Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Suomi lahoaa sisältäpäin  (Luettu 6292 kertaa)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kukas täällä siitä palo-ovesta vuosia sitten jutteli, hinta pompsahti kun mainitsi myyjälle että tulee uuteen navettaan.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66028
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
mutta mitäs se tää orpo rassu taas meni kertomaankaan....?   ei vvm mitään tällästä suunnittele....

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
   Minä en ymmärrä mitä estettä olisi edes tietty prosentti polttoaineverosta osoittaa väylien kunnossapitoon, siihen ei tarita mitään virmaa ja sotuista uutta systeemiä, autoilu on ollut aina kallista, mutta polttoaineen hinnassa se ehkä kohdistuisi parhaiten ainakin ajomäärän mukaan.
  Ja nää vanhat, saastuttavat autotkin sitten ehkä suuren kulutuksen myötä osallistuosivat omalta osaltaan ympäristötalkoisiin.
  Jos vielä nostettaisiin polttoaineen hinnat sinne kipurajoille nin saatas ainakin turha ajelu vähenemään,,,

Näimpä, vaikka menovesi on kallista, niin onhan eu:n sisällä kalliimpiakin maita. Liekö sitten verot yhtä isot vai rokotetaanko muualla ite aineesta enempi ?

Minusta näillä helsingistä lähtevillä pääväylillä vois olla tietullit. Kyllä minä ainakin voisin parieurosen maksaa siitä ilosta että saan ajaa nelikaistaisella, laittakoot vaikka kuukausittaisen käyttömaksukaton/könttämaksun hevijuusereiile jotta paikallisille käyttäjille ei tulis liian kallista.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
   Minä en ymmärrä mitä estettä olisi edes tietty prosentti polttoaineverosta osoittaa väylien kunnossapitoon, siihen ei tarita mitään virmaa ja sotuista uutta systeemiä, autoilu on ollut aina kallista, mutta polttoaineen hinnassa se ehkä kohdistuisi parhaiten ainakin ajomäärän mukaan.
  Ja nää vanhat, saastuttavat autotkin sitten ehkä suuren kulutuksen myötä osallistuosivat omalta osaltaan ympäristötalkoisiin.
  Jos vielä nostettaisiin polttoaineen hinnat sinne kipurajoille nin saatas ainakin turha ajelu vähenemään,,,

Näimpä, vaikka menovesi on kallista, niin onhan eu:n sisällä kalliimpiakin maita. Liekö sitten verot yhtä isot vai rokotetaanko muualla ite aineesta enempi ?

Minusta näillä helsingistä lähtevillä pääväylillä vois olla tietullit. Kyllä minä ainakin voisin parieurosen maksaa siitä ilosta että saan ajaa nelikaistaisella, laittakoot vaikka kuukausittaisen käyttömaksukaton/könttämaksun hevijuusereiile jotta paikallisille käyttäjille ei tulis liian kallista.
Ei sen niin väliä, rekat vaan Vihdintielle... Ei Helsingistä lähtevää liikennettä saa blokattua tietulleihin, teitä riittää. Tietullit toimii vain pitkillä matkoilla kun kannattaa kinttupolun sijaan valita motari.
Nothing is Something Worth Doing

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Miks rekka lähtis pikkutielle parin euron takia ?

Ehkä se on vaan asenteesta kiinni, pitääkö se tietulli kiertää ihan periaatteesta vaikka maksamalla säästäis aikaa ja samalla saman rahan tuplana ?
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Mikä se kipuraja on?? Minulla ollaan jo siellä menossa, mutta paremmin tienaavilla ei ole edes mitään hajua, mitä bensa maksaa, kun kortilla tankkaa kätevästi.

 Eihän tuossakaan ole kyse sen kipurajan alentamisesta vaan maksuperusteiden muuttamisesta ja uuden osapuolen lisäämiseksi autoilijan kuppaamiseksi.

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kyllä tuo ajetut km/päästöt on se maksuperuste, kunhan tekniikka
valmistuu. Siihen saakka poltto-aineen hinnassa. Eihän vanhakaan
auto kuluta tietä, jos se seisoo ladossa. Alennus auto ja polttoaine
verossa on syöty takaisin hintoihin parissa vuodessa.

Polttoainevero on oikein oivallinen, toimiva ja yksinkertainen tapa toteuttaa päästöpohjaista maksuperustetta ja samalla myös kilometripohjaista. Kallis polttoaine lisäisi myös halua hankkia pienempi kulutuksinen auto. Ei siihen paikantamista tai muutakaan uutta tekniikkaa tarvita jos ei huiksia haluta halkoa. Sähköautoon ladattavan energian pystyisi mittaamaan etäluettavalla mittarilla. Paikannusta tarvitaan vasta sitten jos halutaan jonkin sortin moottoritiemaksu tms. Mutta siinä kävisi vaan noin....

