Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mf 1200 linkku  (Luettu 8366 kertaa)

räckals

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
  • Paljon porua vähän villoja
Mf 1200 linkku
Onko tälläisiä tuotu kuinkapaljon suomeen?
Tuli youtubea selaillessa vastaan, masinistienkaan sivuilla ei oikein ollut mitään asiaa ko koneesta.

Ja ennenkaikkea jos tuollainen on aukealla pyörinyt, oliko semmoisesta mihinkään?
Rikkana rokassa.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Mf 1200 linkku
Onko tälläisiä tuotu kuinkapaljon suomeen?
Tuli youtubea selaillessa vastaan, masinistienkaan sivuilla ei oikein ollut mitään asiaa ko koneesta.

Ja ennenkaikkea jos tuollainen on aukealla pyörinyt, oliko semmoisesta mihinkään?

Mitä haluat tietää, mulla on yksi. Metsäkäyttöön modifioitu, tänään viimeksi tein sillä risupäällä tien reunoja kunnes kouran sisältä antautui yksi levyn reunaan hinkkaantunut letku. Ja tietysti  banjopäällä joita ei omassa hyllyssä ole :-|

räckals

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
  • Paljon porua vähän villoja
Vs: Mf 1200 linkku
Eikös nää ole ihan perustekniikkaa, että vielä briteistä saa osia jne..

Haaveissa oli harrastekone jolla tekisi vähän töitäkin.
Tehottoman oloinen tuo vakiomoottori ainakin paperilla.

Sillointällöin näkyy joku käytetty myynnissä

Yksilöt joita tiedän
Yksi on kakkostien varressa vihdissä kovin hylätyn oloisena, ja vantaalla on yksi puskulevyllä varustettu.
Rikkana rokassa.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Mf 1200 linkku
Oiskoha uutena hankkija tuonut yhden tai kaksi, Koppinen (?) uitti sitten jonkunmoisen määrän.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2523
  • Etelä-Karjala
Vs: Mf 1200 linkku
Tuo vakiokonehan on vapari. Siitähän on olemassa myös turboversio. Vaparissa 105 hv DIN, turbossa 135.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8354
Vs: Mf 1200 linkku
Oiskoha uutena hankkija tuonut yhden tai kaksi, Koppinen (?) uitti sitten jonkunmoisen määrän.
Yli-Jama tais myös uittaa. Ainakin niitä aikoinaan hallin pihalla näkyi.
Mystinen kesälaatumies

Lanttu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65
Vs: Mf 1200 linkku
  Älä  älä älä osta.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Mf 1200 linkku
  Älä  älä älä osta.

Ei se kyl voi toimia monestakaan syystä 😂😂

Jos ostais kaksi 590:stä ja laittais ne yhteen linkulla. Ei se ohjaus ainakaan huononisi 😂
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9736
Vs: Mf 1200 linkku
  Älä  älä älä osta.

Ei se kyl voi toimia monestakaan syystä 😂😂

Jos ostais kaksi 590:stä ja laittais ne yhteen linkulla. Ei se ohjaus ainakaan huononisi 😂

Omas 590 yks huoltomies joskus laittoi etuakselin eteen ohjaussylinterin. Siis teki sellaisen virityksen, kuin monissa nuoremmissa. Se oli mielestäni hyvä kauan, mutta nyt jostain syystä välillä tulee tuntuma, että nyt se lähtee lepikkoon. Olisko nyt sitten kyse siitä orbitroolista. Kadottaa muuten ohjattavuutensa jos traktori sammuu.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Mf 1200 linkku
Eikös nää ole ihan perustekniikkaa, että vielä briteistä saa osia jne..

Haaveissa oli harrastekone jolla tekisi vähän töitäkin.
Tehottoman oloinen tuo vakiomoottori ainakin paperilla.

Sillointällöin näkyy joku käytetty myynnissä

Yksilöt joita tiedän
Yksi on kakkostien varressa vihdissä kovin hylätyn oloisena, ja vantaalla on yksi puskulevyllä varustettu.

Useimmat osat ovat kai perin tavallisia. Akselistot MF 165/185 linjaa, laatikko samoin, moottori perus-perus 6.353 Perkiisseli. Eksoottisempaa tietysti jakolaatikko ja runkoon liittyvät jutu ja kosmeettiset osat. Jos jotain entisöintiä ajattelee.

En mä oikeaan peltotyöhön ostaisi, mutta harrastekoneena toki. Ei se ihan pehmeää rautaa ole kun on kestänyt mun motoiluharrastettani melko pienin tappioin. Taka-akseli on mulla kovilla, voinee verrata että ottaisi 5-siipiset paluuaurat perään ja lähtee pakilla rytyämään ojien yli kivikkorinteisiin...

Ajelin mä yhden kesän sillä ihan maahommia, silloin kun tuossa oli vielä nostolaitteetkin.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26083
  • vastustan
Vs: Mf 1200 linkku
Eikös nää ole ihan perustekniikkaa, että vielä briteistä saa osia jne..

Haaveissa oli harrastekone jolla tekisi vähän töitäkin.
Tehottoman oloinen tuo vakiomoottori ainakin paperilla.

