Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: BACKSPACE - 25.11.16 - klo:21:47
-
Japanilaisissa 4 wd avolavoissa kuulemma perä kuluu kuskin intohimoista riippuen?
Toiset saavat perän ja jakolaatikon rikki alle auton normaalin käyttöiän. Onko syynä vedätys isolla vaihteella vai mikä?
-
Vedätystä
(http://img.youtube.com/vi/fgZY7k-dz_E/hqdefault.jpg)
-
Japanilaisissa 4 wd avolavoissa kuulemma perä kuluu kuskin intohimoista riippuen?
Toiset saavat perän ja jakolaatikon rikki alle auton normaalin käyttöiän. Onko syynä vedätys isolla vaihteella vai mikä?
lienee legendaa niiltä ajoilta kun pajerossa vielä galantin laattikko ol, eikös hiacen perä kestä kiihytysautoissa jopa paremmin kuin jenkkibanjot :-\ :-\ :-\ :-\
-
Japanilaisissa 4 wd avolavoissa kuulemma perä kuluu kuskin intohimoista riippuen?
Toiset saavat perän ja jakolaatikon rikki alle auton normaalin käyttöiän. Onko syynä vedätys isolla vaihteella vai mikä?
Jos perä kuluu, se ei ole ongelma!
Ongelma on se, jos intohimo alkaa kulumaan!!!
-
Japanilaisissa 4 wd avolavoissa kuulemma perä kuluu kuskin intohimoista riippuen?
Toiset saavat perän ja jakolaatikon rikki alle auton normaalin käyttöiän. Onko syynä vedätys isolla vaihteella vai mikä?
lienee legendaa niiltä ajoilta kun pajerossa vielä galantin laattikko ol, eikös hiacen perä kestä kiihytysautoissa jopa paremmin kuin jenkkibanjot :-\ :-\ :-\ :-\
Haisulista en tiedä mutta hiluskusta ainakin saa tosihelpolla perän ja laatikon hajaalle! Ihan on yhtä paska kuin nissaninkin vastaavat sätökset. hyi helvetti sanon minä.
No kyllä noita haisulin periä käytetään ainakin rallivehkeissä. Mutten oikein jaksa uskoa että kestäs vaikka 1000-3000hp kiidyttimessä häävisti. Semmonen jenkki banjo on jo ainakin 4xisompikin kuin joku nipponin lupuska.
-
Eikös sorkkikselta levinnyt perä, oliko syynä voitelun puute?
Vai mikä siitä sen L200:sta hajosi 5 vuotta sitten? Vaihteisto? Noissa japseissa kolmonen ja vitonen jurisevat usein kun se loota ei voitele sitä akselia pienillä kierroksilla.
-
Eikös sorkkikselta levinnyt perä, oliko syynä voitelun puute?
Vai mikä siitä sen L200:sta hajosi 5 vuotta sitten? Vaihteisto? Noissa japseissa kolmonen ja vitonen jurisevat usein kun se loota ei voitele sitä akselia pienillä kierroksilla.
eiköös uudempien ooppelien lootat porsi kun ihmiset tyhmyyksissään ajaa kutosella mittarin viisari tasan 80 kohilla... pitäis ajaa vitosella tae jopa nelosella.
sitte on nämä uudet automaatti mersut ja bemarit jotka jotka hipsuttaa suomen talvinopeuksissa koko ajan sitä isoimman ja tisiks isoimman vaihteen väliä ja syövät itsensä remonttiin elleo kuskilla älyä/osaamista :-\ :-\ :-\ :-\
-
Ainakin vanhemmissa 5-vaihteisissa pick-upeissa
vaihdelaatikoille suurimmalla vaihteella ajo alle
80 km/h oli myrkkyä. Peräremontit lienee yksittäisiä.
Etenkin jos öljynvaihto jäänyt tekemättä on voinut
vesi viedä laakerit pahaksi.
-
Japanilaisissa 4 wd avolavoissa kuulemma perä kuluu kuskin intohimoista riippuen?
Toiset saavat perän ja jakolaatikon rikki alle auton normaalin käyttöiän. Onko syynä vedätys isolla vaihteella vai mikä?
Plääpäääläää .
Pieni Jouni poikaa vaan jontikallaan tahkoaa , ei traktoria parempaa , huonolla palkalla ei irti saa .
-
Pikku-Alvi:
- Sorkkisvaari! Auttaisitko vähän matikassa?
- Mikäs on ongelmana?
- Mistä löytäisin yhteisen nimittäjän?
- Mitä hitsiä, ettekö ole vieläkään löytäneet? Sitä me etsittiin jo silloin kun minä kävin koulua.
