Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Farmariauto  (Luettu 58520 kertaa)

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Farmariauto
Octavia 1,4 TSi koneella ja 7-lovisella dsg-automaatilla.
Älä nyt ainakaan DSG-lootaseen sekoa, käytettynä niihin ei kannata koskea pitkällä tikullakaan. Laadukkas farmari on Toytota Avensis. Jos haluaa ajettavan auton ja kohtuu laadukkaan, niin ford Focus tai Mondeo. Mondeo oli TM:n  60 tkm kestotestissä, ei ollut ensimmäistäkään vikaa tuolla ajomäärällä. VAG-konsernin autot ovat yliarvostettuja. Vaihdelaatikko-ongelmia(DSG), jakopään ongelmia ja jotkut bensakoneet syövät öljyä aivan sikana. Muissa autoissa öljynkulutus uudessa autosssa vähenee ensimmäsen 30 tkm:n aika, VAG-koneissa se vaan lisääntyy ja jatkuu hamaan tulevaisuuteen.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Farmariauto
Octavia 1,4 TSi koneella ja 7-lovisella dsg-automaatilla.
Älä nyt ainakaan DSG-lootaseen sekoa, käytettynä niihin ei kannata koskea pitkällä tikullakaan. Laadukkas farmari on Toytota Avensis. Jos haluaa ajettavan auton ja kohtuu laadukkaan, niin ford Focus tai Mondeo. Mondeo oli TM:n  60 tkm kestotestissä, ei ollut ensimmäistäkään vikaa tuolla ajomäärällä. VAG-konsernin autot ovat yliarvostettuja. Vaihdelaatikko-ongelmia(DSG), jakopään ongelmia ja jotkut bensakoneet syövät öljyä aivan sikana. Muissa autoissa öljynkulutus uudessa autosssa vähenee ensimmäsen 30 tkm:n aika, VAG-koneissa se vaan lisääntyy ja jatkuu hamaan tulevaisuuteen.

Kyllä mä vähän vierastan ajatusta automaatti loodasta ihan muutenkin. Ikinä kun en ole ennekään sellaisella ajanut ja nytkin jää muitakin ajoon. Noista kone ongelmista valisti kyllä yks huoltomieskin, jonka emännällä oli ollut ketjukoneinen 1,4 volsu. Takuuaikana 2 remonttia ja takuun jälkeen auto vaihtoon. Tilalle 1,2 remmi. mistä meikeläinen sitten selvittää mikä on paska ja mikä "hyvä" ja koska ketju vaihtui remmiin ja minkä kokoisissa? Myyjähän varmasti muistuttaa, että näissä ei ole ollut ikinä ongelmia :) Mondeo vois olla ihan se ykkös ajatus ( johtuen -05 mallisen käy ja kukkuu toiminnasta) lisäksi kait nykyäänkin tiloiltaan lähes iso auto. Mutta kuten taisin jo kirjoittaa niin bensana käytettyjä ei oikeastaan ole viime vuosilta ja uusi vaan on liian kallis :(

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2527
  • Etelä-Karjala
Vs: Farmariauto
Octavia 1,4 TSi koneella ja 7-lovisella dsg-automaatilla.
Älä nyt ainakaan DSG-lootaseen sekoa, käytettynä niihin ei kannata koskea pitkällä tikullakaan. Laadukkas farmari on Toytota Avensis. Jos haluaa ajettavan auton ja kohtuu laadukkaan, niin ford Focus tai Mondeo. Mondeo oli TM:n  60 tkm kestotestissä, ei ollut ensimmäistäkään vikaa tuolla ajomäärällä. VAG-konsernin autot ovat yliarvostettuja. Vaihdelaatikko-ongelmia(DSG), jakopään ongelmia ja jotkut bensakoneet syövät öljyä aivan sikana. Muissa autoissa öljynkulutus uudessa autosssa vähenee ensimmäsen 30 tkm:n aika, VAG-koneissa se vaan lisääntyy ja jatkuu hamaan tulevaisuuteen.

Äläs yleistä.

