Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vs: Mistä löytyy Massey Fergusonin ohjekirjat netissä? Ja muutakin ongelmaa.  (Luettu 9181 kertaa)

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Pitäisi tehdä perushuollot MF6270-traktoriin, mutta eihän mistään edes löydy Massikan ohjekirjoja netistä ladattavaksi kuten vaikkapa Valtraan löytyy. Vai enkö vaan taaskaan osannut hakea oikeasta paikasta? Paperiversion voi tilata sen tuhannesta eri paikasta mutta olisin vaan ladannut kirjat ja katsonut öljylaadut ja määrät. Korjauskäsikirja tuommoiseen löytyy joka paikasta. Pitäisi näistä "vääristä merkeistä" osata pitää näpit erossa kun ei niistä kerran mitään tiedä.

Viimeksi muokattu: 08.02.17 - klo:20:35 kirjoittanut SamiT

On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

MKR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 235
En käyttöohjekirjasta tiedä, mutta jos öljylaadut ja määrät vain tarvii niin esim. täältä löytyy. Vastaavia löytyy myös muilta öljyfirmoilta, noista ainakin itse olen yleensä tarkistanut öljymääriä ja laatujakin.

Dr.Who

  • Vieras
Varaosaluettelot kyllä löytyy agco partsm book,sinne vaan pitää olla tunnukset jotka saa jälleenmyyjältä.Kauan ollut tuo käytössä.löytyy vanhempiinkin varaosaluettelot ,harrastuksena kun on vanhat verkut.Nii ja öljylaadut jamäärät löytyy esim nesteen sivustoilta.Käyttöohjekirjakin saattaa netistä löytyä haeskelemalla,mut ne on yleensä Lontoon murteella.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Varaosaluettelot kyllä löytyy agco partsm book,sinne vaan pitää olla tunnukset jotka saa jälleenmyyjältä.Kauan ollut tuo käytössä.löytyy vanhempiinkin varaosaluettelot ,harrastuksena kun on vanhat verkut.Nii ja öljylaadut jamäärät löytyy esim nesteen sivustoilta.Käyttöohjekirjakin saattaa netistä löytyä haeskelemalla,mut ne on yleensä Lontoon murteella.
Eli tämä....
http://eame.agcopartsbooks.com/PartsBooksE/login.aspx?region=EAME

Edit: Tilaisin tolle Massikan omistajalle ihan paperisen version käyttöohjekirjasta, kun vanha on näämmä päässyt hukkumaan.

Viimeksi muokattu: 08.02.17 - klo:09:40 kirjoittanut kylmis

Dr.Who

  • Vieras
Kyllä,vaatii tunnukset että pääsee sisään.

andie

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 151
Niin minä käsitin että on perushuollosta kyse niin ei kai silloin varaosia tarvitse? Suodattimia vaan ja öljyjä. Perään muuten menee muistaakseni 60 litraa öljyä. Itse käytin Nesteen Gear MJ superia. Ja moottoriin vajaa 20 litraa.

Niin ja ohjekirjaa kannattais varmaan kysästä joko keskolta tai löytysköhän Turun konekeskuksen kautta. Englannin kielisiä näkyi löytyvän netistäkin.

Viimeksi muokattu: 08.02.17 - klo:10:02 kirjoittanut andie

MKR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 235
Niin minä käsitin että on perushuollosta kyse niin ei kai silloin varaosia tarvitse? Suodattimia vaan ja öljyjä. Perään muuten menee muistaakseni 60 litraa öljyä. Itse käytin Nesteen Gear MJ superia. Ja moottoriin vajaa 20 litraa.

Niin ja ohjekirjaa kannattais varmaan kysästä joko keskolta tai löytysköhän Turun konekeskuksen kautta. Englannin kielisiä näkyi löytyvän netistäkin.

Tuo linkittämäni Shellin lubematch ainakin sanoo perään 75-78l ja moottoriin 14,5l. Ja löytyy öljylaadutkin. Mobilin valitsin ei suostu ainakaan mulla nyt toimimaan, mutta kun katsoo yhdeltä merkiltä määrät ja öljysuosituksen, niin pääsee jo kiinni luokituksiin ja niistä myös muilta merkeiltä löytyy vastaavat öljyt.

