Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mihin uskotte?  (Luettu 16955 kertaa)

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Mihin uskotte?
Pelottaako ketään, että jos joutuukin grillattavaksi, mua vähän huolettaa jos tuleekin penaltia ihan melko vakavasti ajatellen?
Kuuntelitko Perttu Häkkisen, sen jossa käytiin pannuhuoneessakin?
Olikosse jossa Pohjois-karjalainen mies sai näyn ja vietiin helvettiin?

Miksi nykyään vaietaan puhumasta helvetistä? Eikö jo papin kuuluisi varoittaa sinne joutumisesta. Arvelen siis itse, että jos ei ole uskossa (jokaisella omanlaisensa toki) niin sinne päätyy.
Ja miksi joku viettää joulua jos ei usko Jeesukseen?

Käy kirkossa kyllä siellä aikaselväsanaisesti kerrotaan myös helvetistä.
Ei kyllä puhuta! Nykyään kirkossa jossa suola on käynyt mauttomaksi puhutaan vain siitä miten " Kaikki tiet vievät taivaaseen." Ja "Kasteen armo kantaa läpi elämän."

Siellä levitetään myös erittäin tympeää siionistipropagandaa, miten viattomia Israelilaisia surmataan Palestiinalaisten raketti-iskuilla. Ihan paskaksi on mennyt kirkon toiminta Suomessa.
Israelille ei voi oikeen kääntää selkää, koska se tarkoittaa samalla Jumalan hylkäämistä.



https://www.youtube.com/watch?v=L2UBQArOa5c  Palästinalied ✟ [German crusader song][+ english translation]

jumala on hylännyt juutalaiset eikä heillä ole mitään lisäarvoa muihin kansoihin nähden

Rasistinen kommentti.

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Mihin uskotte?
Tämä juuri on evlut kirkon ongelma kaikkia koetetaan miellyttää, mutta Jumalan miellyttäminen on unohtunut.
saarnaappa homot helvettiin niin jäsenettä on kirkko, jonkinlainen ane-oppi voisi sittenkin olla se toimivin ratkaisu, jokunen kymmenys vaan enempi kirkon kassaan niin näitä pikkusyntejä katsottaisiin vähän sormien läpi  :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Eihän homoja pidä helvettiin saarnata vaan kaikkia pitäisi rakastaa. Avioliittoon vihkiminen on sitten aivan eri asia.

carhu

  • Vieras
Vs: Mihin uskotte?
Tämä juuri on evlut kirkon ongelma kaikkia koetetaan miellyttää, mutta Jumalan miellyttäminen on unohtunut.
saarnaappa homot helvettiin niin jäsenettä on kirkko, jonkinlainen ane-oppi voisi sittenkin olla se toimivin ratkaisu, jokunen kymmenys vaan enempi kirkon kassaan niin näitä pikkusyntejä katsottaisiin vähän sormien läpi  :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Eihän homoja pidä helvettiin saarnata vaan kaikkia pitäisi rakastaa. Avioliittoon vihkiminen on sitten aivan eri asia.

Maaliman sivuhan noita o ollu homoja,vaan nyt niistä on tullu pop,tavalline ihiminen sei oo ennää mittää. Sukupuuttoon se maalima  kuolee jos vaen sonnit keskenään tae lehemät.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Mihin uskotte?
Tämä juuri on evlut kirkon ongelma kaikkia koetetaan miellyttää, mutta Jumalan miellyttäminen on unohtunut.
saarnaappa homot helvettiin niin jäsenettä on kirkko, jonkinlainen ane-oppi voisi sittenkin olla se toimivin ratkaisu, jokunen kymmenys vaan enempi kirkon kassaan niin näitä pikkusyntejä katsottaisiin vähän sormien läpi  :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Eihän homoja pidä helvettiin saarnata vaan kaikkia pitäisi rakastaa. Avioliittoon vihkiminen on sitten aivan eri asia.