DSG-lootissa on ollut ongelmia; suurin osa johtuu väärinkäytöstä. D -> R tai toisinpäin; auton pitää olla pysähdyksissä. Ei melkein vaan ihan. Ja mäessä ei pidetä kaasulla liiraamalla paikallaan. Jos et näitä noudata niin lootan saa kyllä hajalle. Ja se 7-lovinen LUK:n tekele ei kyllä ole mikään kaupunkitaksin laatikko.

Meillä on ollut henkilöauto vuodesta 2008 kaksoiskytkinlaatikolla, ensin Passat 6-v, sitten Octavia 7-v ja nyt Gyllehammar 6-vaihteisena. Kummassakaan noissa VAG-konsernin laitteissa ei ollut vaihteistossa mitään ongelmia meillä ollessa. Pois lähtiessä Pasuunassa oli melkein 300 tkm, Suudassa lähes 250 tkm. Volvosta en sano vielä mitään, katotaan 4-5 vuoden päästä.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2527
  • Etelä-Karjala
Vs: Farmariauto

Kyllä mä vähän vierastan ajatusta automaatti loodasta ihan muutenkin. Ikinä kun en ole ennekään sellaisella ajanut

Ihanan kankea ajatusmaailma noin niinkuin lähtökohtaisesti.  Vertailun vuoksi naisen (ei ole mulle mitään sukua mutta asuu kylläkin kanssani samassa osoitteessa) suusta kuultua sen jälkeen, kun meille tuli monen keppivaihteisen jälkeen tuo ylempänä mainittu DSG-Passatti. Avokki esitti epäileviä sanoja ostotilanteen yhteydessä, mutta kolmen viikon käytön jälkeen tuli kommentti:

"Eihän meille vaan ikinä enää tule keppivaihteista autoa?"
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

navettapiika

  • Vieras
Vs: Farmariauto

Kyllä mä vähän vierastan ajatusta automaatti loodasta ihan muutenkin. Ikinä kun en ole ennekään sellaisella ajanut

Ihanan kankea ajatusmaailma noin niinkuin lähtökohtaisesti.  Vertailun vuoksi naisen (ei ole mulle mitään sukua mutta asuu kylläkin kanssani samassa osoitteessa) suusta kuultua sen jälkeen, kun meille tuli monen keppivaihteisen jälkeen tuo ylempänä mainittu DSG-Passatti. Avokki esitti epäileviä sanoja ostotilanteen yhteydessä, mutta kolmen viikon käytön jälkeen tuli kommentti:

"Eihän meille vaan ikinä enää tule keppivaihteista autoa?"
Kyllä autossa pitää vaihteet olla.. Olen ajanut kyllä automaattilaatikollakin varustetulla autolla, mutta ei ollut mun juttu. Tässäkin se sama juttu, että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Farmariauto
>skodahan on maailman sivu ollu sämpylä!   missä pullossa työ

Ei ole päivääkään tähän asti ollut

  • Vieras
Vs: Farmariauto
>skodahan on maailman sivu ollu sämpylä!   missä pullossa työ

Ei ole päivääkään tähän asti ollut

Limppuskoda se on ollut  :)

Ja se sämpylä on ollu sämpylärenu  :D

https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=61854.0

Viimeksi muokattu: 01.11.17 - klo:20:49 kirjoittanut Köntys

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 788
Vs: Farmariauto

Kyllä mä vähän vierastan ajatusta automaatti loodasta ihan muutenkin. Ikinä kun en ole ennekään sellaisella ajanut

Ihanan kankea ajatusmaailma noin niinkuin lähtökohtaisesti.  Vertailun vuoksi naisen (ei ole mulle mitään sukua mutta asuu kylläkin kanssani samassa osoitteessa) suusta kuultua sen jälkeen, kun meille tuli monen keppivaihteisen jälkeen tuo ylempänä mainittu DSG-Passatti. Avokki esitti epäileviä sanoja ostotilanteen yhteydessä, mutta kolmen viikon käytön jälkeen tuli kommentti:

"Eihän meille vaan ikinä enää tule keppivaihteista autoa?"

DSG....Ei saakeli,kalliiksi tulee..

