Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tesla  (Luettu 54820 kertaa)

Jätkä

  • Vieras
Vs: Tesla

Miten pitkän matkan tämä Tesla kulkee sitä 250km/h Saksan moottoritiellä verrattuna hybridi Bemarin, ennen kuin voimakoneista energia loppuu?

Onko tämä kysymys korkeampaa matematiikkaa ?

Uteliaisuuttani vain kyselen. Jos täällä Suomessa olisi vapaat nopeudet moottoriteillä, niin laittasitko sinä ne satatonnia autoon, joka pitäisi viedä hinausautolla ladattavaksi sen 20km jälkeen, kun olet ajanut hetken talla pohjassa?
Jollain tehokkaammalla bensa autolla saat ajaa tunnin tai kaksi eli 200-400km ennen kun joudut tekemään sen 5 minuutin tankauksen huoltoasemalla.
 Sielä missä Teslan huippunopeutta voi käyttää, niin sielä siitä ei ole kuin hetken ilo ja sen jälkeen pitkä latausaika. Luultavasti tuossa on se syy, miksi Saksalainen ei sadantonnin Teslaa ei osta, vaan valitsee vaikka sen hybridi Bemarin, jos ekotekoja tahtoo tehdä.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12086
Vs: Tesla
Harrastajille muunnostöitä https://youtu.be/V6k2xPFSLys  Teslan moottori Audiin https://youtu.be/IOYY_AlRWQA?t=5m21s
Muunnostyö nippelitasolla (ekat 5 min purettiin vanhaa) https://youtu.be/-5amE5HVy08?t=5m20s

Viimeksi muokattu: 13.08.18 - klo:18:58 kirjoittanut pig24

Jätkä

  • Vieras
Vs: Tesla

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12086
Vs: Tesla
Aika iso inframuutos tulossa, jos (uusista) polttomoottoreista luovutaan kokonaan. https://yle.fi/uutiset/3-10434521 Millainen auto on käytetty ? Esittelyauto, jolla on 1500 km mittarissa, on kai käytetty. Jospa jatkossa bemarit ajetaan maahantuojalle Suomeen yksi kerrallaan. Täällä sitten tehdään kauppaa käytetystä autosta. Merkkikohtaisille muunnossarjoille polttomoottorista sähkölle tulee markkinat. Sähköntuottajat ja -siirtäjät hierovat käsiään jne.

Eurooppalaiset ajavat läpi hirmuisen inframuutoksen. Jenkit, kinuskit ja intialaiset senkun porskuttavat vanhaan malliin. Mitä kaikkea tästä seuraa pitkässä juoksussa ?

Viimeksi muokattu: 04.10.18 - klo:08:33 kirjoittanut pig24

MOI

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 110
Vs: Tesla
Hieman aiheen vierestä. Parilla tuttavalla Opel Ampera bens/sähkö autot. Joilla ajaneet n.
 30 000 km. Bensan kulutus toisella 1,6 l / 100km. Toisella tasan 1 l/100km.
Myönnän että aihe kiinnostaa, varsinkin kun juuri on tullut markkinoille Hyndai Kona täyssähköinen mukulakivimaasturi. Todellinen range sille uudella mittaustavalla 480 km!! Hintaa 42k€, siis paljon jotta pääsisi säästämään!

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3128
Vs: Tesla
Näin tänään Teslan sitymaasturin, takaovet oli lokinsiipi mallisia. Tyylikäs se on

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12086
Vs: Tesla
Hieman aiheen vierestä. Parilla tuttavalla Opel Ampera bens/sähkö autot. Joilla ajaneet n.
 30 000 km. Bensan kulutus toisella 1,6 l / 100km. Toisella tasan 1 l/100km.
Myönnän että aihe kiinnostaa, varsinkin kun juuri on tullut markkinoille Hyndai Kona täyssähköinen mukulakivimaasturi. Todellinen range sille uudella mittaustavalla 480 km!! Hintaa 42k€, siis paljon jotta pääsisi säästämään!
Jos pärjäis vain ajamalla lyhyitä matkoja, niin Kubota rtv 900 ois pop (umpihytillä ja lämmityslaitteella) tai vastaava muunmerkkinen. Jos ajaa enemmän, niin sähköauto maksaa itse itseään ihan kivasti. Jos autoilukuluista 75 % on polttoainetta, niin esim. 4000 €:n vuosikuluilla polttoainetta menee 3000 €. Jos tuon osuus putoaa 90 %, niin hinnan paljoutta voi arvioida uudelleen. Jostain syystä käytettyjä amperoita on aikalailla tarjolla.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Tesla
Ajelin tuossa taas uutta Leafia... kyllä siitä kovin positiivinen kuva jäi. Siis lähimatkailuun, ei se sovi kaupparatsulle joka painaa Hanko-Ivalo väliä päivittäin ja tykkää ohitella motarilla kaikki alle 130 ajavat.
Kolmisensataa km latingilla lupaavat kai hyvissä oloissa rauhallisella tyylillä, räntäsohjossa pitää ehkä varautua puoleen tuosta.
Ihan pitää harkita tosissaan. Ainakin näin pakkauskauden ulkopuolella ihan hauska ajaa, sydäntalvesta ei niin kokemusta. Siinä on jotain fiksuakin, kuten nopeusrajoitusmerkit ymmärtävä kamera joka osaa heittää lukeman nopeudenrajoittimeen. Tykkäsin myös moodista jossa jarrupojinta ei normaaliajossa tarvitse missään, kaasun riittävä hellääminen jarruttaa riittävästi ja pitää myös mäessä paikoillaan.
Jonkinlainen helppojen olosuhteiden automaattiajokin kai löytyy, mutta sitä en edes yrittänyt sisäistää tuon lyhyen matkan aikana. Ehkä sitä ei kannata ottaa liian vakavasti :-)

