Lainaus: kyllä sitä perälevylläkin ehtii kun on päätylevyt nii se on kuin U-aura ja saa lastausmontusta vetää lumet suoraan kasan eteen ja kauhalla nostella sitten korkeemmalle kukin taaplaa tyylillään...
Sen kun ajelet ihan sellasella kalustolla kun ite tykkäät, ihan oma asiasi.Tää on vapaa maa toistaiseksi.
Ajeleehan tossa yks tyyppi paikallisen Abc-liikenneaseman pihaa vanhalla Natikalla ja tavallisella perälevyllä takaikkuna auki. Tuntihinta on halpa ja aikaa menee mutta lopputulos on teettäjän kannalta hyvä kun on monta vuotta tehnyt. Yhtään ei o ollu sellasia tuntemuksia että olispa kiva aurata tolla pelillä.
Ja mitä tulee esim. omaan taka u-auraani jonka olen itse tehnyt: kokonaisleveys 4 metriä ja kokonaismateriaali kulut n.1000e(sis.alv) + oma työ. 6 vuotta on sillä ajettu joten en pidä pääomakuluja kovinkaan suurina.
Alussa ajoin itsekin jonkun vuoden lingolla ja kauhalla ja kyllä niilläkin kerkes. Mutta nälkä kasvaa syödessä ja urakkahinnoittelussa on tärkeää että tapahtuu. Tuntipalkka ja työergonomia ovat kasvaneet ihan eri lukemiin kuin vuosituhannen alussa. Itse olen tosiaan sen verran mukavuuden haluinen että en taaksepäin liikaa halua päätäni käännellä. Elämä on valintoja ja se täytyy sanoa että kyllä se tyhmin poika perheestä aina näihin hommiin jää
Eli jos olis kouluja käyty niin ei tarvis täällä pohtia onko Zetori parempi kun Valmetti ja kannattaako maksaa 500e vuokraa/ha tai onko Claas vai Welgeri parempi paalauskone. Ja jos joku ei tajunnu niin tää oli ns. itseironiaa eikä varsinaista *****ilua.
Että tälläinen vuodatus tänä iltana....