Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Perän kuluminen  (Luettu 8331 kertaa)

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 686
Vs: Perän kuluminen
Japanilaisissa 4 wd avolavoissa kuulemma perä kuluu kuskin intohimoista riippuen?

Toiset saavat perän ja jakolaatikon rikki alle auton normaalin käyttöiän. Onko syynä vedätys isolla vaihteella vai mikä?

Hevostraileri nopeuttaa (auton) perän kulumista.
Merkin kuin merkin, myös amerikaanojen.
Ei sais nelosta isompaa vaihdetta käyttää.
Mitä merkitystä perän keston kannalta on sillä millä vaihteella ajetaan esim sitä 80 nopeutta?
Laatikkon kannalta tietysti on, kun tulee isot momentit suurella vaihteella, jos moottori vaan jaksaa vääntää.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4371
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Perän kuluminen
Mitä merkitystä perän keston kannalta on sillä millä vaihteella ajetaan esim sitä 80 nopeutta?
Laatikkon kannalta tietysti on, kun tulee isot momentit suurella vaihteella, jos moottori vaan jaksaa vääntää.

Liian suuren vaihteen moottorissa synnyttämä värinä pyörimisessä kulkee koko voimansiirron läpi, myös perän.
Se momentti ei ole pelkästään suuri, vaan myös epätasainen ja sisältää jatkuvasti vielä terävämpiä huippuja. Eli pyörintäliike ei enää ole täysin tasaista vaan siinä on värinää mukana.

Jos ajaa nivelakselilla liian suuressa kulmassa niin että se kolisee ja ravistaa, niin se sama kolina on siellä työkoneen kulmavaihteessakin. Ja vielä seuraavasakin akselissa ja sitä seuraavassa...

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Perän kuluminen


Vedättikö sorkkis peränsä rikki pukkia vetämällä?


[/quote

Pitänee viedä pari purkkia tummelia ensiavuksi.

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Perän kuluminen
Mitä merkitystä perän keston kannalta on sillä millä vaihteella ajetaan esim sitä 80 nopeutta?
Laatikkon kannalta tietysti on, kun tulee isot momentit suurella vaihteella, jos moottori vaan jaksaa vääntää.

Liian suuren vaihteen moottorissa synnyttämä värinä pyörimisessä kulkee koko voimansiirron läpi, myös perän.
Se momentti ei ole pelkästään suuri, vaan myös epätasainen ja sisältää jatkuvasti vielä terävämpiä huippuja. Eli pyörintäliike ei enää ole täysin tasaista vaan siinä on värinää mukana.

Jos ajaa nivelakselilla liian suuressa kulmassa niin että se kolisee ja ravistaa, niin se sama kolina on siellä työkoneen kulmavaihteessakin. Ja vielä seuraavasakin akselissa ja sitä seuraavassa...

Juu ja lisäksi jos jatkuvasti on kuormaa maksimit, niin kyllä se vaan lyhentää peränkin ikää.

Hevostalli kun on tästä kilometrin päässä, niin
kuulee kaikenlaista.
Muutakin kuin hevostietotoimiston.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Perän kuluminen
Autojen perät on ikuisia,niis mitään kulumaa tai vikaa koskaan ole. -91 tais mennä dx corollasta murikka sileeksi,mutta siä olikin laitettu 1,8 kone 1,3 tilalle ja silloinki kummia yritettiin savuttaa.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Perän kuluminen
Autojen perät on ikuisia,niis mitään kulumaa tai vikaa koskaan ole. -91 tais mennä dx corollasta murikka sileeksi,mutta siä olikin laitettu 1,8 kone 1,3 tilalle ja silloinki kummia yritettiin savuttaa.
Joko siitä on ollut puhetta mihinkä sää vaihdoit se ml:n?
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Perän kuluminen
Autojen perät on ikuisia,niis mitään kulumaa tai vikaa koskaan ole. -91 tais mennä dx corollasta murikka sileeksi,mutta siä olikin laitettu 1,8 kone 1,3 tilalle ja silloinki kummia yritettiin savuttaa.
Joko siitä on ollut puhetta mihinkä sää vaihdoit se ml:n?
Se meni vaihdos poijalle tulevaan Mersunpentuun.
Ny vuodenvaihteen jälkeen pitäis koittaa hukata tuo vanhempi Gatori ja hakea joku roppelo ittelle.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Perän kuluminen
Autojen perät on ikuisia,niis mitään kulumaa tai vikaa koskaan ole. -91 tais mennä dx corollasta murikka sileeksi,mutta siä olikin laitettu 1,8 kone 1,3 tilalle ja silloinki kummia yritettiin savuttaa.
Joko siitä on ollut puhetta mihinkä sää vaihdoit se ml:n?
Se meni vaihdos poijalle tulevaan Mersunpentuun.
Ny vuodenvaihteen jälkeen pitäis koittaa hukata tuo vanhempi Gatori ja hakea joku roppelo ittelle.
Saikos tuon Gatorin verotukseen hankintakuluineen ja vuosikuluineen ?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Perän kuluminen
Autojen perät on ikuisia,niis mitään kulumaa tai vikaa koskaan ole. -91 tais mennä dx corollasta murikka sileeksi,mutta siä olikin laitettu 1,8 kone 1,3 tilalle ja silloinki kummia yritettiin savuttaa.
Joko siitä on ollut puhetta mihinkä sää vaihdoit se ml:n?
Se meni vaihdos poijalle tulevaan Mersunpentuun.
Ny vuodenvaihteen jälkeen pitäis koittaa hukata tuo vanhempi Gatori ja hakea joku roppelo ittelle.
Saikos tuon Gatorin verotukseen hankintakuluineen ja vuosikuluineen ?
Gatorit on traktoreita.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Perän kuluminen
Autojen perät on ikuisia,niis mitään kulumaa tai vikaa koskaan ole. -91 tais mennä dx corollasta murikka sileeksi,mutta siä olikin laitettu 1,8 kone 1,3 tilalle ja silloinki kummia yritettiin savuttaa.
Joko siitä on ollut puhetta mihinkä sää vaihdoit se ml:n?
Se meni vaihdos poijalle tulevaan Mersunpentuun.
Ny vuodenvaihteen jälkeen pitäis koittaa hukata tuo vanhempi Gatori ja hakea joku roppelo ittelle.
Saikos tuon Gatorin verotukseen hankintakuluineen ja vuosikuluineen ?
Gatorit on traktoreita.
Joku Jii-Valtra tilalle, verottajakin uskoo traktoripuheet kun käsket googlettaa, ei kysele enempiä.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8308
Vs: Perän kuluminen
Perä on kulunut loppuun, jos simmilevyjen lisääminen ei auta. Pyörii vain tyhjää.


