Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Perästä pala sokkaa valmet 6400  (Luettu 12074 kertaa)

Temge

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 363
Vs: Perästä pala sokkaa valmet 6400

MOI

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 110
Vs: Perästä pala sokkaa valmet 6400
Näkikö mun silmät oikein, että planeetta-akseleiden lukkolanka olisi poikki?

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Perästä pala sokkaa valmet 6400
Mikä vuosimalli tämä kone on? Jossakin n. -97 paikeilla oli rakenteen muutos planeetta-akselien lukituksissa joka ei toiminut ja ne pääosin korjattiin takuuna silloin päivitettyyn versioon.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

mietiskelijä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: Perästä pala sokkaa valmet 6400
Onko kuvassa jo jonkinlainen päivitetty versio? Oma vm -95 ja siinä ei muistaakseni ollut putkisokkia lukitussokan päissä. Toinen puoli oli auki muusta syystä aiemmin ja muistelen että asentaja sanoi että ei haittaa vaikka langan päästä puuttui pala.  Nyt toiselta puolelta tuli öljyn mukana enemmänkin langan pätkiä ja ainakin yksi tapeista on lähtenyt liikkeelle eli purkuun menee.. Runkosovitteinen puutavarakuormain hieman lisää haastetta kun banjo ei taida ihan sopia tulemaan tarpeeksi ulos jos kuormain on kiinni.

Kaania

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Vs: Perästä pala sokkaa valmet 6400
Se on pala lukkorengasta joka pitää planeettapyörästön tappeja paikallaan. Ainakin omassa -95 mallisessa oli vielä rautalangasta kierretty
 lenkki sen alla täytteenä ja pihdellä kierretty ja kiristetty pään piti varmaan estää kiertyminen ja irtoaminen. Tässä vaiheessa vielä helppo ja halpa remontti jos tapit ja pienet rattaat paikallaan riittää pelkkä seegeri. Itse porasin planeetan runkoon pienen reijän ja siihen tapin kiertymisen estoon ja planeettapyörien tappien päähän hitsiknöölit

mietiskelijä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: Perästä pala sokkaa valmet 6400
Itse en sitten ihan pienellä remontilla selvinnyt. Kaikki kolme rattaiden tappia oli irti ja kannattimen reijät väljiä ja banjoakin tapit kuluttaneet jonkin verran.Purkaamolta hommattu täydellinen banjo ja nyt harkinnassa mitä lukitukselle tekee . Näyttää purkuosassa olevan samanlainen kuin vanha oli. Joskus kuulemma tehtaan neuvo oli ollut lisätä kuusiokoloruuvit lisälukitukseksi.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3264
Vs: Perästä pala sokkaa valmet 6400
Itse en sitten ihan pienellä remontilla selvinnyt. Kaikki kolme rattaiden tappia oli irti ja kannattimen reijät väljiä ja banjoakin tapit kuluttaneet jonkin verran.Purkaamolta hommattu täydellinen banjo ja nyt harkinnassa mitä lukitukselle tekee . Näyttää purkuosassa olevan samanlainen kuin vanha oli. Joskus kuulemma tehtaan neuvo oli ollut lisätä kuusiokoloruuvit lisälukitukseksi.
Jassoo, että vieläkin nuo valmetit on näitä tee se itse ja kokoa koekappaleita.Aikoinaan valmutit kampiakselin stefa vuoti.Neuvoivat varaosissa laittamaan kaksi peräkkäin.Hyvin mahtuivat ja tais kolmannellekin jäädä vielä tilaa.Toleranssit ovat isot näemmä.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Perästä pala sokkaa valmet 6400
Itse en sitten ihan pienellä remontilla selvinnyt. Kaikki kolme rattaiden tappia oli irti ja kannattimen reijät väljiä ja banjoakin tapit kuluttaneet jonkin verran.Purkaamolta hommattu täydellinen banjo ja nyt harkinnassa mitä lukitukselle tekee . Näyttää purkuosassa olevan samanlainen kuin vanha oli. Joskus kuulemma tehtaan neuvo oli ollut lisätä kuusiokoloruuvit lisälukitukseksi.
Jassoo, että vieläkin nuo valmetit on näitä tee se itse ja kokoa koekappaleita.Aikoinaan valmutit kampiakselin stefa vuoti.Neuvoivat varaosissa laittamaan kaksi peräkkäin.Hyvin mahtuivat ja tais kolmannellekin jäädä vielä tilaa.Toleranssit ovat isot näemmä.

Parempi olis vaan laittaa hieman eri kohtaan tai eri kokoinen, etummaiseen ei oikein tule voitelua.
pessimisti ei pety!

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3264
Vs: Perästä pala sokkaa valmet 6400
kyllä siihen voitelua tuli kun tiputti öljyä.onhan tuosta jo yli 40 vuotta.

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 363
Vs: Perästä pala sokkaa valmet 6400

Jassoo, että vieläkin nuo valmetit on näitä tee se itse ja kokoa koekappaleita.Aikoinaan valmutit kampiakselin stefa vuoti.Neuvoivat varaosissa laittamaan kaksi peräkkäin.Hyvin mahtuivat ja tais kolmannellekin jäädä vielä tilaa.Toleranssit ovat isot näemmä.

Jäi vielä se oma merkki kehumatta. Eikös tuo 6400 ole jo liki sen 40 vuotta vanha, ei oikein voi puhua "vieläkin". Tai sikäli kyllä että nuo valtut on vieläkin liikenteessä.

Mikä se toleranssi on jos stefalle on reilusti tilaa? Eikös suuret toeranssit tarkoittaisi epämääräisyyttä halkaisijamitoissa.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Perästä pala sokkaa valmet 6400

Jassoo, että vieläkin nuo valmetit on näitä tee se itse ja kokoa koekappaleita.Aikoinaan valmutit kampiakselin stefa vuoti.Neuvoivat varaosissa laittamaan kaksi peräkkäin.Hyvin mahtuivat ja tais kolmannellekin jäädä vielä tilaa.Toleranssit ovat isot näemmä.

Jäi vielä se oma merkki kehumatta. Eikös tuo 6400 ole jo liki sen 40 vuotta vanha, ei oikein voi puhua "vieläkin". Tai sikäli kyllä että nuo valtut on vieläkin liikenteessä.

Mikä se toleranssi on jos stefalle on reilusti tilaa? Eikös suuret toeranssit tarkoittaisi epämääräisyyttä halkaisijamitoissa.
6000 sarja tuli 1991 markkinoille, onhan siitä jo neljäkymmentä vuotta. raktorikuskilla laskutaidossa vähän parantamisen varaa