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Farmariauto
Kun on ikänsä eli yli 45 vuotta ajanut manuaalivaihtesella autolla, niin ei jotenkin automaatti oikein sytytä.  Ajanut niillä koemielessä olen, mutta veto on jotenkin löysää ja kuluuhan sitä menovettäkin hieman enemmän. Lukunsa sitten on, jos jää kiinni liukkauden tai maaston pehmeyden takia, automaattilootainen on silloin aika tuskainen liikkeellesaatava.
Ja ei ne DSG-lootaset ole kovin haluttuja vaihtoautoja, toiset merkit niitä  karsatavat tyystin ja taitavat VAG-liikkeesäkin seisoa aika pitkään, ennenkuin joku onneton tietämätön autonosataja niihin sortuu. Itse en ostaisi DSG-lootaista uutena enkä käytettynä.

mah

  • Vieras
Vs: Farmariauto
Tunteekohan kukaan oikeasti ketään, jolla olisi  DSG-vaihteisto lauennut?  :'(

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Farmariauto
Kun on ikänsä eli yli 45 vuotta ajanut manuaalivaihtesella autolla, niin ei jotenkin automaatti oikein sytytä.  Ajanut niillä koemielessä olen, mutta veto on jotenkin löysää ja kuluuhan sitä menovettäkin hieman enemmän.

Suurta osaa autoista ei saa edes manuaalivaihteisena, ja hyvä niin!

Nykyinen ja edellinen henkilöauto automaattilaatikolla, merkki vaihtui mutta kumpaakaan automallia ei saa edes manuaalina. Ja KUKAAN ei oo moittinut laiskaksi, saati jotenkin venyväksi ajotuntumaa.
Olen kyllä ajanut monellakin sellaisella automaattivaihteisella autolla, mutta niissä jokin pikkumoottori, johon ei saisi koskaan automaattia laittaa, ajotuntumasta tulee just tuollaista venyvää ku ei ole voimaa. Sama kyllä koskee tuota jeeppiä, joka kalustossa, vaikka iso kasikone rohmuaa bensaa, ajotuntuma laatikon puolesta sellainen venyvä ja vanuva. Kaasu pitää polkaista oikeasti pohjaan, että tapahtuu, noilla eurooppalaisilla dieseleillä riittää ihan normi ajotavat ripeään ja helppoon etenemiseen.

Ei saa tuomita automaattilaatikkoa jos se on väärässä autossa, tai väärän valmistajan tekeleitä. Nää toyotat, fordit ym. lienee just niitä, että vaatii suurta totuttelua kuminauhamaisen laatikon vuoksi, voimaa ei ole tarjolla. Tätillä Mazda, ei niin vanhakaan, ja hirveähän se on automaattina. Ajaminen sinänsä helppoa, kuten kaikilla automaateilla, mutta pitää osata asennoitua siihen löysään vetotuntumaan :D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

julkku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vs: Farmariauto
Netistä lukien kaikki DSG- TSI- THP- TFSI- HDI- yms autot ovat susia.  Onko kenelläkään omakohtaista tietoa/kokemusta näistä ongelmista Unionin baarin viisasten kerhojen totuuksien  lisäksi?