Tiheällä perällä saadaan ainakin vetoakselit kyselemään "mistä toi tuli"
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

PELTOLAINE

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 135
Vs: Perän kuluminen
Haisulista en tiedä mutta hiluskusta ainakin saa tosihelpolla perän ja laatikon hajaalle! Ihan on yhtä paska kuin nissaninkin vastaavat sätökset. hyi helvetti sanon minä.

Hiluxeista ei ole kokemusta mutta onko joku saanut Nissanin avolavasta perän tai vaihdelaatikon rikki niin ettei se johdu öljyn puutteesta? Nimimerkki "Datsuneita jo vuodesta 1982"

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Perän kuluminen
Haisulista en tiedä mutta hiluskusta ainakin saa tosihelpolla perän ja laatikon hajaalle! Ihan on yhtä paska kuin nissaninkin vastaavat sätökset. hyi helvetti sanon minä.

Hiluxeista ei ole kokemusta mutta onko joku saanut Nissanin avolavasta perän tai vaihdelaatikon rikki niin ettei se johdu öljyn puutteesta? Nimimerkki "Datsuneita jo vuodesta 1982"

Liiallinen öljy estää roiskumisen joka on oleellista roiskeöljyvoitelussa.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 469
Vs: Perän kuluminen
Mitä merkitystä perän keston kannalta on sillä millä vaihteella ajetaan esim sitä 80 nopeutta?
Laatikkon kannalta tietysti on, kun tulee isot momentit suurella vaihteella, jos moottori vaan jaksaa vääntää.

Liian suuren vaihteen moottorissa synnyttämä värinä pyörimisessä kulkee koko voimansiirron läpi, myös perän.
Se momentti ei ole pelkästään suuri, vaan myös epätasainen ja sisältää jatkuvasti vielä terävämpiä huippuja. Eli pyörintäliike ei enää ole täysin tasaista vaan siinä on värinää mukana.

Jos ajaa nivelakselilla liian suuressa kulmassa niin että se kolisee ja ravistaa, niin se sama kolina on siellä työkoneen kulmavaihteessakin. Ja vielä seuraavasakin akselissa ja sitä seuraavassa...
Kolomepyttyset täristää kaiken rikki,huollossa kertovat aikoinaan ku 605 Valmetin pikavaihde porsi.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 469
Vs: Perän kuluminen
Mitä merkitystä perän keston kannalta on sillä millä vaihteella ajetaan esim sitä 80 nopeutta?
Laatikkon kannalta tietysti on, kun tulee isot momentit suurella vaihteella, jos moottori vaan jaksaa vääntää.

Liian suuren vaihteen moottorissa synnyttämä värinä pyörimisessä kulkee koko voimansiirron läpi, myös perän.
Se momentti ei ole pelkästään suuri, vaan myös epätasainen ja sisältää jatkuvasti vielä terävämpiä huippuja. Eli pyörintäliike ei enää ole täysin tasaista vaan siinä on värinää mukana.

Jos ajaa nivelakselilla liian suuressa kulmassa niin että se kolisee ja ravistaa, niin se sama kolina on siellä työkoneen kulmavaihteessakin. Ja vielä seuraavasakin akselissa ja sitä seuraavassa...
Kolomepyttyset täristää kaiken rikki,huollossa kertovat aikoinaan ku 605 Valmetin pikavaihde porsi.
Nykyään olemassa se helvetinkeksintö nimeltään kaksoismassa vauhtipyörä.