Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Luomuilluusio  (Luettu 12427 kertaa)

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19965
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Luomuilluusio
Kannattaa palata niihin maamieskoulun aikaisiin oppikirjoihin, kyllä luomussa kalkki on yhtä hyvästä kuin tavan viljelyssäkin.

-SS-

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Luomuilluusio
Kannattaa palata niihin maamieskoulun aikaisiin oppikirjoihin, kyllä luomussa kalkki on yhtä hyvästä kuin tavan viljelyssäkin.

-SS-

Mää en tiiä asiasta muuta kuin kokemusperäisesti. Kyllä luomussa kalkinlevitys on aika vähäistä peruskalkituksen jälkeen. Siis kun ph on parempi kuin 6,5 😀😁🎅

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: Luomuilluusio
Kannattaa palata niihin maamieskoulun aikaisiin oppikirjoihin, kyllä luomussa kalkki on yhtä hyvästä kuin tavan viljelyssäkin.

-SS-

Näkee, että aika monella tällä saitilla saadun koulusivistyksen korkein saavutus onkin tuo maanmies- eli paskakoulu.😀
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Luomuilluusio
Lumuviljely lohkoilla PH nousee 0,2 vuodessa analyysien mukaan ilman kalkitusta, oli yllätys. Kalkitusta toki luomupellotkin tarvitsee.

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: Luomuilluusio
Kannattaa palata niihin maamieskoulun aikaisiin oppikirjoihin, kyllä luomussa kalkki on yhtä hyvästä kuin tavan viljelyssäkin.

-SS-

Mää en tiiä asiasta muuta kuin kokemusperäisesti. Kyllä luomussa kalkinlevitys on aika vähäistä peruskalkituksen jälkeen. Siis kun ph on parempi kuin 6,5 😀😁🎅
Sadon mukana poistuu ravinteita aikas vähän.





Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: Luomuilluusio
[
Minusta on järjetöntä että luomutila saa ottaa vastaan lietelantaa joka tulee happosäilöttyä rehua syövältä karjalta, kyl siinä tulee maa pilattua yhtähyvin kuin glyfoa kylvämällä.

Et sit oo perillä naudan ruiansulatusjärjestelmästä 😁😀🎅

Ihan riittävästi, mut samapa tuo. Kalkinmyyjät kiittää kun happamuutta lisätään maaperään sekä kiertoon jäävällä hapolla että apupaskoilla.
Mielenkiintoisia käsityksiä kemiasta.
Happoa muuten saa käyttää luomussakin rehunsäilöntään.
Mystinen kesälaatumies

Apilas Jr.

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2342
Vs: Luomuilluusio
[
Minusta on järjetöntä että luomutila saa ottaa vastaan lietelantaa joka tulee happosäilöttyä rehua syövältä karjalta, kyl siinä tulee maa pilattua yhtähyvin kuin glyfoa kylvämällä.

Et sit oo perillä naudan ruiansulatusjärjestelmästä 😁😀🎅

Ihan riittävästi, mut samapa tuo. Kalkinmyyjät kiittää kun happamuutta lisätään maaperään sekä kiertoon jäävällä hapolla että apupaskoilla.
Mielenkiintoisia käsityksiä kemiasta.
Happoa muuten saa käyttää luomussakin rehunsäilöntään.

"Maamieskoulun pakolliseksi."   :D :D :D :D :D :D


HUUUUUTONAURUA!!!!!!!!
"How dare you godless bastards step on my land?
How dare you touch my daughters and sons?
This will be your last steps, unless you turn
Put your two-headed eagle in your arse and run!"

                                          -Ignea-

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: Luomuilluusio
Typensidonta kyllä happamoittaa . Kun sitten ei- palkokasvit ottavat lopulta nitraatiksi päätyvän typen,  tasapainottuu tilanne.  Seosviljely ja viljelykierto .

Viimeksi muokattu: 22.07.17 - klo:21:15 kirjoittanut Petri

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: Luomuilluusio
Tehdäänpä Sorkkikselle jälleen älyä vaativa tehtävä: kummassa on enemmän typpeä, kanan- vai lehmänpaskassa?


Jopomies

  • Vieras
Vs: Luomuilluusio
Juu ja aikoinaan oli ainakin mehtälannoitteissa myös elohopeaa. Nam !
Juu . Ja sitte metsien lannoittaminen aiheutti jotakin muuta hankaluutta .

