Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe konekesko lopettaa kone ja maatalouskaupan suomessa! myydään danish agrolle!  (Luettu 34802 kertaa)

mah

  • Vieras
Eikös konekauppa tullut DLA:lle ensimmäistä kertaa YRMA:n mukana? aikaisemmin se oli tehnyt vain tuotantopanos ja viljakauppaa.

 Tuo konekauppahan on Danish agro-nimen alla, josta, ainakin nykyään, löytyy niin Yrma kuin Hankkijakin. Ja kohta konekeskokin. Täälläkin monien mielipide on, jotta on Suomessa liiaksi merkkejä ja myyviä liikkeitä. Tanskalaiset ymmärtävät ratkaista suomalaistollopolon ongelmat. Ei tarvitse miettiä enää mistä johndeere jarrutetaan niin, jottei laatikko rikkoudu. Ostakaa Claasseja. :-X

Salesman

  • Vieras
Eikös konekauppa tullut DLA:lle ensimmäistä kertaa YRMA:n mukana? aikaisemmin se oli tehnyt vain tuotantopanos ja viljakauppaa.

 Tuo konekauppahan on Danish agro-nimen alla, josta, ainakin nykyään, löytyy niin Yrma kuin Hankkijakin. Ja kohta konekeskokin. Täälläkin monien mielipide on, jotta on Suomessa liiaksi merkkejä ja myyviä liikkeitä. Tanskalaiset ymmärtävät ratkaista suomalaistollopolon ongelmat. Ei tarvitse miettiä enää mistä johndeere jarrutetaan niin, jottei laatikko rikkoudu. Ostakaa Claasseja. :-X

Spekuloikaa,

Agravis&DLA&CLAAS: Saksa, Tšekki, Tanska,Ruotsi, Norja, Liettua, Latvia, Eesti, Suomi?

Ja Unkari? Mitä myydään?

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Monella on käsitys, että automaattisesti aletaan myymään myös claassin traktoreita. Ei tarvitse kovin hyvää matikkapäätä. Kun katsoon claassin traktorikantaa ja myyntipotentiaalia.. Ja sitten deeren vastaavia.

Nykyisellä myyntitulevaisuudella ei hommaa saada kannattavaksi.

Salesman

  • Vieras
Monella on käsitys, että automaattisesti aletaan myymään myös claassin traktoreita. Ei tarvitse kovin hyvää matikkapäätä. Kun katsoon claassin traktorikantaa ja myyntipotentiaalia.. Ja sitten deeren vastaavia.

Nykyisellä myyntitulevaisuudella ei hommaa saada kannattavaksi.

Myyntimäärät pysyvät 1500 kpl tasolla Suomessa. Kannattaa miettiä siitä pohjalta ketkä pystyvät potentiaalinsa vuoksi ylipäätään olemaan markkinoilla? Kyllä täällä kisaa tulevat käymään Agco, CNH, JD ja Claas. Kaikilla on jo muitakin koneita. Mutta tarvitseeko monimerkkikonsernien sisällä enää kaikkia merkkejä? Ehkä tämä on kuitenkin lopputulema. Nuo voivat olla loppupelissä ne traktorimerkit. Varuste-eroavaisuuksilla tehdään loppu. Standard, DeLuxe ja Prerium jne. Ja 4 tehdasta riittää noille Eurooppaan loppupeleissä. Yksi tehdas tuottaa 15-30000 traktoria/vuosi, niin se on siinä. Lopuilla onkin suurempi eloonjäämistaistelu.

Viimeksi muokattu: 18.02.17 - klo:16:10 kirjoittanut Salesman

Salesman

  • Vieras
Valmistajien tai osaomistajien maahantuojaorganisaatiot hoitavat myynnin ja jälkimarkkinoinnin. Eli pääpaikka voi olla muu pohjoismaa tai vaikka suoraan tehdas. Ei tarvita ylimääräisiä välikäsiä. Systeemiä harjoittaa jo pienesssä mittakaavassa HC Petersen. Tähän tullaan vielä, ja näin tekee saattaa isompikin valmistaja. Ennakointia on jo vuosia ollut asian suhteen.

epäonnensoturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 334
Monella on käsitys, että automaattisesti aletaan myymään myös claassin traktoreita. Ei tarvitse kovin hyvää matikkapäätä. Kun katsoon claassin traktorikantaa ja myyntipotentiaalia.. Ja sitten deeren vastaavia.

Nykyisellä myyntitulevaisuudella ei hommaa saada kannattavaksi.