Jooo, mutta ku miä oon suvakki, niin en jaksa homojen naimisesta huolta pittää. Riittää ku noista tixinkoottajista.

carhu

  • Vieras
Vs: Mihin uskotte?
Tämä juuri on evlut kirkon ongelma kaikkia koetetaan miellyttää, mutta Jumalan miellyttäminen on unohtunut.
saarnaappa homot helvettiin niin jäsenettä on kirkko, jonkinlainen ane-oppi voisi sittenkin olla se toimivin ratkaisu, jokunen kymmenys vaan enempi kirkon kassaan niin näitä pikkusyntejä katsottaisiin vähän sormien läpi  :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Eihän homoja pidä helvettiin saarnata vaan kaikkia pitäisi rakastaa. Avioliittoon vihkiminen on sitten aivan eri asia.

Jooo, mutta ku miä oon suvakki, niin en jaksa homojen naimisesta huolta pittää. Riittää ku noista tixinkoottajista.

Tiskinkoottajasi tykkevää ,net saa siittä voemaa. Koeta vaen jaksaa jatkaa. Eikä net pahakseen pane, keput ja mtk:kaan jos niitäki muistat edes kerran päevässä.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Mihin uskotte?
Tämä juuri on evlut kirkon ongelma kaikkia koetetaan miellyttää, mutta Jumalan miellyttäminen on unohtunut.
saarnaappa homot helvettiin niin jäsenettä on kirkko, jonkinlainen ane-oppi voisi sittenkin olla se toimivin ratkaisu, jokunen kymmenys vaan enempi kirkon kassaan niin näitä pikkusyntejä katsottaisiin vähän sormien läpi  :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Eihän homoja pidä helvettiin saarnata vaan kaikkia pitäisi rakastaa. Avioliittoon vihkiminen on sitten aivan eri asia.

Jooo, mutta ku miä oon suvakki, niin en jaksa homojen naimisesta huolta pittää. Riittää ku noista tixinkoottajista.

Tiskinkoottajasi tykkevää ,net saa siittä voemaa. Koeta vaen jaksaa jatkaa. Eikä net pahakseen pane, keput ja mtk:kaan jos niitäki muistat edes kerran päevässä.

Pittää tehä semmonen uuvenvuojen luppaos. Suuren vastuun jätitte, kun Veetin saneerasitte pihalle.

carhu

  • Vieras
Vs: Mihin uskotte?
Tämä juuri on evlut kirkon ongelma kaikkia koetetaan miellyttää, mutta Jumalan miellyttäminen on unohtunut.
saarnaappa homot helvettiin niin jäsenettä on kirkko, jonkinlainen ane-oppi voisi sittenkin olla se toimivin ratkaisu, jokunen kymmenys vaan enempi kirkon kassaan niin näitä pikkusyntejä katsottaisiin vähän sormien läpi  :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Eihän homoja pidä helvettiin saarnata vaan kaikkia pitäisi rakastaa. Avioliittoon vihkiminen on sitten aivan eri asia.

Jooo, mutta ku miä oon suvakki, niin en jaksa homojen naimisesta huolta pittää. Riittää ku noista tixinkoottajista.

Tiskinkoottajasi tykkevää ,net saa siittä voemaa. Koeta vaen jaksaa jatkaa. Eikä net pahakseen pane, keput ja mtk:kaan jos niitäki muistat edes kerran päevässä.

Pittää tehä semmonen uuvenvuojen luppaos. Suuren vastuun jätitte, kun Veetin saneerasitte pihalle.

Ite läks ku ei ymmärtänny realiteetteja. Elä sinä nyt tee sammaa kämmiä.Seon yhtä  suuree menetys tuntralle jos saanneeraannut pes , ku joku sentti maijon hinnasta. 

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12202
  • Virolaista kiitos!
Vs: Mihin uskotte?
Lue tuosta miten Ananiakselle vaimoineen kävi: https://raamattu.fi/raamattu/KR92/ACT.5/Apostolien-teot-5

Tuohan on kuin cosanostrasta. Kunnian mies ei katsele, jos upseerit tai soturit vetää välistä. Mikä opus se oli, jossa kehotettiin antamaan anteeksi ?
Lueskelin tuon kohdan ja vähän enemmänkin. Pienikin virhe ja henki pois kuin naalin kissalta. Pelkkää tappamista ja kuolemanrangaistuksia.

