Siinä jännä juttu.
Se metro maksaa joskus itsensä takaisin, mutta kiuruveden maitopalatsiin vastikkeetta annettu ei koskaan, vaan on parin vuoden päästä taas käsi ojossa, kun kriisiä pukkaa.
Miksi näitten HSL omistaja kuntien pitää subventoida metrolipun hintaa, jos se joskus maksaa itsensä takaisin?
maaseudun rehellinen veronmaksaja kustantaa etelän metrot ja pirkanmaan ratikat ja sekään ei riitä, pitää vielä lippukki maksaa näille sepeteuksille

Ja katin kontit. Asioissa on aina monta puolta. Voidaan satsata 6-kaistaisiin moottoriteihin. Tai joukkoliikenteeseen. On päätetty laskelmiin pohjaten satsata joukkoliikenteeseen kun vaihtoehtoiskustannus eli ne 6-kaistaiset moottoritiet olisi paljon kalliimpi. Ja olemassa olevasta metrosta tiedetään jo että se kerrannaisvaikutuksineen on maksanut kustannuksensa takaisin. Länsimetro voi olla vaikeampi pala kun espoolaisia voi olla vaikeampi saada joukkoliikenteen käyttäjiksi. Mutta kun Länsiväylääkään ei voi leventää...
noh, jos nyt ajatellaan tarkemmin ja tulevaisuuteen niin teiden yksityistämisen jälkeen espoolainen kokkarean olisi tosiaan joutunut maksamaan itse omat kulkemisensa jos tie olisi rakennettu.
itse en ole huomannut missään että metrosta joutuu maksamaan samalla tapaa kuin autosta, eikö olisi reilua että jos asuu metron vaikutusalueella niin pakotetaan liittymään metroverkostoon ihan samalla lailla kuin maalaiset viemäriverkkoon, liityt, tai itket ja liityt ja sen jälkeen maksat vielä piletin kun hyppäät kyytiin.
eikö tämä olisi aivan kokoomuksen ihannoiman yksityistämisideologian mukainen ratkaisu ja silloin voitais vähän rintaakin röyhistää että tässä kuljetaan nyt omillaan, ei veronmaksajien rahoilla
