Sitten kun noita kiinan kortteja käytätte niin suosittelen että ainakin valvomaton lataus tehdään suhteellisen paloturvallisessa paikassa eikä missään kuivaheinävarastossa.
Tuon kokoisesta LiPo-akusta saa aikaan aika messevän pössähdyksen ja jotain palavaa voi lentääkin aika kauas jos turvaäly on vähän dementiassa :-(
Otsalampunkin pikkuruinen akku onnistuu tekemään tuhoaan:
https://www.is.fi/viihde/art-2000005592608.htmlLaadukaskin kenno tuhoutuu näyttävin seurauksin jos lataus- ja tasausäly ei ole tehtävänsä tasalla. Edes liian tyhjäksi purkautunutta akkua ei saa enää ladata, eikä viisas laturi sitä virhettä suostu tekemäänkään. Tämä on meillä kokeiltu labraten ihan kantapään kautta joten kokemusta aiheesta on. Eräs tyhjänä liian pitkäksi aikaa seisomaan jäänyt lennokin LiPo-akku oli puolisen volttia alle laturin hyväksymisrajan. Useampikennoista akkua ladattiin labrapowerilla hyvin pienellä virralla ja hitaasti (kymmeniä minuutteja) vain sen verran että jänniteraja ylittyi ja viisaampi laturi hyväksyi sen ladattavaksi. Noin 5 min päästä kannettiin palava akku laitteineen pihalle ja tuuletettiin harrastustila myrkyllisestä savusta jota oli riittävästi. Tuon jälkeen emme ole epämääräisten akkujen tai latauslaitteiden kanssa säätäneet, oppi meni ihan kerralla perille :-)
Tässä kohtaa välttäisin liiallista säästöintoa joka voi lopulta tulla kovinkin kalliiksi.