Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe konekesko lopettaa kone ja maatalouskaupan suomessa! myydään danish agrolle!  (Luettu 34684 kertaa)

epäonnensoturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 334
Mitäs suolahdessa tehdään jatkossa. Suomi markkinoista vaikka 50% on n 750 konetta ja joista kohta merkittävä kpl määrä tulee lähes valmiiksi kasattuna Ranskasta. Voi olla hankaluuksia saada paja pidettyä lämpimänä ?? Ei taida valtran kysyntä niin kauean kiivasta olla muuallapäin maailmaa että saatas tehtaalle oikeeta tekemistä. Olisko joku Agcon herra sanonut et alle 6000 kpl tuotantoa ei pitkään katsella. Eikös tehtaalla pyöri pakkolomat tiukkaan,,oliko 3-4 kk tästä vuodesta pakkolomaa, eli käytännössä muut lomat päälle niin tarkoittaa puolet ajasta tehdas seisoo jo nyt.
Niin kauan kuin minä muistan aina on skeptikot sanoneet, että valot sammuu, mutta homma vaan jatkuu ja tuskin loppuu ihan seuraavina vuosinakaan.

Salesman

  • Vieras
Mitäs suolahdessa tehdään jatkossa. Suomi markkinoista vaikka 50% on n 750 konetta ja joista kohta merkittävä kpl määrä tulee lähes valmiiksi kasattuna Ranskasta. Voi olla hankaluuksia saada paja pidettyä lämpimänä ?? Ei taida valtran kysyntä niin kauean kiivasta olla muuallapäin maailmaa että saatas tehtaalle oikeeta tekemistä. Olisko joku Agcon herra sanonut et alle 6000 kpl tuotantoa ei pitkään katsella. Eikös tehtaalla pyöri pakkolomat tiukkaan,,oliko 3-4 kk tästä vuodesta pakkolomaa, eli käytännössä muut lomat päälle niin tarkoittaa puolet ajasta tehdas seisoo jo nyt.
Niin kauan kuin minä muistan aina on skeptikot sanoneet, että valot sammuu, mutta homma vaan jatkuu ja tuskin loppuu ihan seuraavina vuosinakaan.


AGCO julkaisi tiedotteen mallisarjauudistuksista vuosia sitten.. A- ja S-sarja yhteistyön kourissa. T-sarjasta oli mainintaa, N-sarja tuli sivutuotteena.

Maailma muuttuu. Seuraava askel on takuulla radikaalimpi. Tuo lomautushomma lienee totta, Keskisuomalainen-lehti uutisoi aiheesta, että on tulossa, mutta noin laaja on jo paljon mikäli toteutuu.
Valojen sammumista on tapahtunut ennenkin, muistetaanpa agcolainen perinteikäs Massikan Coventryn tehdas. Valot sammui jo 2003 isoilla tuotantomäärillä ja vakaalla tilauskannalla. Yllättäen.

Viimeksi muokattu: 27.02.17 - klo:21:00 kirjoittanut Salesman

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12252
  • Virolaista kiitos!
Mitäs suolahdessa tehdään jatkossa. Suomi markkinoista vaikka 50% on n 750 konetta ja joista kohta merkittävä kpl määrä tulee lähes valmiiksi kasattuna Ranskasta. Voi olla hankaluuksia saada paja pidettyä lämpimänä ?? Ei taida valtran kysyntä niin kauean kiivasta olla muuallapäin maailmaa että saatas tehtaalle oikeeta tekemistä. Olisko joku Agcon herra sanonut et alle 6000 kpl tuotantoa ei pitkään katsella. Eikös tehtaalla pyöri pakkolomat tiukkaan,,oliko 3-4 kk tästä vuodesta pakkolomaa, eli käytännössä muut lomat päälle niin tarkoittaa puolet ajasta tehdas seisoo jo nyt.
Niin kauan kuin minä muistan aina on skeptikot sanoneet, että valot sammuu, mutta homma vaan jatkuu ja tuskin loppuu ihan seuraavina vuosinakaan.


