä meni ulosoton pakka 9000 tunnissa ja on ollut kiinteistöjen auraskoneena talvet, vika tuli  yhtääkkiä jos ulosotto luistaa nelipyttysessä niin  paineet ei oo oikeet tai remontti ei ole onnistunut ,tämä on vain minun mielipide .Sata kympissä voi ehkä olla yksi levy enemmän pakassa kuin satasessa kun se on samalla perällä kun kuuspyttynen.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15155
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: new holland ts 90
Eka kerran kommentoin  agronettiin ,itellä on ts es 110 siitä meni ulosoton pakka 9000 tunnissa ja on ollut kiinteistöjen auraskoneena talvet, vika tuli  yhtääkkiä jos ulosotto luistaa nelipyttysessä niin  paineet ei oo oikeet tai remontti ei ole onnistunut ,tämä on vain minun mielipide .Sata kympissä voi ehkä olla yksi levy enemmän pakassa kuin satasessa kun se on samalla perällä kun kuuspyttynen.

Samaa mieltä, kyllä tuon nyt kestää pitäisi. Noin 3000-4000 tunnin välein 
vaihtoivat pakan 7600 salaojaketjukoneessa. Aika usein jumitti raskaaseen paikkaan
tai liekoon ja kone sammui kunnes pakka kuluneempana jäi luistamaan. Vaihto ei pellolla kauan
kuskilta vienyt, koska ei ollut mitään hyttiä päällä.

-SS-