Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Farmariauto  (Luettu 58179 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Farmariauto
Tuohon rahaan saa sisäänajetun tai uuden Dacia Logan mvc dieselin. Nettiautoon vain kurkkaan.

En tiedä onko dacian laatu parantunut suomeen rantautumisen ajoista ? Siihen aikaan kaverin poika oli Dacian huollossa kesätöissä ja yhteen uuteen oli tehty takuu huoltoa "kuukausia" . Tarvittavien osien saannissa oli ongelmia, joten lopuksi siihen takuu korjauksessa olleeseen  lainattiin rivissä olleesta uudesta tarvittavat osat. Työkin oli valmistunut sopivasti perjantaina. Oli kuski tosin soittanut muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen minne auto sillä kertaa jätti ja mistä auton voi noutaa. Ei kuulemma tarvinnut enää palauttaa :). Kerran ruokakaupan parkkiksella katselin miten nuorehko perheen äiti lapsineen saapui jollain takapään pari ovilla varustetulla Dasialla pihaan. Ovet raputti ainakin 5cm. Toki voi kertoa enemmän käytöstä tai käyttötavasta kuin laadusta. Mutta itteni sen verta hyvin tuntien en ikinä tule kyllä daciaa ostamaan enkä mainosta lukemaan. Tosin ihmetyttää esim nettiautoa selatessa kuka piru niitä on oikein ostanut, sillä joka päivä niitä tulee käytettyjen listoille muiden autojen sekaan. Ihan varmasti aloittajan budjetilla etsisin jonkun muun kuin uuden/ vähän käytetyn rasian. Sillähän saa jo autojakin.

On niissä toimiviakin. Kaveri osti firmansa työautoksi sellaisen minipakun tyylisen käytetyn diesel-Dacian. Ajeli sillä vielä monta vuotta ihan tosissaan eikä siinä koskaan mitään ihmettä ollut, varma ja soiva peli. Ei mikään unelma ajaa kuiteskaan - mikä nyt ei mikään yllätys ollut.

Ok, Ittellä ei tosin lähipiirissäkään ei ketään jolla olis edes ollut , joten kuulopuheita ja omia ajatuksia. Tosin joskus juttelin yhden monimerkki korjaajan kans Dusterista, niin meinas, että varmaan asiansa ajaa, mutta oma valinta se sillekkään ei olisi ollut ... ennemmin joku käytetty. Toinen merkki joka joskus kummaksuttaa on Hyndain laatu. Mä olen luullut ja pitänytkin laadukkaana merkkinä, mutta sellaisen pakun omistajaa kuunnelleena, ei voi kuin ihmetellä miten mikään ei voi toimia. Oliko se H 1 vai mikä se hiacen näköinen. Siinä ei kuulemma sellaista viikkoa että ei vikaa ... sitten jossain mainoksissa kehuttu paremmaksi kuin hiacea.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Farmariauto
[
Ok, Ittellä ei tosin lähipiirissäkään ei ketään jolla olis edes ollut , joten kuulopuheita ja omia ajatuksia. Tosin joskus juttelin yhden monimerkki korjaajan kans Dusterista, niin meinas, että varmaan asiansa ajaa, mutta oma valinta se sillekkään ei olisi ollut ... ennemmin joku käytetty. Toinen merkki joka joskus kummaksuttaa on Hyndain laatu. Mä olen luullut ja pitänytkin laadukkaana merkkinä, mutta sellaisen pakun omistajaa kuunnelleena, ei voi kuin ihmetellä miten mikään ei voi toimia. Oliko se H 1 vai mikä se hiacen näköinen. Siinä ei kuulemma sellaista viikkoa että ei vikaa ... sitten jossain mainoksissa kehuttu paremmaksi kuin hiacea.

Sen verran asian vierestä edelliseen liittyen että minkälaisia kokemuksia on näistä uusista Hiaceista jotka eivät oikeastaan enää ole Toyotaa?

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5858
Vs: Farmariauto
[
Ok, Ittellä ei tosin lähipiirissäkään ei ketään jolla olis edes ollut , joten kuulopuheita ja omia ajatuksia. Tosin joskus juttelin yhden monimerkki korjaajan kans Dusterista, niin meinas, että varmaan asiansa ajaa, mutta oma valinta se sillekkään ei olisi ollut ... ennemmin joku käytetty. Toinen merkki joka joskus kummaksuttaa on Hyndain laatu. Mä olen luullut ja pitänytkin laadukkaana merkkinä, mutta sellaisen pakun omistajaa kuunnelleena, ei voi kuin ihmetellä miten mikään ei voi toimia. Oliko se H 1 vai mikä se hiacen näköinen. Siinä ei kuulemma sellaista viikkoa että ei vikaa ... sitten jossain mainoksissa kehuttu paremmaksi kuin hiacea.