Pikainen laskutoimitus tämän hetken hinnoilla: Jos kuukausittain bensalasku on kolmisensataa, niin se on 10 vuoden aikana 36 tonnia rahaa. Vastaavat kilometrit tuolla maksaisi energian osalta noin 6500 e käytin kulutuksena 15 kWh/100 km ja 0,12 e/kWh.

Jotta ei jäisi väärää kuvaa niin minä en kuulu niihin jotka sanovat 'there is no substitute for cubic inches' enkä hinaa hevoskopppia, henkilönostimia tai polttoainekärryä, mieluummin hiljainen ja fiksu kulkuväline. Kevyen kärryn siihen kai saa laittaa. Ajaminen on minusta tavallisesti tylsää puuhaa, mutta tuolla ajelun jälkeen oli pakko olla hyväntuulinen virne naamalla...

Tämä ei ole tarkoitettu miksikään mainokseksi, lähinnä omia fiiliksiä kuvalin. Onhan noita muitakin, Teslaa halvempia.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.

Viimeksi muokattu: 06.10.18 - klo:01:42 kirjoittanut kantola

Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12086
Vs: Tesla
Varmaan joku kovempi muutos on liikennepolitiikkaan tulossa. Se lienee myös varmaa että valtio ei verotuloistaan luovu aivan helpolla.

Lahden suunnalla voisi ennakoida: Eteläisen ohitien kaistat voisi jakaa osiin siten, että pyöräilijöille ja hevosajoneuvoille tulee 50 %.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Tesla
Varmaan joku kovempi muutos on liikennepolitiikkaan tulossa. Se lienee myös varmaa että valtio ei verotuloistaan luovu aivan helpolla.

Lahden suunnalla voisi ennakoida: Eteläisen ohitien kaistat voisi jakaa osiin siten, että pyöräilijöille ja hevosajoneuvoille tulee 50 %.

Ja sitten kun hevosia on lopulta tiet täynnään niille määrätään 1697 euron vuotuinen hevonpee-maksu ja pyöräilijöille vastaava 83 euron tilapäinen ketjuvero :-|

Aatami Särkisalami

  • Vieras
Vs: Tesla
jalakapalloa vareten pittää olla poljettava kaksi sylinterinen pumppu...vasen laita hyökkääjä pyrkii banaani potkuaan kehittelemään ROPS...i pinon takana

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Tesla
Ajelin tuossa taas uutta Leafia... kyllä siitä kovin positiivinen kuva jäi. Siis lähimatkailuun, ei se sovi kaupparatsulle joka painaa Hanko-Ivalo väliä päivittäin ja tykkää ohitella motarilla kaikki alle 130 ajavat.
Kolmisensataa km latingilla lupaavat kai hyvissä oloissa rauhallisella tyylillä, räntäsohjossa pitää ehkä varautua puoleen tuosta.
Ihan pitää harkita tosissaan. Ainakin näin pakkauskauden ulkopuolella ihan hauska ajaa, sydäntalvesta ei niin kokemusta. Siinä on jotain fiksuakin, kuten nopeusrajoitusmerkit ymmärtävä kamera joka osaa heittää lukeman nopeudenrajoittimeen. Tykkäsin myös moodista jossa jarrupojinta ei normaaliajossa tarvitse missään, kaasun riittävä hellääminen jarruttaa riittävästi ja pitää myös mäessä paikoillaan.
Jonkinlainen helppojen olosuhteiden automaattiajokin kai löytyy, mutta sitä en edes yrittänyt sisäistää tuon lyhyen matkan aikana. Ehkä sitä ei kannata ottaa liian vakavasti :-)

Pikainen laskutoimitus tämän hetken hinnoilla: Jos kuukausittain bensalasku on kolmisensataa, niin se on 10 vuoden aikana 36 tonnia rahaa. Vastaavat kilometrit tuolla maksaisi energian osalta noin 6500 e käytin kulutuksena 15 kWh/100 km ja 0,12 e/kWh.

