Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pellon ostoon?  (Luettu 83797 kertaa)

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Pellon ostoon?
No niin eli Nuffin juttu on provo tai sitten vaan vinkkiä mistä saa ostaa. En jaksa uskoa että viljelyn tuki pkt heikkennee tästä tilanteesta kovinkaan paljoa? Minulla se taisi jopa nousta edellisen muutoksen myötä. Viljaa ja muita peltovilejykasveja tarvitaan jatkossa enemmän kuin tällä hetkellä maapallo tuottaa eli jonain päivänä nälkä tulee myös mukaan kuvioihin.

joo

Viimeksi muokattu: 25.01.17 - klo:19:05 kirjoittanut nuffieldmaster

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Pellon ostoon?
Olen nyt myynyt osan pelloista. Lohkot 1-6ha, salaojat tiensä päässä, epämääräisen muotoisia ja jokunen isompi kivikin löytyy. Koko kauppa parisataa joten kyllä joillain on rahaa/rahoitusta.
Siis mikä pinta-ala, 6ha? No ei ole Kiuruvedellä..

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Pellon ostoon?
Olen nyt myynyt osan pelloista. Lohkot 1-6ha, salaojat tiensä päässä, epämääräisen muotoisia ja jokunen isompi kivikin löytyy. Koko kauppa parisataa joten kyllä joillain on rahaa/rahoitusta.
Siis mikä pinta-ala, 6ha? No ei ole Kiuruvedellä..
Uudellamaallahan tapellaan maasta kukkapurkissakin.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Pellon ostoon?
Olen nyt myynyt osan pelloista. Lohkot 1-6ha, salaojat tiensä päässä, epämääräisen muotoisia ja jokunen isompi kivikin löytyy. Koko kauppa parisataa joten kyllä joillain on rahaa/rahoitusta.
Siis mikä pinta-ala, 6ha? No ei ole Kiuruvedellä..
Uudellamaallahan tapellaan maasta kukkapurkissakin.
Eikös joku täällä juuri kertonut kuinka 9ha peltoa ja 3-4ha metsää oli 300 000..

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Pellon ostoon?
Olen nyt myynyt osan pelloista. Lohkot 1-6ha, salaojat tiensä päässä, epämääräisen muotoisia ja jokunen isompi kivikin löytyy. Koko kauppa parisataa joten kyllä joillain on rahaa/rahoitusta.
Siis mikä pinta-ala, 6ha? No ei ole Kiuruvedellä..
Uudellamaallahan tapellaan maasta kukkapurkissakin.
Eikös joku täällä juuri kertonut kuinka 9ha peltoa ja 3-4ha metsää oli 300 000..
Oli hehtaarihinta alempi.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428
Vs: Pellon ostoon?
http://www.metsatilat.fi/karjala/maatilat/ilomantsi/tuomarila

Hieno kokonaisuus! Jos olisi lähempänä, ostaisin samantien koko roskan pois. Tuo olisi vielä maksettavissa maa- ja metsätalouden tuloilla pois, toisin on tässä omalla lähiseudulla. Ostin itse 3 vuotta sitten 12 ha lisämaata, yhdessä lohkossa. Sain kymppitonnin hehtaarihinnalla ja pidin tosi halpana. Muut lähiaikojen kaupat ovatkin sitten olleet 12-15 k€ / ha.

Toisaalta tuolla Ilomantsin maalla ei ole odotettavissa kummoistakaan tonttiarvoa ihan muutamaan miespolveen. Toisin on tässä omalla alueella, kun Älvsby-mökkiä nousee kiivaasti jo aukean toiselle laidalle.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19866
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Pellon ostoon?
http://www.metsatilat.fi/karjala/maatilat/ilomantsi/tuomarila

Hieno kokonaisuus! Jos olisi lähempänä, ostaisin samantien koko roskan pois. Tuo olisi vielä maksettavissa maa- ja metsätalouden tuloilla pois, toisin on tässä omalla lähiseudulla. Ostin itse 3 vuotta sitten 12 ha lisämaata, yhdessä lohkossa. Sain kymppitonnin hehtaarihinnalla ja pidin tosi halpana. Muut lähiaikojen kaupat ovatkin sitten olleet 12-15 k€ / ha.