Missä anteeksianto ja lähimmäisenrakkaus?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12202
  • Virolaista kiitos!
Vs: Mihin uskotte?
Kirkko tekee virheen siinä, ettei se uhkaile ihmisiä helvetillä. Pitäisi olla joku wanhan liiton pappi 1850-luvulta, joka paasaisi kirkossa, oikein huutaisi minkä jaksaisi helvetin lieskoista ja kuvailisi yksityiskohtaisesti minkälainen itku ja hammastenkiristys helvetissä on.

Se voisi tehota, sillä nykyäänhän ihmiset etsivät elämyksiä ja ovat hukassa henkisesti. Kirkko on nynny nykyään ja pyytelee anteeksi olemassaoloaan. Kuka sellaista instituutiota ottaa tosissaan, joka ei edes usko itseensä?

Mikäli Kari Mäkinen olisi yhä arkkipiispana, niin hän varmaankin vaatisi rakennettavaksi suurmoskeijan Helsinkiin. Ja kertoisi, että Suomen ev.lut.kirkko voisi maksaa puolet rakentamiskustannuksista.

Sen tyyppinen pappi kuin Samuel L. Jackson Pulp Fictionissa. Sitä menisi kuuntelemaan ihan mielikseen.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12202
  • Virolaista kiitos!
Vs: Mihin uskotte?
On se kamala. Herran pelko suorastaan vyöryy ylitseni....

https://www.youtube.com/watch?v=pRE23YfSvc8

Syyllinen

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7365
  • Never Trust a Hippy
Vs: Mihin uskotte?
Pappi huutamaan kirkkoon Hesekieltä, niin porukat heräävät ja ihmettelevät, että minne helvettiin se anteeksianto, suurpiirteisyys ja mukava dude-jumala hävisi.