AGCO julkaisi tiedotteen mallisarjauudistuksista vuosia sitten.. A- ja S-sarja yhteistyön kourissa. T-sarjasta oli mainintaa, N-sarja tuli sivutuotteena.

Maailma muuttuu. Seuraava askel on takuulla radikaalimpi. Tuo lomautushomma lienee totta, Keskisuomalainen-lehti uutisoi aiheesta, että on tulossa, mutta noin laaja on jo paljon mikäli toteutuu.
Valojen sammumista on tapahtunut ennenkin, muistetaanpa agcolainen perinteikäs Massikan Coventryn tehdas. Valot sammui jo 2003 isoilla tuotantomäärillä ja vakaalla tilauskannalla. Yllättäen.
Kyllä niillä on mennyt viimeiset pari vuotta ihan hyvin, koska ei ole mitään kunnollisia tarjouksia/kamppanioita annettu pihalle. Jos uutta meinaa hommata, niin näiden tietojen valossa nyt kannattaisi valpastua.

Salesman

  • Vieras
Mitäs suolahdessa tehdään jatkossa. Suomi markkinoista vaikka 50% on n 750 konetta ja joista kohta merkittävä kpl määrä tulee lähes valmiiksi kasattuna Ranskasta. Voi olla hankaluuksia saada paja pidettyä lämpimänä ?? Ei taida valtran kysyntä niin kauean kiivasta olla muuallapäin maailmaa että saatas tehtaalle oikeeta tekemistä. Olisko joku Agcon herra sanonut et alle 6000 kpl tuotantoa ei pitkään katsella. Eikös tehtaalla pyöri pakkolomat tiukkaan,,oliko 3-4 kk tästä vuodesta pakkolomaa, eli käytännössä muut lomat päälle niin tarkoittaa puolet ajasta tehdas seisoo jo nyt.
Niin kauan kuin minä muistan aina on skeptikot sanoneet, että valot sammuu, mutta homma vaan jatkuu ja tuskin loppuu ihan seuraavina vuosinakaan.


AGCO julkaisi tiedotteen mallisarjauudistuksista vuosia sitten.. A- ja S-sarja yhteistyön kourissa. T-sarjasta oli mainintaa, N-sarja tuli sivutuotteena.

Maailma muuttuu. Seuraava askel on takuulla radikaalimpi. Tuo lomautushomma lienee totta, Keskisuomalainen-lehti uutisoi aiheesta, että on tulossa, mutta noin laaja on jo paljon mikäli toteutuu.
Valojen sammumista on tapahtunut ennenkin, muistetaanpa agcolainen perinteikäs Massikan Coventryn tehdas. Valot sammui jo 2003 isoilla tuotantomäärillä ja vakaalla tilauskannalla. Yllättäen.
Kyllä niillä on mennyt viimeiset pari vuotta ihan hyvin, koska ei ole mitään kunnollisia tarjouksia/kamppanioita annettu pihalle. Jos uutta meinaa hommata, niin näiden tietojen valossa nyt kannattaisi valpastua.


Agcolla on valpastuttu. Ei traktorinteko ole enää Suomessa ydinliiketoimintaa,  vaan katseet ovat Nokian suuntaan. Entäpä jos viiden vuoden päästä Suolahtikin suoltaa AgcoPowereita?

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Valitkaa tarjonnasta, ostakaa mitä tahdotte. Kyllä myyjä itsestään pitää huolen paremmin kuin keskiverto maajussi.
Nothing is Something Worth Doing

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12252
  • Virolaista kiitos!
Mitäs suolahdessa tehdään jatkossa. Suomi markkinoista vaikka 50% on n 750 konetta ja joista kohta merkittävä kpl määrä tulee lähes valmiiksi kasattuna Ranskasta. Voi olla hankaluuksia saada paja pidettyä lämpimänä ?? Ei taida valtran kysyntä niin kauean kiivasta olla muuallapäin maailmaa että saatas tehtaalle oikeeta tekemistä. Olisko joku Agcon herra sanonut et alle 6000 kpl tuotantoa ei pitkään katsella. Eikös tehtaalla pyöri pakkolomat tiukkaan,,oliko 3-4 kk tästä vuodesta pakkolomaa, eli käytännössä muut lomat päälle niin tarkoittaa puolet ajasta tehdas seisoo jo nyt.
Niin kauan kuin minä muistan aina on skeptikot sanoneet, että valot sammuu, mutta homma vaan jatkuu ja tuskin loppuu ihan seuraavina vuosinakaan.


