Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe valtran hytin puhallin  (Luettu 9445 kertaa)

kulta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 69
valtran hytin puhallin
Eli ei toimi puhallin ei.N121 siis.Sulakkeet ok,koelaudan puhallin toimii.
Se ihmetyttää kun kerrasta sammu.Vai onko tullut vaan tunnit (6000h) täyteen.

Ohjekirjan mukaan olisi sulake f15 ja sulakkeen koko 25a.Mutta mulla on siinä kohtaa kyllä 10a sulake.
Paljoa en koneesta tiedä kun äskettäin tullut.Hyvät neuvot tarpeen.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: valtran hytin puhallin
Etuvastus mennyt kun puhaltimen laakerit väsyneet ja moottori ottaa liikaa virtaa. Siis jos Denson lämmityslaite, mikä kai kaikissa N1:ssä on. Vaihda moottori myös niin alkaa pelata kunnolla. Vastus on sitten halvin merkkitiskillä eikä puhallintakaan oikein muualta N-sarjaan kunnolla löydy.  Pari viikkoa aikaa tällaiset viimeksi vaihdeltiin yhteen koneeseen ja hyvin pelitti taas.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Perätalonen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
Vs: valtran hytin puhallin
On itellä ollut N141 puhallinongelma. Se paneelin kiertokytkin sulanut ja kontaktit lakanneet toimimasta. Kyselin sitä rimpulan oloista kytkintä varaosana, mutta saa vain koko paneelin. Olikohan se jotain 150€. Protestihengellä ostin IKH:n 3-asentoisen kytkimen kympillä ja tein sopivat johdot ja asensin viereen tuon tarvikekytkimen. Toimii hyvin ja huomasin siinä samalla, että 1-nopeus ja 2-nopeus olivat korvakuulolla samat, joten 3-nopeuksinen kytkin toimii mainiosti.

Jos epäilet samaa vikaa, ota paneeli irti ja kokoeile johdon pätkällä siitä liitinmoduulista yhdistämällä vaikka laitimmaiset liittimet josko lähtis pyörimään.

Tarkemmin tutkiessani tulin tulokseen, että ongelman aiheuttaa oikeastaan suunnitteluvirhe. Kytkin on liian heppoinen suurimman nopeuden virralle ja siksi ylikuumenee ja sulaa.

Vanhassa 6000 sarjassa asia oli toteutettu paremmin. Suurimmalle nopeudelle on oma sulakkeensa ja virta menee releen kautta, jolloin kytkin ei ylikuormitu.

Jos vika löytyy, olis kiva "kuulla" diagnoosi vielä täällä palstalla.

Ps. Sinne liitinmoduulin puolelle tarvitaan normaali Abikoa pykälää pienempi liitin. Olikohan 4,7mm.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: valtran hytin puhallin
6000 tuntia alkaa olla jo sen verran puhaltimelle että se on finaalissa, hiilet kuluu, ei niinkään laakerit.

Calahan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 690
Vs: valtran hytin puhallin
On itellä ollut N141 puhallinongelma. Se paneelin kiertokytkin sulanut ja kontaktit lakanneet toimimasta. Kyselin sitä rimpulan oloista kytkintä varaosana, mutta saa vain koko paneelin. Olikohan se jotain 150€. Protestihengellä ostin IKH:n 3-asentoisen kytkimen kympillä ja tein sopivat johdot ja asensin viereen tuon tarvikekytkimen. Toimii hyvin ja huomasin siinä samalla, että 1-nopeus ja 2-nopeus olivat korvakuulolla samat, joten 3-nopeuksinen kytkin toimii mainiosti.

Jos epäilet samaa vikaa, ota paneeli irti ja kokoeile johdon pätkällä siitä liitinmoduulista yhdistämällä vaikka laitimmaiset liittimet josko lähtis pyörimään.

Tarkemmin tutkiessani tulin tulokseen, että ongelman aiheuttaa oikeastaan suunnitteluvirhe. Kytkin on liian heppoinen suurimman nopeuden virralle ja siksi ylikuumenee ja sulaa.

