Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Olisin ostanut Fergunkin, mutta....  (Luettu 14545 kertaa)

Loordi Fordson

  • Vieras
Tässä historiaa tutuilta, ja vaihtohistoriaa ym.:
1) 165 vm.-71, umpirautaa, ei lopu koskaan, edelleen ajossa
2) 590-2 vm.-81,samoin, ei lopu koskaan, edelleen ajossa
3) 590-4 vm.-80-82, vaihtui Valmettiin moottori ja voimansiirto-ongelmien takia 2900 h jälkeen
4) 675-2 MP vm.-84, luja ja viaton, vaihtui 390-4, joka kolmesti kärsinyt siitä kuuluisasta jousesta,      käytössä, muuten ok.
5) 390 SP-4 vm.-89, hyvä kone, vaihtui 399 SpeedShitfiin, käytössä, pelanneet tosi hyvin
6) 2680-4 vm.-82 tai 83, voimansiirrossa loputtomasti riesoja, myyty suoraan tilalta.Lopetti viljelyn, myyty
7) 2640-4 vm. -83, moottoriremontti 4000 h kohdalla, myyty suoraan tilalta, Valmetti tilalle.
8) 675-4 SP vm. -84, etuakseliongelmat jatkuvia. Lopetti viljelyn, edelleen tilalla
9) 3060E-4 vm.-89, etuperä, nostolaitteen poikkiakseli, sähköriesoja, käytössä
10)3060E-4 vm. -89, 2000h ei riesoja, vaihtui 6180 rakennevika (paha), vaihtui remontin jälkeen 6280, jossa edelleen sama ikävä ongelma, toiseen 6280:een, joka koki saman vaurion, yht. ajettu n.6000 h kolmella koneella. Pohjanoteerauksia, vaihtuivat toiseen merkkiin, joita ollut kaksi yhtä aikaa, JD ja Valtra.
11) 3090-4 vm.-89, 8000 h, yhteensä. Aluevaihde, sähköt ja lopuksi taka-akseli. Vaihtui Mega-Valtraan jolla ajettu yli 10000 h paremmalla menestyksellä
12) 5455 vm.-05, ajettu 250 h. Vaihtui merkki,isäntä ei tyytyväinen edellisten  tosi hyvin toimineiden Coventryn Fergujen jälkeen kokoonpanon laatuun, huoltomies työllisty. Merkki vaihtui tilalla lähes 50:n Ferguvuoden  jälkeen..
13) 6180 vm. -97. Urakoitsijan Marelli-malli, suunnanvaihdin ja sähköt ongelmoi 2600 h aikana  3 kertaa. Isot laskut lyhyessä ajassa. Vaihtui Valtraan.
14) 390-4 AgriPower, pelasi hyvin, vahingon takia remonttiin, 5445:een vaihtui, hyvin pelaa
15)5455 Dyna-4, ajettu alle 300 h, hyvin pelittää...
16)6255 , ihan ok, sähkökatkaisimia vaihtoon...Valtra tilalle.
17) 4255-4 vm.-98. 3000 h,jatkuvia riesoja pääosin sähköissä, vaihtui matalakierros-Valtraan


Eli nyt odottelen joko 5400, 6400 ja 7400-sarjaa kannattaisi harkita. Välillä merkki vaihtui liian monella. Joko nyt laatu on kohdallaan ?

Viimeksi muokattu: 02.12.07 - klo:12:00 kirjoittanut Loordi Fordson

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Olisin ostanut Fergunkin, mutta....
mulla on lietteen sekoitus traktorina MF 165 vm.66 kestävä peli ei sähköjä ei ongelmia. kerran vuodessa vaihdan öljyt ja lataan akun. ei remontteja tunteja ei tule paljon tämänpäivän töihin liian pieni ja epämukava ei hyttiä 8). muina traktoreina on fendt ja kaksi valtraa. kestävyydessä ei ole eroa. tunteja ajetaan koneisiin yleensä 8000 sitten vaihdetaan uuteen. nämä ovat osoittautuneet kestäviksi. renkaita on vaihdettu ja jotakin kulutus osia mutta esim vaihteistoja ja moottoreita ei ole auottu. ainahan koneet voi rikkoontua hyvä huolto on tärkeintä ennakointia.

