Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maatalouden kannattavuus  (Luettu 28968 kertaa)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7097
Vs: Maatalouden kannattavuus
Verotettava tulo ja tulo on mielestäni vähän eri asioita. Jos verotettavaa tuloa jää tukien verran, kannattaa harkita verotuksen teon ja suunnittelun ulkoistamista. Maksaa tuossa tapauksessa ittesä varmast takasi! ;D

Mulla peltoa hieman enemmän kuin Matilla ja tulot samoin jonkinverran vähemmän kuin tuet. Miksei saisi tulla tuloakin?? Tuloa pakko tulla että saa lainoja lyhennettyä,SPV lainoja ei saa vähentää verotuksessa kuin osittain. Verosuunnittelua tehdään niin paljon kuin mahdollista, kaikkeen ei silläkään pysty mutta kohtuullisen paljon kuitenkin. Tosin nyt on ollut pari hyvää vuotta alla,taitaa olla tämä tällä hetkellä kuluva huonompaan suuntaan ja reilusti ::) 
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Maatalouden kannattavuus
Tehtiin tilinpäätös jossa viivan alle jäi aika tarkalleen maksetut tuet

Normaali tapaus ....
Heti suoraan voin sanoa, että en usko emoheikin saavan tukien verran verotettavaa..

Hehheh, oikein arvattu ....
Mutta, arvaappa vielä tukien määräkin ....

No yrittänyttä ei laiteta, sanotaan että 30 peltoo ja 30 emoo
baltiarallaa 40-45 tonttua???

Menee jo niin lähelle, että jätetään tähän ....

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Maatalouden kannattavuus

menee jo lähellä nollarajaa ;)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Maatalouden kannattavuus

menee jo lähellä nollarajaa ;)

Näinkin se voi olla ....

Kyntäjä

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: Maatalouden kannattavuus
Verotuksen suunnittelu ja teko on ulkoistettu parhaalle tekijälle mitä lähiseudulta löytyy.Toisaalta on niin kun lyhennetään lainoja niin on vähän pakkokin näyttää tulosta.Mutta silti tulos on parempi mittari kannattavuudelle kuin se paljonko koneita tilalla on tai minkälaisella maasturilla ajetaan.Tulos jaettuna työtunneilla on vielä parempi mittari mutta siinä kasvinviljelytilat ja karjatilat ei ole samalla viivalla vaikka karjatilojen kannattavuus on parempi niin työtunteja on tosi paljon enemmän.Mutta ajatus on nimenomaan se että tavoite on tehdä tulosta ja mielekästä työtä.Välineet tähän on nimenomaan ulkoistamisessa ja myös johtamisen suunnittelussa.Myös vapaa-aika on tärkeä ainakin tällä iällä (46v)

Verotuksen ulkoistaminen on viimeinen asia janka minä ulkoistan . Paraskaan tilitoimisto ei ehdi paneutua kenenkään asioihin niin perusteellisesti, että pystyisi tekemään kirjanpidon ja vertuksen yhtä hyvin kuin talonpoika itse. Jos puoletkin siitä ajasta minkä käytätte netin kanssa, käyttäisitte opiskeluun, olisitte tosi päteviä kirjanpitäjiä. Nykyään on saatavana todella hyviä ohjelmia siihen hommaan. Itse tienaan siinä hommassa ainaskin kuukauden maitotilin, joka muuten jäis saamatta ja tulis vielä lasku tilitoimistosta. Verotoimistosta saa myös apua ja ilmaiseksi, kun vaan kysyy.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Maatalouden kannattavuus
Verotuksen suunnittelu ja teko on ulkoistettu parhaalle tekijälle mitä lähiseudulta löytyy.Toisaalta on niin kun lyhennetään lainoja niin on vähän pakkokin näyttää tulosta.Mutta silti tulos on parempi mittari kannattavuudelle kuin se paljonko koneita tilalla on tai minkälaisella maasturilla ajetaan.Tulos jaettuna työtunneilla on vielä parempi mittari mutta siinä kasvinviljelytilat ja karjatilat ei ole samalla viivalla vaikka karjatilojen kannattavuus on parempi niin työtunteja on tosi paljon enemmän.Mutta ajatus on nimenomaan se että tavoite on tehdä tulosta ja mielekästä työtä.Välineet tähän on nimenomaan ulkoistamisessa ja myös johtamisen suunnittelussa.Myös vapaa-aika on tärkeä ainakin tällä iällä (46v)

