Huoltoväleistä: Ennen piti rasvata auton alusta esim. 1500 km välein. Öljynvaihto parhaimmillaan 2500 km välein. Kuinka moni viitsisi enää, ja silti sen ajan autot olivat lopussa noin 150000 ajettuna, nyt voi mennä huollotta sen 150000, jos henkisesti uskaltaa.
-SS-
Oli kova sana kehua että autoon viidentonnin välein öljyt vaihettu. Rakkoriin tais sata montakokymmentä tuntia vaihtoväli olla?
Nykytilanne menee jotenkin soveltaen,öljynvaihtosusositus on 500 tuntia,karjatilaan kun pidetään niin pikkuajoakin on. Eli pikkuajoilla ollessa 300 tuntia,kesällä oikeen töissä ollen koneen pyöriessä kunnolla lämpimänä pitkiä pätkiä mennään jopa siihen viiteensataan tuntiin. Ihmetystä lähinnä herättää kymmenen vuoden ja kohta täyttyvän kymmenentuhannen käyttötunnin jälkeen öljyjen puhtaus. Siis niiden uusien moottoriöljyjen,näkyvät tikussa siis huonosti tosi pitkään öljynvaihdon jälkeen. Eli kone ei sotke öljyjään näin enemmän ajettunakaan. Toki pajassa asustaa että kylmäkäynnistyksiä,niitä oikeita sellaisia, ei juurikaan ole.
Vasukkaa on kahta,peruskeltaista,toki ikh laatu viimoineen poissuljettu, esim.pyöränlaakerit,paalaimen keskusvoitelu,auran leikkurit yms. Sitten ihan pirusissaan merkkiä enkä väriä kerro tälle kalliimmalle,käy sekä tappeihin että laakereihin. Hyvä puoli se ettei vahinkoa tule vaikka joku muu prässin kanssa säveltääkin.
Joskus hyvään aikaan oli kuski kaivinkoineella,vaati tuota parempaa sinne. Paremmallakaan peruskeltaisella ei kuulemma vuoroo päässy että alko puomisto naukumaan. Tosin tämän kaveri vuorot oli jotain muuta kuin 8 tuntia.