Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Suomi lahoaa sisältäpäin  (Luettu 6607 kertaa)

montöör

  • Vieras
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Talviolosuhteissa on ymmärrettävää kierrellä, jos välttyy suolatulta tieltä.
Ei näy kettutyttöjä eikä ituhippejä suojelemassa pohjavesiä. Valtionteillä
suolaus on ainoa talvikunnossapidon toimenpide.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Niitä periaatteen ihmisiä henkilöautojen ratissa riittäisi ihan varmasti riesaksi asti jos osa teistä olisi maksullisia ja osa ei.

Voi veikkonen, kyllä niitä on ollut koko ajan. Kun Lohjan ohi menevä moottoritie valmistui jokunen vuosi sitten, ei se muuttanut härkäpäisten lohjalaisten ajoreittejä. Nyt Helsingissä töissä käyvät ajavat Lohjalta keskustasta Venteläntietä Asemalle, siitä Lempolan kauppakeskukselle, ja jatkavat 1125-tietä Muijalan liittymään, siihen missä ennen alkoi se moottoriliikennetiepätkä, nyttemmin on moottoritie. Ajaisivat varmaan pitemmällekin, mutta kun se paikallistie päättyy, ja joutuisi tekemään mutkan Myllylammen ja tien 101 kautta.

Iltapäivän paluuliikenne on yhtä kaikki kummallista, Muijalasta (eli Helsingin suunnasta moottoritieltä kääntyneitä) tulee loppumaton autojono, jatkaa Lempolan liikenneympyrään, ja siellä jonottavat ruuhkassa päästäkseen joko Asemalle tai toiseen liikenneympyrään jonottamaan, suuntana sama kuin Helsingistä moottoritietä perille asti tulevat pääsevät ilman eri kääntyilyä. Moottoritieltä pääsee kahta kaistaa suoraan Lohjalle 25-tielle, siinä isossa ympyrässä, nyt tungeksivat nämä moottoritiepelkoiset sitä yhden kaistan 3/4 - pyörähdystä Lempolan kauppakekuksen ympyrän suunnasta.

Siinä Lohjanharjuntiellä työpaikka- ja asuntoliikenteen osallistujana tuntuu kummalliselta, että nopea moottoritie on pienen matkan päässä, silti käytetään ahdasta ja korokkeilla täplitettyä paikalliskatua, ja vieläpä kovaa ylinopeutta yritetään mennä, kuudenkympin rajoitushan on vain ohjeellinen, kyllä ennenkin siinä harjua pitkin sai satasta päästellä!

Testasin aikanaan puolen tusinaa kertaa reitin Lempolan kauppakeskuksesta Minerit tehtaille, kumpaakin reittiä. Moottoritiereitti on joka kerta ollut 15-20 sekuntia nopeampi. Että ei pitäisi olla aikasyykään, eikä tarvitsisi raivota kuuttakumppiä ajavan paikallisen takana siinä "vanhalla 25-tiellä".

-SS-

Tuo oli erinomaisen hyvä esimerkki. Itse en ole ajanut tuota Turku-Hki väliä vanhaa tietä kuin muutaman kerran, mutta edelleen muistan kuinka ensimmäisillä kerroilla tuli ihan epäuskoinen olo että "voiko Hki-Tku välinen valtatie olla todella tämän tasoinen ?" Nykyisillä liikennemäärillä pitäisi olla melkoinen masokisti että sinne vartavasten lähtis työpäivinä ajamaan.

Nelikaistaisella kun stressitaso tippuu ajamisessa heti varmaan kymmenteen osaan, niin itse maksaisin siitä ilosta tietullit jo ihan mielelläni. Ja nimenomaan siis jos sillä lisärahalla sais niitä nelikaistaisia liikenneväyliä eikä arvonnousua Bernerin osakesalkkuun.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20220
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Jotenkin vajaa täytyy olla, kun asiayhteydessä  puhuu "Bernerin osakesalkusta". Kuulostaa, ettei ole tutustunut asaiaan muuten kuin vinkujien huuteluista.

En ole kepulainen, toim. huom. Mutta henkisen laiskuuden vastaan tulo palstalla pistää silmään, sitten alkaa hiukomaan, et pitää lähteä pullakahville kohta.

-SS-

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8903
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kun näissä liikenneuudistuksissa on yhtenä isona tekijänä ympäristötekijät, mennään metsään isolla kaasulla.