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Farmariauto
TFSI-koneista ainakin on ihan factatietoa. Toiseksi viimeisessä TM:ssä tuo kone pistettiin "atomeiksi". Siinä on ihan selvä suunnitteluvirhe, männänrenkaiden(siis nk. öljyrenkaiden) takana olevat reiät ovat liian pienet, öljy ei palaudu taksin "alakertaan", vaan menee suoraan palotilaan. Siksi öljynkulutus on tolkuton, joissain yksilöissä jopa litroissa/1000 km. Vika vaan pahenee, kun reiät menevät tukkoon epäpuhtauksista. Sitä eristää ylipitkät öljynvaihtovälit, siis likainen öljy. VAG ei vikaa myönnä, joten laistaa vastuun ja asiakas maksaa joskus hyvinkin kalliit moottoriremontit. DSG-loota on ainakin mallien osalta susi, ei ole kestänyt kumnnialla edes muutaman kymmene tuhannen kestotestejä. Jos on esim. Helsingin taxissa  satoja tuhansia ejettu DSG-lootainen auto, nin en todellakaan sitä huolisi vaivakseni.
Oma lukunsa ovat nämä ketjukäyttöiset nokkakaselit DSG:n yhteydessä. Kone vedättää isoilla vaihteilla ja pienillä kierroksilla(1000-1500 r/min). Kaverillani oli työsuhdeautona tuollainen Golf. Jäi pari kertaa sillä moottoritielle nappaskengissä talvipakkasella. Syynä se, että tuo ketju löi parin hampaan yli eli ventiilien ajoitus muuttui. Syynä se, että ketjun kiristää rulla, jonka kiristys perustuu moottorin öljynpaineeseen. Kun kone käy pienillä kierroksilla ja öljy pitkän öljynvaihtovälinsä takia menettää ominaisuuksiaan, niin öljynpaine vaan on liiana alhainen, kiristsrulla ei paina riittävästi ketjua. Kaverilleni kaksi kertaariitti, VAG auto vaihtui Ford Focukseksi ja nyt auton suhteen ei ole mitään ongelmia, sen kun nauttii sen erinomasista ajo-ominaisuuksista.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Farmariauto
Kyllä se on niin, että Sakemannin auton "maine" kestää tapahtui sit mitä hyvänsä. Toisaalta kaverin Mese 320 diesel automaatti, laatikko piti kunnostaa alle 300tkm.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Farmariauto
Kun on ikänsä eli yli 45 vuotta ajanut manuaalivaihtesella autolla, niin ei jotenkin automaatti oikein sytytä.  Ajanut niillä koemielessä olen, mutta veto on jotenkin löysää ja kuluuhan sitä menovettäkin hieman enemmän.

Suurta osaa autoista ei saa edes manuaalivaihteisena, ja hyvä niin!

Nykyinen ja edellinen henkilöauto automaattilaatikolla, merkki vaihtui mutta kumpaakaan automallia ei saa edes manuaalina. Ja KUKAAN ei oo moittinut laiskaksi, saati jotenkin venyväksi ajotuntumaa.
Olen kyllä ajanut monellakin sellaisella automaattivaihteisella autolla, mutta niissä jokin pikkumoottori, johon ei saisi koskaan automaattia laittaa, ajotuntumasta tulee just tuollaista venyvää ku ei ole voimaa. Sama kyllä koskee tuota jeeppiä, joka kalustossa, vaikka iso kasikone rohmuaa bensaa, ajotuntuma laatikon puolesta sellainen venyvä ja vanuva. Kaasu pitää polkaista oikeasti pohjaan, että tapahtuu, noilla eurooppalaisilla dieseleillä riittää ihan normi ajotavat ripeään ja helppoon etenemiseen.

Ei saa tuomita automaattilaatikkoa jos se on väärässä autossa, tai väärän valmistajan tekeleitä. Nää toyotat, fordit ym. lienee just niitä, että vaatii suurta totuttelua kuminauhamaisen laatikon vuoksi, voimaa ei ole tarjolla. Tätillä Mazda, ei niin vanhakaan, ja hirveähän se on automaattina. Ajaminen sinänsä helppoa, kuten kaikilla automaateilla, mutta pitää osata asennoitua siihen löysään vetotuntumaan :D

Noo juu kyllähän tollanen isompi tdi siis 3l eteenpäin lähtee kivasti tomaattinakin. Esim hyrsleri 300c 3l gdi vs 5,7hemi ero on yllättävän pieni😕 Ja mitä nyt ittellä noita mesejä ollu ja on. Niin hyvinhän niillä. Pääsee kun sen yli 250hp on niin tomaattinakin.

Mutta mutta kylläse vaan jokseenkin arvokkaampi tahtoo olla ylläpitää se tomaatti. Vaikkei joka kerta kokoaskia tarviskaan reirsta. Mutta kun ovat sähköisesti ohjattuja niin niitä boxseja yms menee nyky sähköjen tapaan usein👿 Joten halvalla niiden kanssa eipääse. Kyllä se manuaali on monesti paree edullisuuden etsijälle. 

Mukavempi on tomaatti varsinkin voimakoneenkanssa. Mutta ei edullisempi.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!