Vanhassa 6000 sarjassa asia oli toteutettu paremmin. Suurimmalle nopeudelle on oma sulakkeensa ja virta menee releen kautta, jolloin kytkin ei ylikuormitu.

Jos vika löytyy, olis kiva "kuulla" diagnoosi vielä täällä palstalla.

Ps. Sinne liitinmoduulin puolelle tarvitaan normaali Abikoa pykälää pienempi liitin. Olikohan 4,7mm.


Juu se on joissain autois sama et 1 ja 2 samas ja kolmos nopeus eri vastuksenkautta

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: valtran hytin puhallin
Autosähkökorjaamolla tietävät vastauksen ja samoin alkuperäiskorjaamolla .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65257
Vs: valtran hytin puhallin
mutta myykö net sopivaa vastusta valtun koppiin?      ite just kuulin ku aalaisen puhallin herkes toimimasta niin , vain koko moottoripakettia tyrkyttivät.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: valtran hytin puhallin
IKH näkyy lämmiityslaitteen puhallin maksavan 116€. melkoisen halpa, noitahan voi vaikka joka vuosi uusia, ja saa sen vastuksenkin erikseen.

kulta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 69
Vs: valtran hytin puhallin
Otin puhaltimen etuvastuksesta liittimen irti ja simsalabim,puhallis rupesi pyörimään nelos nopeudella eli suoralla virralla.Vastuksen piuhat kiinni ja taas toimii kaikilla nopeuksilla.Avasin puhaltimen kotelon ja kun sormella pyöräytti puhallinta niin reilu puoli kierrosta pyörähtää.Eli puhallin ehtoopuolella.Kyllä siellä se Densonin puhallin tuossakin on kone vm 11.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: valtran hytin puhallin
Yleensä se loppuaikoina pyörii täysillä mut hitaammat nopeudet sitten tökkii, joskus on lähtenyt vielä pyöriin kun kopauttaa kunnolla, mut lopulta sekään ei autä, hiilet kuluu eikä enää ota kiinni, korjaaminen on sitä tätä kun on prässätty kasaan vaikka auki saisikin.kokoaminen sitte työlästä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26071
  • vastustan
Vs: valtran hytin puhallin
On itellä ollut N141 puhallinongelma. Se paneelin kiertokytkin sulanut ja kontaktit lakanneet toimimasta. Kyselin sitä rimpulan oloista kytkintä varaosana, mutta saa vain koko paneelin. Olikohan se jotain 150€. Protestihengellä ostin IKH:n 3-asentoisen kytkimen kympillä ja tein sopivat johdot ja asensin viereen tuon tarvikekytkimen. Toimii hyvin ja huomasin siinä samalla, että 1-nopeus ja 2-nopeus olivat korvakuulolla samat, joten 3-nopeuksinen kytkin toimii mainiosti.

Jos epäilet samaa vikaa, ota paneeli irti ja kokoeile johdon pätkällä siitä liitinmoduulista yhdistämällä vaikka laitimmaiset liittimet josko lähtis pyörimään.

Tarkemmin tutkiessani tulin tulokseen, että ongelman aiheuttaa oikeastaan suunnitteluvirhe. Kytkin on liian heppoinen suurimman nopeuden virralle ja siksi ylikuumenee ja sulaa.

Vanhassa 6000 sarjassa asia oli toteutettu paremmin. Suurimmalle nopeudelle on oma sulakkeensa ja virta menee releen kautta, jolloin kytkin ei ylikuormitu.

Jos vika löytyy, olis kiva "kuulla" diagnoosi vielä täällä palstalla.

Ps. Sinne liitinmoduulin puolelle tarvitaan normaali Abikoa pykälää pienempi liitin. Olikohan 4,7mm.


Juu se on joissain autois sama et 1 ja 2 samas ja kolmos nopeus eri vastuksenkautta
Vanhassa 6000 sarjassa asia oli toteutettu paremmin. Suurimmalle nopeudelle on oma sulakkeensa ja virta menee releen kautta, jolloin kytkin ei ylikuormitu.

suodattimella/suodattimilla  on myös  jotain osuutta asiaan ihan merkistä riippumatta....
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...