Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Piennarmurskaimesta  (Luettu 12162 kertaa)

PasiTapani

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Piennarmurskaimesta
Hei,

onko kellään kokemusta Stark piennarmurskaimista, lähinnä onko minkälaisesta tavarasta tehty ja varaosien hinnoista?

Jos vaihtoehtoina on käytetty Maschio ja uusi Stark, joka uutena on käytettyä Maschiota edullisempi, niin miten paljon hintaerosta selittyy mahdollisesti halvemmilla ja heikommilla materiaaleilla ja miten paljon valmistusmaalla ja useamman välikäden katteella?

Muutaman kilometrin pätkä tien pientareita on tarkoitus murskaimella ajaa ja kesantopeltoja, ei siis urakointikäyttöön. Lautaskoneella pari kertaa oven lasi mennyt kappaleiksi tien varsia ajellessa niin murskain sen takia kiinnostaa ja tietenkin sivusiirron ansiosta.

montöör

  • Vieras
Vs: Piennarmurskaimesta
Niitä vaan ne pientareet sillä niittokoneella. Kivet kannattaa kerätä
pois keväällä ennen kasvun alkua. Pellolla sitten murskaimessa
suuri roottorin halkaisija on eduksi.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Piennarmurskaimesta
Niin se vähä tuntuis, että kannattaako hommata omaksi riesaksi jos ajoa ei ole kesässään muutamaa tuntia enempää? Rakentelee ennemin vaikka oikean kyljen ikkunoiden suojaksi irrotettavan verkkosuojan ?

Lautasniittokone on kuitenkin nopea ja taloudellinen peli ajella murskaimiin verrattuna. Tekee myös siistiä jälkea, eli pienimmätkin puuntaimet katkeaa varmasti. Ajakoon urakoitsija ne pahimmat paikat, joku ketjukonekin estää hyvin pusikoiden kasvua.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

ceylon

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 101
Vs: Piennarmurskaimesta
ihan hyvältä peliltä vaikuttaa,kopioitu paljo ehkä just kyseisestä merkistä ,suurin silmämääränen ero on terien koko ja määrä....ei moitittavaa ku ottaa huomioon hinnan

Köppä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Vs: Piennarmurskaimesta
Hei,

onko kellään kokemusta Stark piennarmurskaimista, lähinnä onko minkälaisesta tavarasta tehty ja varaosien hinnoista?

Jos vaihtoehtoina on käytetty Maschio ja uusi Stark, joka uutena on käytettyä Maschiota edullisempi, niin miten paljon hintaerosta selittyy mahdollisesti halvemmilla ja heikommilla materiaaleilla ja miten paljon valmistusmaalla ja useamman välikäden katteella?

Muutaman kilometrin pätkä tien pientareita on tarkoitus murskaimella ajaa ja kesantopeltoja, ei siis urakointikäyttöön. Lautaskoneella pari kertaa oven lasi mennyt kappaleiksi tien varsia ajellessa niin murskain sen takia kiinnostaa ja tietenkin sivusiirron ansiosta.

Itellä Mascion 185 piennarmurskain ja se on hyvin huoleton peli. Kyllä piennarmurskaimellakin saa tuhoa aikaan ainakin sivupeilit menee rikki, jos käännetty ulos. Starkki näyttää mascion kopiolta, mutta puoleen hintaan uuden mascion hinnasta. Varmaan tavallisessa käytössä menee kumpi vaan, mutta itse olen suht isojakin roskapuskia ja -puita tien- ja pellonvarsista kurittanut ja ehkä kestävyyden äärirajoilla ne erot syntyy. Oman suht koht raskaasta käytöstä huolimatta, ei masciosta ole tarvinnut korjata kuin takarullan kaavin, joka vääntyi omasta huolimattomuudesta. Itsellä aika vanha tuo kone, joten kulmavaihde vielä sisäpuolella, joten ulottuvuus pienempi ja samoin kulmavaihteen öljyn vaihto vaikeampi kuin nykyisissä. Huollon helppouteen, varaosien saatavuuteen ja hintaan kiinnittäisin huomiota valintaa tehdessä.

Mark22

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 91
Vs: Piennarmurskaimesta
Mateng bcr 200 itellä, ihan hyvin toiminut.

Morris65

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 153
Vs: Piennarmurskaimesta
Pienes ajos menee juuri nuo kiinalaisetkin, itse kiertelin sellasel kaikki pellonreunat, omassa käytössä riittää hyvin. Niittokoneen terät tahto olla aina väärässä, kun sai liian isoa vesakkoa eteensä.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Piennarmurskaimesta
Mulla on Stark 220 KD ja muijalla Maschio. Ei oo kummastakaan hajonnut mitään. Starkki tekee hienompaa silppua pienemmällä teholla, on kyl vähän kapeampikin... ihan nätisti tehty. Ainoa "vika" on se, että toiseen päätyyn rasva menee nipalta muoviletkua pitkin laakeriin -> letku vähän pullistelee ja jossain vaiheessa varmaan sit hajoaa..

