Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe vähentämistuki  (Luettu 66426 kertaa)

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: vähentämistuki
Vähennettäviä litroja kuulemma moni ilmoittanut varmuuden varalta ja reilusti yläkanttiin, onko tässä järkee?

Kai se ihan järkevää on hiukan ilmoittaa, mutta tuollainen melkein 30% ihan vaan varmuuden vuoksi ilman mitään suunnitelmaa vähentää, on jo aika härskiä minun mielerstäni. Johtaa siihen että tilasto on täysin vääristynyt eikä kukaan uskalla vähentää. Tietty säästyy sitten valtion ja EU:n rahoja.
Tätä just tarkotin, sää osasit pukea sen sanoiksi.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: vähentämistuki
Laitoin sellaisen mahdollisimman maltillisen lukeman, eli 33 000 litraa, onnistuessaan tuolla olisi helppo tehdä 9900€, ilma että vaikuttaa mihinkään. Pieniä haasteita aiheuttaa, jotta toukokuun loppuun mennessä poikii 15 hiehoa.

Viimeksi muokattu: 09.12.16 - klo:11:41 kirjoittanut maidontuottaja

Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: vähentämistuki
Laitoin sellaisen mahdollisimman maltillisen lukeman, eli 33 000 litraa, onnistuessaan tuolla olisi helppo tehdä 9900€, ilma että vaikuttaa mihinkään. Pieniä haasteita aiheuttaa, jotta toukokuun loppuun mennessä poikii 15 hiehoa.

Tuo sun maltillinen 33 000 litraa on muuten vähän isompi kuin mun 28%. Täytin mäkin ensin "maltillisen", mutta kun yleensä vakuutusmaksuista joutuu maksaan ja tästä ei niin... Kristallipalloa en omista, joten en voi olla täsin varma mitä kevät tuo tullessaan. Pahimmassa tapauksessa rahat menee perikunnalle ja toisessa ääripäässä maitomäärä lisääntyy. Toki kusin muroihin, mutta eihän se haittaa, kun en itse niitä syö :)

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: vähentämistuki
Nään tämän tuen olevan tarkoitettu nostamaan hintaa maailman markkinoilla.
Vihdointin eu ssa on joku markkinamies päässyt mukaan päätöksiä tekemään.

Nyt saadaan kerättyä hirmuiset määrät litroja euroopassa "vähentymään" ja markkinat toivottavasti reagoi "tulevaan maidon vähenemiseen"
Nythän hintoja pitää alhaalla varastojen purkaminen.(ostajan markkinat)

Mielikuvilla sitä kauppaa käydään isoissakin pöydissä.

Pari aasian isoa ostajaa pelästyy että hinnat nousee kunnolla ja ostaa varastoon interventiot tyhjäksi.

Viimeksi muokattu: 09.12.16 - klo:13:01 kirjoittanut Tuumaaja

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: vähentämistuki

Tuo sun maltillinen 33 000 litraa on muuten vähän isompi kuin mun 28%. Täytin mäkin ensin "maltillisen", mutta kun yleensä vakuutusmaksuista joutuu maksaan ja tästä ei niin... Kristallipalloa en omista, joten en voi olla täsin varma mitä kevät tuo tullessaan. Pahimmassa tapauksessa rahat menee perikunnalle ja toisessa ääripäässä maitomäärä lisääntyy. Toki kusin muroihin, mutta eihän se haittaa, kun en itse niitä syö :)

Tässähän ei kukaan hakija kuse toisen muroihin. Jos tuotanto laskee sen väh. 3%, on oikeutettu tukeen. Muille ei makseta.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: vähentämistuki

Tuo sun maltillinen 33 000 litraa on muuten vähän isompi kuin mun 28%. Täytin mäkin ensin "maltillisen", mutta kun yleensä vakuutusmaksuista joutuu maksaan ja tästä ei niin... Kristallipalloa en omista, joten en voi olla täsin varma mitä kevät tuo tullessaan. Pahimmassa tapauksessa rahat menee perikunnalle ja toisessa ääripäässä maitomäärä lisääntyy. Toki kusin muroihin, mutta eihän se haittaa, kun en itse niitä syö :)

Tässähän ei kukaan hakija kuse toisen muroihin. Jos tuotanto laskee sen väh. 3%, on oikeutettu tukeen. Muille ei makseta.