"Tuomionjulistus Israelin vuorille
61 Minulle tuli tämä Herran sana:
2 »Ihminen, käännä katseesi kohti Israelin vuoria ja julista niille minun tuomioni.
3 Sano näin: Israelin vuoret, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala teille, te vuoret ja kukkulat, rotkot ja laaksot: Minä lähetän miekan teitä vastaan ja hävitän uhripaikkanne.
4Teidän uhrialttarinne tuhotaan, teidän suitsutusalttarinne lyödään murskaksi, ja teidän miehenne minä tapan ja heitän epäjumalienne eteen.
5 Minä jätän israelilaisten ruumiit heidän epäjumaliensa eteen ja hajotan heidän luunsa heidän alttariensa ympärille.
6 Missä ikinä teitä asuukin, ovat kaupunkinne autiot ja uhrikukkulanne tyhjät. Teidän alttarinne jäävät uhreitta ja sortuvat kivikasoiksi, teidän epäjumalanne murskataan ja hävitetään, teidän suitsutusalttarinne hakataan pirstoiksi, teidän kättenne teelmät pyyhkäistään pois,
7 ja ruumiita lojuu kaikkialla teidän keskellänne. Silloin te tiedätte, että minä olen Herra.
8 »Osan teistä minä kuitenkin säästän. He pelastuvat miekalta mutta joutuvat elämään toisten kansojen seassa, sillä heidät hajotetaan vieraisiin maihin.
9 Pelastuneet muistavat minut eläessään toisten kansojen seassa, siellä minne ovat joutuneet. Minä särjen heidän uskottoman sydämensä, joka oli luopunut minusta, ja heidän uskottomat silmänsä, jotka olivat hairahtuneet epäjumalien puoleen. He peittävät häveten kasvonsa ja inhoavat pahoja tekojaan, iljettäviä kättensä töitä. 10 He näkevät, että minä, Herra, en puhunut tyhjiä sanoja, kun uhkasin heitä tällä onnettomuudella.
11»Näin sanoo Herra Jumala: Lyö käsiäsi yhteen, polje jaloillasi maata ja huuda: ’Voi!’ Valita kaikkia pahoja tekoja, kaikkia iljettäviä töitä, jotka Israelin kansa on tehnyt ja joiden vuoksi se kaatuu miekkaan ja menehtyy nälkään ja ruttoon.
12 Joka on kaukana, kuolee ruttoon, joka on lähellä, kaatuu miekkaan, ja joka näiltä säästyy, kuolee nälkään. Näin minä tyhjennän heihin vihani.
13 Te tulette tietämään, että minä olen Herra, kun heidän ruumiinsa lojuvat hajallaan heidän epäjumaliensa ja alttariensa seassa jokaisella korkealla kukkulalla, jokaisen vuoren laella, jokaisen lehtevän puun, jokaisen tuuhean tammen alla, kaikkialla missä he ovat tuoksuvia uhreja epäjumalilleen tarjonneet.
14 Minä kohotan käteni heitä vastaan ja muutan heidän maansa, sen kaupungit ja kylät, tyhjäksi ja kolkoksi aavikoksi, autiomaasta aina Riblaan saakka. Silloin he tietävät, että minä olen Herra.»
Loppu on tullut
71 Minulle tuli tämä Herran sana:
2 – Ihminen, näin sanoo Herra Jumala Israelin maalle:
Loppu on tullut.
Se kohtaa maan, kaikki sen neljä äärtä.
3 Sinun loppusi on nyt tullut, Israel,
minä syöksen sinuun vihani.
Minä tuomitsen sinut vaelluksesi mukaan,
käännän iljettävät tekosi sinua itseäsi vastaan.
4 Minun katseessani ei ole sääliä,
minä en sinulle armoa anna.
Minä rankaisen sinua vaelluksesi mukaan,
omat iljettävät tekosi saat osaksesi.
Näin te tulette tietämään, että minä olen Herra.
5 Näin sanoo Herra Jumala:
– Onnettomuuksien onnettomuus!
Se on tullut,
6 loppu on tullut.
Sinä kohtaat loppusi, se on nyt tullut.
7 Nyt on sinun tuhosi hetki, maan asukas.
Aika on tullut, päivä on lähellä.
Sekasorto vallitsee,
vuorilta ei ilohuutoja kuulu.
8 Minun suuttumukseni tulvii ylitsesi,
minä tyhjennän kaiken vihani sinuun.
Minä tuomitsen sinut vaelluksesi mukaan,
käännän iljettävät tekosi sinua itseäsi vastaan.
9 Minun katseessani ei ole sääliä,
minä en sinulle armoa anna.
Minä rankaisen sinua vaelluksesi mukaan,
omat iljettävät tekosi saat osaksesi.
Näin te tulette tietämään, kuka teitä lyö:
se olen minä, Herra.
10 Nyt on se päivä.
Nyt on tullut,
nyt on ehtinyt tuhon hetki.
Vääryys kukoistaa,
julkeus rehottaa,
11 jumalattomien väkivalta versoo.
Ei jää heistä jäljelle mitään,
ei heidän korskeasta joukostaan,
ei heidän remuisista juhlistaan.
12 Se aika on tullut,
se päivä on nyt!
Älköön ostaja iloitko,
älköön myyjä murehtiko.
Kaikkea kohtaa Herran viha.
13 Myyjä ei palaa myymälleen maalle,
vaikka vielä olisikin elossa.
Näin käy heille, tämä ennustus ei raukea.
Kukaan ei voi turvata elämäänsä,
sillä he ovat rikkoneet minua vastaan.
14 Puhaltakoot torveen,
sonnustautukoot sotaan,
kukaan ei kuitenkaan taisteluun lähde,
sillä minun vihani hehku kohtaa koko tuon joukon.
15 Ulkona miekka,
sisällä rutto ja nälkä.
Joka on kedolla, kaatuu miekkaan,
joka on kaupungissa, nääntyy nälkään ja ruttoon.
16 Ja jos jotkut heistä pelastuvat
ja lähtevät vuorille pakoon,
he ovat siellä peloissaan
kuin laakson kyyhkyt,
vaikertavat kaikki syntiensä tähden.
17Heidän kätensä käyvät hervottomiksi,
heidän polvensa tutisevat pelosta.
18 He vyöttäytyvät katujan karkeaan pukuun
ja ajavat päänsä paljaaksi.
Kauhu saa heidät vapisemaan,
ja kaikkien kasvoilla kuvastuu häpeä.
19 He viskaavat hopeansa kadulle,
heidän kullastaan tulee arvotonta rojua.
Ei heitä pelasta kulta, ei hopea
Herran vihan päivänä.
Ei niistä ole tyydyttämään heidän nälkäänsä,
ei täyttämään heidän vatsaansa.
Juuri niiden tähden he ovat langenneet.
20 Prameat korut ovat olleet heidän ylpeytensä,
kullasta ja hopeasta he ovat tehneet iljettävät patsaansa.
Sen tähden minä muutan heidän kalleutensa rojuksi.
21 Minä annan ne vieraiden ryöstettäviksi,
annan ne jumalattomien saaliiksi,
ja ne saastuvat muukalaisten käsissä.
22 Minä käännän kasvoni heistä pois,
ja muukalaiset saastuttavat ihanan huoneeni,
rosvot astuvat sisään ja häpäisevät sen.
23 He panevat toimeen verilöylyn –
tässä maassa, joka jo on täynnä verta,
tässä kaupungissa, joka on täynnä väkivaltaa.
24 Minä tuon kansoista pahimmat,
ja ne valtaavat heidän talonsa.
Minä teen lopun heidän voimantunnostaan,
ja heidän pyhät paikkansa häväistään.
25 Ahdinko tulee,
turhaan ihmiset etsivät turvaa.
26 Tulee onnettomuus onnettomuuden perään,
tuhon viesti tuhon viestin perään.
Turhaan ihmiset anelevat profeetalta näkyä,
papista ei ole opastajaksi,
vanhimmilta loppuvat neuvot.
27 Kuningas menettää toivonsa,
ruhtinas on kauhun vallassa,
pelko herpaannuttaa kansalaisten kädet.
Minä annan heille heidän vaelluksensa mukaan,
minä tuomitsen heidät niin kuin he ovat toisia tuominneet.
He tulevat tietämään, että minä olen Herra."
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12202
  • Virolaista kiitos!
Vs: Mihin uskotte?
Amen.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12039
Vs: Mihin uskotte?
Jotain rotia oltava kirkon takaovesta tulleiden rienaajien suhteen ! https://youtu.be/f_PS78M_j6k