-
Japanilaisissa 4 wd avolavoissa kuulemma perä kuluu kuskin intohimoista riippuen?
Toiset saavat perän ja jakolaatikon rikki alle auton normaalin käyttöiän. Onko syynä vedätys isolla vaihteella vai mikä?
Plääpäääläää .
Pieni Sami poikaa vaan, vaarin Faarilla tahkoaa , ei puimuria parempaa , vuokrapeltojen tuloilla saa .
-
Japanilaisissa 4 wd avolavoissa kuulemma perä kuluu kuskin intohimoista riippuen?
Toiset saavat perän ja jakolaatikon rikki alle auton normaalin käyttöiän. Onko syynä vedätys isolla vaihteella vai mikä?
Hevostraileri nopeuttaa (auton) perän kulumista.
Merkin kuin merkin, myös amerikaanojen.
Ei sais nelosta isompaa vaihdetta käyttää.
-
Semmonen jenkki banjo on jo ainakin 4xisompikin kuin joku nipponin lupuska.
[/quote]
Ja pitääkin olla että olis sama kestävyys.
Noissa kiihdytysajoissa pyritään lisäämään voimansiirron kierroksia jotta
väännöt pienenevisät, silloin niistä uskalletaan ottaa poweria enemmän.
-
Japanilaisissa 4 wd avolavoissa kuulemma perä kuluu kuskin intohimoista riippuen?
Toiset saavat perän ja jakolaatikon rikki alle auton normaalin käyttöiän. Onko syynä vedätys isolla vaihteella vai mikä?
Hevostraileri nopeuttaa (auton) perän kulumista.
Merkin kuin merkin, myös amerikaanojen.
Ei sais nelosta isompaa vaihdetta käyttää.
Vedättikö sorkkis peränsä rikki pukkia vetämällä?
Varmaan se viitosvaihde hajoaa siinä jurnaamisessa
-
Semmonen jenkki banjo on jo ainakin 4xisompikin kuin joku nipponin lupuska.
Ja pitääkin olla että olis sama kestävyys.
Noissa kiihdytysajoissa pyritään lisäämään voimansiirron kierroksia jotta
väännöt pienenevisät, silloin niistä uskalletaan ottaa poweria enemmän.
[/quote]
Niii mutta juu kiihdytys autoissa on myös monasti hieman normaali autoja isommat taka kummit. Mikäsitten taas herkästi laskee niitä perän kierroksia. Kun en minä ainakaan ole napavälityksiä nähny noissa.
Mutta yhtä kaikki ainakin hiluskun voimansiirto on aivan liian kesytekonen. Koska sen saa rikki jo ihan 30hv piristyksellä. Oma on vakio ja johan tuokin niin pirusti valittaa että.
-
Japanilaisissa 4 wd avolavoissa kuulemma perä kuluu kuskin intohimoista riippuen?
Toiset saavat perän ja jakolaatikon rikki alle auton normaalin käyttöiän. Onko syynä vedätys isolla vaihteella vai mikä?
Hevostraileri nopeuttaa (auton) perän kulumista.
Merkin kuin merkin, myös amerikaanojen.
Ei sais nelosta isompaa vaihdetta käyttää.
Mitä merkitystä perän keston kannalta on sillä millä vaihteella ajetaan esim sitä 80 nopeutta?
Laatikkon kannalta tietysti on, kun tulee isot momentit suurella vaihteella, jos moottori vaan jaksaa vääntää.
-
Mitä merkitystä perän keston kannalta on sillä millä vaihteella ajetaan esim sitä 80 nopeutta?
Laatikkon kannalta tietysti on, kun tulee isot momentit suurella vaihteella, jos moottori vaan jaksaa vääntää.
Liian suuren vaihteen moottorissa synnyttämä värinä pyörimisessä kulkee koko voimansiirron läpi, myös perän.
Se momentti ei ole pelkästään suuri, vaan myös epätasainen ja sisältää jatkuvasti vielä terävämpiä huippuja. Eli pyörintäliike ei enää ole täysin tasaista vaan siinä on värinää mukana.
Jos ajaa nivelakselilla liian suuressa kulmassa niin että se kolisee ja ravistaa, niin se sama kolina on siellä työkoneen kulmavaihteessakin. Ja vielä seuraavasakin akselissa ja sitä seuraavassa...
-
Vedättikö sorkkis peränsä rikki pukkia vetämällä?
[/quote
Pitänee viedä pari purkkia tummelia ensiavuksi.
-
Mitä merkitystä perän keston kannalta on sillä millä vaihteella ajetaan esim sitä 80 nopeutta?
Laatikkon kannalta tietysti on, kun tulee isot momentit suurella vaihteella, jos moottori vaan jaksaa vääntää.