Myyntimäärät pysyvät 1500 kpl tasolla Suomessa. Kannattaa miettiä siitä pohjalta ketkä pystyvät potentiaalinsa vuoksi ylipäätään olemaan markkinoilla? Kyllä täällä kisaa tulevat käymään Agco, CNH, JD ja Claas. Kaikilla on jo muitakin koneita. Mutta tarvitseeko monimerkkikonsernien sisällä enää kaikkia merkkejä? Ehkä tämä on kuitenkin lopputulema. Nuo voivat olla loppupelissä ne traktorimerkit. Varuste-eroavaisuuksilla tehdään loppu. Standard, DeLuxe ja Prerium jne. Ja 4 tehdasta riittää noille Eurooppaan loppupeleissä. Yksi tehdas tuottaa 15-30000 traktoria/vuosi, niin se on siinä. Lopuilla onkin suurempi eloonjäämistaistelu.
Tää on taas tätä unelma höttöä, että yhdistetään saman konserin merkit. Kukaan vannoutun fendt tyyppi ei tule ostamaan mitään agco traktoria vaan halutaan se aito ja alkuperäinen punavanteinen.
Merkkien yhdistäminen on vaan omaan jalkaan ampumista.

Salesman

  • Vieras
Monella on käsitys, että automaattisesti aletaan myymään myös claassin traktoreita. Ei tarvitse kovin hyvää matikkapäätä. Kun katsoon claassin traktorikantaa ja myyntipotentiaalia.. Ja sitten deeren vastaavia.

Nykyisellä myyntitulevaisuudella ei hommaa saada kannattavaksi.

Myyntimäärät pysyvät 1500 kpl tasolla Suomessa. Kannattaa miettiä siitä pohjalta ketkä pystyvät potentiaalinsa vuoksi ylipäätään olemaan markkinoilla? Kyllä täällä kisaa tulevat käymään Agco, CNH, JD ja Claas. Kaikilla on jo muitakin koneita. Mutta tarvitseeko monimerkkikonsernien sisällä enää kaikkia merkkejä? Ehkä tämä on kuitenkin lopputulema. Nuo voivat olla loppupelissä ne traktorimerkit. Varuste-eroavaisuuksilla tehdään loppu. Standard, DeLuxe ja Prerium jne. Ja 4 tehdasta riittää noille Eurooppaan loppupeleissä. Yksi tehdas tuottaa 15-30000 traktoria/vuosi, niin se on siinä. Lopuilla onkin suurempi eloonjäämistaistelu.
Tää on taas tätä unelma höttöä, että yhdistetään saman konserin merkit. Kukaan vannoutun fendt tyyppi ei tule ostamaan mitään agco traktoria vaan halutaan se aito ja alkuperäinen punavanteinen.
Merkkien yhdistäminen on vaan omaan jalkaan ampumista.

Tuotantomäärät ratkaisevat loppupelissä. Synergiaetuja ei saavuteta tunteilla. JD: n filosofia M ja R sarjojen tapaan leviää muualle.

Salesman

  • Vieras
CaseIH ja New Holland ovat jo traktorimaailman Husqvarna ja Jonsered. Ja siihen Steyr

Salesman

  • Vieras
Monella on käsitys, että automaattisesti aletaan myymään myös claassin traktoreita. Ei tarvitse kovin hyvää matikkapäätä. Kun katsoon claassin traktorikantaa ja myyntipotentiaalia.. Ja sitten deeren vastaavia.

Nykyisellä myyntitulevaisuudella ei hommaa saada kannattavaksi.

Myyntimäärät pysyvät 1500 kpl tasolla Suomessa. Kannattaa miettiä siitä pohjalta ketkä pystyvät potentiaalinsa vuoksi ylipäätään olemaan markkinoilla? Kyllä täällä kisaa tulevat käymään Agco, CNH, JD ja Claas. Kaikilla on jo muitakin koneita. Mutta tarvitseeko monimerkkikonsernien sisällä enää kaikkia merkkejä? Ehkä tämä on kuitenkin lopputulema. Nuo voivat olla loppupelissä ne traktorimerkit. Varuste-eroavaisuuksilla tehdään loppu. Standard, DeLuxe ja Prerium jne. Ja 4 tehdasta riittää noille Eurooppaan loppupeleissä. Yksi tehdas tuottaa 15-30000 traktoria/vuosi, niin se on siinä. Lopuilla onkin suurempi eloonjäämistaistelu.
Tää on taas tätä unelma höttöä, että yhdistetään saman konserin merkit. Kukaan vannoutun fendt tyyppi ei tule ostamaan mitään agco traktoria vaan halutaan se aito ja alkuperäinen punavanteinen.
Merkkien yhdistäminen on vaan omaan jalkaan ampumista.

Historiaa: Deering+McCormick+DB+Case+IH+Ford+Fiat+OM+Claes+Sperry (Sperry New Holland)+Steyr. Siinä ketju. Joku puuttuukin ehkä.

Ferguson+Massey Harris, Bolinder Munktell+Volvo, Volvo BM+Valmet.
Ja siihen Fendt. Älliä Chalmers jne. White ym

Muutos on pysyvää. Halusitko millä vannevärillä tahansa.

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Tuosta 1500 trakraattorin massasta valmetti vie siittä noin puolet eli jäljelle jää vajaat tuhat. Tolle classille ennustaisi muutaman kymmenen vuosimyyntiä (ehkä). Huollon ja jälkimarkkinoinnin järjestäminen noille ei ole halpaa.

epäonnensoturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 334
Monella on käsitys, että automaattisesti aletaan myymään myös claassin traktoreita. Ei tarvitse kovin hyvää matikkapäätä. Kun katsoon claassin traktorikantaa ja myyntipotentiaalia.. Ja sitten deeren vastaavia.

