Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Eskon takalanan kääntösylinteri  (Luettu 6137 kertaa)

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 855
Eskon takalanan kääntösylinteri
Joo, tiivisteremonttia lanaan, mutta kuinka tuon sylinterin turpamutteri lähtee pois. Neliölankasokka pilkistää sivusta, pitää vissiin nykäistä se pois että lähtis auki?
 mutterissa on 2 reikää vissiin jotain avainta varten.

1100xx

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
  • Etiäppäin
Vs: Eskon takalanan kääntösylinteri
Kenen?... Sori oli pakko.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Eskon takalanan kääntösylinteri
Taaskaan asiasta tarkkaan mitään tiedä, mutta jos se on lankalukitteinen niin sitä turpamutteria oikeaan suuntaan kääntämällä lukituslanka tulee ulos ja sitten sitä turpaa ei enää pidä kuin tiivisteet paikoillaan.

Kasaus taas niin että mutteri kihnutellaan paikoilleen, lukituslangan koukkupää mutterin koloon ja mutterista kiertämällä lanka menee takaisin uran sisään paikoilleen.

Jos se nyt siis on lankalukittu.

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 855
Vs: Eskon takalanan kääntösylinteri
Kiitos vastauksesta pitää kokeilla.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Eskon takalanan kääntösylinteri
Kiitos vastauksesta pitää kokeilla.
Ole hyvä . Joskun sylinteri remontteja ajatellu ruveta tekeen . En tiijä , tai jos kuitenkin.
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 855
Vs: Eskon takalanan kääntösylinteri
Kyllä. Lanka ulostautui mutterin reiästä nätisti isolla pihoilla kääntämällä. Ihmettelen vaan tiivarien kestoikää. Ei kovin vanha lana
Sellainen sinipunainen

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26122
  • vastustan
Vs: Eskon takalanan kääntösylinteri
Kyllä. Lanka ulostautui mutterin reiästä nätisti isolla pihoilla kääntämällä. Ihmettelen vaan tiivarien kestoikää. Ei kovin vanha lana
Sellainen sinipunainen
palaneet öljyt tappaa tiivisteet, voipi olla joskus mutkallakin ollut lanan sylkky ja takalasissakin ottalohkon kuva :) ;) :D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Eskon takalanan kääntösylinteri
ei kait nykyään minkään voi olettaa kestävän vuotta kahta pitemppään...     mikään ei toimi kuin on luvattu... kun takuuaika menny umpeen..

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 855
Vs: Eskon takalanan kääntösylinteri
Kyllä joskus takalasiin on pää ottanu osumaa muttei tuo lana ollut kyseessä  ;D

Vissiin seisontavika kun ei oo paljon käytetty lanaa.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Eskon takalanan kääntösylinteri
Kyllä. Lanka ulostautui mutterin reiästä nätisti isolla pihoilla kääntämällä. Ihmettelen vaan tiivarien kestoikää. Ei kovin vanha lana
Sellainen sinipunainen

Eli männänvarrelta vuoti,  ulospäin?

Eihän varressa ole naarmua tai muuta elämän kolhimaa kohtaa?

Joskus myös vaikkapa männänvarteen kiinni jäätyneiden tiivisteiden liikkelle repiminen saattaa pilata ne. Tai jos varteen on suojakelillä päässyt jäätymään esim hiekkaa tai savea, ja sitten pakkasella vetää kylmästi varren sisään.

Oliko uloin pyyhkijähuuli ehjä? Ja millainen vika itse varren tiivisteessä oli?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Eskon takalanan kääntösylinteri
tuo juuri itellä kanssa mielessä... olis kiva kun kyselijät kertois sit kuin oli jälki ja miten homma hoitui... olis paljon hyötyä muillekii..

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Eskon takalanan kääntösylinteri
Kiinni jäätymistä ei tarvitse pelätä kun tiiviste mehii juuri sen verran että välissä on aina hitunen öljyä ennen jäätä... näin allekirjoittanella :-/

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 855
Vs: Eskon takalanan kääntösylinteri
Siinä oli pyyhkijästefa pullahtanut ulos ja sisältäkin ihan murskautunut männäntiivisteet. Jäätä varmaan ollut vastassa. Männänvarsi täysin ehjä ei mitään vikaa ollut.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Eskon takalanan kääntösylinteri
Siinä oli pyyhkijästefa pullahtanut ulos ja sisältäkin ihan murskautunut männäntiivisteet. Jäätä varmaan ollut vastassa. Männänvarsi täysin ehjä ei mitään vikaa ollut.

Tuon voi tehdä myös se että sylinteri on saanut niin kovan paineiskun että tiivisteet menevät sinne väliin muusiksi.
Ei siihen tarvita kuin vauhdikas rysäytys kiveen tms.

Kerran mittailivat erikoismittalaitteilla kaivukoneen sylintereistä painepiikkejä kun kauhalla vähän kiviä ja kalliota rumasti kolisteltiin. Siellä ne huiput oli 2000 bar tietämissä :-(
Mikään normaali shokkiventtiili ei ehdi tuollaisiin mukaan - varsinkaan jos se venttiili sijaitsee vasta ohjausventtiililohkossa. Suoraan sylinterin kyljessä ehtii hiukan paremmin.
Jos pudottaa puomin ja kauhan kallioon niin se on sama kuin tonnin lekalla mojauttaisi sylinterin päähän.

