• Tavallinen aihe

Aihe Tesla  (Luettu 29396 kertaa)

Aatami Särkisalami

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2078
Vs: Tesla
Norja tukee  tosiaan voimakkaasti  vaihtoehtoisia energioita..kaasu ja öljy on suhteellisen halpaa..akkujen talteenotto niiden palveltua valmiiksi on myös haaste...
viher piiperäminenkin on  ehkä hyvä  jossakin asiassa..
cnc koneen käyttäjä saunaa suunnitteleva vanhempi metsuri....työstöä jyrsintää  majavan suulla ja kierteen höyläämistä suunnitteleva kompassin omistaja ....pitkän matkan kävelijä

Aatami Särkisalami

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2078
Vs: Tesla
..pitää paikkansa hankinta hinta on korkea  ja NATO on norjan yksi kaveri..vuonolle vaan ja katselemaan mutkaisia teitä Henning Sohlberg..Helmia myy monen merkkisiä ajo neuvoja..renaullttia,  daciaa..saabin tehtaalla kenties kehitellään Turkkiin sähkö saabeja..kertoi taru...joka saattaa toteutua turkissa on saasteehia...pitkät päivät pakerretaan sillä tavoin Suo..mea..kin rakennetaan.. kerrankin rakentavaa keskustelua..tässä mitään pöytä laatikko kirjoituksia tarvita....puhutaan se mitä sylki suuhun tuo...
cnc koneen käyttäjä saunaa suunnitteleva vanhempi metsuri....työstöä jyrsintää  majavan suulla ja kierteen höyläämistä suunnitteleva kompassin omistaja ....pitkän matkan kävelijä

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48869
Vs: Tesla
mutta kun tammikuussa on paukkupakksaet ja kansa lämmittä su´aunojaan niin mistä luulette löytyvän sähkö joka lataa moiset?

Aatami Särkisalami

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2078
Vs: Tesla
..oj oj voi ja leipä  pääsis jo eläkkeelle niin saisi täällä sekä siellä parantaa maailmaa...kekkosen tavoin saunaan ja vasta mukaan..arabeillahan on /oli  jo pyyhe omasta takaa
kun jasseri aravatti.. vai mikä kilo watti  hänkin oli..milli amppeeri... ammpäär sanotaan vaasassa ja  vanhaa ruottia on ämbääre...se voisi olla ämpäri..sanko tanko tango merellä soi..ja se haaveita loi...ja Siltsu päissään söi salmiakkia kun piti olla aamulla tiskin takan myymässä  kossua....kertoi erä s humalainen kulkija  Luleåssa..kyseinen henkilö oli myös Ludvikassa ja Asealla   työskennellyt...
cnc koneen käyttäjä saunaa suunnitteleva vanhempi metsuri....työstöä jyrsintää  majavan suulla ja kierteen höyläämistä suunnitteleva kompassin omistaja ....pitkän matkan kävelijä

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Tesla
Niinkuin toisessa kerjussa jo mainitsin sähköautot on suurta huijausta. Noiden akkupakettien vuoksi jo yksinomaaan on luontoon kaivettava helkutinmoisia monttuja. Ja niiden monttujen ja malmien prosessointi syö energiaa ja saastuttaa luontoa enemmän kuin bensa tai diesel kone koko käyttönsä aikana. Sitten vielä se akkujen lataus. Ydinsähkölläkö?
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

nisu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
Vs: Tesla
Niinkuin toisessa kerjussa jo mainitsin sähköautot on suurta huijausta. Noiden akkupakettien vuoksi jo yksinomaaan on luontoon kaivettava helkutinmoisia monttuja. Ja niiden monttujen ja malmien prosessointi syö energiaa ja saastuttaa luontoa enemmän kuin bensa tai diesel kone koko käyttönsä aikana. Sitten vielä se akkujen lataus. Ydinsähkölläkö?

 Normi 20 000km ajo vuodessa kuluttaa sähköä n.3500kw ei paha määrä, sen tuottamiseen riittää 3,5kw aurinko paneeli
järjestelmä ,tosin talvella joudutaan ostamaan norskien vesivoimalla tuotettua sähköä ,joka on pohjoismaitten halvinta.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6730
Ongelmana on eräiden vanhoihin puolueisiin kuuluvien poliitikkojen ideologia.
Liittovaltion ympäristöministeri istuu valtavan erehdyksen päällä. Ideologiat ovat panneet koko energia-alan polvilleen, eivät ainoastaan autoalan. Myös rakennusalalla annetaan aina vaan naurettavampia määräyksiä ilmastonsuojelun esiripun takaa.
Voitaisiin olettaa, että ne ajat ovat ohi, jolloin politbyroossa päätettiin tulevaisuuden teknologiasta ja siitä johdettavasta talouspolitiikasta. Nähtävästi näin ei ole.
Autoteollisuudelle syötetään rouva kanslerin naurettavia määräyksiä siitä, mihin mennessä ja montako sähköautoa tulee olla Saksan teillä. Kaupunkien pitää tarkkailla hienopölymääriä ja suunnitella niiden mukaan ajorajoituksia, joilla taasen on laajat vaikutukset. Hyväksi lopuksi toinen toistaan seuraavat määräykset uusista eristekerroksista ja energiastandardeista saavat rakennusalan toimijat hulluiksi.
Arvoisa ympäristöministeri (nimi): Tämän pitää loppua. Käytännönläheinen yhteys talouteen ei ole vahingollista. Ne verorahat, joilla haluatte rahoittaa uuden valvontaviranomaisen, tulevat nimittäin sieltä. Tämä byrokraattinen järjettömyys saa loppua.

https://afdkompakt.de/2017/07/28/autokartell-skandal-die-ideologie-einiger-altparteipolitiker-ist-das-problem/

Minusta tuo on aika hyvä kirjoitus - käänsin vähän sinnepäin.

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Tesla
Tomppeli. Toinen kirjoittaa aidasta ja toinen aidan seipäistä. Kuinka monella sähköauton omistajalla on 3,5 kW:n panelijärjestelmä? Tiedätkö minkälaisen akkujärjestelmän ja invertterin moisen tehon tuottava järjestelmä vaatii jotta sillä voisi käytännöllisesti ladata sahköauton akusto? Entä sitten kustannus? Esitäppä laskelma? Sinunlaisia tekstejä ja lausuntoja heittelee ilmoille henkilöt joilla ei ole mitään ymmärrystä teknologiasta. Sähköähän tulee halvalla ja jopa norskeista johtoa pitkin pistokkeeseen.....senkun töpselin vaan kiinni tökkää....eiks niin??

Niinkuin toisessa kerjussa jo mainitsin sähköautot on suurta huijausta. Noiden akkupakettien vuoksi jo yksinomaaan on luontoon kaivettava helkutinmoisia monttuja. Ja niiden monttujen ja malmien prosessointi syö energiaa ja saastuttaa luontoa enemmän kuin bensa tai diesel kone koko käyttönsä aikana. Sitten vielä se akkujen lataus. Ydinsähkölläkö?

 Normi 20 000km ajo vuodessa kuluttaa sähköä n.3500kw ei paha määrä, sen tuottamiseen riittää 3,5kw aurinko paneeli
järjestelmä ,tosin talvella joudutaan ostamaan norskien vesivoimalla tuotettua sähköä ,joka on pohjoismaitten halvinta.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48869
Vs: Tesla
kuinkahan kauan muuten sähköautot kestää käyttöä?   ja paljon ko tuottaa jätettä se akkumäärä.. kolareitten ja kolhujen jälkeen?              kuin on muuten tuo turvallisuus otettu huomioon noissa?       kun ajoopetusta höllennnetään niin alkaa sit kivasti löytyä juutuuppi viteoita sähköautokolareistakin..

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1092
Vs: Tesla
kuinkahan kauan muuten sähköautot kestää käyttöä?   ja paljon ko tuottaa jätettä se akkumäärä.. kolareitten ja kolhujen jälkeen?              kuin on muuten tuo turvallisuus otettu huomioon noissa?       kun ajoopetusta höllennnetään niin alkaa sit kivasti löytyä juutuuppi viteoita sähköautokolareistakin..
Teslan takuu uudelle akulle taisi olla 8v, akkujen osia voidaan kierrättää ja ainakin Tesla on turvallinen auto. Nissan Leafilla en uskaltaisi törmätä edes kissaan. Teslahan ottaa pattitilanteessa ohjat käsiinsä, kone kun ei epäröi kuten ihminen, vaan tekee päätökset nopeaa.