Toisaalta tuolla Ilomantsin maalla ei ole odotettavissa kummoistakaan tonttiarvoa ihan muutamaan miespolveen. Toisin on tässä omalla alueella, kun Älvsby-mökkiä nousee kiivaasti jo aukean toiselle laidalle.

Salossa tuo alväribuumi joutui vähintään viiden vuoden koomaan, teollisuuden karattua muualle.
Nyt siellä kallis hehtaari paikoitellen odottelee noutajaansa, hömppäheinärääseikkönä tupsukkaana.

-SS-

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Pellon ostoon?
http://www.metsatilat.fi/karjala/maatilat/ilomantsi/tuomarila

Hieno kokonaisuus! Jos olisi lähempänä, ostaisin samantien koko roskan pois. Tuo olisi vielä maksettavissa maa- ja metsätalouden tuloilla pois, toisin on tässä omalla lähiseudulla. Ostin itse 3 vuotta sitten 12 ha lisämaata, yhdessä lohkossa. Sain kymppitonnin hehtaarihinnalla ja pidin tosi halpana. Muut lähiaikojen kaupat ovatkin sitten olleet 12-15 k€ / ha.

Toisaalta tuolla Ilomantsin maalla ei ole odotettavissa kummoistakaan tonttiarvoa ihan muutamaan miespolveen. Toisin on tässä omalla alueella, kun Älvsby-mökkiä nousee kiivaasti jo aukean toiselle laidalle.

niinhän sitä voidaan aina syyt keksiä miksi minä juuri nyt en maksa tuota summaa. kovista summista puhutaan, mutta harva oikeasti maksaa mitä ilmoituksissa pyydetään.  Laskeskelin noita metsän pöllimääriä ja ei ihan heti kyllä maksa itse itseään tuo tila puuntuotolla. aina pitää muistaa, että puunmyynnistä lähtee vero, eli kaikki mitä tulee ei ole omaa. monilta tämä hämärtyy kun varsinkin maataloudessa on laskutavoissa mukana "tilinpäätösostokset"
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Pellon ostoon?
niinhän sitä voidaan aina syyt keksiä miksi minä juuri nyt en maksa tuota summaa. kovista summista puhutaan, mutta harva oikeasti maksaa mitä ilmoituksissa pyydetään.  Laskeskelin noita metsän pöllimääriä ja ei ihan heti kyllä maksa itse itseään tuo tila puuntuotolla. aina pitää muistaa, että puunmyynnistä lähtee vero, eli kaikki mitä tulee ei ole omaa. monilta tämä hämärtyy kun varsinkin maataloudessa on laskutavoissa mukana "tilinpäätösostokset"
Mää kyllä kovin ihmettelen, että miksi ei mene kaupaksi.

Pikaisella tarkastelulla kaikki on teiden varsissa ja lohkot isokokoisia, aivan helvetin hyvä mahdollisuus kasvattaa tilakokoa lähialueen maanomistajille.

Ehkä se isoin ongelma on asuinrakennus, ei kukaan halua tuolta ostaa taloa jota ei tartte. Mut jos tarjoais 350k€ koko paskasta niin kai sen kestäis.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Pellon ostoon?
niinhän sitä voidaan aina syyt keksiä miksi minä juuri nyt en maksa tuota summaa. kovista summista puhutaan, mutta harva oikeasti maksaa mitä ilmoituksissa pyydetään.  Laskeskelin noita metsän pöllimääriä ja ei ihan heti kyllä maksa itse itseään tuo tila puuntuotolla. aina pitää muistaa, että puunmyynnistä lähtee vero, eli kaikki mitä tulee ei ole omaa. monilta tämä hämärtyy kun varsinkin maataloudessa on laskutavoissa mukana "tilinpäätösostokset"
Mää kyllä kovin ihmettelen, että miksi ei mene kaupaksi.

Pikaisella tarkastelulla kaikki on teiden varsissa ja lohkot isokokoisia, aivan helvetin hyvä mahdollisuus kasvattaa tilakokoa lähialueen maanomistajille.

