Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maatalouden kannattavuus  (Luettu 28970 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Maatalouden kannattavuus
(nyt Kawasaki VN1600)

***Mulla ei nyt lasten isänä ole aikaa mopopelleilyyn. Z750 Kawasakin ostaisin jos aikaa olis prätkäilyyn.


Kui mää ain olen paras?

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Maatalouden kannattavuus
timppa ampunut muutakin räkäpäitä ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Maatalouden kannattavuus
Tuo mopoasia on vähän makuasia,mutta kun sais sen Harrikan ostettua voisi kokeilla meneekö hukkakauramopona verotukseen.Tällä iällä ei enää kiinnosta pyörät joissa maataan mahallaan niinkuin naisen päällä.Ajankäyttö on nimenomaan sitä että ulkoistetaan kannattamattomat työt ja jää aikaa lapsille ja vaikkapa mopoiluun,tai voihan jotkut keräillä vaikka postimerkkejä.Kunhan elämässä on muutakin kuin työ.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Maatalouden kannattavuus
mopoilun voi ulkoistaa rikkaille kaupunkilaiselle niin jää sekin vaiva :D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Kyntäjä

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: Maatalouden kannattavuus
mopoilun voi ulkoistaa rikkaille kaupunkilaiselle niin jää sekin vaiva :D

Täysin samaa mieltä. On turha valittaa huonoa kannattavuutta jos riittää rahaa ja aikaa mopoiluun.Aloitellessani talonpitoa elin pitkään ns. kädestä suuhun, eikä läheskään aina ollut aavistustakaan mistä rahat seuraavan päivän laskuihin ja veroihin tehdään. Monet kerrat on ryömitty pankinjohtajan kopissa lätsä kourassa. Oli muuten tosi mukava mies. Pääsin lopulta omilleni ja pysyn kanssa, kiristän vyötä tiukkoina aikoina, löysään sitten helpompina.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Maatalouden kannattavuus
mopoilun voi ulkoistaa rikkaille kaupunkilaiselle niin jää sekin vaiva :D

Täysin samaa mieltä. On turha valittaa huonoa kannattavuutta jos riittää rahaa ja aikaa mopoiluun.Aloitellessani talonpitoa elin pitkään ns. kädestä suuhun, eikä läheskään aina ollut aavistustakaan mistä rahat seuraavan päivän laskuihin ja veroihin tehdään. Monet kerrat on ryömitty pankinjohtajan kopissa lätsä kourassa. Oli muuten tosi mukava mies. Pääsin lopulta omilleni ja pysyn kanssa, kiristän vyötä tiukkoina aikoina, löysään sitten helpompina.
Sitten rakensit sikalan ???
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Maatalouden kannattavuus
En muuten ole valittanut huonoa kannattavuutta vai olenko?Jutun pointti on nimenomaan tehdä valintoja siitä mitä toimintoja ulkoistamalla voi järkeistää tilan toimintoja ilman että talous huonontuu tai jopa paranee.Luulen että olen aloittanut talonpidon ahtaammalta kuin viljelijät keskimäärin ja velkaa saattaa jäädä vielä perikunnallekkin,mutta ehkä juuri siksi panee miettimään asioita siltä kannalta.Jos työtä on tehty kohta 35 vuotta(aloitin ihan oikeat työt aika nuorena,niinkuin täälläpäin lähes  kaikki muutkin) olisi hulluutta olla järjestämättä vapaa-aikaa edes jonkin verran,tekipä silloin sitten mitä huvittaa.

Uniq

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 112
  • Rakkautta ja koneurakointia jo vuodesta 2005
Vs: Maatalouden kannattavuus
Verotuksen suunnittelu ja teko on ulkoistettu parhaalle tekijälle mitä lähiseudulta löytyy.Toisaalta on niin kun lyhennetään lainoja niin on vähän pakkokin näyttää tulosta.Mutta silti tulos on parempi mittari kannattavuudelle kuin se paljonko koneita tilalla on tai minkälaisella maasturilla ajetaan.Tulos jaettuna työtunneilla on vielä parempi mittari mutta siinä kasvinviljelytilat ja karjatilat ei ole samalla viivalla vaikka karjatilojen kannattavuus on parempi niin työtunteja on tosi paljon enemmän.Mutta ajatus on nimenomaan se että tavoite on tehdä tulosta ja mielekästä työtä.Välineet tähän on nimenomaan ulkoistamisessa ja myös johtamisen suunnittelussa.Myös vapaa-aika on tärkeä ainakin tällä iällä (46v)

