Monella on käsitys, että automaattisesti aletaan myymään myös claassin traktoreita. Ei tarvitse kovin hyvää matikkapäätä. Kun katsoon claassin traktorikantaa ja myyntipotentiaalia.. Ja sitten deeren vastaavia.
Nykyisellä myyntitulevaisuudella ei hommaa saada kannattavaksi.
Myyntimäärät pysyvät 1500 kpl tasolla Suomessa. Kannattaa miettiä siitä pohjalta ketkä pystyvät potentiaalinsa vuoksi ylipäätään olemaan markkinoilla? Kyllä täällä kisaa tulevat käymään Agco, CNH, JD ja Claas. Kaikilla on jo muitakin koneita. Mutta tarvitseeko monimerkkikonsernien sisällä enää kaikkia merkkejä? Ehkä tämä on kuitenkin lopputulema. Nuo voivat olla loppupelissä ne traktorimerkit. Varuste-eroavaisuuksilla tehdään loppu. Standard, DeLuxe ja Prerium jne. Ja 4 tehdasta riittää noille Eurooppaan loppupeleissä. Yksi tehdas tuottaa 15-30000 traktoria/vuosi, niin se on siinä. Lopuilla onkin suurempi eloonjäämistaistelu.
Tää on taas tätä unelma höttöä, että yhdistetään saman konserin merkit. Kukaan vannoutun fendt tyyppi ei tule ostamaan mitään agco traktoria vaan halutaan se aito ja alkuperäinen punavanteinen.
Merkkien yhdistäminen on vaan omaan jalkaan ampumista.
Historiaa: Deering+McCormick+DB+Case+IH+Ford+Fiat+OM+Claes+Sperry (Sperry New Holland)+Steyr. Siinä ketju. Joku puuttuukin ehkä.
Ferguson+Massey Harris, Bolinder Munktell+Volvo, Volvo BM+Valmet.
Ja siihen Fendt. Älliä Chalmers jne. White ym
Muutos on pysyvää. Halusitko millä vannevärillä tahansa.