Köntys

  • Vieras
Pitäisi tehdä perushuollot MF6270-traktoriin, mutta eihän mistään edes löydy Massikan ohjekirjoja netistä ladattavaksi kuten vaikkapa Valtraan löytyy. Vai enkö vaan taaskaan osannut hakea oikeasta paikasta? Paperiversion voi tilata sen tuhannesta eri paikasta mutta olisin vaan ladannut kirjat ja katsonut öljylaadut ja määrät. Korjauskäsikirja tuommoiseen löytyy joka paikasta. Pitäisi näistä "vääristä merkeistä" osata pitää näpit erossa kun ei niistä kerran mitään tiedä.

Eikös täällä joku juippi hiljakkoin kaupitellut kaikenlaisia traktoreihin liittyviä teoksien kopioita omaan piikkiin halavalla.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
No niinpä se taas kerran on Massikasta pelkkää kiusaa maailmankaikkeudelle, päävaihteen kolmonen ei pysy aina päällä ja kytkeytyy jotenkin löysästi. Hyppäsi kerran jopa pois kun kone paikallaan tyhjäkäynnillä kytkin pohjassa. Ei tule pelkällä määräaikaishuollolla kuntoon tämä vekotin. Johan siitä olikin muutama vuosi kun tuohon on viimeksi tehty isompi voimansiirtoremppa. Oliko vanhan sanonnan mukaan niin että Massikkaa valmistetaan sitä varten että Jonnikkamiehet ja Valtramiehet ymmärtäisivät miten hyvillä traktoreilla he ajavat?
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
No niinpä se taas kerran on Massikasta pelkkää kiusaa maailmankaikkeudelle, päävaihteen kolmonen ei pysy aina päällä ja kytkeytyy jotenkin löysästi. Hyppäsi kerran jopa pois kun kone paikallaan tyhjäkäynnillä kytkin pohjassa. Ei tule pelkällä määräaikaishuollolla kuntoon tämä vekotin. Johan siitä olikin muutama vuosi kun tuohon on viimeksi tehty isompi voimansiirtoremppa. Oliko vanhan sanonnan mukaan niin että Massikkaa valmistetaan sitä varten että Jonnikkamiehet ja Valtramiehet ymmärtäisivät miten hyvillä traktoreilla he ajavat?

Väärin käytetty,huonosti huollettu tai kateus.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
No niinpä se taas kerran on Massikasta pelkkää kiusaa maailmankaikkeudelle, päävaihteen kolmonen ei pysy aina päällä ja kytkeytyy jotenkin löysästi. Hyppäsi kerran jopa pois kun kone paikallaan tyhjäkäynnillä kytkin pohjassa. Ei tule pelkällä määräaikaishuollolla kuntoon tämä vekotin. Johan siitä olikin muutama vuosi kun tuohon on viimeksi tehty isompi voimansiirtoremppa. Oliko vanhan sanonnan mukaan niin että Massikkaa valmistetaan sitä varten että Jonnikkamiehet ja Valtramiehet ymmärtäisivät miten hyvillä traktoreilla he ajavat?

Väärin käytetty,huonosti huollettu tai kateus.

Vaan onko syytä syvempään huoleen tuon hyppivän kolmosen kanssa vai onko vaan kytkentähampaat ja kytkentärenkaat kuluneet aikaa myöten kun aika pienitehoinen ja laiskan luonteinen tämä kone on lavetin ja maakärryn eteen niin varmaan saa usein pykältää neloselta kolmoselle. Synkrononti pelaa hyvin kolmoselle kunhan kone lämpiää kunnolla ja ylimääräistä ääntä ei ajossa kuulu. Vaihdekeppi on kuin puurokauha ja melko tarkoin saa hakea linjaa sivuttaissuunnassa että 3-pykälä löytyy.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Meneekö se kolmonen kunnolla päälle?Yhdestä 3060:sen E mallin vehkeestä tuhosivat laatikon kun keppiä taittoivat että pääsi kulkemaan oikean puolen ovesta,meni  kakkonen ja nelonen molemmat.Kylläs tiedät.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Meneekö se kolmonen kunnolla päälle?Yhdestä 3060:sen E mallin vehkeestä tuhosivat laatikon kun keppiä taittoivat että pääsi kulkemaan oikean puolen ovesta,meni  kakkonen ja nelonen molemmat.Kylläs tiedät.
Nämähän ovat niitä mm. voimansiirrostaan 'kuuluista' sarjaa? Vaeha poksi... on tämä stana työmaa.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
No niinpä se taas kerran on Massikasta pelkkää kiusaa maailmankaikkeudelle, päävaihteen kolmonen ei pysy aina päällä ja kytkeytyy jotenkin löysästi. Hyppäsi kerran jopa pois kun kone paikallaan tyhjäkäynnillä kytkin pohjassa. Ei tule pelkällä määräaikaishuollolla kuntoon tämä vekotin. Johan siitä olikin muutama vuosi kun tuohon on viimeksi tehty isompi voimansiirtoremppa. Oliko vanhan sanonnan mukaan niin että Massikkaa valmistetaan sitä varten että Jonnikkamiehet ja Valtramiehet ymmärtäisivät miten hyvillä traktoreilla he ajavat?