https://youtube.com/watch?v=FadR7ETT_1k

nisu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
Vs: Tesla
Tomppeli. Toinen kirjoittaa aidasta ja toinen aidan seipäistä. Kuinka monella sähköauton omistajalla on 3,5 kW:n panelijärjestelmä? Tiedätkö minkälaisen akkujärjestelmän ja invertterin moisen tehon tuottava järjestelmä vaatii jotta sillä voisi käytännöllisesti ladata sahköauton akusto? Entä sitten kustannus? Esitäppä laskelma? Sinunlaisia tekstejä ja lausuntoja heittelee ilmoille henkilöt joilla ei ole mitään ymmärrystä teknologiasta. Sähköähän tulee halvalla ja jopa norskeista johtoa pitkin pistokkeeseen.....senkun töpselin vaan kiinni tökkää....eiks niin??

Niinkuin toisessa kerjussa jo mainitsin sähköautot on suurta huijausta. Noiden akkupakettien vuoksi jo yksinomaaan on luontoon kaivettava helkutinmoisia monttuja. Ja niiden monttujen ja malmien prosessointi syö energiaa ja saastuttaa luontoa enemmän kuin bensa tai diesel kone koko käyttönsä aikana. Sitten vielä se akkujen lataus. Ydinsähkölläkö?

 Normi 20 000km ajo vuodessa kuluttaa sähköä n.3500kw ei paha määrä, sen tuottamiseen riittää 3,5kw aurinko paneeli
järjestelmä ,tosin talvella joudutaan ostamaan norskien vesivoimalla tuotettua sähköä ,joka on pohjoismaitten halvinta.

 Kannattaa ajatella kokonaisuutta eikä yhtä kuluttajaa ja tuottajaa ,kun sähköverkot  täältä syrjäisestä pohjolasta ulottuvat
jo Saksaan asti ,eli pohjanmeren myrskytuulilla Tanskalaiset tuulimyllyjen sähkö myydään pilkkahinnalla Norjaa jossa
vesivoiman tuotantoa pienennetään, taikka jos Suomessa hyvä hinta ,niin myydään sinne sitten: tässä linkki josta voi
katsella miten homma toimii.http://www.fingrid.fi/fi/sahkomarkkinat/voimajarjestelman-tila/Sivut/default.aspx  http://www.fingrid.fi/fi/sahkomarkkinat/voimajarjestelman-tila/Sivut/Pohjoismainen-voimajarjestelman-tila.aspx

 Muistuu mieleen appiukon kertomukset ,kun laittoi kylän ensimmäisen puimurin naapurin kanssa, niin oli puimurin
perässä kyläläisiä ollut kuin variksia nokkimassa ylimenneitä jyviä ja kauhistelleet puimuria, moniko tänä päivänä
korjaa viljat itsesitojalla ja puimakoneella? Jotenkin sähköautojen tuleminen on verrattavissa aikoinaan puimureitten
tulemiseen ,noin niin kuin keskustelujen tasolla.

Viimeksi muokattu: 01.08.17 - klo:14:07 kirjoittanut nisu

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1092
Vs: Tesla
Jeesustelijat jää ajan jalkoihin. On olkiluodolle ja hanhikivelle hommaa kun Teslan myynti alkaa vetämään Suomessa kunnolla. 😉

Tähkylä

  • Vieras
Vs: Tesla
ooppeliin jos laittaisi sähkö moottorin
sen nimeksi voisi laittaa kosla

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Tesla
Eikös kaikki autot ole vanhoina Ooppeleita, eli kohta Koslia?

ooppeliin jos laittaisi sähkö moottorin
sen nimeksi voisi laittaa kosla
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Tesla
Asialliset pointit Oksalla. Loppuunkäytettyjen litium-ioni akkujen kierrätys on ratkaisematta. Lisäksi kolaritilanteessa on akkupaketin oikosulkuvaara, jolloin akku purkautuu rajähdyksenomaisesti. Lämpötila voi purkautuessa saavuttaa jopa 1800 Fareheitin lämpötilan. Tästä enemmän; https://www.youtube.com/watch?v=gxZrQ5yPsLI

kuinkahan kauan muuten sähköautot kestää käyttöä?   ja paljon ko tuottaa jätettä se akkumäärä.. kolareitten ja kolhujen jälkeen?              kuin on muuten tuo turvallisuus otettu huomioon noissa?       kun ajoopetusta höllennnetään niin alkaa sit kivasti löytyä juutuuppi viteoita sähköautokolareistakin..
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.