Ei sen niin väliä, rekat vaan Vihdintielle...

Ja rekkojen lisäksi pikkuautotkin Vihdintien kaltaisille väylille. Ja myös asuinkaduille sekä pikkuteille ja maaseudulla myös tilusteille jos siitä vaan pääsee jotenkin läpi.... Tuo ei todellakaan ole toivottavaa.

Miks rekka lähtis pikkutielle parin euron takia ?

Ehkä se on vaan asenteesta kiinni, pitääkö se tietulli kiertää ihan periaatteesta vaikka maksamalla säästäis aikaa ja samalla saman rahan tuplana ?

Kyllä rekat lähtevät jo nyt pienemmälle tielle jos reitti on sitä pitkin vähänkin lyhyempi ja kohtuullisen helppo ajaa. Aika usein moottoritien lähettyvillä on vielä se vanha tie lyhyitä matkoja varten. Sen käyttöä pitäisi sitten hankaloittaa töyssin ja liikennevaloin yms. hidastein. Niitä periaatteen ihmisiä henkilöautojen ratissa riittäisi ihan varmasti riesaksi asti jos osa teistä olisi maksullisia ja osa ei.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Suomessa tämä tukijärjestelmä on usein tehty niin, että se tuki menee usein heti sille myyjälle. Räikeä esimerkki on nämä apteekkarit.
Vaikka tossa viikolla kehuivat miten ovat pudottaneet yli tuhannen lääkkeen hintaa ja parhain alennus oli yli 40% yli 600 eurosta vajaaseen 400 euroo 90kpl pakkaus mitä lie lääkettä.  Hinta jäi silti aika korkeaksi, hun saman lääkkeen hinta jenkeissä on n 67$ ja rinnakkaislääke 63$ ja tuskin ne jenkki apteekit myy sitä tappiolla.

Itsekkin sitämieltä että se lahotus on käynnistynyt tuolta terveydenhoitojärjestelmän sisältä. Tuolla kommenttiosiossa on se realismi missä mennään tässä julkisen terveydenhoitojärjestelmämme alasajossa. Miksi terveyspalvelut ovat samalla sekä kalliita että tehottomia.

http://m.iltalehti.fi/uutiset/201701222200057629_uu.shtml
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66028
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
mutta jos halpoja ja tehokkaita niin kuka uskois enää tuollaista obamacarea käyttävänsäkään...    mutta kun menee terveyskeskukseen saa rahoille ainakin vastinetta... uottajan aika on piiiiiitkä!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12252
  • Virolaista kiitos!
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kansa vastustaa kaikenlaisia uudistuksia, kansalle kelpaa vain sellaiset uudistukset, jotka suoranaisesti lisää kansalaisten tuloja. Yhteiskuntaa jos ei uudisteta, se alkaa lahoamaan sisältäpäin. Kansalta on turha kysyä mitään, vaan yhteiskuntaa kehittävät uudistukset on vaan runnottava läpi. Pelkuri poliitikot, joita valtaosa poliitikoista on, eivät pysty yhteiskuntaa uudistamaan, vaan siihen tarvitaan vahvatahtoisia poliitikkoja.
kuten Berner.
Kansalaiset takertuvat menneeseen, kansa on Suomessa lullukkaväkeä, joita pitääkin ruoskia, kun ollaan niin lällyä porukkaa. Suomessa jaksetaan mussuttaa, että ei käy, kun mä nyt menetän muutaman euron. Voi perkele, ihan oikein teille.
Tästä on tullut ihmisille niin kallis maa, että täällä ei yksinkertaisesti pärjää, ellei tule paljon rahaa. Itse pidän suurimpana syyllisenä asumisen kalleutta. Asuntolaina on elinikäinen projekti, yhtiövastikkeet nousevat koko ajan. Asumisen hintaa pitäisi saada alaspäin jotta paineet palkankorotuksille ja tulon lisäysvaatimuksille helpottaisivat.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kansa vastustaa kaikenlaisia uudistuksia, kansalle kelpaa vain sellaiset uudistukset, jotka suoranaisesti lisää kansalaisten tuloja. Yhteiskuntaa jos ei uudisteta, se alkaa lahoamaan sisältäpäin. Kansalta on turha kysyä mitään, vaan yhteiskuntaa kehittävät uudistukset on vaan runnottava läpi. Pelkuri poliitikot, joita valtaosa poliitikoista on, eivät pysty yhteiskuntaa uudistamaan, vaan siihen tarvitaan vahvatahtoisia poliitikkoja.
kuten Berner.
Kansalaiset takertuvat menneeseen, kansa on Suomessa lullukkaväkeä, joita pitääkin ruoskia, kun ollaan niin lällyä porukkaa. Suomessa jaksetaan mussuttaa, että ei käy, kun mä nyt menetän muutaman euron. Voi perkele, ihan oikein teille.
Tästä on tullut ihmisille niin kallis maa, että täällä ei yksinkertaisesti pärjää, ellei tule paljon rahaa. Itse pidän suurimpana syyllisenä asumisen kalleutta. Asuntolaina on elinikäinen projekti, yhtiövastikkeet nousevat koko ajan. Asumisen hintaa pitäisi saada alaspäin jotta paineet palkankorotuksille ja tulon lisäysvaatimuksille helpottaisivat.
Olet aivan oikeassa. Ei tarvitse olla kovin kummoinen luukku, että et voi maksaa sitä kymmenenvuoden nettopalkalla, vaikka olisit keskituloinen ja jos korot otetaan mukaan niin aika lisääntyy sillä viidellä vuodella ja sitten kun sitä nettopalkkaa laitetaan syömään auto, asunnon ylläpito. Niin huomaa ettei siihen ruokaan ja omaan elämiseen jää kovinpaljoa rahaa tuhlattavaksi. Siis sihen kulutukseen joka työllistää Suomessa muita.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Toi ratkee sillä että siirrytään länsimaiseen tapaan olla lyhentämättä asuntolainaa ;D