Tuokin on totta. samaan hengenvetoon pitää vielä sanoa sekin, että en ikinä ole ymmärtänyt siitä tuottamattomasta maksettavaa tai tuotokseen sitomatonta tukea. Tästä tuesta puhuttaessa  tarkoitan sitä, että ne "tosissaan" vähentävät saattavat kokea unettomia öitä siitä, että 50 miljoonaa litraa on ennakoissa haettu moninkertaisesti. Pitääkö tämä aina vaan olla niin hölmö tuotannonala, missä lopettajalle annetaan ne parhaat ansiot. Todellinen kultakellot käteen kampanja jatkuu vuosikymmenestä toiseen. Bonussopimukset , maitokiintiöiden myynti tulot ,  ja tämä "vakuutuskorvaus" siitä että pääti lopettaa tammikuun 2017 aikana maidontuotannon. Tietysti olis paikallaan järjestelmän jatkuvuus sinne n.20v päähän kun itse olen eläkeiässä. Pahaa pelkään , että joskus järki otetaan siihen päättävään käteenkin:(

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: vähentämistuki

Tuo sun maltillinen 33 000 litraa on muuten vähän isompi kuin mun 28%. Täytin mäkin ensin "maltillisen", mutta kun yleensä vakuutusmaksuista joutuu maksaan ja tästä ei niin... Kristallipalloa en omista, joten en voi olla täsin varma mitä kevät tuo tullessaan. Pahimmassa tapauksessa rahat menee perikunnalle ja toisessa ääripäässä maitomäärä lisääntyy. Toki kusin muroihin, mutta eihän se haittaa, kun en itse niitä syö :)

Tässähän ei kukaan hakija kuse toisen muroihin. Jos tuotanto laskee sen väh. 3%, on oikeutettu tukeen. Muille ei makseta.

Tuokin on totta. samaan hengenvetoon pitää vielä sanoa sekin, että en ikinä ole ymmärtänyt siitä tuottamattomasta maksettavaa tai tuotokseen sitomatonta tukea. Tästä tuesta puhuttaessa  tarkoitan sitä, että ne "tosissaan" vähentävät saattavat kokea unettomia öitä siitä, että 50 miljoonaa litraa on ennakoissa haettu moninkertaisesti. Pitääkö tämä aina vaan olla niin hölmö tuotannonala, missä lopettajalle annetaan ne parhaat ansiot. Todellinen kultakellot käteen kampanja jatkuu vuosikymmenestä toiseen. Bonussopimukset , maitokiintiöiden myynti tulot ,  ja tämä "vakuutuskorvaus" siitä että pääti lopettaa tammikuun 2017 aikana maidontuotannon. Tietysti olis paikallaan järjestelmän jatkuvuus sinne n.20v päähän kun itse olen eläkeiässä. Pahaa pelkään , että joskus järki otetaan siihen päättävään käteenkin:(

oikeastaan pitäisi piruuttaan liittyä tuohon tukeen. Läväyttää joku 10-20k vähennystavoiteeksi. Alkaa luopujat nähdä painajaisia kun rahat loppuu jo tammikuun ekalla viikolla.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: vähentämistuki


oikeastaan pitäisi piruuttaan liittyä tuohon tukeen. Läväyttää joku 10-20k vähennystavoiteeksi. Alkaa luopujat nähdä painajaisia kun rahat loppuu jo tammikuun ekalla viikolla.
Hakemus piti jättää eilen.
Semmoisen 5% pistin pahuuttani hakuun. Syksyinen ei ainakaan näyttänyt onnistuneen loka marraskuulla 7000l plussaa, vaikka vasikoillekin juotettiin 4000 l.
Mystinen kesälaatumies

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: vähentämistuki


oikeastaan pitäisi piruuttaan liittyä tuohon tukeen. Läväyttää joku 10-20k vähennystavoiteeksi. Alkaa luopujat nähdä painajaisia kun rahat loppuu jo tammikuun ekalla viikolla.
Hakemus piti jättää eilen.
Semmoisen 5% pistin pahuuttani hakuun. Syksyinen ei ainakaan näyttänyt onnistuneen loka marraskuulla 7000l plussaa, vaikka vasikoillekin juotettiin 4000 l.