Verotuksen ulkoistaminen on viimeinen asia janka minä ulkoistan . Paraskaan tilitoimisto ei ehdi paneutua kenenkään asioihin niin perusteellisesti, että pystyisi tekemään kirjanpidon ja vertuksen yhtä hyvin kuin talonpoika itse. Jos puoletkin siitä ajasta minkä käytätte netin kanssa, käyttäisitte opiskeluun, olisitte tosi päteviä kirjanpitäjiä. Nykyään on saatavana todella hyviä ohjelmia siihen hommaan. Itse tienaan siinä hommassa ainaskin kuukauden maitotilin, joka muuten jäis saamatta ja tulis vielä lasku tilitoimistosta. Verotoimistosta saa myös apua ja ilmaiseksi, kun vaan kysyy.
Hahaha... muutaman viikon olin taas lukematta tätä lafkaa ja sain täältä kyllä heti viikon naurut! :D
Siinä olen samaa mieltä, että kirjanpito on sama tehdä itse. Siinä ei suuria virheitä pysty tekemään ja kuka vain oppii deepetit kreeditit. MUTTA verotuksen ulkoistamisen kannalla olen ehdottomasti! Tilinpäätöksen teko ja veroilmoituksen teko ei paljoa maksa ja maksaa itsensä varmasti takas verotuksessa säästettynä. Vähättelemättä sitä minkälainen vaikutus sillä on verottajaan, että veroilmoituksen on allekirjoittanut tilitoimisto, eikä lh....
Ja huonoin ratkaisuhan olisi, että toiminta olisi muutenkin heikosti kannattavaa ja sitten vielä verotukseen sössittäisiin ne vähätkin rahat...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Maatalouden kannattavuus
Verotuksen suunnittelu ja teko on ulkoistettu parhaalle tekijälle mitä lähiseudulta löytyy.Toisaalta on niin kun lyhennetään lainoja niin on vähän pakkokin näyttää tulosta.Mutta silti tulos on parempi mittari kannattavuudelle kuin se paljonko koneita tilalla on tai minkälaisella maasturilla ajetaan.Tulos jaettuna työtunneilla on vielä parempi mittari mutta siinä kasvinviljelytilat ja karjatilat ei ole samalla viivalla vaikka karjatilojen kannattavuus on parempi niin työtunteja on tosi paljon enemmän.Mutta ajatus on nimenomaan se että tavoite on tehdä tulosta ja mielekästä työtä.Välineet tähän on nimenomaan ulkoistamisessa ja myös johtamisen suunnittelussa.Myös vapaa-aika on tärkeä ainakin tällä iällä (46v)

Verotuksen ulkoistaminen on viimeinen asia janka minä ulkoistan . Paraskaan tilitoimisto ei ehdi paneutua kenenkään asioihin niin perusteellisesti, että pystyisi tekemään kirjanpidon ja vertuksen yhtä hyvin kuin talonpoika itse. Jos puoletkin siitä ajasta minkä käytätte netin kanssa, käyttäisitte opiskeluun, olisitte tosi päteviä kirjanpitäjiä. Nykyään on saatavana todella hyviä ohjelmia siihen hommaan. Itse tienaan siinä hommassa ainaskin kuukauden maitotilin, joka muuten jäis saamatta ja tulis vielä lasku tilitoimistosta. Verotoimistosta saa myös apua ja ilmaiseksi, kun vaan kysyy.
Hahaha... muutaman viikon olin taas lukematta tätä lafkaa ja sain täältä kyllä heti viikon naurut! :D
Siinä olen samaa mieltä, että kirjanpito on sama tehdä itse. Siinä ei suuria virheitä pysty tekemään ja kuka vain oppii deepetit kreeditit. MUTTA verotuksen ulkoistamisen kannalla olen ehdottomasti! Tilinpäätöksen teko ja veroilmoituksen teko ei paljoa maksa ja maksaa itsensä varmasti takas verotuksessa säästettynä. Vähättelemättä sitä minkälainen vaikutus sillä on verottajaan, että veroilmoituksen on allekirjoittanut tilitoimisto, eikä lh....
Ja huonoin ratkaisuhan olisi, että toiminta olisi muutenkin heikosti kannattavaa ja sitten vielä verotukseen sössittäisiin ne vähätkin rahat...

***Perustele esimerkein.
Kui mää ain olen paras?

Rami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 637
Vs: Maatalouden kannattavuus
Kyllä kirja MAATILA LIIKEYRITYKSENÄ, pitäisi olla ihan perusopus maatalouden harjoittajalle. Siellä on kerrottu melko tiivistetysti oleelliset asiat, mitkä vaikuttavat maatilan talodellisesti kannattavaan hoitoon. Jos makroympäristö ei tarjoa puitteita kannattavalle toiminnalle, joutuu jokainen itse tekemään ratkaisut omalta kohdaltaa.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Maatalouden kannattavuus
"managementti" isäntä ei ymmärrä mitä makkara ympäristö tarkoittaa ???
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

gonemies

  • Vieras
Vs: Maatalouden kannattavuus
>>>kirja MAATILA LIIKEYRITYKSENÄ, pitäisi olla ihan perusopus maatalouden harjoittajalle.