Verotuksen ulkoistaminen on viimeinen asia janka minä ulkoistan . Paraskaan tilitoimisto ei ehdi paneutua kenenkään asioihin niin perusteellisesti, että pystyisi tekemään kirjanpidon ja vertuksen yhtä hyvin kuin talonpoika itse. Jos puoletkin siitä ajasta minkä käytätte netin kanssa, käyttäisitte opiskeluun, olisitte tosi päteviä kirjanpitäjiä. Nykyään on saatavana todella hyviä ohjelmia siihen hommaan. Itse tienaan siinä hommassa ainaskin kuukauden maitotilin, joka muuten jäis saamatta ja tulis vielä lasku tilitoimistosta. Verotoimistosta saa myös apua ja ilmaiseksi, kun vaan kysyy.

Ei se silti sovi kaikille, ja kokonaisuudesta kuitenkin on kyse niin usein verotuksen ulkoistaminen on oikein hyvä ratkaisu.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Maatalouden kannattavuus
Verotuksen suunnittelu ja teko on ulkoistettu parhaalle tekijälle mitä lähiseudulta löytyy.Toisaalta on niin kun lyhennetään lainoja niin on vähän pakkokin näyttää tulosta.Mutta silti tulos on parempi mittari kannattavuudelle kuin se paljonko koneita tilalla on tai minkälaisella maasturilla ajetaan.Tulos jaettuna työtunneilla on vielä parempi mittari mutta siinä kasvinviljelytilat ja karjatilat ei ole samalla viivalla vaikka karjatilojen kannattavuus on parempi niin työtunteja on tosi paljon enemmän.Mutta ajatus on nimenomaan se että tavoite on tehdä tulosta ja mielekästä työtä.Välineet tähän on nimenomaan ulkoistamisessa ja myös johtamisen suunnittelussa.Myös vapaa-aika on tärkeä ainakin tällä iällä (46v)

Verotuksen ulkoistaminen on viimeinen asia janka minä ulkoistan . Paraskaan tilitoimisto ei ehdi paneutua kenenkään asioihin niin perusteellisesti, että pystyisi tekemään kirjanpidon ja vertuksen yhtä hyvin kuin talonpoika itse. Jos puoletkin siitä ajasta minkä käytätte netin kanssa, käyttäisitte opiskeluun, olisitte tosi päteviä kirjanpitäjiä. Nykyään on saatavana todella hyviä ohjelmia siihen hommaan. Itse tienaan siinä hommassa ainaskin kuukauden maitotilin, joka muuten jäis saamatta ja tulis vielä lasku tilitoimistosta. Verotoimistosta saa myös apua ja ilmaiseksi, kun vaan kysyy.
Samaa mieltä!
Pysyy oman tilan taloustilanteestaki paremmin perillä, kun tekee kirjanpidon itse.

