Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF5455 hävittää tehot  (Luettu 7262 kertaa)

Mr. M

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 240
Vs: MF5455 hävittää tehot
Tankinkorkin kautta pitäs tulla. Löpö ja pöly vaan tukkii.

Korkissa on jousikuormitteinen kumiläppä mikä päästää ylipaineen tankista, mutta ei ilmaa sisään. Poralla ongelma korjaantuisi, mutta eihän sitä jontikkaa voi porata..

Takaiskuventtiili olis tarkoitus laittaa painelinjaan kun muistais ostaa. Kyseessä siis 100-sarjalainen.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: MF5455 hävittää tehot
camon rail koneiden sielun elämää ei voi verrata vanhojen jakajapumpulisiin – on anturia moneen lähtöön joku niistä reistaa.

Niin oliko tehoboksi jos on niin johdot takaisin vanhaan malliin – ohjelmoimista kyllä puhuttiin eli siis on alkuperäinen moottorinohjaus jota on bittinikkaroitu?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 370
Vs: MF5455 hävittää tehot
Camon tai common rail moottori, traktori tai henkilöauto, kaikissa nykyään on rajoitettu polttoainetankin ilmanvaihtoa. Kyllä sinne menee korvausilmaa jos alipaine tankissa nousee liian suureksi (moottorin kuluttaman polttoaineen takia ja/tai lämpötilamuutoksista johtuen, lähinnä kulutus). Ylipainettakaan ei pureta ellei se nouse liian suureksi. Näin vältetään jatkuva ilman virtaaminen ja poistuminen tankista ja sitä kautta kondenssiveden muodostuminen.

Tiedä sitten mikä tässä keskustellussa koneessa on ongelmana mutta jo aiemmin mainittu matalapaineputkien vuoto johtaa putkien tyhjenemiseen tavallisesti ilman ulkoisia vuotoja. Tankin alipaine kun vetää putkista polttoaineen tankkiin vuotokohdasta tulevan korvausilman myötä. Seurauksena enemmän käynnistymisongelmia, pitkä startti, ei välttämättä moottorin sammuminen ajossa.

ohuj

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: MF5455 hävittää tehot
camon rail koneiden sielun elämää ei voi verrata vanhojen jakajapumpulisiin – on anturia moneen lähtöön joku niistä reistaa.

Niin oliko tehoboksi jos on niin johdot takaisin vanhaan malliin – ohjelmoimista kyllä puhuttiin eli siis on alkuperäinen moottorinohjaus jota on bittinikkaroitu?

Ei ole tehoboksia. Tietokoneella lyöty uutta ohjelmaa sisään.

Tässä melkein naapurilla ilmeisestikkin samalla tekniikalla oleva ohjelmoitu vehje ja tekee kylmällä koneella samaa. Epäili, että joku vikatila menisi aina päälle, joka suojelee moottoria vaurioilta

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8376
Vs: MF5455 hävittää tehot
camon rail koneiden sielun elämää ei voi verrata vanhojen jakajapumpulisiin – on anturia moneen lähtöön joku niistä reistaa.

Niin oliko tehoboksi jos on niin johdot takaisin vanhaan malliin – ohjelmoimista kyllä puhuttiin eli siis on alkuperäinen moottorinohjaus jota on bittinikkaroitu?

Ei ole tehoboksia. Tietokoneella lyöty uutta ohjelmaa sisään.

Tässä melkein naapurilla ilmeisestikkin samalla tekniikalla oleva ohjelmoitu vehje ja tekee kylmällä koneella samaa. Epäili, että joku vikatila menisi aina päälle, joka suojelee moottoria vaurioilta

Jos otetaan tuollainen keskiverto kasariraktori, niin minkälaisia muutoksia pitäisi siihen tehdä, että se tekisi samanlaisia temppuja.

Ihan vaan kysyn sen vuoksi kun ihmettelen, miten te kestätte noita nykykoneiden vikoja koodeineen ja boksineen.

Esim. noissa perus kasarirunkuttimissa on monissa possin järjestelmät sähköisissä nostolaitteissa. Niihin saa varaosia paikallisesta s-marketista. No ei ihan, mutta ne kaikki osat ovat korjattavissa ja ovat saatavilla jostain elektroniikkapuljusta. Netistä puhumattakaan.

Toiminta perustuu enemmän suoraan logiikkaan, kuin ohjelmoitavaan "älyyn". Eikä näissä uusissakaan raktoreissa tarvitsisi olla mitään erikoisuuksia, jos kaikkea graaffia ja kuvaa ei työnnettäisi kosketusnäytölle.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

ohuj

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: MF5455 hävittää tehot
camon rail koneiden sielun elämää ei voi verrata vanhojen jakajapumpulisiin – on anturia moneen lähtöön joku niistä reistaa.

Niin oliko tehoboksi jos on niin johdot takaisin vanhaan malliin – ohjelmoimista kyllä puhuttiin eli siis on alkuperäinen moottorinohjaus jota on bittinikkaroitu?

Ei ole tehoboksia. Tietokoneella lyöty uutta ohjelmaa sisään.

Tässä melkein naapurilla ilmeisestikkin samalla tekniikalla oleva ohjelmoitu vehje ja tekee kylmällä koneella samaa. Epäili, että joku vikatila menisi aina päälle, joka suojelee moottoria vaurioilta

Jos otetaan tuollainen keskiverto kasariraktori, niin minkälaisia muutoksia pitäisi siihen tehdä, että se tekisi samanlaisia temppuja.

Ihan vaan kysyn sen vuoksi kun ihmettelen, miten te kestätte noita nykykoneiden vikoja koodeineen ja boksineen.

Esim. noissa perus kasarirunkuttimissa on monissa possin järjestelmät sähköisissä nostolaitteissa. Niihin saa varaosia paikallisesta s-marketista. No ei ihan, mutta ne kaikki osat ovat korjattavissa ja ovat saatavilla jostain elektroniikkapuljusta. Netistä puhumattakaan.

Toiminta perustuu enemmän suoraan logiikkaan, kuin ohjelmoitavaan "älyyn". Eikä näissä uusissakaan raktoreissa tarvitsisi olla mitään erikoisuuksia, jos kaikkea graaffia ja kuvaa ei työnnettäisi kosketusnäytölle.

Mukavuudenhalu ja kärsimättömyyshän se ajaa noihin. :D Ei nyt täysin, mutta osittain.
On +50km/h, jousitukset, tehokas hydrauliikka, ilmastointi ja muuta 'hienoa', noita ei tuon ikäisissä vehkeissä välttämättä/ollenkaan ole tarjolla.
Omalla kohdalla näissä traktoreissa ei loppujenlopuksi kauheasti ongelmia ole ollut. Valtra sylkee vikakoodia lähes viikoittain, mutta virrat pois ja uudestaan päälle, niin ne katoaa.