Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Yaraa  (Luettu 15448 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Yaraa
Ruoskaa... Nyt on mtkookin Mopomiehen jäljillä. "Välillä sanotaan, että hinnat seuraavat tiettyjä raaka-aineita ja välillä ne eivät seuraakaan."

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/mtk-tyrmistyi-yaran-hinta-avauksesta-1.196805

Saipahan huumoria tähänkin päivään. MTK tyrmistyi..... ja se siitä sitten  :D

HUUUUUUUTONAURUA!!!
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

4viljanpuuro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: Yaraa
Vitosella nousee hinta tiistaina.  Kovasti yritin tehdä kauppaa mutta en saanut mistään rahoitusta. Taitaa mennä salpietarille seuraava vuosi...
Faija aina hoki et "tuosta meidän pojasta ei tuu kyllä ikinä yhtään mitään...." Nyt jälkeenpäin ajateltuna, hän saattoi olla aivan oikeassa.

kytöhalme

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 35
Vs: Yaraa
Huomenet, kannattaa kysäistä Cemagrosta tai sen jälleenmyyjiltä pitkiä maksuaikoja. :)

montöör

  • Vieras
Vs: Yaraa
Paljonkoos olette nyt maksaneet Yaran y3 ja y6 tonnilta ilman rahtia.

Jopomies

  • Vieras
Vs: Yaraa
Huomenet, kannattaa kysäistä Cemagrosta tai sen jälleenmyyjiltä pitkiä maksuaikoja. :)

Taidat olla cemagron agentteja?  No, todennäköisesti agroylta tulee hommattua lannat, ne ei juurikaan hintojaan nostele pitkin vuotta.

Muutenkin agroy on tämmösen pers aukisen viljelijän pelastus, kun tässä vaiheessa vuotta alkaa tilit olla taas tyhjillään, eikä pysty yaralaista eikä muitakaan ostamaan kuin loppuvuonna, niin agroyn hinnat on halvemmat silloinkin.

Viimeksi muokattu: 10.07.17 - klo:11:22 kirjoittanut Jopomies

kytöhalme

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 35
Vs: Yaraa
Saattapi olla saattaapi olla että ei, mutta maksuaikaa saaneet jopa vuoden vaihteeseen kuluitta :)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Yaraa
Saattapi olla saattaapi olla että ei, mutta maksuaikaa saaneet jopa vuoden vaihteeseen kuluitta :)


Se teikäläisten purkuhinta ihmetyttää.

Miks lisätään tonnihintaan nosturipurku? Vi tun kallista vivun heilutusta kun kahdesta säkistä kertyy 6€.

Edit,

10€/tonni...noussu sekin.

Viimeksi muokattu: 10.07.17 - klo:11:52 kirjoittanut SKN

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Yaraa
no onhan se nyt niiiiiiin vastuullista ja kallista työtä purkaa kuorma lavalta..   montako säkkiä teitän kuski purkaa kerralla?     ite katoin tosa paicallisen k-kauppiaan kuski purki kaks kerralla ja niiiin siististi vierekkäin että kun rivi lavoja maassa niin net oli kuin sotilaat ( vanhat ) ojennuksessa..

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Yaraa
no onhan se nyt niiiiiiin vastuullista ja kallista työtä purkaa kuorma lavalta..   montako säkkiä teitän kuski purkaa kerralla?     ite katoin tosa paicallisen k-kauppiaan kuski purki kaks kerralla ja niiiin siististi vierekkäin että kun rivi lavoja maassa niin net oli kuin sotilaat ( vanhat ) ojennuksessa..

Joskus ennen tuli lantakauppaa huudatettua vähän enemmän kuin nykyään. Niin yks firma kyllä  putos pois kilpailutuksista juurikin säkkiä rikkovien kuskien takia. Yhtenä vuonna toivat rikkinäisen suursäkin kasaan. Kukaanhan sitä ei tunnustanut tai korvannut. Komiasti nosteli kaks pussia kerralla . Se nyrkinkokoinen reikä oli täytetty pakkausmuovilla. siis sellainen möltti ja lappio sitten toista vasten ja yhteisnosto. Jälkeenpäin tuli kaverin kans puhetta ja sanoi, että se sai sellaisen vaihdettua ehjään kun heti huomasi. No mä en huomannut. Onneksi huomasin samana syksynä ja sain reklamoitua. Tosin eipä siitä mitään korvattu ja levityskin oli seuraavana keväänä. Tais puolet ainakin olla pilalla. Olihan se vajaakin koko säkki :(