Laitoin täydet 30%. Toivomme maitomäärään silti 10-20% lisäystä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: vähentämistuki


oikeastaan pitäisi piruuttaan liittyä tuohon tukeen. Läväyttää joku 10-20k vähennystavoiteeksi. Alkaa luopujat nähdä painajaisia kun rahat loppuu jo tammikuun ekalla viikolla.
Hakemus piti jättää eilen.
Semmoisen 5% pistin pahuuttani hakuun. Syksyinen ei ainakaan näyttänyt onnistuneen loka marraskuulla 7000l plussaa, vaikka vasikoillekin juotettiin 4000 l.

mä en laittanut ollenkaan liikeelle kun luin jostain että olisi pitänyt arvata aika oikeaan ennen kuin olisi saanut lisärahaa. Eli jos jostain syystä vähentää 5 prossaa niin olisi melkein jäänyt nuolemaan näppejä jos lapussa olisi lukenut 30%. Toisaalta tavoite on kanssa lisätä eli sikäli ei ajankohtainen.

Laitoin täydet 30%. Toivomme maitomäärään silti 10-20% lisäystä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: vähentämistuki


mä en laittanut ollenkaan liikeelle kun luin jostain että olisi pitänyt arvata aika oikeaan ennen kuin olisi saanut lisärahaa. Eli jos jostain syystä vähentää 5 prossaa niin olisi melkein jäänyt nuolemaan näppejä jos lapussa olisi lukenut 30%. Toisaalta tavoite on kanssa lisätä eli sikäli ei ajankohtainen.

[/quote]

Paitsi että missään virallisissa papereissa tuota ei ollut, eikä maataloustoimistossa tuollaista sanottu. Toki kertahan ei olisi ensimmäinen , jos tukiehdot sorvataan vasta tuenhaun jälkeen. Olisin jättänyt sen maltillisen vaihtoehdon, mutta kun kuulemma ei ollut väliä, kunhan ei ylitä 30%

 Muok ...Syksyisessä vähentämistuessa varmaan tuollainen arvaus oikeellisuus on ollutkin. Tämä nyt perjantaihin asti haettava oli nimeltään mukautustuki. Joten jos tuki on eri niin saattaa olla säännötkin. :)

Viimeksi muokattu: 10.12.16 - klo:19:01 kirjoittanut lypsyukko

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: vähentämistuki
ite en moiseen haksahtannu... ja sitä paitti tietokin tuli tuosta vasta pertaina...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: vähentämistuki
ja sitä paitti tietokin tuli tuosta vasta pertaina...

Nyt ei taida ainoa asia enää ollakkaan se sähköpostin toimimattomuus. Saattaa muissakin tiedonkulun toimijoissa olla ongelmia. Ei siitä postin kulusta näköjään turhaan valiteta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: vähentämistuki
höh, ei kait tuosta etes postin välityksellä kerrottukaan... muuuten kuin maastullissa...    ei ihan joka juttua kerkiä sinä päivänä aina lukia ajatuksella... luulin ihan toiseks tueks... mikä aiemminkin haussa...                                   ja sähköposti on perseestä!

äRRä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 79
Vs: vähentämistuki
Tuli ilmoitettua ihan reilu määrä ihan varmuuden vuoksi jos ei maitoa tulekaan hyvin. Nyt alkoi pelottaa että sääntöjä muutetaan ja tulee sanktioita jos lehmät heruvat enkä saa vähennystä aikaan. Tämä on kai sitä oppikirjoissa mainittua poliittista riskiä joka kaikkiin tukiin liittyy. Yhteiskunta muka tukee mutta luo aina uusia ongelmia.