Kaikille pitäisi saada kusiautot, regenerointipaskat, teslat ja puslat.


Suurin osa autojen ja koneiden vioista johtuu päästöpelleilylaitteista. Ja jos ne viedään merkkihuoltoon, niin silloin vaihdetaan isolla rahalla isoja pokseja, vaikka vikaa ei olisi olemassakaan tai sitten johtuu vain CAN-väylän hapettumisista johtuvista vioista.


Onko sitten ihme, jos kansaa alkaa vituttamaan nämä tällaiset "uudistukset", jotka tietävät vain rahan menoa.

Ja kun tiedetään tuon itänaapurin läsnäolo ja sen ympäristöleikit, niin onko pakko Suomen kokoisen paskan väkisin pudottaa kansantalouttaan.

Aivan sama, jos yrittäisi pysäyttää junaa lausumalla loitsuja.



Tiheään asutuilla alueilla (l. muurahaispesä) on merkitystä, jos kaikki ajavat loppuun ruuvatuilla tiisselimersuilla. Siellä ei tosin tarvitsisi ollenkaan autoa.

On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20220
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
onko pakko Suomen kokoisen paskan väkisin pudottaa kansantalouttaan.
Aivan sama, jos yrittäisi pysäyttää junaa lausumalla loitsuja.

Suomessa on melko suuri saastepäästöjen kokonaismäärä, ohittaa monen satamiljoonaisen maan kirkkaasti, vaikka häviääkin USA:lle ja Kiinalle. Siltikini suomalaisetkin voisivat ottaa paskomisessa hiukan ryhdikkäämmän otteen itsestään.

Voisi ajatella, että jos me otamme joka auton, ja ruiskutamme vaan huviksemme puolet kulutuksesta vielä soihtuna perästä, siis tuhlaisimme kaikessa toiminnassamme vaikkapa puolet enemmän hiiltä ja öljyä, lisäksi poistattaisimmie taloista yläpohjan eristeet ja ylimääräiset ikkunaruudut, olisiko silloin Mopomiehen yhteiskunta parempi, kun kerran kulutamme enemmän öljyä ja hiiltä ?

En oikein saa lasketuksi, miten se toisi siunausta meille. Eli toiseen suuntaan meno ei meille hyödyksi olisi , heikentäisi vaihtotasetta vaan. Koska Mopomiehelläkään ei liene paikallista öljylähdettä pellollaan. Eli öljyn ja hiilen käytön vähentäminen eli käytön tehokkuuden parantaminen saman homman aikaansaamiseksi, se ei ainakaan pahempaa tekisi: turha ulkomaantuonti lähinnä vähenisi. Eli pitäisikö tuoda säiliölaivoittain öljyä ja laivalasteittain hiiltä vaan huvikseen poltettavaksi, koska "ne vähäpäästöiset autot on niin typeriä".

-SS-

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
onko pakko Suomen kokoisen paskan väkisin pudottaa kansantalouttaan.
Aivan sama, jos yrittäisi pysäyttää junaa lausumalla loitsuja.

Suomessa on melko suuri saastepäästöjen kokonaismäärä, ohittaa monen satamiljoonaisen maan kirkkaasti, vaikka häviääkin USA:lle ja Kiinalle. Siltikini suomalaisetkin voisivat ottaa paskomisessa hiukan ryhdikkäämmän otteen itsestään.


-SS-

Niin mites vanhalla autolla SS itse ajoikaan ? Ja suunnitelmissa on tietty het kohta ostaa vähäpäästöinen mailmanpelastaja malli ?

Sinun tehtävähän se olisi ostaa uusia autoja, työssäkäyvä keskiluokkainen ihminen. Ei myö "tuilla eläjät" niitä saada ikänä maksuun.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20220
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
CO2 päästöt 135 g/km . On melko hyvin nykyisten isompien EURO4-autojen luokassa. (jopa raskaampien eurovitosten)

Työajoja sitten nykyaikaisemmilla laitteilla.

Tyttärellä 138 g/km
Emännällä tietääkseni 119 g/km

-SS-

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
  Aika suurella osalla autolla ajavista ei ole varaa ostaa eikä huoltaa ja korjautella näitä nykyisiä kertakäyttöautoja.. 

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
CO2 päästöt 135 g/km . On melko hyvin nykyisten isompien EURO4-autojen luokassa. (jopa raskaampien eurovitosten)

Työajoja sitten nykyaikaisemmilla laitteilla.