AGCO julkaisi tiedotteen mallisarjauudistuksista vuosia sitten.. A- ja S-sarja yhteistyön kourissa. T-sarjasta oli mainintaa, N-sarja tuli sivutuotteena.

Maailma muuttuu. Seuraava askel on takuulla radikaalimpi. Tuo lomautushomma lienee totta, Keskisuomalainen-lehti uutisoi aiheesta, että on tulossa, mutta noin laaja on jo paljon mikäli toteutuu.
Valojen sammumista on tapahtunut ennenkin, muistetaanpa agcolainen perinteikäs Massikan Coventryn tehdas. Valot sammui jo 2003 isoilla tuotantomäärillä ja vakaalla tilauskannalla. Yllättäen.
Kyllä niillä on mennyt viimeiset pari vuotta ihan hyvin, koska ei ole mitään kunnollisia tarjouksia/kamppanioita annettu pihalle. Jos uutta meinaa hommata, niin näiden tietojen valossa nyt kannattaisi valpastua.


Agcolla on valpastuttu. Ei traktorinteko ole enää Suomessa ydinliiketoimintaa,  vaan katseet ovat Nokian suuntaan. Entäpä jos viiden vuoden päästä Suolahtikin suoltaa AgcoPowereita?
Ihan sama mitä Suolahdessa tehdään. Riittää, että kalustoon saa varaosia ja huoltoa, valmistusmaa ei tuo pahemmin mitään lisäarvoa. Muistaakseni Valmetin Euroopan myynti oli luokkaa 4500 konetta, joista siis Suomessa se vajaa tuhat. En ihmettele yhtään vaikka tehtäisiin jotain ratkaisuja.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66094
mitähän muuten mahtoi vaikuttaa tuo armeijan hankkimat 108 directiä... vuosina 13-16 ?       mutta vieläkö saa uusia osia 05 sarjan valtuihin?

                  mitenkähän mahtaa käydä noille muutamille myydyille claaseille varaosien ja tarvikkeiden osalta?

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
  Uskoisin kyllä ettei Claassin varaosien saannin takia tarvitse olla huolissaan, niinkuin noitten vanhempien vallujen..

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
MF:n Coventryn tehtaan sulkemisen aiheutti jatkuva lakkoilu ja tähän päälle vielä huhu,A-sarjan valmistus siirtyy Ranskaan ja moottoritehdas siirtyy sinne missä Trump mellastaa.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Valtran toiminta vanhempien koneiden varahuollosta on ala-arvoista.. Pitääkö ne omia traktoreitaan kertakäyttötuotteina, kuten nykyisiä kodinkoneita?

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 474
Valtran toiminta vanhempien koneiden varahuollosta on ala-arvoista.. Pitääkö ne omia traktoreitaan kertakäyttötuotteina, kuten nykyisiä kodinkoneita?
Kiinostaa tuo oikeasti,onko totta että 05 sarjaan ei enää kaikkia osia saa tehtaalta?

Mullikki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Ei saa osia.esim.vaihteiston hammasrattaita ei saa 04-sarjaa
Tuskin 05-sarjaankaan

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Nyt on kyl tosiaan kiva ostella monenmoisia koneita 50%:n alennuksella ooveehoosta  :-X
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Ei saa osia.esim.vaihteiston hammasrattaita ei saa 04-sarjaa
Tuskin 05-sarjaankaan
Saa molempiin ja Lapualla tekevät ihan sellaisen kun haluat.Jopa 05 sarjan pikavaihteen rattaat saat sieltä.Ei nuo rattaat mitään avaruustiedettä ole .

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Valtra 900/A-95:een ei saa kaikkia osia; näin on kerrottu.