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Maatalouden kannattavuus
Korostan vielä sitä että parhaat mahdolliset tekijät valitaan niin veroilmoituksen tekoon kuin kaikkeen muuhunkin.Tämä on tilakohtainen juttu,mutta ainakin meillä ja täälläpäin muillakin toimii erittäin hyvin.Tilan talousasiat on kyllä tiedossa muutenkin,ja kyllä asioihin voi ja pitääkin paneutua itsekkin,mutta tällä tavoin säästää aikaa aivan helvetisti rahaa(tarkoitan kaikkea ulkoistamista) Panoksia jää muuhunkin esim.laatuaikaan perheen kanssa(on silti vähän niin ja näin)Omasta terveydestä huolehtimiseen(äärimmäisen tärkeä juttu) ja vaikkapa moottorikelkkailuun ja kavereitten kanssa juopotteluun.Tai tuottamaan itse niitä palveluja toisille mistä jää tulosta ja toinen säästää ulkoistamalla.Tämä on minun valinta ja tapa tehdä talonpidosta mielekästä.Ainakin itse olen joskus käynyt jaksamisen äärirajoilla joten tiedän mistä puhun.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Maatalouden kannattavuus
Korostan vielä sitä että parhaat mahdolliset tekijät valitaan niin veroilmoituksen tekoon kuin kaikkeen muuhunkin.Tämä on tilakohtainen juttu,mutta ainakin meillä ja täälläpäin muillakin toimii erittäin hyvin.Tilan talousasiat on kyllä tiedossa muutenkin,ja kyllä asioihin voi ja pitääkin paneutua itsekkin,mutta tällä tavoin säästää aikaa aivan helvetisti rahaa(tarkoitan kaikkea ulkoistamista) Panoksia jää muuhunkin esim.laatuaikaan perheen kanssa(on silti vähän niin ja näin)Omasta terveydestä huolehtimiseen(äärimmäisen tärkeä juttu) ja vaikkapa moottorikelkkailuun ja kavereitten kanssa juopotteluun.Tai tuottamaan itse niitä palveluja toisille mistä jää tulosta ja toinen säästää ulkoistamalla.Tämä on minun valinta ja tapa tehdä talonpidosta mielekästä.Ainakin itse olen joskus käynyt jaksamisen äärirajoilla joten tiedän mistä puhun.

Ulkoistamisessa on sekin hyvä puoli, että töitä siirtyy urakoitsijalle, jolloin oma työtaakka kevenee, henkisesti on myös helpompaa kun ei ole niin paljon velkaa ( kun ei osta velaksi kaikkia koneta ), joten molemmat tekijät edesauttavat sitä omaa jaksamista.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Maatalouden kannattavuus
Ainakin itse olen joskus käynyt jaksamisen äärirajoilla joten tiedän mistä puhun.

***Jouduit ponnistautumaan Veholle uudesta maasturimersusta tilauksen jättämään...
Kui mää ain olen paras?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Maatalouden kannattavuus
Ainakin itse olen joskus käynyt jaksamisen äärirajoilla joten tiedän mistä puhun.

***Jouduit ponnistautumaan Veholle uudesta maasturimersusta tilauksen jättämään...
Onkohan täysautomaattinen undulaattitarha vai tietokoneohjattu lihatehdas.... Laatuaikaa...Moottorikelkkailua...ulkoistamista.... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Maatalouden kannattavuus
Ainakin itse olen joskus käynyt jaksamisen äärirajoilla joten tiedän mistä puhun.

***Jouduit ponnistautumaan Veholle uudesta maasturimersusta tilauksen jättämään...
Onkohan täysautomaattinen undulaattitarha vai tietokoneohjattu lihatehdas.... Laatuaikaa...Moottorikelkkailua...ulkoistamista.... ;D

tuolta aiempaa kun luet on sertifioitu jauholakki ::)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Maatalouden kannattavuus
Ainakin itse olen joskus käynyt jaksamisen äärirajoilla joten tiedän mistä puhun.

***Jouduit ponnistautumaan Veholle uudesta maasturimersusta tilauksen jättämään...
Onkohan täysautomaattinen undulaattitarha vai tietokoneohjattu lihatehdas.... Laatuaikaa...Moottorikelkkailua...ulkoistamista.... ;D

tuolta aiempaa kun luet on sertifioitu jauholakki ::)
Joojoo, mää oon ympärileikattu jauholakki. Ja mun siemenet on sertifioitu.... Tai oikeestaan sargofakisoitu... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Maatalouden kannattavuus


ammut siis räkäpäitä ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Maatalouden kannattavuus
Maasturimersu ei kiinnosta,ajan 15v. jenkki pick-upilla.Ennemminkin Harley-davidson kuuluisi tyyliin.(nyt Kawasaki VN1600)Laatuaika ja harrastukset kiinnostavat,ei tämä saa pelkkää työntekoa olla.Ja lapset kasvaa tosi nopeasti,ei huomaakkaan kun jo kohta lentävät pesästä,on hyvä että on edes jonkunlaiset välit heihin.Ja työtä riittää silti mutta on mielekkäämpää ja kannattavampaa kun keskittyy olennaiseen.ja sitä on silti ihan riittävästi,ainakin minulle.