Tyttärellä 138 g/km
Emännällä tietääkseni 119 g/km

-SS-

No nyt täytyy kyllä tunnustusta antaa. Kyllä noilla mailma pelastuu !

Ittellä 221 g/km tjsp.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Jätkä

  • Vieras
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
CO2 päästöt 135 g/km . On melko hyvin nykyisten isompien EURO4-autojen luokassa. (jopa raskaampien eurovitosten)

Työajoja sitten nykyaikaisemmilla laitteilla.

Tyttärellä 138 g/km
Emännällä tietääkseni 119 g/km

-SS-

Onko vanhin noista autoista kolme vai neljä vuotta vanha? Ja nuorin muutama kuukausi?  Ei se minua kiinosta tippaakaan, mutta tuo olen oikeassa "isällinen asenne" ilman empaattisuutta kirjoituksissaon liian hyökkäävää.
 Luullakseni useinmalla maaseudun asukkaalla on helppo tehdä se valinta, että hankkiiko se perhe autonsa kolmenvuoden välein, vai ajaako sen 16 vuotta vanhan ooppelinsa loppuun ja ostaa sen jälkeen muutaman tonnin pirssin. Siinä ei auta puheet puheet tai tilastot ilmastomuutoksesta, jos rahaa ei ole parempaan tai haluaa käyttää rahansa elämiseen.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8903
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
450g/km ja kokoajan yritetään kasvattaa.

Ihan periaatteesta.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12330
  • Virolaista kiitos!
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
CO2 päästöt 135 g/km . On melko hyvin nykyisten isompien EURO4-autojen luokassa. (jopa raskaampien eurovitosten)

Työajoja sitten nykyaikaisemmilla laitteilla.

Tyttärellä 138 g/km
Emännällä tietääkseni 119 g/km

-SS-

Onko vanhin noista autoista kolme vai neljä vuotta vanha? Ja nuorin muutama kuukausi?  Ei se minua kiinosta tippaakaan, mutta tuo olen oikeassa "isällinen asenne" ilman empaattisuutta kirjoituksissaon liian hyökkäävää.
 Luullakseni useinmalla maaseudun asukkaalla on helppo tehdä se valinta, että hankkiiko se perhe autonsa kolmenvuoden välein, vai ajaako sen 16 vuotta vanhan ooppelinsa loppuun ja ostaa sen jälkeen muutaman tonnin pirssin. Siinä ei auta puheet puheet tai tilastot ilmastomuutoksesta, jos rahaa ei ole parempaan tai haluaa käyttää rahansa elämiseen.
Se on toi autohomma sellainen, että fiksumpaa olisi polttaa 50e seteleitä saunanpesässä kuin hommata minkäänlaista yli parin tonnin pirssiä. Tosin mulla on kaveri, joka osti muutama vuosi sitten 80000e auton. Mun mielestäni ei kovin järkevää, mutta se halusi sellaisen ja mitäs siinä sitten.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
No onhan yks filosofia että jos siitä autoilusta pitää jokatapauksessa maksaa, niin miksei siitä sitten pienellä lisäpanostuksella nauttisikin.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

montöör

  • Vieras
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
No onhan yks filosofia että jos siitä autoilusta pitää jokatapauksessa maksaa, niin miksei siitä sitten pienellä lisäpanostuksella nauttisikin.

Miks aina vainotaan sitä polosta, joka kinnerillään koittaa sinne työmaalle päästä.
Lentokoneissa löpöö palaa aika eritahtiin ja matkat on huvimatkoja, joilla rahat viedään
ulkomaille. Ai niin, siellä on ruoka niin halpaa.

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
No onhan yks filosofia että jos siitä autoilusta pitää jokatapauksessa maksaa, niin miksei siitä sitten pienellä lisäpanostuksella nauttisikin.

Miks aina vainotaan sitä polosta, joka kinnerillään koittaa sinne työmaalle päästä.
Lentokoneissa löpöö palaa aika eritahtiin ja matkat on huvimatkoja, joilla rahat viedään
ulkomaille. Ai niin, siellä on ruoka niin halpaa.

Nykykoneet vie vähemmän löpöö per naama kuin jos sä suhaat yksinäs sillä kinnerillä. Pitkillä lennoilla 3 litraa/100km/naama.
It ain't over till the fat lady sings