Liian suuren vaihteen moottorissa synnyttämä värinä pyörimisessä kulkee koko voimansiirron läpi, myös perän.
Se momentti ei ole pelkästään suuri, vaan myös epätasainen ja sisältää jatkuvasti vielä terävämpiä huippuja. Eli pyörintäliike ei enää ole täysin tasaista vaan siinä on värinää mukana.
Jos ajaa nivelakselilla liian suuressa kulmassa niin että se kolisee ja ravistaa, niin se sama kolina on siellä työkoneen kulmavaihteessakin. Ja vielä seuraavasakin akselissa ja sitä seuraavassa...
Juu ja lisäksi jos jatkuvasti on kuormaa maksimit, niin kyllä se vaan lyhentää peränkin ikää.
Hevostalli kun on tästä kilometrin päässä, niin
kuulee kaikenlaista.
Muutakin kuin hevostietotoimiston.
-
Autojen perät on ikuisia,niis mitään kulumaa tai vikaa koskaan ole. -91 tais mennä dx corollasta murikka sileeksi,mutta siä olikin laitettu 1,8 kone 1,3 tilalle ja silloinki kummia yritettiin savuttaa.
-
Autojen perät on ikuisia,niis mitään kulumaa tai vikaa koskaan ole. -91 tais mennä dx corollasta murikka sileeksi,mutta siä olikin laitettu 1,8 kone 1,3 tilalle ja silloinki kummia yritettiin savuttaa.
Joko siitä on ollut puhetta mihinkä sää vaihdoit se ml:n?
-
Autojen perät on ikuisia,niis mitään kulumaa tai vikaa koskaan ole. -91 tais mennä dx corollasta murikka sileeksi,mutta siä olikin laitettu 1,8 kone 1,3 tilalle ja silloinki kummia yritettiin savuttaa.
Joko siitä on ollut puhetta mihinkä sää vaihdoit se ml:n?
Se meni vaihdos poijalle tulevaan Mersunpentuun.
Ny vuodenvaihteen jälkeen pitäis koittaa hukata tuo vanhempi Gatori ja hakea joku roppelo ittelle.
-
Autojen perät on ikuisia,niis mitään kulumaa tai vikaa koskaan ole. -91 tais mennä dx corollasta murikka sileeksi,mutta siä olikin laitettu 1,8 kone 1,3 tilalle ja silloinki kummia yritettiin savuttaa.
Joko siitä on ollut puhetta mihinkä sää vaihdoit se ml:n?
Se meni vaihdos poijalle tulevaan Mersunpentuun.
Ny vuodenvaihteen jälkeen pitäis koittaa hukata tuo vanhempi Gatori ja hakea joku roppelo ittelle.
Saikos tuon Gatorin verotukseen hankintakuluineen ja vuosikuluineen ?
-
Autojen perät on ikuisia,niis mitään kulumaa tai vikaa koskaan ole. -91 tais mennä dx corollasta murikka sileeksi,mutta siä olikin laitettu 1,8 kone 1,3 tilalle ja silloinki kummia yritettiin savuttaa.
Joko siitä on ollut puhetta mihinkä sää vaihdoit se ml:n?
Se meni vaihdos poijalle tulevaan Mersunpentuun.
Ny vuodenvaihteen jälkeen pitäis koittaa hukata tuo vanhempi Gatori ja hakea joku roppelo ittelle.
Saikos tuon Gatorin verotukseen hankintakuluineen ja vuosikuluineen ?
Gatorit on traktoreita.
-
Autojen perät on ikuisia,niis mitään kulumaa tai vikaa koskaan ole. -91 tais mennä dx corollasta murikka sileeksi,mutta siä olikin laitettu 1,8 kone 1,3 tilalle ja silloinki kummia yritettiin savuttaa.
Joko siitä on ollut puhetta mihinkä sää vaihdoit se ml:n?
Se meni vaihdos poijalle tulevaan Mersunpentuun.
Ny vuodenvaihteen jälkeen pitäis koittaa hukata tuo vanhempi Gatori ja hakea joku roppelo ittelle.
Saikos tuon Gatorin verotukseen hankintakuluineen ja vuosikuluineen ?
Gatorit on traktoreita.
Joku Jii-Valtra tilalle, verottajakin uskoo traktoripuheet kun käsket googlettaa, ei kysele enempiä.
-
Perä on kulunut loppuun, jos simmilevyjen lisääminen ei auta. Pyörii vain tyhjää.
Tiheällä perällä saadaan ainakin vetoakselit kyselemään "mistä toi tuli"
-
Haisulista en tiedä mutta hiluskusta ainakin saa tosihelpolla perän ja laatikon hajaalle! Ihan on yhtä paska kuin nissaninkin vastaavat sätökset. hyi helvetti sanon minä.