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Olisin ostanut Fergunkin, mutta....
Itse mietin vahvasti 5400 sarjalaista, kakkostraktorina kevyessä ja sopivassa kuormituksessa on ollut uudesta asti 10v 300-sarjalainen. Ei ole moittimista toimivuudessa paitsi hytin muovit jotka ovat hieman herkkiä UV säteilylle  ???. Löytyy hyvä hydrauliikka, sähkö4wd, sähkölukot, 1 vaihdekeppi alueineen, kevyt kone ja on ollut taloudellinen käytössä, joten 5400 olisi ehkä luonnollinen jatko sille.

Ei naapureiden saman kokoluokan ValtionTraktoritkaan ole tuottaneet heille pettymystä mutta ohjaamot jotenkin vanhanaikaisia, vaihdelaatikot kömpelöt käyttää, kulutus paljon isompi kuin minulla ja kaikki mitä hytin alta löytyy kuin kopioitu 80-luvulta, vieläkin uudessa A-sarjassa. Olen myös vertaillut JD:tä (ehkä 6020/30) mutta kun läheisen koneesta eräänä päivänä näkyi aurinko läpi niin epäilen vähän luotettavuutta, minulla kun ei ole varaa sellaiseen riskiin. NH/Case leiri ei kiinnosta huonon hytin takia vaikka urakoitsijakoossa se on varmaan hyvä vaihtoehto. Valtraan voisin vaihtaa mutta vastaava kone on Advance ja se ongelmia on löytynyt muista viestiketjuista + ylihinta.

Ehkä se Massikka on kuitenkin se varmin ratkaisu vaikka vikoja varmaan siitäkin löytyy.  ??? Viestin aloittajan tapaan kiinnostaa kokemukset  :-\

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Olisin ostanut Fergunkin, mutta....
mikä rakenne vika 6280:s on ???
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Puraat

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 379
  • Että tämmönen Tapaus
Vs: Olisin ostanut Fergunkin, mutta....
mulla on lietteen sekoitus traktorina MF 165 vm.66 kestävä peli ei sähköjä ei ongelmia. kerran vuodessa vaihdan öljyt ja lataan akun. ei remontteja tunteja ei tule paljon tämänpäivän töihin liian pieni ja epämukava ei hyttiä 8). muina traktoreina on fendt ja kaksi valtraa. kestävyydessä ei ole eroa. tunteja ajetaan koneisiin yleensä 8000 sitten vaihdetaan uuteen. nämä ovat osoittautuneet kestäviksi. renkaita on vaihdettu ja jotakin kulutus osia mutta esim vaihteistoja ja moottoreita ei ole auottu. ainahan koneet voi rikkoontua hyvä huolto on tärkeintä ennakointia.

NH/Case leiri ei kiinnosta huonon hytin takia vaikka urakoitsijakoossa se on varmaan hyvä vaihtoehto.
Missä mallissa mielestäsi on huono hytti? Omat kokemukset päinvastaisia uusista NH/Case leiristä. Ehkä pienimmissä malleissa, JX, JXU tai vast. NH jo aikansa elänyt, uudistuksen tarpeessa. Uusia malleja on kylläkin tulossa joissa parempi ohjaamo. No, makunsa kullakin sano Musti kun muniansa nuoli.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Olisin ostanut Fergunkin, mutta....
mikä rakenne vika 6280:s on ???

Liian hyvä?
Kui mää ain olen paras?