Tuli kemerapäätös metsänlannoituksesta. Kohta helikopteri pörrää. 😀😁

Tukiaispelle sääkin, eikö kannata lannoittaa ilman tukea? kehnoa tuottoa tuossa tehometsätaloudessa. Kemera pitäis lopettaa, mää raivaan ilman tukia.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8371
Vs: Luomuilluusio
Jos maaperä toimii kunnolla, eli bakteerikanta on hyvä, niin aika erikoinen molekyyli saa olla jota ei saisi hajalle.

Radioaktiivisuus on melkein ainoa, joihin maan eliöt eivät pysty vaikuttamaan. Mutta kuitenkin nekin pystyvät evoluution kautta muuttumaan niin, että sietävät isojakin määriä ionisoivaa säteilyä.


Se, että luomupeltoon saa lyödä kaikenlaista paskaa, ei voi olla vaikuttamatta satokasviin, koska ei synteettiset molekyylit niin vaan heti hajoa alkuaineiksi.

Jos paskaa on kompostoitu tehokkaasti riittävän kauan, haitalliset sittiäiset ja sontiaiset kyllä häviävät. Mutta lopullinen hajoaminen tapahtuu siellä maaperässä ajan kanssa. Ja siksi onkin outoa, että luomupeltoon voi lyödä kaikkea sitä, mitä sinne saa lyödä.


Parempi vaihtoehto saattaisi olla se, että ravinteet annetaan mahdollisimman "puhtaina", jolloin maata ei kuormitettaisi ylimääräisillä ihmiskäden luomilla molekyyleillä, joiden siirtymistä satokasviin ei pystytä estämään.



Mutta luomuhan on vain luomua. Ei se olekaan luonnonmukaista.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Luomuilluusio
Juu ja aikoinaan oli ainakin mehtälannoitteissa myös elohopeaa. Nam !
Juu . Ja sitte metsien lannoittaminen aiheutti jotakin muuta hankaluutta .

Tuli kemerapäätös metsänlannoituksesta. Kohta helikopteri pörrää. 😀😁

Tukiaispelle sääkin, eikö kannata lannoittaa ilman tukea? kehnoa tuottoa tuossa tehometsätaloudessa. Kemera pitäis lopettaa, mää raivaan ilman tukia.

Pakko ottaa nuo verot takaasin. Perustuslaillinen oikeus. 😁😀

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Luomuilluusio
Tuli kemerapäätös metsänlannoituksesta. Kohta helikopteri pörrää. 😀😁
Tukiaispelle sääkin, eikö kannata lannoittaa ilman tukea? kehnoa tuottoa tuossa tehometsätaloudessa. Kemera pitäis lopettaa, mää raivaan ilman tukia.
Pakko ottaa nuo verot takaasin. Perustuslaillinen oikeus. 😁😀
Kepulaiset on kyl ahneita. Mulle mulle mulle. MOT.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Luomuilluusio
Tuli kemerapäätös metsänlannoituksesta. Kohta helikopteri pörrää. 😀😁
Tukiaispelle sääkin, eikö kannata lannoittaa ilman tukea? kehnoa tuottoa tuossa tehometsätaloudessa. Kemera pitäis lopettaa, mää raivaan ilman tukia.
Pakko ottaa nuo verot takaasin. Perustuslaillinen oikeus. 😁😀
Kepulaiset on kyl ahneita. Mulle mulle mulle. MOT.

Joo, mä kysäsin Jari Lepältä kuins tää menee. Näin tää menee

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Luomuilluusio
Tuli kemerapäätös metsänlannoituksesta. Kohta helikopteri pörrää. 😀😁
Tukiaispelle sääkin, eikö kannata lannoittaa ilman tukea? kehnoa tuottoa tuossa tehometsätaloudessa. Kemera pitäis lopettaa, mää raivaan ilman tukia.
Pakko ottaa nuo verot takaasin. Perustuslaillinen oikeus. 😁😀
Kepulaiset on kyl ahneita. Mulle mulle mulle. MOT.

Joo, mä kysäsin Jari Lepältä kuins tää menee. Näin tää menee
Suo siellä ja veteläki siellä. Et oo sen parempi tukiaispelle kuin me muutkaan. Ihanaa huomata siustaki tallainen "pehmeä puoli", ihan rinnassa läikähti.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.