Ja tämä tarkoittaisi kyllä AB-alueen tiloille tosi kylmää kyytiä... Jos olen oikein ymmärtänyt niin tukiero on luokkaa 4-8 senttiä per maitolitra? Jos hinta pysyy tuossa 40 sentin kieppeissä niin se on 10-20% tuotoista? Mutta jos laskee 30 sentin kieppeille niin se onkin jo 15-25% tuotoista.
" Eipä uskoisi että sama kirjoittaja " yllä että alla! Eiköhän lopeteta puuta heinää puhuminen /kirjoittaminen !!! Mitä lie matikasta?
ja niissä kyllä tukieroa on 3.4 - 3,5 senttiä per litra.
Niin. Tuo tukiero olis siis vuodelta 2006, tarkkaa nykyistä tukieroa en tiedä mutta käsitykseni mukaan ero on suurentunut kun AB-alueen tukia on leikattu. Ja tuo oli siis tukiero AB/C1, ei AB/C2 joka lienee suurempi eli tuon haarukan yläpäässä. Odotan että Make tai joku kertoisi tämänhetkisen tarkan tukieron koska itsekin totesin että on suuruusluokka. Ja jos luit tämän eduskunnassa esitetyn jutun ja tarkistit itse luvut siitä jos et minun matematiikkaani luota
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_149_2006_p.shtmlNiin siitä suora lainaus:
"Edellisissä tukineuvotteluissa esitetyt tilamallilaskelmat eivät vastaa olemassa olevaa käytäntöä. Laskelmat olivat tarkoitushakuisia, ja niiden avulla haluttiin hävittää tukierot eri tukialueiden väliltä."
Olivat varmaan ne Kilpeläisen laskelmat joista tuossa puhutaan tai siis on puhuttu eduskunnassa? Aika kovaa tekstiä kansanedustajalta? Heidät kun aika äkkiä laitetaan tilille pienemmästäkin valehtelusta?