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Yaraa
Kyllä mulle silloin kun Yaraa käytin tingittiin rahdista kun itse purin. Nosturin paino syö kantavuutta.
2 kerrallaan mä kannan, mutta auton purussa pitäis olla 3 säkin puomi, kun niitä on autossa 3 rinnakkain.
Mystinen kesälaatumies

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Yaraa
Kyllä mulle silloin kun Yaraa käytin tingittiin rahdista kun itse purin. Nosturin paino syö kantavuutta.
2 kerrallaan mä kannan, mutta auton purussa pitäis olla 3 säkin puomi, kun niitä on autossa 3 rinnakkain.
tääläpäin ajaa rekka halliin sisälle tyhjää pussit sinne ja lähtee pois helppoo ku heinänteko ei tarttte olla ees kotona ku apulallat tulee

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Yaraa
Kyllä mulle silloin kun Yaraa käytin tingittiin rahdista kun itse purin. Nosturin paino syö kantavuutta.
2 kerrallaan mä kannan, mutta auton purussa pitäis olla 3 säkin puomi, kun niitä on autossa 3 rinnakkain.
tääläpäin ajaa rekka halliin sisälle tyhjää pussit sinne ja lähtee pois helppoo ku heinänteko ei tarttte olla ees kotona ku apulallat tulee


Kuuluuko tyhjien pussien vienti samaan hintaan ?

TomppaH

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 82
Vs: Yaraa
Saattapi olla saattaapi olla että ei, mutta maksuaikaa saaneet jopa vuoden vaihteeseen kuluitta :)


Se teikäläisten purkuhinta ihmetyttää.

Miks lisätään tonnihintaan nosturipurku? Vi tun kallista vivun heilutusta kun kahdesta säkistä kertyy 6€.

Edit,

10€/tonni...noussu sekin.

Ei välttämättä ole purkuhinta myyjän päätettävissä, jos on kattos kilpailuttanu lähiseudun rahtiroopet ja neki on hintojaan nostanu. Haet itte ni ei maksa mitään?

Se meinaan tuon pilkkiauton tuntivelotus liikkuu luokassaan 75-250 tunti kun on tassut levällään. Riippuen vähän pilkin koosta ja nostojen haastavuudesta.

Viimeksi muokattu: 12.07.17 - klo:19:12 kirjoittanut TomppaH

Wessel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 422
Vs: Yaraa
Se ja sama onko nosturipurkua vai ei, kun joutuu kuitenkin laittamaan itte suuliin ajatellen kylvöjärjestystä. Avaushinnat ei oikein olleet kilpailukykyisiä viikingillä vs. muut. Tosin tilaamatta jäi, kun ei ollut kaikki tuotteet edes myynnissä. Vilja/nurmi lantoja kauppaavat ensikierroksella. Syksymmällä näkee sitten, kun avautuu kaikki tuotteet myyntiin, että kenellä kilpailukykyisin hinta.
Viikinkituotteissa ei ole niin hyvin npk-ravinnesuhteet olleet kohdillaan kuin muilla toimijoilla, joten sekin puoltanut muiden tuotteita.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Yaraa
Saattapi olla saattaapi olla että ei, mutta maksuaikaa saaneet jopa vuoden vaihteeseen kuluitta :)


Se teikäläisten purkuhinta ihmetyttää.

Miks lisätään tonnihintaan nosturipurku? Vi tun kallista vivun heilutusta kun kahdesta säkistä kertyy 6€.

Edit,

10€/tonni...noussu sekin.

Ei välttämättä ole purkuhinta myyjän päätettävissä, jos on kattos kilpailuttanu lähiseudun rahtiroopet ja neki on hintojaan nostanu. Haet itte ni ei maksa mitään?

Se meinaan tuon pilkkiauton tuntivelotus liikkuu luokassaan 75-250 tunti kun on tassut levällään. Riippuen vähän pilkin koosta ja nostojen haastavuudesta.

Mää käytän vaan parasta jolla kasvaa, Yaraa siis, ja tietenkin Hankkijalta.

Ne jauhopussit ja merisuolakokkareet kuuluu keittiön kaappiin, ei peltoon. Täyttä shaissee ne belorit ja cemkakat, pthyi....

Ostaa Yaraa ja nauttii tuplakeskisadoista.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159