Sen verran asian vierestä edelliseen liittyen että minkälaisia kokemuksia on näistä uusista Hiaceista jotka eivät oikeastaan enää ole Toyotaa?
Ei ole omaa kokemusta mutta sen verran on tuttavapiiristä kuullut että kyllä sen huomaa ettei ne ole aitoa Toyotaa...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Farmariauto
Paikkakunnalla oli joskus vuosia sitten joku sportti-hyundai, se ei tainnut tervettä päivää nähdä. Moottorikin tais mennä vaihtoon ainakin kerran. Ja ainoa sporttinen asia siinä autossa tais olla ahtaaksi muotoiltu kori...
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Farmariauto
mitä nuo uudet on?   jotain muuta skeidaaa?

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Farmariauto
[
Ok, Ittellä ei tosin lähipiirissäkään ei ketään jolla olis edes ollut , joten kuulopuheita ja omia ajatuksia. Tosin joskus juttelin yhden monimerkki korjaajan kans Dusterista, niin meinas, että varmaan asiansa ajaa, mutta oma valinta se sillekkään ei olisi ollut ... ennemmin joku käytetty. Toinen merkki joka joskus kummaksuttaa on Hyndain laatu. Mä olen luullut ja pitänytkin laadukkaana merkkinä, mutta sellaisen pakun omistajaa kuunnelleena, ei voi kuin ihmetellä miten mikään ei voi toimia. Oliko se H 1 vai mikä se hiacen näköinen. Siinä ei kuulemma sellaista viikkoa että ei vikaa ... sitten jossain mainoksissa kehuttu paremmaksi kuin hiacea.

Sen verran asian vierestä edelliseen liittyen että minkälaisia kokemuksia on näistä uusista Hiaceista jotka eivät oikeastaan enää ole Toyotaa?
Ei ole omaa kokemusta mutta sen verran on tuttavapiiristä kuullut että kyllä sen huomaa ettei ne ole aitoa Toyotaa...

Ne eivät sitten vissiin enää ruostu ja ovat hyviä ajaa?

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Farmariauto
Eikä kova metelin ohjaamossa?

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5858
Vs: Farmariauto
[
Ok, Ittellä ei tosin lähipiirissäkään ei ketään jolla olis edes ollut , joten kuulopuheita ja omia ajatuksia. Tosin joskus juttelin yhden monimerkki korjaajan kans Dusterista, niin meinas, että varmaan asiansa ajaa, mutta oma valinta se sillekkään ei olisi ollut ... ennemmin joku käytetty. Toinen merkki joka joskus kummaksuttaa on Hyndain laatu. Mä olen luullut ja pitänytkin laadukkaana merkkinä, mutta sellaisen pakun omistajaa kuunnelleena, ei voi kuin ihmetellä miten mikään ei voi toimia. Oliko se H 1 vai mikä se hiacen näköinen. Siinä ei kuulemma sellaista viikkoa että ei vikaa ... sitten jossain mainoksissa kehuttu paremmaksi kuin hiacea.

Sen verran asian vierestä edelliseen liittyen että minkälaisia kokemuksia on näistä uusista Hiaceista jotka eivät oikeastaan enää ole Toyotaa?
Ei ole omaa kokemusta mutta sen verran on tuttavapiiristä kuullut että kyllä sen huomaa ettei ne ole aitoa Toyotaa...

Ne eivät sitten vissiin enää ruostu ja ovat hyviä ajaa?
Varmaan niin. Tai sitten jotain ihan muuta.

Viimeksi muokattu: 29.11.17 - klo:09:38 kirjoittanut bouli

Larppa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 162
  • Pohjalta on hyvä ponnistaa!
Vs: Farmariauto
Itellä tällä hetkellä ajossa V60. Tyytyväinen olen ollut toimintansa puolesta.

On vain vähän pieni tämän hetken tarpeisiin, lähinnä peräkontin koko ja takapenkin jalkatilat liian pienet. Pasaattia, superppia ja XC60 kattellut. Noista eniten houkuttelisi XC60 mutta onko se noilta em. tiloiltaan yhtään isompi?

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Farmariauto
Itellä tällä hetkellä ajossa V60. Tyytyväinen olen ollut toimintansa puolesta.

On vain vähän pieni tämän hetken tarpeisiin, lähinnä peräkontin koko ja takapenkin jalkatilat liian pienet. Pasaattia, superppia ja XC60 kattellut. Noista eniten houkuttelisi XC60 mutta onko se noilta em. tiloiltaan yhtään isompi?
Eikö Xc60 ole vain korotettu V60 muovikaarilla. Xc70 on jo tilaa. Superbissa paremmat jalka ja tavaratilat kuin Passatissa.  Itse ostaisin Superb:n, jos Xc70 ei ole vaihtoehto. Pysyt vain erossa 2.0Tdi:stä ja alkupään Dsg:stä.

Larppa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 162
  • Pohjalta on hyvä ponnistaa!
Vs: Farmariauto
Itellä tällä hetkellä ajossa V60. Tyytyväinen olen ollut toimintansa puolesta.