Sillointällöin näkyy joku käytetty myynnissä

Yksilöt joita tiedän
Yksi on kakkostien varressa vihdissä kovin hylätyn oloisena, ja vantaalla on yksi puskulevyllä varustettu.

Useimmat osat ovat kai perin tavallisia. Akselistot MF 165/185 linjaa, laatikko samoin, moottori perus-perus 6.353 Perkiisseli. Eksoottisempaa tietysti jakolaatikko ja runkoon liittyvät jutu ja kosmeettiset osat. Jos jotain entisöintiä ajattelee.

En mä oikeaan peltotyöhön ostaisi, mutta harrastekoneena toki. Ei se ihan pehmeää rautaa ole kun on kestänyt mun motoiluharrastettani melko pienin tappioin. Taka-akseli on mulla kovilla, voinee verrata että ottaisi 5-siipiset paluuaurat perään ja lähtee pakilla rytyämään ojien yli kivikkorinteisiin...

Ajelin mä yhden kesän sillä ihan maahommia, silloin kun tuossa oli vielä nostolaitteetkin.
löytyykös tuommosesta ihan normaali ulosotto takavaunusta, lienee vähän haastavampi toteuttaa linkkukoneeseen kuin tavallisen malliseen :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5887
Vs: Mf 1200 linkku
Eikös nää ole ihan perustekniikkaa, että vielä briteistä saa osia jne..

Haaveissa oli harrastekone jolla tekisi vähän töitäkin.
Tehottoman oloinen tuo vakiomoottori ainakin paperilla.

Sillointällöin näkyy joku käytetty myynnissä

Yksilöt joita tiedän
Yksi on kakkostien varressa vihdissä kovin hylätyn oloisena, ja vantaalla on yksi puskulevyllä varustettu.

Useimmat osat ovat kai perin tavallisia. Akselistot MF 165/185 linjaa, laatikko samoin, moottori perus-perus 6.353 Perkiisseli. Eksoottisempaa tietysti jakolaatikko ja runkoon liittyvät jutu ja kosmeettiset osat. Jos jotain entisöintiä ajattelee.

Eiks se etuakseli ole kumminkin jostain maanrakennuskoneesta? vai muistanko väärin. Naapurissa tuommoinen on, ei kylläkään enään käytössä.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Mf 1200 linkku
Ainakin mun koneessani etuperä on hyvin samanlainen kuin takapääkin - toisinpäin vaan. Keskellä oleva valukuori on erilainen, kun se ei pulttaannu normaaliin vaihteiston jatkona olevaan peräkoteloon vaan siihen tulee ainoastaan kardaani jakolaatikosta.
Trumpettiputket ovat ehtaa Massikkaa, samoin planeettapyörästöt ja jarrut. Siellä on vetovarsien kiinnityshaarukatkin. Niihin on ollut hyvä kiinnittää panssarit kun on vahva kohta ja kunnon tapit... olisi hyvä paikka puskulevyn aisoille jos sellaista tarvitsisi.

Enhän mä tiedä mitä siellä etuperän sisällä on.  Tai on mulla käsikirja ja räjäytyskuvat ja samoilta ne näyttävät kuin takaperänkin osat, mutta purkanut en ole kun on toistaiseksi pysynyt nipussa.

Takana on ihan normaali ulosotto - no on se tiheillä pooreilla ja ainoastaan 1000 kierroksen malli. Sille tulee runkonivelen läpi jakolaatikosta oma kardaani joka pyörii aina kun kone käy, hydraulinen kytkin on siellä takaosaston sisällä ennen perää kuten normaalistikin. Ja normaalit nostolaitteetkin oli ennenkuin purin ne pois tarpeettomina. Nostolaitteella on vakiona ulkoinen apusylinteri vaakasuorassa siinä perän päällä.

Tässä koneessa on Ylö-mallin kotimainen vetokoukku, aika kurjassa kunnossa, vaan en ole viitisinyt sitä alkaa entisöimään kun ei sille mitään käyttöä ole. Alkuperäiset nostolaitteen vivut ja konsolit ohjaamosta on myös purettu pois tieltä että kunnon penkki nosturin kahvoineen kaikkineen mahtuu reilusti pyörimään. Eli nostokynkkiä ei ihan vähällä saa edes liikkumaan, varsinkaan kun se äsken mainittu kardaani on irti eli perässä ei perinteinen nostolaitepumppu inahdakaan. Koneen oma ulkoisen hydrauliikan pumppu on koneen etuosassa, sitä pyörittää hihnavälitys moottorin ja vaihteiston välisestä puolen metrin väliakselista. Ohjaukselle ja aputoiminnoille on oma vastaava pumppunsa koneen toisella laidalla. Ja oma laittamani 100 cm³ LS-Rexroth pyörii nokalla suoraan kampiakselin etupäästä.

Kuva originaalista peräpäästä ohessa.

(korjattu harhaanjohtava lauserakenne :-/ )

Viimeksi muokattu: 28.08.17 - klo:18:07 kirjoittanut metsajussi

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Mf 1200 linkku
  Älä  älä älä osta.

Ei se kyl voi toimia monestakaan syystä 😂😂

Jos ostais kaksi 590:stä ja laittais ne yhteen linkulla. Ei se ohjaus ainakaan huononisi 😂
https://www.youtube.com/watch?v=0MarK-lL-BA . Mmm , tommonen
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .