Nämä puhaltimen/imurin moottorit ovat usein rakennettu niin, että pyörivä osa (ankkuri) on moottorin ulompi osa ja voima siirtyy akselilla siivikolle staatorin läpi. Ankkuriin on samalla rakennettu pyörimistunnistimen vaatima tunnistuspinta, vähän kuten auton abs-laitteistossa. Laakerit noissa on melko pienet, rullaluistimen laakerien luokkaa. Tyyppi voi olla muistaakseni joku 60082Z tai jotain sinnepäin. Laakerien vaihto ei ole vaikea homma.
Siivikon takaa akselilta voi löytyä pieni lisätuuletinkin. Laakereiden lukitus luultavasti todella heiveröisellä lukkorenkaalla joka ei enää ensimmäisen irroituksen jälkeen tahdo pysyä urassaan. Froling-kattilan imurin taaimmaisen laakerin takana vielä pari belleville-jousta asennusta haittaamassa. Kun purat, merkkaa osien sijainti toisiinsa nähden niin ei tule kasatessa ja paikalleen asennettaessa ongelmia.