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Olisin ostanut Fergunkin, mutta....
8400 ainut valmetti joka ansaitsee kunnoitusta.Eiköhän sekin oo rakennettu urakoitsijoiden ongelmien kautta ???.Kuka valmisti  valtran mezzojen,megojen vaihteistot vai tekiväkkö ite ja entä nämä uudet ???.Joko joku tietää mikä niistä JD:n laatikoista menee,työmaalla meni ainakin jumiin,ryömien lavetin kyyttiin.1000h.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Olisin ostanut Fergunkin, mutta....
Tässä historiaa tutuilta, ja vaihtohistoriaa ym.:
1) 165 vm.-71, umpirautaa, ei lopu koskaan, edelleen ajossa
2) 590-2 vm.-81,samoin, ei lopu koskaan, edelleen ajossa
3) 590-4 vm.-80-82, vaihtui Valmettiin moottori ja voimansiirto-ongelmien takia 2900 h jälkeen
4) 675-2 MP vm.-84, luja ja viaton, vaihtui 390-4, joka kolmesti kärsinyt siitä kuuluisasta jousesta,      käytössä, muuten ok.
5) 390 SP-4 vm.-89, hyvä kone, vaihtui 399 SpeedShitfiin, käytössä, pelanneet tosi hyvin
6) 2680-4 vm.-82 tai 83, voimansiirrossa loputtomasti riesoja, myyty suoraan tilalta.Lopetti viljelyn, myyty
7) 2640-4 vm. -83, moottoriremontti 4000 h kohdalla, myyty suoraan tilalta, Valmetti tilalle.
8) 675-4 SP vm. -84, etuakseliongelmat jatkuvia. Lopetti viljelyn, edelleen tilalla
9) 3060E-4 vm.-89, etuperä, nostolaitteen poikkiakseli, sähköriesoja, käytössä
10)3060E-4 vm. -89, 2000h ei riesoja, vaihtui 6180 rakennevika (paha), vaihtui remontin jälkeen 6280, jossa edelleen sama ikävä ongelma, toiseen 6280:een, joka koki saman vaurion, yht. ajettu n.6000 h kolmella koneella. Pohjanoteerauksia, vaihtuivat toiseen merkkiin, joita ollut kaksi yhtä aikaa, JD ja Valtra.
11) 3090-4 vm.-89, 8000 h, yhteensä. Aluevaihde, sähköt ja lopuksi taka-akseli. Vaihtui Mega-Valtraan jolla ajettu yli 10000 h paremmalla menestyksellä
12) 5455 vm.-05, ajettu 250 h. Vaihtui merkki,isäntä ei tyytyväinen edellisten  tosi hyvin toimineiden Coventryn Fergujen jälkeen kokoonpanon laatuun, huoltomies työllisty. Merkki vaihtui tilalla lähes 50:n Ferguvuoden  jälkeen..
13) 6180 vm. -97. Urakoitsijan Marelli-malli, suunnanvaihdin ja sähköt ongelmoi 2600 h aikana  3 kertaa. Isot laskut lyhyessä ajassa. Vaihtui Valtraan.
14) 390-4 AgriPower, pelasi hyvin, vahingon takia remonttiin, 5445:een vaihtui, hyvin pelaa
15)5455 Dyna-4, ajettu alle 300 h, hyvin pelittää...
16)6255 , ihan ok, sähkökatkaisimia vaihtoon...Valtra tilalle.
17) 4255-4 vm.-98. 3000 h,jatkuvia riesoja pääosin sähköissä, vaihtui matalakierros-Valtraan


Eli nyt odottelen joko 5400, 6400 ja 7400-sarjaa kannattaisi harkita. Välillä merkki vaihtui liian monella. Joko nyt laatu on kohdallaan ?

Ihan tavanomaiselta tuo näyttää. Joillain kestää, toisilla ei. Jotkut noista vioista ihan oikeasti ongelma (esiohjelmoitava suunnanvaihdin joillain paha riesa), toiset viat taas ihan selkeesti itse aiheutettuja/ huonolla pidolla aiheutettuja. 
tethering holes to their concave windings

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Olisin ostanut Fergunkin, mutta....
Itse mietin vahvasti 5400 sarjalaista, kakkostraktorina kevyessä ja sopivassa kuormituksessa on ollut uudesta asti 10v 300-sarjalainen. Ei ole moittimista toimivuudessa paitsi hytin muovit jotka ovat hieman herkkiä UV säteilylle  ???. Löytyy hyvä hydrauliikka, sähkö4wd, sähkölukot, 1 vaihdekeppi alueineen, kevyt kone ja on ollut taloudellinen käytössä, joten 5400 olisi ehkä luonnollinen jatko sille.