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

psymbiote

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 316
Vs: Piennarmurskaimesta
Katoppas tuo stark uus tulokas. Itekki katellu murskainta jo hetken aikaa, mutta mun tarpeisiin käytetytkin liian kalliita. Tuohan on sopivan hintanen. Se vaan tuli mieleen, että mistäs tuohon löytää osia? IKH:lla olis tuo tarmo, ja siihen ainakin olis osia lähikaupasta..

Ja mites kellfri vertautuu tuohon starkkiin? Molemmat samaa hintaluokkaa.

Viimeksi muokattu: 29.09.17 - klo:17:26 kirjoittanut psymbiote

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9724
Vs: Piennarmurskaimesta
Katoppas tuo stark uus tulokas. Itekki katellu murskainta jo hetken aikaa, mutta mun tarpeisiin käytetytkin liian kalliita. Tuohan on sopivan hintanen. Se vaan tuli mieleen, että mistäs tuohon löytää osia? IKH:lla olis tuo tarmo, ja siihen ainakin olis osia lähikaupasta..

Ja mites kellfri vertautuu tuohon starkkiin? Molemmat samaa hintaluokkaa.

Mä olen tuota Tarmokasta katsellut rajaojan takaa, mua se ei säväytä. Voihan vika olla jossain muuallankin , mutta tehon tappaa ja työsaavutus ihan olematon. Jos tuo on murskaimen tehokkuutta, niin se on ihan olematon. Ihan kaikki niittävät värkit on parempia, tosin kaikki ei murskaa. Jos pitäis verrata vanhaa kelasilppuria vaikka 1,1m työleveydellä, niin varmaan hakkaa 3:1 työ saavutuksessaa Tarmon. Muista ei mitään kokemusta, mutta toivottavasti tuo on surkein mitä voi olla, tai sitten niitä on yhtä surkeita muitakin. Se ainakin on varmaa , että itte en ikinä osta Tarmoa, vaikka muut olis yhtä huonoja (toivottavasti ei )

PasiTapani

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: Piennarmurskaimesta
Kellfristä tiedän että niihin ei kannata puuttua, muista ei tosiaan ole mitään kokemusta eikä vertailutietoa lautaskoneeseen. Tien vartta olisi murskattavana noin kahdeksan kilometriä pari kertaa vuoteen. Ketjumurskaimissa taitaa sitten hinta pompsahtaa?

Partson

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: Piennarmurskaimesta
Katsos, maahantuomani Stark murskain mainittu, ja mitäs sitä itsenäisyyspäivänä muuta tekemään kuin netissä roikkumaan.
Korjataan alkuun yksi mielikuva. Stark murskaimet tulevat Liettuasta, eli ovat made in EU kuten mainoksessa seisoo. Myyty on, paljon, kuten niin ikään mainoksessa sanotaan. Itse olen vaatimaton kehumaan omiani, mutta yleensä tuntuu että asiakkaat olisivat olleet tyytyväisiä ostokseensa, vaikka ovat oikeita töitäkin näillä koneilla tehneet.

Stark on edullinen, koska meitä on täällä tasan yksi henkilö töissä ja koneen varastointi- myynti- ja toimitusprosesseista on otettu kaikki ylimääräiset askeleet pois. Pienempi määrä ihmisiä tekee vähemmän asioita. Yksinkertaista. Olen kyllä asiakkailleni kertonut että enemmänkin saa maksaa, mutta toistaiseksi kukaan ei ole halunnut tähän tarjoukseen tarttua.

Varaosien saannista sen verran, että lähin varaosamyymälä on asiakkaan puhelimessa. Osia on minulla varastossa, ja toimitukset hoituu kotiovelle postilla tai kaukokiidolla. Taitaa yleensäkin olla yleinen trendi kaikissa koneissa niin että ne varaosat on muutenkin jossain muualla kuin lähimmän jälleenmyyjän hyllyssä. Niin että tilata ne täytyy muihinkin koneisiin, jos ei asiakas itse, niin jälleenmyyjä tilaa.

AJL

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 132
Vs: Piennarmurskaimesta
Ajeleehan niitä pientareita tietysti näillä murskaimillakin, mutta ei ne oo oikein hyviä heinikkoon eikä vesakkoonkaan. Ajonopeus pidettävä pienenä ja koneessa kieroksia reilusti, jos meinaa siistiä saada. Silti tietynlainen vesakko väistää teriä onnistuneesti ja saa hinkata edestakasin moneen kertaan.