Hiluxeista ei ole kokemusta mutta onko joku saanut Nissanin avolavasta perän tai vaihdelaatikon rikki niin ettei se johdu öljyn puutteesta? Nimimerkki "Datsuneita jo vuodesta 1982"
-
Haisulista en tiedä mutta hiluskusta ainakin saa tosihelpolla perän ja laatikon hajaalle! Ihan on yhtä paska kuin nissaninkin vastaavat sätökset. hyi helvetti sanon minä.
Hiluxeista ei ole kokemusta mutta onko joku saanut Nissanin avolavasta perän tai vaihdelaatikon rikki niin ettei se johdu öljyn puutteesta? Nimimerkki "Datsuneita jo vuodesta 1982"
Liiallinen öljy estää roiskumisen joka on oleellista roiskeöljyvoitelussa.
-
Mitä merkitystä perän keston kannalta on sillä millä vaihteella ajetaan esim sitä 80 nopeutta?
Laatikkon kannalta tietysti on, kun tulee isot momentit suurella vaihteella, jos moottori vaan jaksaa vääntää.
Liian suuren vaihteen moottorissa synnyttämä värinä pyörimisessä kulkee koko voimansiirron läpi, myös perän.
Se momentti ei ole pelkästään suuri, vaan myös epätasainen ja sisältää jatkuvasti vielä terävämpiä huippuja. Eli pyörintäliike ei enää ole täysin tasaista vaan siinä on värinää mukana.
Jos ajaa nivelakselilla liian suuressa kulmassa niin että se kolisee ja ravistaa, niin se sama kolina on siellä työkoneen kulmavaihteessakin. Ja vielä seuraavasakin akselissa ja sitä seuraavassa...
Kolomepyttyset täristää kaiken rikki,huollossa kertovat aikoinaan ku 605 Valmetin pikavaihde porsi.
-
Mitä merkitystä perän keston kannalta on sillä millä vaihteella ajetaan esim sitä 80 nopeutta?
Laatikkon kannalta tietysti on, kun tulee isot momentit suurella vaihteella, jos moottori vaan jaksaa vääntää.
Liian suuren vaihteen moottorissa synnyttämä värinä pyörimisessä kulkee koko voimansiirron läpi, myös perän.
Se momentti ei ole pelkästään suuri, vaan myös epätasainen ja sisältää jatkuvasti vielä terävämpiä huippuja. Eli pyörintäliike ei enää ole täysin tasaista vaan siinä on värinää mukana.
Jos ajaa nivelakselilla liian suuressa kulmassa niin että se kolisee ja ravistaa, niin se sama kolina on siellä työkoneen kulmavaihteessakin. Ja vielä seuraavasakin akselissa ja sitä seuraavassa...
Kolomepyttyset täristää kaiken rikki,huollossa kertovat aikoinaan ku 605 Valmetin pikavaihde porsi.
Nykyään olemassa se helvetinkeksintö nimeltään kaksoismassa vauhtipyörä.
-
Mitä merkitystä perän keston kannalta on sillä millä vaihteella ajetaan esim sitä 80 nopeutta?
Laatikkon kannalta tietysti on, kun tulee isot momentit suurella vaihteella, jos moottori vaan jaksaa vääntää.
Liian suuren vaihteen moottorissa synnyttämä värinä pyörimisessä kulkee koko voimansiirron läpi, myös perän.
Se momentti ei ole pelkästään suuri, vaan myös epätasainen ja sisältää jatkuvasti vielä terävämpiä huippuja. Eli pyörintäliike ei enää ole täysin tasaista vaan siinä on värinää mukana.
Jos ajaa nivelakselilla liian suuressa kulmassa niin että se kolisee ja ravistaa, niin se sama kolina on siellä työkoneen kulmavaihteessakin. Ja vielä seuraavasakin akselissa ja sitä seuraavassa...
Kolomepyttyset täristää kaiken rikki,huollossa kertovat aikoinaan ku 605 Valmetin pikavaihde porsi.
Nykyään olemassa se helvetinkeksintö nimeltään kaksoismassa vauhtipyörä.
Aika osuva nimitys tuolle vauhtipyörän irvikuvalle. Onse sellainen rahanreikä kanssa vanhemmassa kotterossa että ennemmin paaliin kuin moista uusimaan. Ellei sitten teetä/löydä kiinteää vauhtipyörää tilalle. Jota entoki suosittele ns käyttö autoihin. Mutta tollaisiin harraste vehkeisiin kuin mulla on hyvä keksintö.