On vain vähän pieni tämän hetken tarpeisiin, lähinnä peräkontin koko ja takapenkin jalkatilat liian pienet. Pasaattia, superppia ja XC60 kattellut. Noista eniten houkuttelisi XC60 mutta onko se noilta em. tiloiltaan yhtään isompi?
Eikö Xc60 ole vain korotettu V60 muovikaarilla. Xc70 on jo tilaa. Superbissa paremmat jalka ja tavaratilat kuin Passatissa.  Itse ostaisin Superb:n, jos Xc70 ei ole vaihtoehto. Pysyt vain erossa 2.0Tdi:stä ja alkupään Dsg:stä.

Samaa pohdin itsekin että muuttuuko XCn ostaessa muuta kuin istumakorkeus...

Tuosta DSGstä, mitä alkupää tarkoittaa noin niinkuin vuosilukuna? Ja onko ne oikeasti parantuneet? Vanhemmilla oli vielä hetki sitten -08 vuoden DSG octaavi ja oli sitten harvinaisen hirveä laatikko...

Sinänsä superppi olis kyllä mielenkiintoisempi kun on vähän maltillisempi hinta kuin esim XCssä.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: Farmariauto

Samaa pohdin itsekin että muuttuuko XCn ostaessa muuta kuin istumakorkeus...

Tuosta DSGstä, mitä alkupää tarkoittaa noin niinkuin vuosilukuna? Ja onko ne oikeasti parantuneet? Vanhemmilla oli vielä hetki sitten -08 vuoden DSG octaavi ja oli sitten harvinaisen hirveä laatikko...


XC60 on korkeammalla korilla kuin perus V60. On myös välimalli (V60 CC) mikä on normaali kori ja vähän korotettu alusta. On tiätysti neliveto.

Volkkarin ekat DSG:t on vuodelta 2003 Golf R32:ssa. Yleisemmissä malleissa kai 3C-tyypin Passatissa 2005->

Viimeksi muokattu: 17.12.17 - klo:22:19 kirjoittanut ht

-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Farmariauto
Jatkan tähän vaikka välttämättä ei liity farmariin.... Tarkoitus oli ettiä pieneen käyttöön turvallista perus "japsia". Hetken selattua ajattelin tietysti hinnaltaa edullisia Mazda 6 ... ikähaitari jotain reilu 10v ja mittarilukemat 200 000 paremmalla puolellakin. Tarjontaa tuntuu olevan, mutta nämäkö katoavat kuin kusi lumeen, eli pepu on pepua. Oikein kauaa ei tartte googlailla niin tuohon tulokseen tuloo. Vai lisääkö tässäkin tieto vaan tuskaa. Toki toinen edullinen, mutta ei japsi olis pösöön 407. sama ikä samat kilometrit, edullista vikaherkkää? Vai pitääkö vieläkin ettiä mondeo ? Ei tule omaan käyttöön mutta vähän mun katteltava silti. hinta pitäis olla alle 5000. Kait taksi olis paras ratkaisu :)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Farmariauto
Eilen haettiin pfaffkirchenistä -15 mallinen 26tkm ajettu e220 mb farkku. Täytyy sanoa että on se vaan mukava peli päästellä näillä hienorakenteisilla asfalttibaanoilla. On tuo automaatin vaivattomuus näissä ympyröissä vaan jotain mahtavaa. Se tulee olemaan jännä miten urea riittää vehkeessä, myyjä väitti että 50+ litran kannu riittäis huoltovälin, 25000 kilsaa ?
Navi on hidas, ollakseen *******mallia mutta silti tehty hieman liian köppäiseksi. Säädettävät sisävalot on suht turha, mutta yllättävän viihdyttävä ominaisuus. Ohituskaistalla olevasta autosta varoittava valo on näissä ympyröissä mainio ominaisuus.

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Farmariauto
Ikinä ei auton katteleminen ole ollut näin vaikiaa. Tuollaista 5000 kulkinetta ettinyt ja muutamaa käynyt kattelemassakin. Tähän asti kait aina ostanut sen ensimmäisen, olis ehkä pitänyt nytkin. Moni auto ollut myynnissä puolisen vuotta, mutta just tänään sitä tullaan kattomaan, kun soittaa ja kun soittaa uudestaan se on mennyt.

Sitten toinen hankinta ( sulkee ehkä tuon edellisen tarpeen hetkeks) joku 15-20 tonnin bensa auto ... ajettu alle 100. Jos luulee että tästä ja googlaa nämä TSi, Fsi, uudempien pögöttien moottoriviat ja kait siihen vielä voi lisätä foortin ecot ja flexit.   Monien autojen huohotinten tukkeutumiset ... insingnian manuaaliloodan laakerviat jne ...ei uskalla ostaa mitään. Uskaltaako googlata edes Toyotaa :(