Ilmankos meinaa mennä joka toisella tilalla hommat perseilleen,kun uskoo konsuttihöpinöihin.Kirja on _TEORIASSA_ kelvollinen jossakin muussa maailmassa,mutta suomalaisessa kepukähmintä-osuuskunta /duopolikähminnässä kirjalla ei ole edes paperinsa arvoa.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Maatalouden kannattavuus
Verotuksen suunnittelu ja teko on ulkoistettu parhaalle tekijälle mitä lähiseudulta löytyy.Toisaalta on niin kun lyhennetään lainoja niin on vähän pakkokin näyttää tulosta.Mutta silti tulos on parempi mittari kannattavuudelle kuin se paljonko koneita tilalla on tai minkälaisella maasturilla ajetaan.Tulos jaettuna työtunneilla on vielä parempi mittari mutta siinä kasvinviljelytilat ja karjatilat ei ole samalla viivalla vaikka karjatilojen kannattavuus on parempi niin työtunteja on tosi paljon enemmän.Mutta ajatus on nimenomaan se että tavoite on tehdä tulosta ja mielekästä työtä.Välineet tähän on nimenomaan ulkoistamisessa ja myös johtamisen suunnittelussa.Myös vapaa-aika on tärkeä ainakin tällä iällä (46v)

Verotuksen ulkoistaminen on viimeinen asia janka minä ulkoistan . Paraskaan tilitoimisto ei ehdi paneutua kenenkään asioihin niin perusteellisesti, että pystyisi tekemään kirjanpidon ja vertuksen yhtä hyvin kuin talonpoika itse. Jos puoletkin siitä ajasta minkä käytätte netin kanssa, käyttäisitte opiskeluun, olisitte tosi päteviä kirjanpitäjiä. Nykyään on saatavana todella hyviä ohjelmia siihen hommaan. Itse tienaan siinä hommassa ainaskin kuukauden maitotilin, joka muuten jäis saamatta ja tulis vielä lasku tilitoimistosta. Verotoimistosta saa myös apua ja ilmaiseksi, kun vaan kysyy.
Hahaha... muutaman viikon olin taas lukematta tätä lafkaa ja sain täältä kyllä heti viikon naurut! :D
Siinä olen samaa mieltä, että kirjanpito on sama tehdä itse. Siinä ei suuria virheitä pysty tekemään ja kuka vain oppii deepetit kreeditit. MUTTA verotuksen ulkoistamisen kannalla olen ehdottomasti! Tilinpäätöksen teko ja veroilmoituksen teko ei paljoa maksa ja maksaa itsensä varmasti takas verotuksessa säästettynä. Vähättelemättä sitä minkälainen vaikutus sillä on verottajaan, että veroilmoituksen on allekirjoittanut tilitoimisto, eikä lh....
Ja huonoin ratkaisuhan olisi, että toiminta olisi muutenkin heikosti kannattavaa ja sitten vielä verotukseen sössittäisiin ne vähätkin rahat...

Verotuksen voisi kyllä ulkoistaa, siis veronmaksun ;D Ei tuo verolimoituksen teko nyt niin kovin kummoinen ole ettei sitä itse pystyisi tekemään. Ihan hyvin olen pärjäillyt tuon verottajan kanssa, koskaan ole kirjanpitoa tarkastettu ;)
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Maatalouden kannattavuus
Tarkoitus oli herättää keskustelua maatalouden kannattavuuden ja mielekkyyden parantamisesta ulkoistamalla kannattamattomia toimintoja.Tuolla rinnakkaisessa keskustelussa tuli hyvä termi "pelto-uskottavuus".Pelto-uskottavuus lienee meillä ainakin kohdallaan nimenomaan tämän ulkoistamisen ansiosta.Kun on vähemmän koneita niin ne on kannattavaa pitää tehokkaat ja kunnolliset.Ainakin itsellä on tilanne jossa toinen traktori söisi ison osan viljelyn tuloksesta.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Maatalouden kannattavuus
Tarkoitus oli herättää keskustelua maatalouden kannattavuuden ja mielekkyyden parantamisesta ulkoistamalla kannattamattomia toimintoja.Tuolla rinnakkaisessa keskustelussa tuli hyvä termi "pelto-uskottavuus".Pelto-uskottavuus lienee meillä ainakin kohdallaan nimenomaan tämän ulkoistamisen ansiosta.Kun on vähemmän koneita niin ne on kannattavaa pitää tehokkaat ja kunnolliset.Ainakin itsellä on tilanne jossa toinen traktori söisi ison osan viljelyn tuloksesta.

***Ulkoistaminen tuntuu olevan muotitermi. Niinkuin avioerokin.
Kui mää ain olen paras?