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Mihin uskotte?
Lue tuosta miten Ananiakselle vaimoineen kävi: https://raamattu.fi/raamattu/KR92/ACT.5/Apostolien-teot-5

Tuohan on kuin cosanostrasta. Kunnian mies ei katsele, jos upseerit tai soturit vetää välistä. Mikä opus se oli, jossa kehotettiin antamaan anteeksi ?
Lueskelin tuon kohdan ja vähän enemmänkin. Pienikin virhe ja henki pois kuin naalin kissalta. Pelkkää tappamista ja kuolemanrangaistuksia.

Missä anteeksianto ja lähimmäisenrakkaus?
Tylyä tekstiä, kyse kuitenkin lienee notta ” valheella on lyhyet jäljet ”  jos tapaus on totta niin siitä lienee aikaa 2000 vuotta – mahtaneeko esim Koraanissa olla mitään vastaavaa ?

Muutenkin jos vaikka katsoo viikonlopun elokuvatarjonnan niin aika moni heittää henkensä  leikisti– onko tuo ny niin ihmeellistä ?

Pitääpä katso jospa minäkin jotain löytäisin ?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Mihin uskotte?

Tämä sopisi myös EU suomeen
Itsensä korottamisesta

Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

 He köyttävät kokoon raskaita ja hankalia taakkoja ja sälyttävät ne ihmisten kannettaviksi, mutta itse he eivät halua niitä sormellaankaan liikauttaa.


 Kaiken minkä tekevät he tekevät vain siksi, että heidät huomattaisiin. He käyttävät leveitä raamatunlausekoteloita ja panevat viittaansa isot tupsut,

 he istuvat pidoissa mielellään kunniapaikalla ja synagogassa etumaisilla istuimilla  ja ovat hyvillään, kun ihmiset toreilla tervehtivät heitä ja kutsuvat heitä rabbiksi

Joka teistä on suurin, se olkoon toisten palvelija.  Sillä joka itsensä korottaa, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan.

Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät.
»Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te viette leskiltä talot ja latelette pitkiä rukouksianne vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan teidän tuomionne
   cría cuervos y te sacarán los ojos