Jotta ei jäisi väärää kuvaa niin minä en kuulu niihin jotka sanovat 'there is no substitute for cubic inches' enkä hinaa hevoskopppia, henkilönostimia tai polttoainekärryä, mieluummin hiljainen ja fiksu kulkuväline. Kevyen kärryn siihen kai saa laittaa. Ajaminen on minusta tavallisesti tylsää puuhaa, mutta tuolla ajelun jälkeen oli pakko olla hyväntuulinen virne naamalla...

Tämä ei ole tarkoitettu miksikään mainokseksi, lähinnä omia fiiliksiä kuvalin. Onhan noita muitakin, Teslaa halvempia.
Ei taida Leafiin saada laittaa kuin pyörätelineen, jos vetokoukun siihen hommaa. Ainakin Lexuksen pikku hybrideissä suurin sallittu kytkentämassa on 150kg. Mitsubishin Outlander hybridi oli mellevä peli ajella. Eihän sillä akulla pääse kuin ~40km, mutta meikäläisen työmatka-ajoon se on enemmän kuin tarpeeksi. Lataus sitten firman lämmitystolpasta.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Tesla
Ajelin tuossa taas uutta Leafia... kyllä siitä kovin positiivinen kuva jäi. Siis lähimatkailuun, ei se sovi kaupparatsulle joka painaa Hanko-Ivalo väliä päivittäin ja tykkää ohitella motarilla kaikki alle 130 ajavat.
Kolmisensataa km latingilla lupaavat kai hyvissä oloissa rauhallisella tyylillä, räntäsohjossa pitää ehkä varautua puoleen tuosta.
Ihan pitää harkita tosissaan. Ainakin näin pakkauskauden ulkopuolella ihan hauska ajaa, sydäntalvesta ei niin kokemusta. Siinä on jotain fiksuakin, kuten nopeusrajoitusmerkit ymmärtävä kamera joka osaa heittää lukeman nopeudenrajoittimeen. Tykkäsin myös moodista jossa jarrupojinta ei normaaliajossa tarvitse missään, kaasun riittävä hellääminen jarruttaa riittävästi ja pitää myös mäessä paikoillaan.
Jonkinlainen helppojen olosuhteiden automaattiajokin kai löytyy, mutta sitä en edes yrittänyt sisäistää tuon lyhyen matkan aikana. Ehkä sitä ei kannata ottaa liian vakavasti :-)

Pikainen laskutoimitus tämän hetken hinnoilla: Jos kuukausittain bensalasku on kolmisensataa, niin se on 10 vuoden aikana 36 tonnia rahaa. Vastaavat kilometrit tuolla maksaisi energian osalta noin 6500 e käytin kulutuksena 15 kWh/100 km ja 0,12 e/kWh.

Jotta ei jäisi väärää kuvaa niin minä en kuulu niihin jotka sanovat 'there is no substitute for cubic inches' enkä hinaa hevoskopppia, henkilönostimia tai polttoainekärryä, mieluummin hiljainen ja fiksu kulkuväline. Kevyen kärryn siihen kai saa laittaa. Ajaminen on minusta tavallisesti tylsää puuhaa, mutta tuolla ajelun jälkeen oli pakko olla hyväntuulinen virne naamalla...

Tämä ei ole tarkoitettu miksikään mainokseksi, lähinnä omia fiiliksiä kuvalin. Onhan noita muitakin, Teslaa halvempia.
Ei taida Leafiin saada laittaa kuin pyörätelineen, jos vetokoukun siihen hommaa. Ainakin Lexuksen pikku hybrideissä suurin sallittu kytkentämassa on 150kg. Mitsubishin Outlander hybridi oli mellevä peli ajella. Eihän sillä akulla pääse kuin ~40km, mutta meikäläisen työmatka-ajoon se on enemmän kuin tarpeeksi. Lataus sitten firman lämmitystolpasta.

Sen verran pitää perua puheitani että ei siihen kai saa koukkua ollenkaan. Ja vetämistä varten nyt on muutenkin eri vehkeet.
Käytännön tomintamatka yhdellä latingilla vaikuttaisi olevan about 200 km. Vähän teistä ja tyylistä riippuen, 10 cm syvässä kurassa sohlaaminen on työläämpää, eläköön tämä nykyinen tienhoitopolitiikka :-/

Mutta hauska peli se on edelleen, vielä ei kaduta...  :-)