Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hakelämpöjärjestelmä Fröling, Gilles ja Hargassner  (Luettu 19262 kertaa)

karvankasvattaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 572
Tervehtys kaikille. Tuota puolalaista EG multifuelia kanssa kyselin hyvän ja halvan toivossa mutta ulkolainen toimittaja kertoi heti kättelyssä että hakkeen polttoon siitä ei ole. Max 16mm hake eikä yhtään tikkua saa olla. Pellettipoltin lähinnä. Kiitin rehellisyydestä niin totesi että on tarpeeksi jo saanut kuunnella huutamista :D

 Nyt sitten arvotaan gillesin, heizomatin ja hargassnerin väliltä että mikä se parhaista paras olisi. Onko arvon hakelämmittäjillä aiheeseen mitään tärkeitä pointteja herännyt?

Mä olen edelleen tyytyväinen heiztomaattiin, sekä laitteistoon että asiakaspalveluun. Joulukuun alusta on palanu 70m2 haketta ongelmitta, tuhkalaatikon keväällä tyhjensin.

tvu-9550

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 103
No niin, Hargassnerin hk60 hakelämpöjärjestelmä tuli sitten hankittua. Kyseessä on 60kw järjestelmä ja hakesiilon koko on n. 30m3. Muutamia viikkoja tuo on nyt haketta polttanut, eikä vielä ole kertaakaan pysähtynyt mihinkään vikaan tai häiriöön. Vielä ainakin ollut yhtä helppo, kuin öljypoltin, siilo täyteen ja virrat päälle, pannu on hoitanut loput. Järjestelmä on nimensä veroisesti järjestelmä. Se ohjaa sytytykset itse, se käyttää kiertovesipumppuja, se säätää suntit, se ohjaa käyttöveden mahdollista kiertovesipumppua. Siihen voidaan asettaa, milloin haluat talon olevan lämmin ja milloin viileämpi hakkeen kulutuksen minimoimiseksi. Ensi talvena nähdään, miten laitos pelaa, mutta vähällä kokemuksella vielä tyyytyväinen. Kallishan tuo järjestelmä on, mutta saman hinnan joutuu AT:n laitteista maksamaan ja jos haluaa, ettei pannulla täydy käydä säätelemässä jotain syötön ja taukojen aikoja, sekä ettei tarvitse haketta sytytellä millään tulitikuilla, niin hinta saattaa nousta korkeammaksi. AT pelaa varmasti ja tekniikka on aivan riittävää hakkeen polttamiseksi, mutta itse halusin järjestelmän, mikä työllistää mahdollisimman vähän. Honka tradingin miehet ovat kyllä hoitaneet hommat hienosti ja kaikki lupaukset ovat pitäneet.

EeroKallonen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vaikea oli päästös Gillesin, Hargassnerin ja Heizon välillä. Huipputuotteita kaikki ja erittäin hyvä palvelu kaikkien toimittajilla. Loppujen lopuksi päädyin Gillesiin. Yhtälailla valinta olisi voinut osua mihinkä tahansa muuhunkin noista. Nyt odotellaan että tulee ja saadaan käyttöön.