Noo näistä voidaan kaiketi aina vänköttää. Mutta juu sellainen neliveto systeemi jossa on 50~50 veto suhde etu/taka aksilalla niin on puskeva. Ja vaikka tuo tavallaan torsenissa muuttuukin tarvittaesssa niin puskee. Saman osaa suurin osa nelivedoista. Kokemusta on mm subaru lecasy ja imppi ja jokusta evo mitsuakin kokeillu. Sekä joitain muita päristimiä. Nii sitten kun mennään sellaiseen nelivetoon mikä on käytännössä takaveto ja jossa on sopivalla suhteella takapäässä lukko. Ja eteen menee 10~25% veto tehosta ja on kanssa kitka lukkoo etupääski. Niin aletaan pääsemään ohjattavaan laitteeseen. Taka vetoista tästäkään ei saa mutta parempi ku etuveto😕 Joo ohi aiheen mutta vänkätään silti.
Väännetään väännetään kuhan asiasta

Torsenin vetosuhteen muuttuminen tekee siitä pahimmillaan suht epäloogisen vietävän liukkaalla. Se on hauskaa luettavaa kun harrastajat suunnittelevat torsenin uudelleen säätämistä sen rakenneosien, lähinnä metallilevyprikkojen vaihtelemisen kautta. Enoo jaksanut omasta jäärata autosta alkaa torsenia purkamaan.
Toisaalta loistava käyttöautossa koska on mekaanisesti erittäin kestävä ja huoltovapaa. Toki yksinkertainen ja toimiva on ymmärtääkseni myös Subarun kitkalukolla lukkiutuva avoin keskitasauspyörästökin ja jakaa voimaa akselien välillä suht loogisesti.
Tuossa vanhemmassa Audissa on myös viitoskone, sopivilla kierroksilla erittäin hauskan kuuloinen. Em syystä joskus mietin että pitäiskö viispyttyinen fiiatti ostaa, mutta on hieman liian tyyris hankinta 2 pihakoneeksi.