Väärin käytetty,huonosti huollettu tai kateus.


Vaan onko syytä syvempään huoleen tuon hyppivän kolmosen kanssa vai onko vaan kytkentähampaat ja kytkentärenkaat kuluneet aikaa myöten kun aika pienitehoinen ja laiskan luonteinen tämä kone on lavetin ja maakärryn eteen niin varmaan saa usein pykältää neloselta kolmoselle. Synkrononti pelaa hyvin kolmoselle kunhan kone lämpiää kunnolla ja ylimääräistä ääntä ei ajossa kuulu. Vaihdekeppi on kuin puurokauha ja melko tarkoin saa hakea linjaa sivuttaissuunnassa että 3-pykälä löytyy.

ookko kattonu vivuston säätöä onko ok? joskus oli lukitus löystyny ja säätö muuttunu..

ei silti.. pitääkö käsijarru? oliko moskaa öljys?
käsijarru päällä ajoa->moskaa looras->vaihteiston laakerit poks..

tuo puurokauhan sekaaminen viittaas niihin säätööhinki, olikos niis kupiis joku muovipuslantapaanenki vai muistanko väärin?

Viimeksi muokattu: 09.02.17 - klo:09:01 kirjoittanut jusu

mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

aveii

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
No niinpä se taas kerran on Massikasta pelkkää kiusaa maailmankaikkeudelle, päävaihteen kolmonen ei pysy aina päällä ja kytkeytyy jotenkin löysästi. Hyppäsi kerran jopa pois kun kone paikallaan tyhjäkäynnillä kytkin pohjassa. Ei tule pelkällä määräaikaishuollolla kuntoon tämä vekotin. Johan siitä olikin muutama vuosi kun tuohon on viimeksi tehty isompi voimansiirtoremppa. Oliko vanhan sanonnan mukaan niin että Massikkaa valmistetaan sitä varten että Jonnikkamiehet ja Valtramiehet ymmärtäisivät miten hyvillä traktoreilla he ajavat?

Väärin käytetty,huonosti huollettu tai kateus.


Vaan onko syytä syvempään huoleen tuon hyppivän kolmosen kanssa vai onko vaan kytkentähampaat ja kytkentärenkaat kuluneet aikaa myöten kun aika pienitehoinen ja laiskan luonteinen tämä kone on lavetin ja maakärryn eteen niin varmaan saa usein pykältää neloselta kolmoselle. Synkrononti pelaa hyvin kolmoselle kunhan kone lämpiää kunnolla ja ylimääräistä ääntä ei ajossa kuulu. Vaihdekeppi on kuin puurokauha ja melko tarkoin saa hakea linjaa sivuttaissuunnassa että 3-pykälä löytyy.

ookko kattonu vivuston säätöä onko ok? joskus oli lukitus löystyny ja säätö muuttunu..

ei silti.. pitääkö käsijarru? oliko moskaa öljys?
käsijarru päällä ajoa->moskaa looras->vaihteiston laakerit poks..

tuo puurokauhan sekaaminen viittaas niihin säätööhinki, olikos niis kupiis joku muovipuslantapaanenki vai muistanko väärin?

Sama vika tuli mieleen. Ite kans 3060 keppivivuston kanssa tappelin aikoinaan. Ja samanlainen keppi taitaa olla tossakin. Kepin vivustosta löysty pultti vaihteensiirtäjäakselin ja vivuston väliltä ja vaihekepistä tulee sellanen tunnoton soppakauha.

Joku muovipuslahässäkkä niissä on kans. Hajoavaa osaa vivustossa muistaakseni muutakin.