Nykyisellä myyntitulevaisuudella ei hommaa saada kannattavaksi.

Myyntimäärät pysyvät 1500 kpl tasolla Suomessa. Kannattaa miettiä siitä pohjalta ketkä pystyvät potentiaalinsa vuoksi ylipäätään olemaan markkinoilla? Kyllä täällä kisaa tulevat käymään Agco, CNH, JD ja Claas. Kaikilla on jo muitakin koneita. Mutta tarvitseeko monimerkkikonsernien sisällä enää kaikkia merkkejä? Ehkä tämä on kuitenkin lopputulema. Nuo voivat olla loppupelissä ne traktorimerkit. Varuste-eroavaisuuksilla tehdään loppu. Standard, DeLuxe ja Prerium jne. Ja 4 tehdasta riittää noille Eurooppaan loppupeleissä. Yksi tehdas tuottaa 15-30000 traktoria/vuosi, niin se on siinä. Lopuilla onkin suurempi eloonjäämistaistelu.
Tää on taas tätä unelma höttöä, että yhdistetään saman konserin merkit. Kukaan vannoutun fendt tyyppi ei tule ostamaan mitään agco traktoria vaan halutaan se aito ja alkuperäinen punavanteinen.
Merkkien yhdistäminen on vaan omaan jalkaan ampumista.

Historiaa: Deering+McCormick+DB+Case+IH+Ford+Fiat+OM+Claes+Sperry (Sperry New Holland)+Steyr. Siinä ketju. Joku puuttuukin ehkä.

Ferguson+Massey Harris, Bolinder Munktell+Volvo, Volvo BM+Valmet.
Ja siihen Fendt. Älliä Chalmers jne. White ym

Muutos on pysyvää. Halusitko millä vannevärillä tahansa.
Milläs aikavälillä näitä agco ja cnh traktoreita alkaa sitten markkinoille puskemaan?
Vannevärillä ei niin väliä, nyt löytyy valkosta, keltasta ja harmaata.

Salesman

  • Vieras
Tuosta 1500 trakraattorin massasta valmetti vie siittä noin puolet eli jäljelle jää vajaat tuhat. Tolle classille ennustaisi muutaman kymmenen vuosimyyntiä (ehkä). Huollon ja jälkimarkkinoinnin järjestäminen noille ei ole halpaa.

Muutaman kymmenen vuosimyynnilläkin täällä pärjännee ihan hyvin. Deutz porskuttaa ja samoin McCormick. Mutta mistä 750 kpl + muut maat? Enemmänkin on kyse jo valmistuksesta. Traktorin saa vaikka Liettuasta, kun huolto ja varaosat on saatavilla.


Nyt on pudotuspeli käynnissä. Ja niin se on ollut 1980-luvulta asti. Vähän laimeata ollutkin. Syksyllä syyskuussa saamme nauttia erään valmistajan yhteistyön helmistä. Uskokaa jo...
http://int.masseyferguson.com/mf6700-ame.aspx


Ja sisarenpoika

http://www.valtra.com.br/assets/especificacaoProduto/A950%20BAIXA%20FOP.pdf

Viimeksi muokattu: 18.02.17 - klo:19:10 kirjoittanut Salesman

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
 Ihan hyvin riittäisi Valtra ja Deere Suomeen. Isänmaallisille Valtra ja niille joille kelpaa vain paras niin Deere. Agron kommareille tuossakin on yksi liikaa, ulkolaisille pitäisi laittaa aivan hirvittävä tuontivero ja myynti kieltää jos niitä vielä maahan tuodaan. :D

Salesman

  • Vieras
Ihan hyvin riittäisi Valtra ja Deere Suomeen. Isänmaallisille Valtra ja niille joille kelpaa vain paras niin Deere. Agron kommareille tuossakin on yksi liikaa, ulkolaisille pitäisi laittaa aivan hirvittävä tuontivero ja myynti kieltää jos niitä vielä maahan tuodaan. :D

Ei riitä...

Kaukaakatsova

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Mitäs suolahdessa tehdään jatkossa. Suomi markkinoista vaikka 50% on n 750 konetta ja joista kohta merkittävä kpl määrä tulee lähes valmiiksi kasattuna Ranskasta. Voi olla hankaluuksia saada paja pidettyä lämpimänä ?? Ei taida valtran kysyntä niin kauean kiivasta olla muuallapäin maailmaa että saatas tehtaalle oikeeta tekemistä. Olisko joku Agcon herra sanonut et alle 6000 kpl tuotantoa ei pitkään katsella. Eikös tehtaalla pyöri pakkolomat tiukkaan,,oliko 3-4 kk tästä vuodesta pakkolomaa, eli käytännössä muut lomat päälle niin tarkoittaa puolet ajasta tehdas seisoo jo nyt.