Siitä ne puomit väsyy ja tiivisteet hajoilevat.
Mulla oli kauan kauan sitten Keslan sykeprosessori. Siinä ei ollut mitään 'pehmeäpysäytyspäätyjä' sylinterissä. Riittävän kauan kun sitä ajettiin aina tönks*jynks* päädystä päätyyn niin pumpun lähtölaippa kyllästyi elämäänsä ja otti ja halkesi. Seuraavaksi noin kuukauden päästä katkesi pumpun päädystä yksi  pultti ja o-rengastiiviste tuli sieltä 0,1 mm raosta ohuena siimana ulos... Onneksi pultti ei tullut juurineen jenkoineen alumiinista.
Systeemin max paineeeksi oli säädetty 160 bar mutta ne piikit aina liikkeen lopussa olivat varmasti ihan jotain muuta. Pumpussa oli sen verran litratuottoa että liike ei ollut aivan toivottoman hidas, olisiko ollut siinä 60 l tjsp.
Onneksi sillä oli mulla oma pumppu ettei rikkonut trakvaattorin tekniikkaa.

Keslan Foresterin plussaksi pitää mainita että sen jatke pysähtyy / lähtee pehmeästi päätyyn vaikka muuten liikkuisi vikkelästikin.

On nähty myös ison pyöräkuormaajan Z-aisaston kauhasylinteri joka oli paisunut keskeltä. Siirtoajossa alaviistoon ollut nuolikärkinen kauha oli vauhdissa 'honaissut' maahan ja seurauksena useamman kymmenen tonnin äkkipysähdys. Käytetyllä ajonopeudella öljy ei ehtinyt minkään reitin kautta karkuun vaan paine nousi niin suureksi että mm. sylinterin putki pullistui.
No hajosi siinä vähän muutakin, mm. kuskinkin nenä ja otsapoimut.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26122
  • vastustan
Vs: Eskon takalanan kääntösylinteri
Siinä oli pyyhkijästefa pullahtanut ulos ja sisältäkin ihan murskautunut männäntiivisteet. Jäätä varmaan ollut vastassa. Männänvarsi täysin ehjä ei mitään vikaa ollut.

Tuon voi tehdä myös se että sylinteri on saanut niin kovan paineiskun että tiivisteet menevät sinne väliin muusiksi.
Ei siihen tarvita kuin vauhdikas rysäytys kiveen tms.

Kerran mittailivat erikoismittalaitteilla kaivukoneen sylintereistä painepiikkejä kun kauhalla vähän kiviä ja kalliota rumasti kolisteltiin. Siellä ne huiput oli 2000 bar tietämissä :-(
Mikään normaali shokkiventtiili ei ehdi tuollaisiin mukaan - varsinkaan jos se venttiili sijaitsee vasta ohjausventtiililohkossa. Suoraan sylinterin kyljessä ehtii hiukan paremmin.
Jos pudottaa puomin ja kauhan kallioon niin se on sama kuin tonnin lekalla mojauttaisi sylinterin päähän.

Siitä ne puomit väsyy ja tiivisteet hajoilevat.
Mulla oli kauan kauan sitten Keslan sykeprosessori. Siinä ei ollut mitään 'pehmeäpysäytyspäätyjä' sylinterissä. Riittävän kauan kun sitä ajettiin aina tönks*jynks* päädystä päätyyn niin pumpun lähtölaippa kyllästyi elämäänsä ja otti ja halkesi. Seuraavaksi noin kuukauden päästä katkesi pumpun päädystä yksi  pultti ja o-rengastiiviste tuli sieltä 0,1 mm raosta ohuena siimana ulos... Onneksi pultti ei tullut juurineen jenkoineen alumiinista.
Systeemin max paineeeksi oli säädetty 160 bar mutta ne piikit aina liikkeen lopussa olivat varmasti ihan jotain muuta. Pumpussa oli sen verran litratuottoa että liike ei ollut aivan toivottoman hidas, olisiko ollut siinä 60 l tjsp.
Onneksi sillä oli mulla oma pumppu ettei rikkonut trakvaattorin tekniikkaa.

Keslan Foresterin plussaksi pitää mainita että sen jatke pysähtyy / lähtee pehmeästi päätyyn vaikka muuten liikkuisi vikkelästikin.

On nähty myös ison pyöräkuormaajan Z-aisaston kauhasylinteri joka oli paisunut keskeltä. Siirtoajossa alaviistoon ollut nuolikärkinen kauha oli vauhdissa 'honaissut' maahan ja seurauksena useamman kymmenen tonnin äkkipysähdys. Käytetyllä ajonopeudella öljy ei ehtinyt minkään reitin kautta karkuun vaan paine nousi niin suureksi että mm. sylinterin putki pullistui.
No hajosi siinä vähän muutakin, mm. kuskinkin nenä ja otsapoimut.
miten tuommonen käännön sylinteri sitten pitäisi oikeasti suojata ja samalla tietenki peruskone, kaasupallo ottamaan enshätä pois jos venttiili ei kerkee vai murtopultilla koko sylinteri kiinni :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...