Ei naapureiden saman kokoluokan ValtionTraktoritkaan ole tuottaneet heille pettymystä mutta ohjaamot jotenkin vanhanaikaisia, vaihdelaatikot kömpelöt käyttää, kulutus paljon isompi kuin minulla ja kaikki mitä hytin alta löytyy kuin kopioitu 80-luvulta, vieläkin uudessa A-sarjassa. Olen myös vertaillut JD:tä (ehkä 6020/30) mutta kun läheisen koneesta eräänä päivänä näkyi aurinko läpi niin epäilen vähän luotettavuutta, minulla kun ei ole varaa sellaiseen riskiin. NH/Case leiri ei kiinnosta huonon hytin takia vaikka urakoitsijakoossa se on varmaan hyvä vaihtoehto. Valtraan voisin vaihtaa mutta vastaava kone on Advance ja se ongelmia on löytynyt muista viestiketjuista + ylihinta.

Ehkä se Massikka on kuitenkin se varmin ratkaisu vaikka vikoja varmaan siitäkin löytyy.  ??? Viestin aloittajan tapaan kiinnostaa kokemukset  :-\



Viatontahan ei oo viä tehtykään...  Joskus aina löytyy joku täydellinen helmi, joka kestää mitä vaan ja miten vaan, ja löytyy niitäkin koneita, jotka on jatkuvasti joka paikasta ruikulla, vaikka kuinka huoltais ja hellästi pitelis.

Sitten on niitä, joissa suunnittelus on päässy koneeseen joku lapsus, eikä kyseestä mallia tehdä kauaa.
tethering holes to their concave windings

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Olisin ostanut Fergunkin, mutta....
8400 ainut valmetti joka ansaitsee kunnoitusta.Eiköhän sekin oo rakennettu urakoitsijoiden ongelmien kautta ???.Kuka valmisti  valtran mezzojen,megojen vaihteistot vai tekiväkkö ite ja entä nämä uudet ???.Joko joku tietää mikä niistä JD:n laatikoista menee,työmaalla meni ainakin jumiin,ryömien lavetin kyyttiin.1000h.

Pitää paikkansa tuo 8400:n maine, jopa fergumiehen silmissä. Eiköhän Suolahden pojat väsää lootia ihan itte nykyään, ja jo mezzojen ja megojen aikaan. (Poikkeuksena 8300 ja 8600 90-luvun aluus)
tethering holes to their concave windings

J.A.Sandels

  • Vieras
Vs: Olisin ostanut Fergunkin, mutta....
Steyriltä taisivat ostaa hiljaisuutta...
Tästäkötästäkötästäkö...NiiII,niIiiIIn,NIIIIiiNN Niin..

Eli setori menee edeltä ja kyselee että tästäkö?
Valmetti tulee perästä ja vastaa; Niin niin...

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Olisin ostanut Fergunkin, mutta....
Steyriltä taisivat ostaa hiljaisuutta...
Tästäkötästäkötästäkö...NiiII,niIiiIIn,NIIIIiiNN Niin..

Eli setori menee edeltä ja kyselee että tästäkö?
Valmetti tulee perästä ja vastaa; Niin niin...

Ässään lainattiin Samelta ja ZF:ltä...
tethering holes to their concave windings

pate

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 53
Vs: Olisin ostanut Fergunkin, mutta....
Steyriltä taisivat ostaa hiljaisuutta...
Tästäkötästäkötästäkö...NiiII,niIiiIIn,NIIIIiiNN Niin..

Eli setori menee edeltä ja kyselee että tästäkö?
Valmetti tulee perästä ja vastaa; Niin niin...

joo ja dexta huutaa äläkää jättäkö;äläkää jättäkö...

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Olisin ostanut Fergunkin, mutta....
Steyriltä taisivat ostaa hiljaisuutta...
Tästäkötästäkötästäkö...NiiII,niIiiIIn,NIIIIiiNN Niin..

Eli setori menee edeltä ja kyselee että tästäkö?
Valmetti tulee perästä ja vastaa; Niin niin...

joo ja dexta huutaa äläkää jättäkö;äläkää jättäkö...

Ei huuda. Se on autotallis ihan hiljaa.
tethering holes to their concave windings

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Olisin ostanut Fergunkin, mutta....
mikä rakenne vika 6280:s on ???

Liian hyvä?
Ne menevät kuulemma poikki vaihteiston kohdalta.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"