Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Apulannanlevitin  (Luettu 17885 kertaa)

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 968
  • LOS KANTTURAS
Vs: Apulannanlevitin
Ylö viska....ristuksen paska!
AkkuPENSASLEIKKURI😬

ottosetä

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 134
Vs: Apulannanlevitin
Ylö viska....ristuksen paska!

kateellisten panettelua!! ylö viska passaa ottosetälle, siis köyhälle..paljon parempi ja nopeampi, kuin kylvövakka!!

mermiina

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Vs: Apulannanlevitin
Bögballen Trend systeemissä harmittaa oikeastaan vain se, että reunalevityksessä, jolloin siivet pyörivät takaperin, lannoitetta roiskuu melkoisesti myös traktorin päälle. Wanhassa, jossa oli 32 metrin vaihdettavat levitinsiivet tätä ongelmaa ei ollut, eikä niiden reunalevitys siipien laittaminen mitenkään vaikeaa ollut, eikä tarvinnut traktoria pestä apulannasta. Olen kyllä kuullut, että levittimen voimansiirron saa rikki kun kytkee voimanoton päälle/pois työkierroksilla. No eihän sellaista kukaan tee edes niittokoneella, että pysäyttäisi sen aina päisteessä.
Säiliöön on myös vaikea päästä sisään ja ulos toki se saattaa johtua CE merkintöjen vaatimuksista, jotka eivät aina ole ihan tältä planeetalta eikä ainakaan käyttäjän kannalta järkeviä. Jopa "astintasoissa" lukee No Step.

CE merkinnässä taitaa olla myös joku vaatimus, että työkoneen ja renkaan väliin ei saa jäädä ihmisen mentävää rakoa.
Säätövipuun ylettää helposti, jos vain säätää hydraulisen työntövarren pitkäksi.

Todellisen levitysmäärän saa muuten helposti selville, kun laskee vaikkapa 20*20 cm alalta rakeiden määrän ja selvittää kuinka monta raetta menee tonniin lannoitetta.

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 968
  • LOS KANTTURAS
Vs: Apulannanlevitin
Onko kellään amazone 1402 apulantakoneessa sitä limiter x reunalevitys sarjaa käytössä,tekeekö sillä mitään? Hintaa 780€ 😬
AkkuPENSASLEIKKURI😬

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 686
Vs: Apulannanlevitin
Täällä on moitittu pökpallen perään laittoa.
Ei tuo nyt niin hankalalta näytä..

1969

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 91
Vs: Apulannanlevitin
Onko kellään amazone 1402 apulantakoneessa sitä limiter x reunalevitys sarjaa käytössä,tekeekö sillä mitään? Hintaa 780€ 😬
Mulla on ja on hyvä ei jää reunat vaaleemiks eikä tarvi hytistä hyppiä laittaan sitä reunalevitys siipee :)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: Apulannanlevitin
Onko kellään amazone 1402 apulantakoneessa sitä limiter x reunalevitys sarjaa käytössä,tekeekö sillä mitään? Hintaa 780€ 😬
Mulla on ja on hyvä ei jää reunat vaaleemiks eikä tarvi hytistä hyppiä laittaan sitä reunalevitys siipee :)

Mullakin, kone tosin 15xx. Hyvä on, ainoa ettei Amatron näyttö muistuta reunakierroksen jälkeen että nosta se limiter ylös :) Näytössä näyttää puolikasta työleveyttä reunan puolelle, ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun pätkä reunan jälkeen limiter päällä. Vaaka on toinen varuste, josta ei enää luopuisi millään. Lannoitteen levittäminen on helppoa ku heinänteko. Kylvön jälkeen, kun saisi joskus viljat kylvettyä, lisää lantaa oraille vaihtelevia määriä ja ilman kunnon konetta jäisi tekemättä.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Apulannanlevitin
hei voisittako laittaa kuvia tuosta limiitteristä ja sen asennuksesta? mulla on osia tuohon mutta en tiä onko kaikki ja mihin kii.. toisin sanoen enoo yhtää perehtyny viä.. sain halavalla tyylinen ostos romuläjästä..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Apulannanlevitin
onks tuo amatson ihan hyvä kone myös kauran kylvöön?     mitkä varustukset must?    lista aika pitkä...                   jukon tilalle tuota miettinnä... entäs konkskilte?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Apulannanlevitin
Täällä on moitittu pökpallen perään laittoa.
Ei tuo nyt niin hankalalta näytä..

Mulla on kans tollanen ihan vajan perällä, samassa kasassa ketjuharavan kanssa.

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Köntys

  • Vieras
Vs: Apulannanlevitin
hei voisittako laittaa kuvia tuosta limiitteristä ja sen asennuksesta? mulla on osia tuohon mutta en tiä onko kaikki ja mihin kii.. toisin sanoen enoo yhtää perehtyny viä.. sain halavalla tyylinen ostos romuläjästä..

Kiinnostaa itsekin. Onko se tää?



jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Apulannanlevitin
onks tuo amatson ihan hyvä kone myös kauran kylvöön?     mitkä varustukset must?    lista aika pitkä...                   jukon tilalle tuota miettinnä... entäs konkskilte?

ihan perusversiona on kauraaki kylyvetty raivioolle alakuvuosina ja onnistuuhan se. taulukot löytyy netistä ja täsmää ok. puntarit on sitte hifisteliöölle ja oikee isoolle lohkoolle kepsien kans.. multaus pyörivällä.
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Apulannanlevitin
hei voisittako laittaa kuvia tuosta limiitteristä ja sen asennuksesta? mulla on osia tuohon mutta en tiä onko kaikki ja mihin kii.. toisin sanoen enoo yhtää perehtyny viä.. sain halavalla tyylinen ostos romuläjästä..

Kiinnostaa itsekin. Onko se tää?





kappas.. tänks.. aika lailla kaikki osakki on näin yhtäkkiä :)
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 968
  • LOS KANTTURAS
Vs: Apulannanlevitin
785€ varuste.  Pitäs kysyä millä hintaa ne sitten missäkin Hankkijalla myy. Äkkiä 100€ hintaero.
AkkuPENSASLEIKKURI😬

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 968
  • LOS KANTTURAS
Vs: Apulannanlevitin
L1 Bögballe oli vähän sellanen roiskija että jontikkakin tuli lannoitettua aina ja se kiinni laitto oli todellakin perseestä. Täähän on tää Amazone paljon tarkempi levittämään eikä juur yhtään roiski traktorin päälle ja kiinnikin saa enempiä alla ryömimättä.
AkkuPENSASLEIKKURI😬