jeep

  • Vieras
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Suomi on jo lahonnut. Mitä Amerikan mustan presidentin jälkeen, media on ainakin kaaoksessa. Hei! Amerikassa on nyt valkoinen pressa, ihmeellistä ? : )

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20061
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Niitä periaatteen ihmisiä henkilöautojen ratissa riittäisi ihan varmasti riesaksi asti jos osa teistä olisi maksullisia ja osa ei.

Voi veikkonen, kyllä niitä on ollut koko ajan. Kun Lohjan ohi menevä moottoritie valmistui jokunen vuosi sitten, ei se muuttanut härkäpäisten lohjalaisten ajoreittejä. Nyt Helsingissä töissä käyvät ajavat Lohjalta keskustasta Venteläntietä Asemalle, siitä Lempolan kauppakeskukselle, ja jatkavat 1125-tietä Muijalan liittymään, siihen missä ennen alkoi se moottoriliikennetiepätkä, nyttemmin on moottoritie. Ajaisivat varmaan pitemmällekin, mutta kun se paikallistie päättyy, ja joutuisi tekemään mutkan Myllylammen ja tien 101 kautta.

Iltapäivän paluuliikenne on yhtä kaikki kummallista, Muijalasta (eli Helsingin suunnasta moottoritieltä kääntyneitä) tulee loppumaton autojono, jatkaa Lempolan liikenneympyrään, ja siellä jonottavat ruuhkassa päästäkseen joko Asemalle tai toiseen liikenneympyrään jonottamaan, suuntana sama kuin Helsingistä moottoritietä perille asti tulevat pääsevät ilman eri kääntyilyä. Moottoritieltä pääsee kahta kaistaa suoraan Lohjalle 25-tielle, siinä isossa ympyrässä, nyt tungeksivat nämä moottoritiepelkoiset sitä yhden kaistan 3/4 - pyörähdystä Lempolan kauppakekuksen ympyrän suunnasta.

Siinä Lohjanharjuntiellä työpaikka- ja asuntoliikenteen osallistujana tuntuu kummalliselta, että nopea moottoritie on pienen matkan päässä, silti käytetään ahdasta ja korokkeilla täplitettyä paikalliskatua, ja vieläpä kovaa ylinopeutta yritetään mennä, kuudenkympin rajoitushan on vain ohjeellinen, kyllä ennenkin siinä harjua pitkin sai satasta päästellä!

Testasin aikanaan puolen tusinaa kertaa reitin Lempolan kauppakeskuksesta Minerit tehtaille, kumpaakin reittiä. Moottoritiereitti on joka kerta ollut 15-20 sekuntia nopeampi. Että ei pitäisi olla aikasyykään, eikä tarvitsisi raivota kuuttakumppiä ajavan paikallisen takana siinä "vanhalla 25-tiellä".

-SS-

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66028
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
tuo selostus on niiiiiin tuota!   mutta totta!   ei kait sitä vanhaa kuskia nyt voi vaatia uusia tapoja oppimaan... kuten liikennevalot, uudet merkit tien poskessa.. ( jo vuodesta 1995 ) ja muuta semmoista...