Ehkä se isoin ongelma on asuinrakennus, ei kukaan halua tuolta ostaa taloa jota ei tartte. Mut jos tarjoais 350k€ koko paskasta niin kai sen kestäis.

siksi kun ei ole seutukunnan hintatasonmukainen hinta. täällä pellosta on maksettu 1000-3000 €
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Pellon ostoon?
niinhän sitä voidaan aina syyt keksiä miksi minä juuri nyt en maksa tuota summaa. kovista summista puhutaan, mutta harva oikeasti maksaa mitä ilmoituksissa pyydetään.  Laskeskelin noita metsän pöllimääriä ja ei ihan heti kyllä maksa itse itseään tuo tila puuntuotolla. aina pitää muistaa, että puunmyynnistä lähtee vero, eli kaikki mitä tulee ei ole omaa. monilta tämä hämärtyy kun varsinkin maataloudessa on laskutavoissa mukana "tilinpäätösostokset"
Mää kyllä kovin ihmettelen, että miksi ei mene kaupaksi.

Pikaisella tarkastelulla kaikki on teiden varsissa ja lohkot isokokoisia, aivan helvetin hyvä mahdollisuus kasvattaa tilakokoa lähialueen maanomistajille.

Ehkä se isoin ongelma on asuinrakennus, ei kukaan halua tuolta ostaa taloa jota ei tartte. Mut jos tarjoais 350k€ koko paskasta niin kai sen kestäis.

siksi kun ei ole seutukunnan hintatasonmukainen hinta. täällä pellosta on maksettu 1000-3000 €
Se on just noin. Ihan sama kuin asuntopuolella. Pelto ei todellakaan jossain maksa mitään verrattuna jonnekkin kalliiseen alueeseen. Normaalia markkinataloutta. Joillakin tämä unohtuu, niin myyjillä, kuin ostajilla joskus.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Pellon ostoon?
Miks kukaan myis salaojissa olevaa peltoa alle 4 tonnilla?

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Pellon ostoon?
Tätä lukee niin monella tuntuu olevan ostohousut jalassa ja niissä ostohousuissa tippa k.ullista märkänä. Ilmeisesti lottovoittokin on jo unessa nähty ja varmistettu kun sitä pidetään täyspösilönä joka ei heti kiimoissaan osta mitä myyntiin tulee ja maksa melkein mitä vain.

Metsäpuolella tämä ylikuumeneminen on jo hurjaa, etenkin nyt kun useammalla rahoituslaitoksella on uutuutena "joka kansalaisen metsärahasto" ja kymmenet miljoonat irtonaista rahaa polttelevat kassassa etsien niitä "unikuusikkoisia perämetsiä".
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2856
Vs: Pellon ostoon?
Jos joku kasvutila jolla ei tunnu levitysalat riittävän, pistäisi säilörehunurmea tuollaiselle halvalle pellolle ja "ihan oikeasti" ja varsinkin paperilla ajattaisi sinne ison mällin lietettä joka vuosi, niin mahtaisiko siitä tulla joku ongelma? :) ne 3 säilörehusatoa voisi korjata joku paikallinen kesantomurskaurakoitsija...

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Pellon ostoon?
Tätä lukee niin monella tuntuu olevan ostohousut jalassa ja niissä ostohousuissa tippa k.ullista märkänä. Ilmeisesti lottovoittokin on jo unessa nähty ja varmistettu kun sitä pidetään täyspösilönä joka ei heti kiimoissaan osta mitä myyntiin tulee ja maksa melkein mitä vain.

Metsäpuolella tämä ylikuumeneminen on jo hurjaa, etenkin nyt kun useammalla rahoituslaitoksella on uutuutena "joka kansalaisen metsärahasto" ja kymmenet miljoonat irtonaista rahaa polttelevat kassassa etsien niitä "unikuusikkoisia perämetsiä".
Kaikilla maajusseilla on rahaa ton hintaseen peltoon, kaikki itku ja valitus on vaan six ettei edut pääse tippumaan..