Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe epäsuhta akseleissa?  (Luettu 8339 kertaa)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: epäsuhta akseleissa?
Eihän nivelakselit mene ikinä rikki,kun muistaa edes joskus rasvata.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: epäsuhta akseleissa?
Eihän nivelakselit mene ikinä rikki,kun muistaa edes joskus rasvata.

kyllä kutosakselin saa nätisti puneelle putkistaan lingon kanssa, siihen ei rasvaus auta.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: epäsuhta akseleissa?
250 tulee tumppitehoa jonnikasta,noin 200 huki pystyy hyödyntään.Ja ikinä ei korkkiruuville akseli ole menny.
Olisko se kuitenki tehon puutetta nuo sun ongelmat,eli mennään väännöillä alikierroksilla :-\

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: epäsuhta akseleissa?
ei  mulla ole menny, kun on riittävän järeät eli 8 koon akseli.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

SDF

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 193
Vs: epäsuhta akseleissa?
Pari kutosen putkea on mennyt sieltä haarukan sisältä halki eli railo lähtenyt kiinnityssokan reiästä. Joku pikkuakseli on mennyt putkien liitoskohdasta. Ensinnä mainituissa tuntuisi syy löytyvän enemmän liian suurista kulmista tai putkien huonosta liukumisesta. Vaikka ei äkkiä arvaisi että nuo voivat putken särkeä.
Toisessa kohdassa pitäisi aina muistaa, että putket ovat vähintään 1/3 päällekäin, tai käyttää isompaa akselia.

Putki pinnoitetaan Rilsanilla, jos on tarvetta paremmalle liukumiselle ja voitelukin on tärkeä. Valmistajat taitavat ohjeistaa, että vääntöpiikit tuhovat putken. Normaali kolmioputki tai "lemon", ei ole paras mahdollinen valinta. Edellä mainittiin SFT, siinä on nelikulmainen putki, joka lie parempi.

2400Nm levykytkimen saa ainakin jo 7-koossa ja epäilisin että jo 6-koossa löytyy sama rakenne, mutta se on tarkoituksella säädetty löysemmälle.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: epäsuhta akseleissa?
Sain 1203 Valmetilla lingon kanssa aikanaan halkeamaan nivelristikon päätykupin ja meinasi siinä takalasikin lähteä samalla kun kupin kappaleita lensi lasiin kuin ammuttuna. Ei  hirveän järeä akseli ollut, ehkä vain 5-kokoa, ja kierrokset oli sen verran mitä 540 perästä saa ulos lämä pohjassa. 

Nivelakselin liukuputket kannattaa pitää liukkaasti liikkuvina, voimanottokoneistoja on tuhottu enemmän kuin tarpeeksi jumittavilla akseleilla.

Viimeksi muokattu: 01.03.18 - klo:21:56 kirjoittanut SamiT

On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

alfons

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Vs: epäsuhta akseleissa?
Se tähtikuvioinen ollut surkein eisitys. Kokoluokkaa en tiedä, mutta vääntöä ei sietänyt juuri mitään. 7,5l hollanti väänti noita kierteelle alta 1500mootori rpm. 

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: epäsuhta akseleissa?
Se tähtikuvioinen ollut surkein eisitys. Kokoluokkaa en tiedä, mutta vääntöä ei sietänyt juuri mitään. 7,5l hollanti väänti noita kierteelle alta 1500mootori rpm. 
Noilla kierroksillahan se momentti onkin just suurin. Toki jos pedaali ei ole  pohjassa (ruskutusmäärä suurin), niin mekaanisella pumpulla ei olla momentin suhteen rajakäyrällä. Sähköisistä järjestelmistä en tiedä, kuinka ne käyttäytyvät. Isommilla kierroksilla moottorin momentti laskee, vaikka teho nousee.

Kaukaakatsova

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Vs: epäsuhta akseleissa?
Pari kutosen putkea on mennyt sieltä haarukan sisältä halki eli railo lähtenyt kiinnityssokan reiästä. Joku pikkuakseli on mennyt putkien liitoskohdasta. Ensinnä mainituissa tuntuisi syy löytyvän enemmän liian suurista kulmista tai putkien huonosta liukumisesta. Vaikka ei äkkiä arvaisi että nuo voivat putken särkeä.
Toisessa kohdassa pitäisi aina muistaa, että putket ovat vähintään 1/3 päällekäin, tai käyttää isompaa akselia.

Putki pinnoitetaan Rilsanilla, jos on tarvetta paremmalle liukumiselle ja voitelukin on tärkeä. Valmistajat taitavat ohjeistaa, että vääntöpiikit tuhovat putken. Normaali kolmioputki tai "lemon", ei ole paras mahdollinen valinta. Edellä mainittiin SFT, siinä on nelikulmainen putki, joka lie parempi.

2400Nm levykytkimen saa ainakin jo 7-koossa ja epäilisin että jo 6-koossa löytyy sama rakenne, mutta se on tarkoituksella säädetty löysemmälle.

http://bondioli-pavesi.com//download/pdf/398CDS002EN00.pdf

SDF

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 193
Vs: epäsuhta akseleissa?
Pari kutosen putkea on mennyt sieltä haarukan sisältä halki eli railo lähtenyt kiinnityssokan reiästä. Joku pikkuakseli on mennyt putkien liitoskohdasta. Ensinnä mainituissa tuntuisi syy löytyvän enemmän liian suurista kulmista tai putkien huonosta liukumisesta. Vaikka ei äkkiä arvaisi että nuo voivat putken särkeä.
Toisessa kohdassa pitäisi aina muistaa, että putket ovat vähintään 1/3 päällekäin, tai käyttää isompaa akselia.

Putki pinnoitetaan Rilsanilla, jos on tarvetta paremmalle liukumiselle ja voitelukin on tärkeä. Valmistajat taitavat ohjeistaa, että vääntöpiikit tuhovat putken. Normaali kolmioputki tai "lemon", ei ole paras mahdollinen valinta. Edellä mainittiin SFT, siinä on nelikulmainen putki, joka lie parempi.

2400Nm levykytkimen saa ainakin jo 7-koossa ja epäilisin että jo 6-koossa löytyy sama rakenne, mutta se on tarkoituksella säädetty löysemmälle.

http://bondioli-pavesi.com//download/pdf/398CDS002EN00.pdf
Bondioli osaa asiansa ja luettelo on rautaa. On tullut monesti haettua tietoa sieltä.

Levykytkinten tilannetta tarkastelin ja isointa kytkintä saa 5-10 kokoluokan akselille. Rakenne on modulaarinen, eli haarukkapäädyn voi vaihtaa toiseen, siis saman kytkimen voi laittaa vaikka toisen kokoluokan akseliin. Ei näyttänyt olevan Bondiolin luettelossa noin pientä, mutta Bondiolia en ole myynytkään. Muutkin italialaiset tekevät silti Bondiolin mitoilla. Bondioli on ns. italialainen standardi.
Isoin tässä tapauksessa on siis 4-levyinen, levyn halkaisija 200mm. Perinteinen säädettävillä jousilla oleva, kiinteäsäätöiset Belleville-jousella olevat asia erikseen.